Hormonramt hundedreng Hormonramt hundedreng
Vores hundedreng er i den grad ramt af hormoner for tiden. Han er 7 mdr. og har boet hos os i knap en måned. Han klør sig næsten hele tiden, kan slet ikke slappe ordentlig af, hyperventilerer og humper sin bamse et par gange om dagen. Er der noget vi kan gøre for ham? Vores gamle hund blev kastreret, da han var i samme alder fordi han hele tiden stak af. Nu overvejer vi at få kastreret Quark også, men er der en anden løsning? Han er også meget nervøs og kan blive skræmt af fx. min mand hvis han går hen imod ham for at give ham snor på. Så gemmer han sig under bordet. Quark altså, ikke min mand. Han bliver aktiveret en hel del, er ude på mange ture i løbet af en dag og leger med både legetøj og katte. Derudover træner vi med ham hver dag, da han ikke havde fået nogen form for træning da vi fik ham.
Er der nogen der har nogle gode råd til sådan en pubertetsvovse?
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 100
Det eneste vi ved er: hans tidligere ejer var lejer hos en af min søsters samarbejdspartnere. Tidligere ejer havde et misbrugsproblem som eskalerede og han gav ham så til naboerne. Naboerne ville ikke have hund, så de kontaktede udlejer som hentede ham. Han ringede så til min søster for at høre om de ville have ham, men det ville de ikke. De ringede til os og han kom hjem til os samme dag. Så i løbet af tre dage havde han været tre steder. Vi fik alt med til ham, så han har haft kurv, madskål, sele og bamser med. Det er det han har her også, da vi synes han skulle have ro i lugten af noget kendt. Hans tid har altså været temmelig omtumlet. Hans tidligere ejer har, inden det gik galt, sørget for alle vaccinationer er blevet klaret og der har været et helt almindeligt startforløb med dyrlæge.
Vi vidste godt han skulle have ro og tid. Men samtidig er alderen jo også til hormonfræs. Derfor denne tråd.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
Er kløeriet pga stress, eller er der andet der tricker? At han klør så meget at det stresser ham?
Allergi, lopper fx.
Jeg vil bestemt heller ikke kastrere en ung og usikker hund
nov 2007
Tror det er pga. stress. Han har fået loppekur og forebyggende fra vi fik ham, fordi vi ikke vidste om han havde fået.
Synes jeg kan fornemme at kastration ikke er løsningen. Vi ville nu heller ikke gøre det endnu, det var bare oppe og vende. Ville lige høre herinde om der var andre ting der kunne hjælpe først.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.837
Undgå stresslege, dvs bold og pind, og lav så øvelser, den kan løse i stedet.
Kløe har intet med hormoner at gøre. Hunden kan have allergi.
Ro på, giv tid, sørg for mental stimulering.
Kastration vil formentlig blot forværre situationen.
At den gamle hund blev kastreret fordi den stak af, er helt ude i hampen. Hvis en hund stikker af, sætter man hegn op. Det er aldrig løsningen at fjerne dens kønshormoner pga sådan noget. Det svarer lidt til at hugge hånden af en der stjæler, og det gik man jo heldigvis fra for rigtigt mange år siden.
God arbejdslyst.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.481
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.723
Men jeg ville stoppe humpe adfærden med at fjerne lege tøjet. Og så sætte mig på gulvet og se om han ikke vil komme over for at få noget massage som tit kan få dem til at slappe af.
nov 2007
Hormonramt hundedreng