15.559 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 504 Svar

Brugshunde/Muskelhunde Brugshunde/Muskelhunde

Jeg starter denne tråd for at høre folkets mening omkring muskelhunde, jeg er selv tidligere ejer af en Muskelhund og er meget imod forbudslisten med alt hvad den indebærer, men hvad er jeres holdninger omkring disse 12 vidunderlige racer, og jeg skriver 12 da Tosa Inu racen er placeret korrekt, dem der kender til racen ved også hvorfor, men lad mig høre jeres holdninger:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugshunde/Muskelhunde
  • #1   18. feb 2015 Er er min og Zorros mening. <3.

profilbillede
  • #2   18. feb 2015 Jeg synes det er en skide god idé med forbudslisten, mange af de hunde der er på den hører altså bare ikke hjemme hos hr. og fru. jensen, og fungerer udelukkende som potensforlænger, så hellere forbyde dem... Herre gud, det er sølle 12 racer, så mon ikke man kan finde en anden i blandt de flere hundrede racer der findes der matcher ens behov i samme grad

• #3   18. feb 2015 Kan du uddybe hvilke racer du taler om?

• #4   18. feb 2015 Og nej de 12 fungere ikke udelukkende som potensforlængere, jeg kan jo starte med at spørge dig Astrid hvad ved du om Pitbull terrieren? Og det er er reelt spørgsmål

• #7   18. feb 2015 Jeg har også selv ejet en pitbull og en Amstaff, og mere kærlige, omsorgsfulde og bedre børnehunde skal man lede længe efter, og der var ikke nogen af dem der havde problemer med andre hverken hun eller han hunde

• #8   18. feb 2015 Nu er racerne på listen jo meget forskellige så jeg har ikke EN holdning til samtlige racer

Jeg er ked af forbuddet i den forstand at rigtig mange af racerne kan være skønne hunde i de rigtige hænder, men der er også racer imellem som jeg har meget svært ved at se passe ind nogen steder i DK

Desværre var vi nået det punkt at flere af racerne var blevet populære i de forkerte hænder, og der var nødt til at blive gjort noget

jeg så som CF hellere at der blev gjort noget avlsmæssigt fx tavlepåbud
    Altså at det blev ulovligt at avle dem uden stamtavle
    Det ville mindske dårlig avl og impulskøb, da folk alligevel tænker lidt mere over køb hvis de skal smide 15.000 end hvis de kun skal af med 2000. Og seriøse opdrættere sælger heller ikke til hvem som helst det ville også sortere i "dårlige købere", og ja jeg ved godt det ikke ville løse alt, og siger heller ikke at det er den ultimative løsning

• #9   18. feb 2015 Min Tidligere Pit Dalton med redningsvest på til hunde svømning og det andet billed Dalton som fuldt udvoksen, han er den dag i dag stadig savnet af mine to børn Må han hvile i fred

profilbillede
  • #10   18. feb 2015 Eller det vil sige da vi overtog ham fra en dårlig ejer i en alder af 16 uger fik jeg afvide han var en amstaff, men kunne i samarbejde med en dyrlæge konstatere at han var en bluenose

profilbillede
  • #11   18. feb 2015 Problemet er at folk ikke fatter, hvad de har mellem hænderne, og kommer med fuldkommen absurde argumenter for, at raceforbuddet skal ophæves: "Alle hunde kan bide" eller "det er bare ejere der opdrager forkert". Og de gør lige præcis ikke noget godt for en eventuel ophævelse af forbuddet, for de er da netop nogle der ikke forstår sig på sådanne hunde smiley

• #13   18. feb 2015 Maj-britt
    I mine øjne er forkerte hænder lige præcis det du selv skrev om, nemlig folk der ikke aner hvad de har med at gøre
    Og tror at lab/pit/chi/gravhund / osv osv osv
    Er nøjagtig det samme, bare de bliver ELSKET nok

• #15   18. feb 2015 Ja det også så selvfølgelig de tosser der har anskaffet dem som potensforlænger

• #18   18. feb 2015 Ja Cf det er rigtig det er super sørgeligt at uvidenhed og mediernes idioti skal ødelægge det for os som kender og elsker de fleste af disse racer, da de besidder så stor en personlighed og kærlighed til deres omverden at de kan tryllebinde en hver der lære dem at kende rigtigt, min Dalton overbeviste så mange i mit område at han var elsket af mange:)

• #19   18. feb 2015 Men Rasmus du er 30 år (i følge din profil) du kan da umuligt have haft en lovlig pit som dine børn kan huske ?

• #20   18. feb 2015 Maj-Britt den tavle som du så åbenlyst forguder er bestemt ikke et kvalitets stempel på nogen måder, og DKK holdning er afskyelig og afstumpet i forhold til muskelhunde

• #21   18. feb 2015 Det her er en tråd, der skulle være startet lørdag aften kl 2100. Godt med kaffe på kanden og evt. en pose guldkarameller. Det bare god underholdning. Ok ikke den store faktuelle viden, men det er der heller ikke i en typisk amerikansk film.

• #23   18. feb 2015 Ditte det beskrev jeg også længere oppe, vi overtog Dalton fra en som ikke kunne tage være på ham mere, vi blev informeret om at han var en amstaff, men efter samtale med dyrlæge kunne vi så konstatere at det var han ikke, han var derimod halv blue nose og halv staffordshire bull terrier

• #25   18. feb 2015 Pia så lad sige at bare fordi bodybuildere og kampsports udøvere udgør en potientielt fare for folk som ikke kan forsvare sig så skal de også forbydes eller have håndjern på når de er ude og gå i offentligheden eller er det anderledes fordi vi er mennesker og vi så meget mere lov til at være her end dyrene?

