Kromforhländer Kromforhländer
Det er en af de racer jeg har et lille blik mod når jeg om en hmm 12 års tid skal ha' ny hund. Håber da hende jeg har nu bliver en dejlig gammel sag!
Jeg har nu en toller og forestiller mig at jeg næste gang (alt efter hvordan livet ser ud) skal ha' en mindre sensitiv hund, en hund der ikke stresser lige så nemt og en hund der lige er gangen mindre i aktivitet, da jeg forestiller mig at jeg har mindre tid til den tid.
Jeg ønsker en hund der ikke er for tung eller fylder for meget. En hund der ikke kræver vanvittig med pelspleje (max en gennembørstning 1 gang ugentligt). Hundefrisør i ny og næ er ok.
Det skal være en hund der ikke typisk er agressiv/utryg over for andre hunde (hende jeg har nu kan med næsten alle, og det er skønt!).
En hund der ret uproblematisk går fri. Dvs. ikke en hund der sætter efter vildt og lukker ørerne og heller ikke sætter næsen i jorden med lukkede lyttebøffer
Og dermed også en hund der villigt træner sammen med mig, uden hverken at klæbe, men heller ikke være total selvstændig
Skal ikke være en hund der har tendens til at gå efter småkravl som gnavere og kaniner.
Faktisk en hund der er rigtig meget som hende jeg har nu, bare lige med justering af stress og energiniveau en lille bitte smule
Umiddelbart hvad jeg læser om kromforhländeren passer den helt perfekt ind i det! Men jeg hæfter mig ved at der flere steder står at den er temperamentsfuld.Hvad skal man ligge i det?
Andre guldkorn er også velkomne!
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.109
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.355
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548
Kromforhländer