870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Okseben til ældre gravhund Okseben til ældre gravhund

Hej

Vi har en miniature gravhund på 7 år, som altid har fået diverse pillefoder som passer til racen. Vi har haft i ved dyrlæge 3 gange, hvor han er blevet lagt i fuld narkose for at få fjernet tandsten.

Nu er mit spørgsmål, for at slide tænderne mere naturligt, og komme af med tandsten og dårlig ånde, må en hund på hans alder begynde at få små stykker okseknogle til at gnave i, eller vil hans mave ikke kunne tåle det ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Okseben til ældre gravhund
  • #1   23. feb 2015 Jeg tror godt han kan tåle noget okseben ,en gang imellem ,mine får et ben ca 1 eller hver anden uge ,Så får de tyggestænger hver dag ,De har meget flotte tænder smiley

• #2   23. feb 2015 Det skulle der ikke være noget problem for ham , okseknogle er tit bærende knogle og det slider en del på tænderne , jeg havde nok valgt lamme/svine ribben smiley

• #3   23. feb 2015 Eller et kyllingelår smiley

• #4   23. feb 2015 Er der suppermarkeder der har okseben liggende i køleren, eller hvor køber i det henne ?
    Jeg har altid troet at svine og kyllingeben kunne splintres og derfor ikke må anvendes til gnaveben. Ved ikke spor om lamme ben...

• #6   23. feb 2015 Du kan få Okse kraft ben i frysedisken de fleste steder smiley kun tilberedte ben splintre smiley .. Nogle hunde får dårlig mave af svinekødet , andre gør ikke smiley

• #7   23. feb 2015 ben splintrer når de er tilbredt, aldrig give tilberedt ben, altid råt smiley
    det gælder også fjerkræ.
    sådan en kyllingeryg, et lår, en vinge, hals er fin hundespise, og nemt at finde i supermarkedet smiley eller fra and, kalkun, gås..
    kalve/lamme/gede rygben, ribben, hale, hals, nøgleben er super hundeben, kan spises uden at slide unødigt på tænderne som de bærende knogler gør (rørknogler)
    lidt dårlig mave kan ske, enten hår mave eller blød, hvis denne er lidt sart.
    den hårdere mave gør at analkirtlerne tømmes naturligt, hvilket heller ikke er at foragte smiley

• #9   23. feb 2015 rørknoglerne kan splintre grimt hvis hunden kan kvase dem.

• #11   23. feb 2015 Alle ben går jo i stykker , men hunds mave skulle uden problemer ordne splintre ovs .. Vi har i hvert falde aldrig haft problemer .

• #13   23. feb 2015 Nej det kan jeg bestemt godt forstå ! Puha smiley

• #16   23. feb 2015 Aldrig jeg har og vil give mine svine ben Hold dig til okse

• #17   24. feb 2015 Inger- Hvorfor ikke?

Vi giver lamme og kalveribben til hunden smiley

• #18   24. feb 2015 K J Jeg skriver nej til svineben ,da de splintre ,selv om nogen siger det modsatte
    Ellers er det bare mine hunde der ikke tåler dem
    Jeg siger ikke nej til lam og kalv
    Jeg skrev okse ,fordi det er dem jeg bruger smiley

• #19   24. feb 2015 Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der snbefales okseben:) efter min mening vil lam eller kylling være langt at foretrække til en hund som ikke er vandt til ben;) det er væsentlig mildere for maven til de fleste og så slider det ikke nær så meget på tænderne;) jeg bruger aldrig eller sjældent okse, for det første fordi de store knogler er rigtig hårde ved tænderne og der ud over er okse ret ofte årsag til allergi smiley lamme ribben, grise ribben eller kyllingevinger, selvfølgelig rå! Aldrig tilberedte, vil være mit første valg

• #20   24. feb 2015 Stakkels trådstarter. Gad vide om H*n overhovedet tør gi`sin hund ben efter alle de forskellige meninger i har omkring knoglearterne. smiley

Nu er mine vant til at få ben, så de får ikke problemer uanset hvilken slags ben de får, men da der er stor forskel på mine hundes størrelser "1 Chihuahua og 2 i Labrador størrelse" så køber jeg oftest okse "suppeben" som der ikke er ,meget kød på, men det er store klumper som selv den lille er vild med at gnave i selv om knoglen ofte er større end hende smiley mine piger er hhv. 5, 11 og 11år og ingen af dem har nogensinde haft tandsten eller problemer med analkirtlerne, men self. kan de få lidt hård aff. hvis de har ædt for mange ben/knogler.
    Jeg giver ikke mine lammeben da det er de eneste som mine har splintret, men for en gravhund tvivler jeg på at man bør være på vagt, så længe benet/knoglen er så stor/t at hunden ikke kan få det/n om bag i munden til de aller bagerste kæbetænder så det kan risikere at sidde fast. "derfor git jeg altid store ben/knogler"..

Kommentér på:
Okseben til ældre gravhund

Annonce