• #28   18. feb 2015 Rasmus: nogle mennesker er super naive og fatter ikke, at der er forskel på en golden og en pitbull - så længe der findes mennesker, der tror at alle hunde er søøøde så længe man opdrager dem goodt, så er det måske på sin vis fint, at der er et forbud. En ophævelse af forbuddet ville nok kræve, at der var andre foranstaltninger, der kunne sikre, at sådanne tåber ikke bare lige sådan kunne gå ud og købe en sød og rar pitbull. Hvis folk derimod fattede, hvad de havde mellem hænderne, ja SÅ kunne man tale om at det måske var fornuftigt at ophæve forbuddet, hvis folk var ansvarlige nok smiley

• #30   18. feb 2015 Ja vi mennesker er anderledes, og se hvad vi gør mod hinanden og den verden vi lever i, og alle hunde er avlet efter forskellige særpræg, men kun en er avlet som direkte Kamphund hvor resten er avlet til forskellige slags brugshunde. Sådan en tråd kan åbenbart ikke forgå stille og roligt, jeg var bare interesseret i at høre folks meninger omkring forbuds listen, men endnu engang er uvidenhedens brølen så stor at den overdøvet selv den mindste tanke. Og krumme jeg klapper i mine små hænder en person der kan afgøre en racetype på stående eller faldene øre må virkelig være en racekender smiley

• #31   18. feb 2015 Rasmus du er den eneste i denne tråd, for mig at se, det brøler op med uvidenhed. Derudover er tonen i denne tråd utrolig sober og konstruktiv. Måske det er et for følsomt emne til at du kan forholde dig til andre holdninger end dine egne.
    Jeg er forøvrigt helt enig med Krumme.

• #33   18. feb 2015 Rasmus, du starter en tråd, fordi du ønsker at høre folks mening, og så brokker du dig, når folks siger deres mening, og den ikke er megen til din.

• #34   18. feb 2015 Krumme hunden er desværre ikke i live mere, og jeG købte mig heller ikke en ulovlig hund, jeg reddede en hunds liv hvis race jeg ikke kendte i starten og gav den et kærligt og omsorgsfuldt liv, jeg vælger at afslutte mine kommentarer i denne tråd nu

• #35   18. feb 2015 Mht til hundeloven , synes jeg klart bidparagraffen har sine fejl og mangler. Lige pt. bokser jeg selv med den del af det. Og det er godt nok indviklet.

Mht til forbudslisten synes jeg den er helt hen i vejret. Jeg kan forstå at visse hunderacer ikke er for alle, men at forbyde dem konsekvent synes jeg er trist.
    Jeg har haft en hundeskole med kun disse racer (stoppede i 2008) og det kan være rigtig dejlige hunde.
    Min umiddelbare tanke var at simpelthen lave en slags våbenlov der dækkede over alt det med hund. At hunde over en vis størrelse krævede hvad der svare til en våbentilladelse. Har du lavet noget lort kan du ikke eje en hund, kan du ikke behandle den ordentligt kan du ikke have en hund. Tilladelsen skal hentes ved policen og samstemme med hundens chip. Tilladelsen kan koste f.eks 200,- Hunde der er hos folk der ikke har tilladelsen kan fratages dem. Hundene på listen kunne kræve ekstra tilladelse. (lidt ligesom forskellen på blankvåben og skydevåben)

• #37   18. feb 2015 Nej jeg brokker mig ikke over folks meninger den har de selvfølgelig ret til at have og vil rigtig gerne høre deres meninger, men bliver måske lidt berørt når nogen drager en konklusion udfra hvad medier skriver og de ellers har hørt, så rigtig gerne forbudet ophævet men selvfølgelig med erstatning af nogle instanser der kunne gøre at racerne havnede i hænderne på ejere med kendskab til de forskellige racer og deres behov for at kunne være en afbalanceret og kærlig hund, var slet ikke meningen at denne tråd skulle blæses sådan ud af proportioner smiley

• #39   18. feb 2015 Pia: fordi jeg synes det skal være ens for alle. Det er det jo også med f.eks våben eller kørekort. Bare fordi Mormor max kommer op og kører 40 km i timen i sin fiesta skal hun stadig have kørekort til den.

Og ressourcerne (staves det sådan) skulle jo komme fra brugerbetalingen.

Og kan da godt være det er let at administrere men den virker jo ikke. Os der rent faktisk kigger på de hunde vi møder på gaden kan jo godt se at vi møder den type hunde dagligt.

• #41   18. feb 2015 Har du et billed af ham Krumme? smiley har en kammerat med en ren Bullmastiff og han er bare super dejlig elsker simpelthen mastiffer:)

• #43   18. feb 2015 Han er super flot smiley

• #44   18. feb 2015 Vi drager da ikke konklusioner ud fra hvad medier skriver (tværtimod), men ud fra fakta, Rasmus? smiley

• #46   18. feb 2015 Min kammerats Bullmastiff Hooch er nok omkring samme højde han vejer bare 82 kg, han er simpelthen bar så godmodig og kærlig:) første gang min datter så ham løb han hen og gav ham et kram og hooch sat sig bare ned smiley

• #48   18. feb 2015 Jeg kan forstå hvorfor Tosaen er der på, for den er avlet direkte til kamp og kan være livsfarlig for selv ejeren, og kan slet ikke forstå man vælger at avle efter dette

• #53   18. feb 2015 Krumme: sjovt har altid forestillet mig Krumme som tigerstribet.

