{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Hjælp til hunderace {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har lige brug for lidt inputs og hjælp til at finde den rigtige race og hund til en fra familien. Det er en kvinde på 57 år der søger en hund, hun går hjemme nu, men kommer måske til at arbejde lidt igen på et tidspunkt.
Hun vil gerne have en voksen hund og gerne en der er "opdraget". Hun er har ikke kæmpe hundekendeskab men hun vil gerne gå til træning med den. Og så vil hun gerne have en der kan gå med på alle hendes lange ture smiley Hun har selv tænkt labrador for den race kender hun. Men hvertfald i den størrelse, og ikke lang pels.

Hvis i har nogle andre bud på racer vil jeg rigtig gerne høre dem smiley eller hvis i kender til nogle hunde på 1-3 år som passer på beskrivelsen som mangler et nyt hjem? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hunderace
  • #1   1. mar 2015 Det er lidt svært at give et bud uden mere information. En lab skal jo aktiveres en del alt efter hvilke linjer du vælger. For du siger godt nok at hun gerne vil have en, der er "opdraget", men hvor meget tid er hun villig til at lægge i den almindelige træning og motivation? smiley

• #2   1. mar 2015 Et par timer om dagen nok. Tror hun tænker hundetræning 1-2 gange i ugen og så ellers to gode ture om dagen.

Men det er jo altid lidt svært at svare præcist på når det ikke er til en selv smiley men jeg kunne godt tænke mig lidt inputs og ideer så man måske kunne foreslår andet end en lab smiley

• #3   1. mar 2015 Hvad størrelse hund er hun ude i og gider hun pelspleje ?
    Tænker evt en cavaler
    Ellers skal hun jo holde øje med dyrens beskyttelse, dyreværnet ovs.

• #4   1. mar 2015 Jeg ville spørge på internaterne, og hos dyreværnet, om de måske skulle ha en hund ,som kunne passe til hende Der er så mange hunde, som søget et godt og kærligt hjem smiley

• #5   1. mar 2015 Ansofie, der står ganske tydeligt, at hun ønsker en hund af lab størrelse og hun helst ikke vil have lang pels, så det udelukker hurtigt cavalieren.

• #6   1. mar 2015 Jeg synes faktisk lab er et ganske godt bud. Ud over de to ugentlig gange træning og de 2 gode daglige ture, så lidt træning hjemme i hverdagen, måske lidt søgning eller spor, lyder fint til mange labber.

• #7   1. mar 2015 Ang. Internathund så er jeg lidt betænkelig ved det da man ikke altid kan være særlig sikker på hvad de har med i bagagen. Og hun skal ikke have en hund der har nogle problemer, for det har hun ikke viden nok til at håndtere.

Jeg tænker også umiddelbart at lab er et fint bud, da hun netop er meget aktiv og er gerne vil gå til træning med den, og labben er en let trænbar hund smiley

• #8   1. mar 2015 Charlotte du har ret i ,at man nogen gange ikke aner hvad for en bagage ,hunden har fra et internat
    Men hvis hun kommer med hendes ønsker der ,vil de da ta højde for det .Der er også hunde ,der som er virkelige gode hunde ,hvor ejer fx er død eller skildsmisse hunde Jeg tror de er gode til, at vudere hundene på sådanne steder ,de ønsker jo kun for hundene, at de får et godt og blivende hjem

• #9   1. mar 2015 Ja det har du ret i Inger N, der kan godt være det skal med i overvejelserne smiley

• #10   1. mar 2015 Ja det var bare en forslag ,Man kan jo også bare ta der til ,og se det an smiley

Kommentér på:
Hjælp til hunderace

Annonce