{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

Så er det snart tid... {{forumTopicSubject}}

Puha, det gør ondt at skulle skrive det her, men jeg har brug for at fortælle det videre til ligesindede.

Luna har over den sidste periode - måske et par måneder - begyndt at få det værre og værre. Hun har kastet op indimellem, men det har vi ikke lagt så meget i, for det har hun gjort så tit. For en uge siden fik hun pludselig diarre og opkast, men havde det egentlig nogenlunde efterfølgende. Afsted til dyrlægen, der mente det kunne være en infektion, så hun fik antibiotika. Hendes mave har længe været udspilet, men det er blevet værre den sidste uges tid, på trods af at hun er meget tynd, så vi tænkte at det måske var orm. Hun har jo alle symptomerne.

Hun har tabt sig meget over det sidste års tid. Vi havde egentlig forbundet det med, at hun ikke længere har fri adgang til foder, efter vi har fået Chessie, og at der samtidig er kommet mere gang i huset, nu hvor vi har to hunde. Og så har hun generelt været svært at få til at spise, efter hun blev steriliseret for et år siden.

I dag tog min far afsted til dyrlægen med igen, fordi min mor synes hun har fået det værre igen, og for at få tjekket om det kunne være orm. Han kom hjem med beskeden, at hun har kræft. Han fik ikke helt fat på præcist hvor det sidder, eller hvor meget der er, men det er vidst en tumor i bughulen, der har medført at der er væske og blod i bughulen - det er nok det der har gjort hende så udspilet. De mener hun nok har haft det et par måneder.

De kunne ikke sige hvor lang tid hun har tilbage, men så længe hun har det som hun har det nu, er der ikke umiddelbart grund til at aflive. Men de gætter på omkring en måned. Jeg vidste godt, at det snart var tid, for hun er oppe i alderen (12 år til maj), hvilket man godt kan mærke på hende, men det var lidt en mavepuster, at få sat en tidsgrænse på. Så nu skal den næste måned bruges på at få taget en masse billeder, være så meget sammen med hende som muligt, og så skal hun have en masse leverpostej-madder!

Og stakkels Chessie, der skal til og være alenehund, for første gang i sit liv... Hun er så glad for Luna, hun kommer til at savne hende så meget...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er det snart tid...
  • #1   23. feb 2015 det er jeg ked af at høre smiley
    nyd den sidste tid smiley

• #2   23. feb 2015 Ej Jeg er lige ved at tude smiley Jeg læste og ventede bare på ,at det du skriver med kræft skulle komme ,jeg kunne mærke mine hår rejse sig
    Hvor er det synd for jer ,men den vej skal vi jo alle ,man syntes bare ikke, det skal være nu vel
    Utrolig smukt billed
    Stor kram herfra smiley

• #3   23. feb 2015 Puhhh ja, det må virkelig være en mavepuster som du skriver smiley

Det er ikke lige det man går og håber på.
    Nyd hver dag der kommer, og prøv at glem den tidshorisont, livet har før snydt spådomme om døden.

Mange medfølende tanker herfra smiley

• #4   23. feb 2015 Åh nej, det gør så ondt at få den besked smiley Jeg er virkelig ked af det på jeres vegne. Tanker herfra

• #5   23. feb 2015 det gør mig ondt, at læse. smiley

• #6   23. feb 2015 Øv en trist besked, men som du skriver hun er jo oppe i årene og kommer når tid er helt sikkert til at efterlade en masse dejlige minder...

• #7   23. feb 2015 Mange tak, alle sammen, det varmer smiley

Inger - Nej, man vil jo helst beholde dem for altid. Tak, det er taget for nogle år siden, da hun stadig var frisk som en unghund. :o)

Hanne - Det gør hun helt bestemt, ja smiley

• #8   23. feb 2015 Det gør mig ufatteligt ondt.. Jeg kan ikke forstille mig hvordan det må føles smiley

• #9   23. feb 2015 Det er jeg virkelig ked af at høre. Det er så frygtelig at gå og vente på dagen skal komme hvor man ikke længere syntes livet er værdigt.

• susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
    #10   23. feb 2015 ja så svært så svært mange tanker til dig

• #12   24. feb 2015 Det gør mig ondt smiley

• #13   24. feb 2015 Dyrlægen tappede i går omkring 200 ml væske fra maven, og hulet fra kanylen vil ikke vokse sammen, så der siver/drypper væske/blod fra hende. Jeg har været oppe mange gange i nat, for at skifte forbinding, fordi det simpelthen er helt gennemblødt.

Så i samråd med dyrlægen, har vi besluttet, at vi siger farvel i eftermiddag kl. 16:30. Der er ingen grund til at trække pinen ud, vi kan ligeså godt få det overstået, mens hun stadig har det nogenlunde.