• #54   18. feb 2015 Maj-Britt det kan du være helt sikker på de gør, almindelige engelske mastiffer kan indenfor race standard veje op til 100 kg, og min kammerats Bullmastiff vejer 82 kg, min egen rottweiler vejer 53 kg og bullmastiffen får mi rottweiler til at se lille ud

• #57   18. feb 2015 Må jo erkende krumme at jeg aldrig har mødt en, har kun læst om racen og hvilke typer der er avlet på og med hvilken hensigt, og omkring deres temperament, så der vil jeg selvfølgelig ikke drage en konklusion

• #59   18. feb 2015 Krumme: sjovt når de billeder man har i hovedet lige skal vendes om smiley Men fin ser han jo ud. smiley

• #60   18. feb 2015 Jeg kan godt se hvad der står i race beskrivelsen, men jeg taler ud fra fakta han er ikke overvægtig og han vejer 82 kg, han er kæmpe stor

• #61   18. feb 2015 Og for at komme tavlerytterne foran så er han med DKK tavle og er avls godkendt

• #64   18. feb 2015 Hvis en ægte bullmastiff vejer 82 kg. er den smælder fed.

Jeg har også haft en rottweiler der vejede 80 kg. men den var overvægtig grundet medrol-behandling, og blev aflivet fordi det simpelthen var syns at holde den i live.
    (den var allergisk for snart sagt alt, og skulle have Medrol x3 dagligt for at holde kløen nede, og det gjorde at den var konstant sulten og tørstig, så at atge mad eller vand fra den ville have været synd, og at lade den leve med den større og større overvægt var også synd, så vi sagde pænt farvel og tak for nu)

• #65   18. feb 2015 Om du vil tro på det eller ej er jo dit valg, men jeg ved da heldigvis jeg taler sandt

• #66   18. feb 2015 Majbrit hvis du ikke kan finde ud af andet end at håne skulle du så ikke finde et andet sted at opholde dig?

• #68   18. feb 2015 Min Taco var blanding af amr. bulldog og bullmastiff.
    Han var 62 cm høj og vejede ca 43 kg

profilbillede
  • #69   18. feb 2015 Dorte han er på ingen måde overvægtig og er i god fysisk form, kan ikke se nogen videre grund til hvorfor jeg bare skulle opdigte sådan noget, at de racer kan nå den størrelse er ikke uset, når man stryger hånden henover siden kan du sågar også ane hans ribben

• #70   18. feb 2015 IB: smuk hund.

• #71   18. feb 2015 Og jeg ved godt hvordan man kan se om en hund er overvægtig, og det er han ikke, og har sågar set tavlen, hva angår avlsgodkendelsen kan jeg jo kun fortælle hva jeg har fået afvide

• #72   18. feb 2015 Tak Zarah..
    Han var en god hund... Når blot man var bevidst om hvilken slags hund han var.

• #74   18. feb 2015 For det første så er jeg enig med Krumme i at Rasmus "Blue nose" nok i virkeligheden er en blanding af Fransk bulldog og Stafforshire bull terrier. Dyrlæger er notorisk kendt for ikke at være racekendere.

For det andet, så bliver jeg mere og mere for raceforbuddet. Det er kommet af at jeg har læst rigtig mange af denne slags tråde, hvor alle de herlige (læs tragiske) argumenter kommer på bordet "En hund er hvad man gør den til", "Gravhunde er de allerfarligste" og "Alle hunde kan blive kamphunde". Og så kunne man måske tænke at et debatforum nok ikke er repræsentativt for folks generelle holding, sådan ude i virkeligheden. Men det er den....

Når det så er sagt så er jeg meget begejstret for pit bulls, Amerikanske bulldogs, Amstaff's osv. Men det ændre bare ikke på at de kræver kompetente ejere, som forholder sig til de mere problematiske sider af racerne.

• #75   18. feb 2015 Min venindes gamle tøs (RIP) Amstaff / ambull 36 kg.

profilbillede
  • #76   18. feb 2015 Anne Julie - hvis vi ser bort fra, at ambull'en i dag er forbudt, hvor mener du så, at dens problematiske sider adskiller sig fra rottweilerens?

Mht til vægt - min gamle han ambull vejede tæt på 60kg, og min tilbageværende bitch vejer 32kg. Så udsving kan forefindes.

• #77   18. feb 2015 Søren: Ikke meget, men jeg må indrømme at jeg ikke besidder enormt meget viden om rotten.

• #78   18. feb 2015 Umiddelbart tror jeg, at ambullens vil gå efter anden mands hund, hvor rottweilleren vil gå efter anden mand. smiley

• #80   18. feb 2015 Ifølge Majbritt kan det ikke lade sig gøre Søren der findes ikke udsving i vægt så er den ihvertfald ikke med tavle ellers er den helt vildt overvægtig smiley

• #81   18. feb 2015 De 13 racer der er på listen, er der af en grund.
    Det ville være fedt hvis folk gad vågne op og overholde loven i stedet for at avle med hovedet oppe i røven, så hvalpe gang på gang må aflives.
    Jeg kan ikke tage alt det tuderi over loven seriøst.

Det eneste jeg ikke bryder mig om, det er skambidsparagraffen.

• #82   18. feb 2015 Der er hunde på listen som ikke har et eneste registreret bid episode overhovedet, hvilke. Grund er de der for?

• #83   18. feb 2015 Jeg havde på et tidspunkt fået at vide, at paragraffen om skambid skulle være ændret, så min hund ikke skulle aflives, hvis en anden hund farede i flæsket på hende, men det er den ikke alligevel, kan jeg læse.. for det forholder sig vel sådan, at hvis en løs hund farer lige i hovedet på min, der er i snor, og hun så naturligvis i forsvar bider ud og kommer til at ramme et blødt punkt så der går hul, så skal hun vel aflives, hvis den anden (uansvarlige) ejer anmelder det - eller hvad?

