{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

julie P
julie P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

staff egenkønsaggressiv? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg har Været skrevet op til en staff i lang tid. Nu er sagen den at jeg er blevet tilbudt en tæve i stedet for en han som jeg egentlig har ønsket. Problemet er dog bare at jeg i forvejen har en papilliontæve (steriliseret) og så er jeg bare lidt nervøs for om det mon vil gå, nu de har samme køn? Hvad tænker I? Det er selvfølgelig en hvalp der er tale om:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  staff egenkønsaggressiv?
  • #1   18. feb 2015 Hvor gammel er din tæve??

• #2   18. feb 2015 den kan være det, så vil høre hvor gammel den tæve du har nu er ? Samt hvordan den er af sind overfor andre tæver

• julie P
    julie P Tilmeldt:
    mar 2013

#3   18. feb 2015 Hun er 5 år og er generelt venlig overfor tæver

• #4   18. feb 2015 Er det en staffordshire Bull terrier du mener eller en amstaff?

• julie P
    julie P Tilmeldt:
    mar 2013

#5   18. feb 2015 Staffordshire bull terrier:-)

• #6   18. feb 2015 Hmm jeg er mindre bekymret ved to tæver end to hanner....

Der er også størrelsen, og den store forskel i racerne, som det skal tages højde for, men det tænker jeg du allerede ved smiley

Jeg ville ikke være bekymret over en tæve... men der er ingen garantier.

• #8   18. feb 2015 Når din tæve er en voksen og moden pige, så ville jeg ikke være så bekymret. Har hørt om flere hvor det går rigtig godt. Men der er der også nogle år mellem tæverne, de få steder jeg har stødt på problemer er når tæverne er på samme alder og derfor bliver kønsmodne næsten samtid.

• julie P
    julie P Tilmeldt:
    mar 2013

#9   18. feb 2015 Okay. Tak for svar. Flere må endelig gerne bidrage med deres syn på sagen:)

• #10   18. feb 2015 Jeg kigger selv på staff og satser på at jeg bliver skrevet op til en parring jeg har kigget på.
    Jeg har en tæve på 7 år (bliver 9 før hvalpen kommer)
    jeg er ikke bekymret selvom jeg skal have en tæve mere, det skal jeg på den baggrund at jeg ved jeg vil han en rottweiler han engang, så er det bedre jeg får en tæve.
    calule herinde har to staff tæver sammen, den ene er dog stadig hvalp.
    jeg ville gøre det, hvis du er vild med hvalpen og kan forlige dig med at få en tæve istedet for han, men har du drømt om en han så ville jeg nok vente til du kan få en han

• #11   18. feb 2015 Jeg turde nok med den aldres forskeld ,ellers ikke

• julie P
    julie P Tilmeldt:
    mar 2013

#12   18. feb 2015 Altså jeg vil allerhelst have en tæve. Har bare valgt en han netop på grund af det der egenkønshalløj.

• #13   18. feb 2015 Hvis det er en god opdrætter... mentalt gode hunde.. og du har mødt hendes hunde... evt går de flere sammen??

Der er jo stor forskel på racer, men jeg oplever mest hannerne som de "trælse" mht egetkønsaggressivitet.... ved godt tæver er de værste, hvis det først går galt, men tror sagtens det kan gå.

• #14   18. feb 2015 Jeg ville godt turde det, når din tæve er neutraliseret. De bliver tit sådan lidt "ingenting" i følge andre hunde. Jeg tror ikke, at det vil trigge noget aggressivitet. Men det er aldrig til at vide

• #15   18. feb 2015 hvordan er din egen tæve af sind?
    og hvordan er den anden af sind i eget hjem med tæver der i.. Min am bull kunne med alle hunde (udover sin søster) men nægtede at lade min lille bl tæve bestemme der hjemme.. men min bl var meget stærk af sind i hjemmet især når min amerikaner var så toldmodig med en lang lunde. det gjorde de fløj i flæsket på hinanden to gang (kunne stoppe dem. og var ikke nervøs for de ikke kunne sammen ellers, men de var aldrig alene samme. heller ikke hvis jeg var ude med skraldet)

• #16   18. feb 2015 Jeg har 3 tæver til at gå sammen to af dem er staffer og der er indtil vider Ingen problemer men det kommer osse an på hvordan din pap. Er af personlighed ? Kan hun med andre og større tæver ?

• julie M
    julie M Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 10
    #18   18. feb 2015 2 tæver er for det meste værre end 2 hanner. Vi har selv en staffordshire blanding, og hun kan med alle smiley
    Efter hvad du skriver, tror jeg ikke, det vil være noget problem, bare husk at din 'gamle' hund skal komme i første række, så undgår man ofte magtkampe. Hun skal have en godbid først, hun skal komme ind først, hun skal hilses på først osv. Held og lykke.

• #19   19. feb 2015 Du kan jo kigge på om hvalpens mor og far er egetkønsaggressive: Holder opdrætter dem sammen med andre hunde eller går de hver for sig ? Jeg ville snakke med opdrætter om det.
    Nu kender jeg ikke staffen særlig godt men for langt de fleste andre terrierracer er tæver mere egetkønsaggressive end hanner. Jeg har af to omgange haft to terriertæver (2 stk ruhåret fox og 2 stk irsk), der IKKE kunne udstå synet af hinanden. Begge gange fik jeg en hvalp, da tæven var voksen (hhv 6 op 4 år) og det gik fint indtil hvalpen blev kønsmoden. Den ene af de voksne tæver var steriliseret. I begge tilfælde var den voksne og unghunden lige 'gode' om at udvise egetkønsaggresivitet. Det er altså bare ikke nogen fornøjelse at have to hunde der ikke kan lide hinanden: De kunne være sammen, når jeg var til stede, da jeg kunne styre dem, men de kunne ikke lades alene sammen i bare 2 sek. så røg de i hovedet på hinanden smiley
    Tæver der er egetkønsaggressive er som regel stadig aggresive overfor steriliserede tæver og kastarerede hanner; lugter den ikke af han er det en tæve!

• julie P
    julie P Tilmeldt:
    mar 2013

#20   19. feb 2015 Hmm. Altså der hvor hvalpen kommer fra går tæverne sammen uden problemer.

• #21   19. feb 2015 " Min" opdrætter ville til enhver tid sige det omvendte - to han staff'er går aldrig og hun har opdrættet racen i 20 år. Og hun havde prøvet det så mange gange.

• #22   19. feb 2015 Både de Staffer jeg kender og BT'er er tæverne helt sikkert de mest "milde".

Kommentér på:
staff egenkønsaggressiv?

Annonce