Hold nu kæft, hvor er det hårdt! En måned blev til et døgn. smiley smiley

• #14   24. feb 2015 Hvordan er det bedst, at lade Chessie sige farvel, så hun forstå, at Luna ikke kommer igen?

Skal vi lade Luna ligge på gulvet, når hun kommer hjem fra dyrlægen, så Chessie kan snuse til hende? Vil hun så ikke forstå, at hun er væk?
    smiley

• #15   24. feb 2015 Det er den helt rigtig beslutning der er taget ,så hun får fred, inden hun beg. at lide smiley
    Det er hårdt, men for hundens bedste
    Det med at lade Chessie snuse til Luna ,så hun måske forstår ,at hun er væk ,Jeg ved ikke, hvad hunde føler eller forstår
    Stort trøste kram herfra smiley

• susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

#16   24. feb 2015 jeg fik Dyrlægen til at komme herhjem , da min vuffe skulle afsted til hunde himlen ... han havde været sammen med katten i 14 år , de 2 var perlevenner ...jeg lod vuffe ligge på hans dyne det næste døgn efter , og katten var og gik omkring ham , og gav ham nys på snuden .... måske du syns samme er en god ide

• #17   24. feb 2015 Jeg tror ikke vi kan holde ud at se hende ligge der, i så lang tid... Jeg er ikke sikker på, at jeg overhovedet vil se hende, når min far kommer hjem med hende...

• susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

#19   24. feb 2015 jamen du skal jo gøre det som du føler med ... men jeg syns nu det var dejligt at vuffe lå der og sov , oz selv om jeg stortudede det meste af tiden ..og vælger samme måde med Dyrlægen herhjem , når det er næste vuffe tur til at drage afsted .. var jo ikke billigt med hjemmebesøg men alle pengene værd

• #20   24. feb 2015 Man skal gøre hvad man føler for og hvad man kan klare.
    Jeg ville lade den anden hund sige farvel når din far kommer hjem. Hunde er ikke dummere end de sagtens ved hvad det vil sige.
    Min unge tæve sagde farvel til mine forældres gamle tæve da hun var død. Hun har ikke en eneste gang siden kigget efter den gamle tæve hos mine forældre.

Og sidst men ikke mindst, kram til dig og din familie smiley
    Jeg ønsker Luna god rejse. smiley

• #22   24. feb 2015 Mange mange tanker herfra, øv hvor er det hårdt smiley

Jeg har ladet hundene sige farvel til de hunde jeg har fået aflivet, når jeg er kommer hjem med hunden, liggende bag i bilen.
    Synes det har været godt

• #24   24. feb 2015 Så er min lille skat i hundehimlen smiley smiley

Jeg ved godt, at det var det rigtige, for det gik kun én vej. Siden i går har hun taget 400 g på, bare i væske, på trods af, at hun fik tappet 200 ml i går... Men det var bare så hårdt... Hun var bare så glad i dag, det gjorde virkelig ondt, at sige farvel til hende, når hun var så glad. Men det var jo det bedste... Det er slet ikke til at forstå, at hun ikke er her mere, at hun ikke kommer rendende, med Chessie i hælene. At hun ikke længere skal ligge og vride sig og klø ryggen på tæppet. Selv den irriterende lyd, når hun skraber 15 gange i gulvet inden hun lægger sig, kommer jeg til at savne.

Vi valgte at lægge hende på et tæppe i haven, og lade Chessie snuse til hende. Vi sagde alle farvel til hende, og så kom hun i jorden. Chessie havde meget svært ved at forstå, da hun blev lagt i jorden, og ikke kom op igen, men lige nu tager hun det fint...

RIP min lille skat smiley Vi ses på den anden side smiley

• #26   24. feb 2015 R.I.P smukke hund Nu er du blevet til en smuk stjerne smiley smiley
    Og en stor trøste kram til dig CTS smiley

• #27   24. feb 2015 Så er der endnu en smuk stjerne på himlen i aften smiley
    Godt at I fik sagt ordentligt farvel smiley

RIP Luna, må du løbe frit i himlen til du mødes med dine elskede igen smiley

• #28   24. feb 2015 smiley

• #30   24. feb 2015 Årh hvor er det altså trist når man kan begynde at se at det går den vej... smiley Jeg føler med dig. Det er aldrig nemt at sige farvel til sin bedste ven. I må nyde den sidste tid sammen, og så må man forsøge at tænke på at man trods alt har haft mange dejlige år sammen - selvom det er hårdt.

• #31   24. feb 2015 Sani - Hun er blevet aflivet i dag, så der er desværre ikke mere at nyde. smiley

• #32   24. feb 2015 Årh undskyld... Det havde jeg ikke lige læst. Det er jeg virkelig ked af at høre, og jeg føler med dig... Det er altid rigtig hårdt sådan noget smiley
    Trøstekram fra mig.

Kommentér på:
Så er det snart tid...

Annonce