• #84   18. feb 2015 Det er vel fordi de er store vogtere, der ikke høre hjemme på en danske villavej. Jeg ved det ikke, det er blot et gæt.

• #85   18. feb 2015 Der er ingen grund til at en DKK hund, der afviger fra standarden i størrelse og vægt ikke skulle være avlsgodkendt, eftersom der ikke er nogen udstillingskrav. Så avlsgodkendelse afhænger udelukkende af evt. sundhedskrav.

Så kan man jo så diskutere, om man synes, det er en god ide at avle videre på en atypisk hund.

• #86   18. feb 2015 Lene: Nogen gange kan det være en rigtig god ide. smiley

• #87   18. feb 2015 Anne Julie, det afhænger nok af racen, og hvordan hunden er atypisk smiley

• #88   18. feb 2015 Lene: Jeps. smiley

• #90   18. feb 2015 20 kg. er grotesk mange kilo selv på en stor race, og jeg kan ikke se noget som helst ønskværdigt i det.
    Men nej, jeg tror ikke, du kan gå ud fra, at folk inkluderer udstillingsresultater i avlsgodkendelser, nu hvor det ikke er krav mere.

• #91   18. feb 2015 Majbritt det kam godt være det er et stort udsving men ikke desto mindre er han ikke overvægtig, og han er virkelig flot, han er bare over normen

• #93   18. feb 2015 Ja det kan jeg sagtens fremskaffe, ellers skal jeg få min ven til at tage et billed hvor han står ved siden af ham smiley

• #95   18. feb 2015 Min egen rottweiler vejer 53 kg og han ser virkelig lille ud i forhold til og har også set ham på vægten, kan godt forstå den skeptiske tankegang omkring dette, men han er virkelig stor

• #96   18. feb 2015 Jeg synes også at en stamtavle regulering er en god ide. Forestil dig lige, hvis de fjerner forbuddet? Folk får jo shop amok så, og samtlige racer VIL unægteligt blive eftertragtede.
    Jeg er selv imod forbudslisten, fordi de racer kan være rigtig gode og nyttige i de rigtige hænder, for eksempel de store vogtende racer. Kender et par store hvide hyrdehunde (Er ikke sikker på, hvad race de er, dog), som vogter svin. Det er perfekt for dem, det er der ingen tvivl om. De ville dog nok ikke passe ind i villakvarteret hos familien Nielsen.

Jeg kan ikke se meningen i at forbyde en hel race, det giver bare ikke mening for mig.

Og forresten, så er jeg også enig med Krumme. Din hund har virkelig fransk bulldog-ører. Det var det første, jeg tænkte, da jeg så den. Om den indeholder pit, ved jeg ikke, men fransk bulldog er helt klart en mulighed.

• #100   18. feb 2015 Jeg tror den grundlæggende grund til at amstaffen blev forbudt, er fordi der er rigtig mange der lavede deret APBT om til en amstaff og derved florerede ulovlige hunde som lovlige..

Og nej jeg har intet imod hverken amstaff eller APBT de er begge søde hunde i de rigtige hænder

• #102   18. feb 2015 Alexandoria, grisevogterne, du kender, er formentlig pyreneerhunde, som hverken er forbudte eller på den ene eller anden liste. Og de kan fint fungere hos familien Nielsen. Jeg burde vide det, jeg hedder Nielsen og har en flok af dem smiley

• #103   18. feb 2015 Jojo, men.. hvad er det nu, den hedder.. En af de andre lignende racer, haha (min hukommelse svigter mig lige) de kunne også bruges til sådan et formål og fungere super.
    Indrømmet, jeg ved ikke, hvad race de to var, har kun set dem en enkelt gang, da jeg gik forbi den her grisebestand. Det har jeg så ikke lige gjort igen. ^^

• #104   18. feb 2015 Alexa..., der er både Kuvasz, Maremma, Podhalansky og Slovensky Cuvac, men de racer er alle talmæssigt meget meget små i Danmark, og jeg ved, der bruges en del pyreneerhunde netop til at gå med grise, derfor er det ret oplagt, at det er sådan nogle du har set.

• #105   18. feb 2015 Det har du nok ret i, ja!
    Men igen, nogen af de stærkt vogtende hyrder kunne også fungere med at passe svin, det var lidt det, der var min pointe ^^

• #107   18. feb 2015 Vi har da ulve her i det "mørke" Jylland smiley

• #108   18. feb 2015 Nejnej, men hvorfor så forbyde den for de få, der ønsker de skarpe vogtere til legitime grunde?
    Det er lidt der, jeg vil hen. Kan ikke se formålet i at forbyde en hel race.

• #110   18. feb 2015 Alexandoria, det kunne de sagtens.

De forskellige husdyrvogterhunde - både de lovlige og de andre - er lavet til samme arbejde. Forskellen er at nogle af dem er særdeles skarpe også over for mennesker, hvor pyreneeren er den, der i længst tid har været brugt som familiehund og dermed den generelt venligste i forbindelse med fremmede mennesker.

• #111   18. feb 2015 I Tyskland er det i overvejende grad Pyreneere, der bruges til at vogte mod ulve, og de er tilladte i DK, og fredelige nok til at have på en villavej.

• #112   18. feb 2015 Jeg kan godt se pointen i, at den er overflødig, når man har et alternativ, men det giver stadig ikke mening for mig, at man vælger at forbyde den på det grundlag. Vi kan jo udvide listen til uendeligheder, hvis den logik skal bruges.

• #115   18. feb 2015 Forbudslisten er i bedste fald ulogisk og inkonsekvent. Jeg kender kurdere, som siger:"Kangal og anatolsk hyrdehund er den samme hund - den ene har bare stamtavle i fci."

• #116   18. feb 2015 Problemet er, at der var en periode, hvor den frygt var velbegrundet for mange hunde ejere.
    Forbundslisten er jo ikke opfundet fuldstændig ud af den blå luft bare for at genere et vist antal mennesker. Også derfor der er mange, der er glade for den.

• #117   18. feb 2015 Søren, se det er jeg enig i. Som jeg har lært det, er en kangal en anatolsk hyrdehund, hvor i mod en anatolsk hyrdehund ikke nødvendigvis er en kangal. Anatolsk hyrdehund er en samlebetegnelse for flere lokale vogterhunde, hvoraf kangal er en af dem.

• #118   18. feb 2015 En ulv er et vildt dyr, så det kan slet ikke sammenlignes med en hund.

Jeg er med på, at forbudslisten er kommet af en grund. Men den er bare ikke særlig logisk.

• #119   18. feb 2015 Lene - som jeg fik forklaret af de her kurdere, kan der være forskelle i højde, pelstykkelse og -farve og stadig være den samme race. Jeg tror, der krydses lystigt mellem dem, for at få den bedste hund. En stor kangal kan veje op i mod det samme som en mastiff, men er langt mere atletisk og mobil (læs sund).

• #120   18. feb 2015 Pia der står så også i filaens racebeskrivelse at det er en god familiehund, det er bare ikke alle der er til sådan nogle små uldtotter som dig og din sommerfuglehund/papillon, såfremt at det er ansvarlige ejere der holder disse hunderacer som ved hvad det indebære i form A behov og stimulering af hunden så vil den agere som en afbalanceret hund, så kan du jo bare holde dig fra den.
    Ansvarlige ejere med kendskab til den bestemte race er vejen frem ikke er forbud

• #121   18. feb 2015 Ulven bliver heller ikke sammenlignet med hund smiley

• #122   18. feb 2015 Det gør den ikke, nej, men min holdning er ikke den samme overfor et vildt dyr, ulven, som en hund. Det var det, jeg mente, hvis det ikke fremstod tydeligt nok.

• #123   18. feb 2015 Det kan nok være lidt svært at holde sig fra f.eks. en fila, hvis andre skaffer sig den og ikke tager deres ansvar alvorligt.

• #124   18. feb 2015 Jeg er sikker på jeg skrev ansvarlige hundeejere, forbudet er utilstrækkelig og burde laves om til et kursus i den bestemte hunderace og en godkendelse til at holde den bestemte race

• #127   18. feb 2015 Hovhov Maj-britt, der er altså nogle få!
    Ikke at det er mig, men du ved. De er der, haha ^^

• #128   18. feb 2015 Ja og du mener vel også du er en ansvarlig hundeejer selvom du er 57 år, men det ikke ensbetydende med at du er det vel maj-Britt

• #129   18. feb 2015 Uansvarlighed kan forekomme i alle aldre.

• #131   18. feb 2015 Så læser du lige hvad du selv har lavet copy paste på, der bliver beskrevet at Filaen knytter sig kun nært til familie der ejer den, en god familie hund behøver jo ikke nødvændigvis at være imødekomne over for fremmede eller venner og bekendte det er to vidt forskellige ting

• #132   18. feb 2015 "Forbudslisten" stopper i hvert fald de ansvarlige ejere. De såkaldte uansvarlige ejere er sgu da helt ligeglad med loven. Men det kan man jo selv se i gadebilledet.

• #133   18. feb 2015 Ikke at jeg selv ville anskaffe mig en Fila, men en raceren pitbull hvis altså den var lovlig ville jeg rigtig gerne eje sådan en smiley

• #134   18. feb 2015 Men det er da en lidt nedern familie hvor ungerne ikke kan få uventet besøg af vennerne? Lave spontane ting med venner og hunden skal være lukket væk hver gang der er besøg, familiefester osv.

Det kan da ikke passe man ønsker en hund så meget at en hel familie mere eller mindre skal isoleres socialt -eller hunden skal?

• #136   18. feb 2015 Jeg kunne ikke selv finde på at anskaffe mig en ulovlig race, ville blive knust når det blev opdaget og den blev aflivet smiley

• #137   18. feb 2015 Men for Jens, som bor ude midt i ingenting, og faktisk bare gerne vil være i fred, så er en Fila altså ikke forfærdelig.
    Jeg ville dog aldrig kalde en fila for en familiehund. Jo, for den familie, den bor sammen med, men hvor fedt er det?

• #139   18. feb 2015 Obster n - Lige det du beskriver, kan også være et problem med mange hyrde/brugshunde. Schæferen og rottweileren er heller ikke altid tilfredse med, når jr og kammeraterne slås (for sjov) på græsplænen. De vil jo beskytte flokken og kan have svært ved at læse børnenes signaler. Ligesom vi forældre har det ind i mellem.

• #140   18. feb 2015 Du kan tro hvad du vil Pia, og argumentere lige så meget du vil, har du nogensinde haft nogle af disse racer tæt inde på livet hvor de har været i hænderne på en kompetent ejer der forstod racen og dens behov?

• #141   18. feb 2015 Jeg har været ude på steder, her i Jylland, som jeg fint vil kalde midt ude i ingenting. Du kan da nok skimte din nærmeste nabo i horisonten, men nu er alle ikke uansvarlige og lader deres hunde rende og gøre, som det passer dem.

• #142   18. feb 2015 Søren og det er også...altså det er jo folks eget valg ik? smiley personligt ville jeg dog ønske mine børn især...lidt mere frihed i deres sociale liv.

(også i forhold til forældre smiley )

• #143   18. feb 2015 Jeg må ærlig indrømme jeg tror at du Pia bare ikke ka fordrage andet end din lille taskehund, for du kam åbenbart slet ikke sætte dig ind i at nogle af disse racer faktisk er fantastiske familiehunde og meget venligt og kærligt stemte over for andre dyr og mennesker, og udelukkende er havnet på listen fordi de forkerte mennesker har holdt disse racer

• #144   18. feb 2015 Jeg har altid haft ambullerne lukket væk fra fremmede børn. De ville ikke gøre andre børn noget under normale omstændigheder, men min knægt har til tider været lidt non-verbal. Det vil jeg ikke risikere at hundene skulle misforstå.
    Desuden leger de temmelig voldsomt. Da tøsen var en 8-9år, blev hun tacklet af den store hanhund. Hun udførte et dobbelt tyskerspring med 1½ skrue. Lav kunstnerisk karakter - men høj komisk ditto. smiley

• #146   18. feb 2015 Maiken jeg har en labrador, og de er bestemt ikke ens, Staffen har en fuldstændig anderledes personlighed, Staffen elskede at blive spændt for en trækvogn og trække rundt med børnene i den, vores labrador synes selen var farlig og ville bestemt ikke soændes for, staffens måde at agere sammen med børnene og dens væsen er bare elskværdigt

• #148   18. feb 2015 Jeg kender en, som har en amstaff.
    Hun er en fantastisk hund overfor mennesker. Beklageligvis, så er hun en af dem, som er brugt som kamphund. Hun blev stjålet fra sin ejer. Hun blev fundet et år efter, tydeligt udsultet og mishandlet. Der blev busted en kamp-ring og hun var ganske enkelt ødelagt mentalt efter at have været der.
    Hun kan ikke med andre hunde, det er fuldkommen udelukket.
    Da min veninde først kom i kontakt med hendes kæreste, som havde overtaget hunden efter hun blev fundet, kunne hun ikke med min veninde. Nu kan hun med kat, deres 2 små børn og deres kaniner.
    Hun kan stadig godt være en anelse forsigtig overfor nye mennesker, men giver man hende et minut eller to, så elsker hun dig. Det er som om, at hun bare lige skal forstå, at man ikke vil skade hende eller familien.

Det er altså ikke alle ejere af listehunde, som er uansvarlige.
    Jeg siger ikke, at gener intet har at sige, men menneskers avl på og træning/håndtering af dyrene har altså også en betydning.
    Selvsagt, så går den her, efter min mening, intet mindre end fantastiske hund med mundkurv, når de er ude. Hun tåler ikke synet af andre hunde, og det har hendes ejere også taget med.

• #149   18. feb 2015 Pia - Jeg er sikker på at Rasmus sætter pris på din vurdering. For den sørme saglig og velbegrundet. Skulle jeg give en vurdering af din person, ville jeg have to muligheder. Lyve ad helvede til eller blive "frosset" på hg.

• #150   18. feb 2015 Pia helt ærligt du aner jo ikke en kæft om hva du snakker om, og undskyld mit sprog, men jeg kan så fortælle dig at staffen havde haft fire uansvarlige ejere før mig og aligevel fik jeg præsteret at opfylde den naturlige behov og fik stimuleret den korrekt, staffen blev overfaldet af et kryds mellem en labrador og noget hyrdehund og min kære Staff gjorde intet retur den valgte sågar at ignorer at den blev bidt og lod mig stoppe det istedet, så nej jeg er ikke en af disse typer du snakket om , jeg har nemlig stor forståelse overfor at det kræver ekstra arbejde for at hunden bliver afbalanceret og rolig overfor alle hunde

• #151   18. feb 2015 Rasmus, jeg tror nu den eneste uvidende her er dig smiley

• #152   18. feb 2015 Tak for støtten Søren smiley

• #153   18. feb 2015 Og det basere du på hvad Fünke dit indgående kendskab til mig som person eller dit personlige forhold lige netop min afdøde hund Dalton? Nå ikke så klap i!

• #155   18. feb 2015 AT - du har stamtavle på din hund, ikke? Ellers ved vi jo ikke, hvad den indeholder.

• #156   18. feb 2015 Så den race du er i besiddelse af kunne aldrig finde på at angribe mennesker, det skal jeg lige huske at sige videre til min svoger der har haft en Sankt benard sidende i ryggen da han var lille og frygter lige netop den race helt vildt A T

• #157   18. feb 2015 Lige mine ord Søren smiley

• #160   18. feb 2015 Nej det er der nok mange andre der også har sagt, inklusiv ejere. Af den Sankt Bernard

• #162   18. feb 2015 #158
    AT - det siger du, men hvis ikke politiet tror på det, hvad så? En sct. b kan godt ligne moscow watchdog, hvori der er kauasisk ovcharka. Og kaukasieren får fila'en til at ligne en tegneseriehund.

• #163   18. feb 2015 Har lidt svært ved at forstille mig det nå den for det første kommer bagfra uden at nogen havde set den og at mit svoger havde haft kontakt med den før den bed sig fast i ryggen på ham, point being at alle hunderacer kan have aggressive tendenser, nogen gange er det ejerens skyld andre gange genetisk og det kan være på grund af indavl som der har været meget af førhen,

• #166   18. feb 2015 Suk! For et svar.
    Ingen yderligere kommentarer.

• #168   18. feb 2015 Øh, Søren, begge forældre har stamtavle og AT kan bevise at hunden ikke har ulovlige aner. I hvad består problemet? smiley

Rasmus: det baserer jeg på de udtalelser, du er kommet med. Jeg behøves ikke have noget indgående kendskab til dig eller din afdøde hund - jeg gider ikke en personlig debat og går derfor kun ud fra det, du har skrevet i dine indlæg. Og at slutte dine indlæg med "Nå ikke så klap i!" hjælper bestemt ikke med at skabe et fornuftigt eller voksent indtryk af dig smiley

• #169   18. feb 2015 At tror vores samtale er slut, at du kan sige du er ligeglad med hans uheld begriber jeg ikke, men det er jo åbenbart ikke lige så forfærdeligt end hvis det havde været en listehund Føj A T

• #170   18. feb 2015 LIge til sankt bernhards hunden: det er en barsk hund og i de forkerte ukonsekvente hænder ville jeg ikke turde lukke et øje i nærheden af den.

• #172   18. feb 2015 Din mening Fünke er mig irrelevant da du ikke kender mig, og om du har et voksent billed af mig er jeg jævnt ligeglad med!

• #173   18. feb 2015 Okay, super, så lukker jeg bare diskussionen her, for så kan vi jo heller ikke diskutere det oprindelige emne, raceforbuddet, uden at kende hinanden indgående? smiley

• #175   18. feb 2015 Jeg ville klappe i mine små buttede hænder, hvis "nogen" fandt på en holdbar og realiserbar løsning på forbudsdelen af hundeloven. Men ind til videre er jeg ikke stødt på noget, som umiddelbart ville kunne realiseres.

• #177   18. feb 2015 Vi kan sagtens have en debat omkring emnet, men lad vær med at drage en konklusion om hvad mine evner er som hundeejer så skal jeg også nok holde kammertonen Fünke smiley

• #180   18. feb 2015 Og den er i øvrigt også tyk.

• #182   18. feb 2015 Mastiffen på dit billede

• #183   18. feb 2015 Anne den mastiff har aldrig set lyset af at være for tyk

• #185   18. feb 2015 Dommeren må tage fejl Anne ved jo bedst smiley

• #187   18. feb 2015 Så fik du lukket munden på hende smiley

• #188   18. feb 2015 Ulla jeg har fået min kammerat til at tage et billed af ham ved siden af hans Bullmastiff Hooch, han er samme størrelse han er så brindle farvemæssigt men han er lige så stor og heller ikke overvægtig smiley

• #189   18. feb 2015 Nu har jeg andet at lave end at være på HG. Men jeg synes personligt at Ullas hund er for tyk, men det synes jeg om de fleste udstilligs molosser og retrivere med flere.
    Nu var jeg ikke klar over at hunden var Ullas, men mon ikke hun overlever. smiley

I øvrigt var jeg ikke klar over at debatter gjaldt om at "få lukket munden" på dem der ikke er enige med en selv...

• #191   18. feb 2015 Det er heller ikke det det handler om, men nogle personer herinde har været hurtige til at kalde mig uvidende, deriblandt dig Anne og set i lyset af ullas post er du jo så lige så uvidende, men det gider jeg ikke bruge mere krudt på, kan i alle sammen sove godt, tak for en rigtig god dialog omkring race standarder og forbudslisten no hard feelings herfra

• #192   18. feb 2015 Jeg synes det er en super flot hund Ulla, men jeg elsker så også mastiffer smiley

• #193   18. feb 2015 Hooch er nogenlunde samme højde Ulla, sender billed så snart jeg har det

• #194   18. feb 2015 Rasmus; Jeg har aldrig kaldt dig udvidende, og jeg har aldrig (modsat dig ) været personlig.
    I øvrigt vil jeg ikke mene man er uvidende fordi man synes en hund er for tyk.

• #196   18. feb 2015 Jeg har ikke sat mig over noget, jeg har ytret min mening. Jeg giver nok bare ikke så meget for udstillinger, for jeg synes ikke altid det er de hunde der er mest racetypiske der vinder. Og her hentyder jeg ikke til Ullas hund, det er blot en generel betragtning.

Og jo det kan godt være det gør mig arrogant.

• #200   19. feb 2015 Hvis man er tilhænger af forbudslisten, mener man så også at der skal flere racer på?

• #201   19. feb 2015 Og forresten, så for et par år siden på DKKs udstilling i Herning et par bullmastiff-hanner på hhv. 80 og 85 kilo - efter opdrætternes eget udsagn smiley

• #203   19. feb 2015 Groot.. de er til tider også fede i DK til udstillingerne, da nogle gerne vil have dem brede, og i stedet for at have hund i god form er de ret tykke, og det dømmer dommeren eller specialdommeren heller ikke ned på de gange jeg har set det.

Dommerne dømmer heller ikke ned på de kraftig overvægtige labber, som flyder rundt i ringen, hvilket også er trist at en jagthund er endt i en udstillingsring så fed.

Nogle gange kan folk bare ikke få det stort nok, bredt nok... og kigger ikke på deres hund med objektive øjne.

• #204   19. feb 2015 Ulla.... ja ved godt vægt er et ret ømt punkt hos hundeejere, men synes altså også din ser tyk/for kraftig ud.. taget i betragtning af, hvor ung han er og stadig vokser... og netop ved så stor en race... Sorry smiley

Men Hey det er din hund, og hvis du ikke synes han vejer for meget, så er det fint, MEN det er ikke dommerne jeg sætter min lid til på det punkt.

• #205   19. feb 2015 Husk nu at der er forskelle på en brugshund og en udstillingshund
    Som udstillingshund er det IKKE ønsket at være meget trænet, dvs med meget lav fedtprocent. Dette synes jeg Feks er lækkert!
    Og hvis min hund ikke havde dårlige hofter, så trænede vi helt sikkert også for at han skulle komme i topform.
    Det er bare lidt svært med både hofte og albue dysplasi.

• #210   19. feb 2015 Helt enig Krumme og Venges!

• #211   19. feb 2015 Jeg har set enorme bullmastiffer, om de har vejet 80+, ved jeg ikke... Men store har de i hvert fald været, også for store efter min smag.

Berta vejer på dette billede ca. 52 kg. Og det er meget tydeligt, når der kommer bare to-tre ekstra kilo på hende, så ser hun næsten fed ud.

profilbillede
  • #220   19. feb 2015 Maj-Britt, det har jeg meget svært ved, at forestille mig. Nu ved jeg ikke, hvad Alonso (hannen på billedet vejer), men jeg kunne heller ikke se ham for mig, med bare 10 kg mere på sidebenene.

• #222   19. feb 2015 Synes også jeg flere gange, har oplevet, at overvægtige bullmastiffer, ryger ud med det samme, med besked om, at de er for fede...

Jeg er dog stadig så ny i udstillings verdenen, at jeg endnu ikke har været rundt og se på de andre racer...

• #223   19. feb 2015 Jeg synes i hvert fald mange udstillings bulldogs (eb) er for fede
    Jeg har mødt mange der dårligt orker at gå ture

• #225   19. feb 2015 Imponerende Maj-Britt at du stadig tvivler, giv mig en god grund til at jeg skulle opdigte hundes vægt?

• #227   19. feb 2015 Her har du min Rottweiler han er 1 år og 10 mdr, han vejer 53 kg, Min kammerats Bullmastiff fik ham til at se lille ud, ved af fakta at mandes hund vejer 82 kg, når du stryger hånden langs siden kan du også ane hundens ribben

profilbillede
  • #228   19. feb 2015 Jeg har generelt slanke hunde, og det har aldrig været et problem udstillingsmæssigt. Jeg har dog set både for tykke og for tynde hunde ryge hurtigt ud, men jeg har også set hunde, som jeg synes var overvægtige, blive godt præmieret.

Men ingen tvivl om at overvægt kan være et problem for mange racer, blandt andet de store og kraftige racer, hvad enten vi snakker udstillingshunde eller ej.

Jeg præker for mine hvalpekøbere, at de skal holde hunden slank i opvæksten, fordi det er det sundeste. Skelettet har ikke godt af at skulle bære for meget for hurtigt. Og Pyreneeren skal ikke være en tung hund.
    Alligevel er der en tildens til, at folk, der køber en stor og kraftig hund, ikke kan få den stor og kraftig nok hurtig nok. Jeg ser det, når hvalpe- og unghunde ejere mødes, der bliver sammenlignet vægt og højde, og der er prestige i at have den største og kraftigste.

• #230   19. feb 2015 Maj-Britt jeg vælger at lade vær med at svare dig mere, for du kan jo tydeligvis ikke læse, og din mistro er intet mindre end trættende, og dette er ikke for at fornærme dig eller din intelligens, men gider virkelig ikke blive ved med at gentage mig selv.

• #233   19. feb 2015 Nu vælger jeg så afligevel at svare dig, for det første synes jeg selv det er skide synd for hunden hvis den er overvægtig, nok derfor jeg både motionere med mine og går til hundesvømning med dem for også at styrke dem og motionere dem uden ledene bliver overbelastet, for det hvorfor fanden skulle jeg fortælle at min snart fuldt udvoksede rottweiler vejer 53 kg som ligger inde for race standarden og så opdigte det andet og påstå at man kan ane ribbenene, din tråd er mig pisse ligegyldig da ingen af udsagnene kan sættes på mig, jeg synes bestemt ikke det er sejt fordi en hund er kæmpe stor, jeg er et voksent individ ikke en teenager.

• #235   19. feb 2015 At jeg vil rigtig høre alle folks meninger, men gider bare ike blive ved med at stå til tåls med for eksemple Maj-Britt og hendes vedblivende mistro overfor hvad jeg skriver, for i hendes verden så kan det ikke lade sig gøre hvis den har DKK stamtavle, og nu undskylder jeg mit sprog men hun er ignorant og blå øjet, det er jo ikke kun en gang hun stiller spørgsmålstegn hun bliver ved og bliver ved, og det bliver trættene i længden, beklager mine udbrud

• #236   19. feb 2015 Der er intet personligt i det her Maj-Britt det skal du vide, men du modargumentere hver med henhold til mastiffen, og mange tak for komplimentet om Min rotte Pumba er en dejlig dreng

• #240   19. feb 2015 Hej Ida jeg har også bedt min makker om at tage et billed af ham og Hooch, går bare og venter på det havner i min Mail smiley Men jeg skal vist også kontrollere mine udbrud, jeg er en smule emotionel nogen gange

• #241   19. feb 2015 Efter min mening skal en Hund gerne se sådan ud som de billeder jeg smider op nu af min Rottweiler smiley

profilbillede
  • #242   19. feb 2015 smiley

profilbillede
  • #243   19. feb 2015 Hvis folk overdriver vægten af hunden, er det da ikke for at gøre den "farligere". En 80kg mastiff kan intet, som en på 50kg ikke kan gøre bedre. Jo måske fylde mere i sofaen.

• #245   19. feb 2015 Så burde jeg måske have en 4 personers sofa. Chili kan sprede sine godt 30kg over 3 pladser. Så er man nemlig sikker på at komme til at røre nogen - og det er meget vigtigt for hende.

• #247   19. feb 2015 Rasmus din Rotte er lækker, men han er altså på grænsen til at være overvægtig, sorry to say.

• #251   19. feb 2015 Ja, så skal der godt nok noget mere sul på nogen af mynderne, før jeg vil byde mine hunde det smiley

Jeg ønsker mine hunde slanke men ikke magre. Jeg mener, ribbenene skal kunne mærkes let (på mine pelshunde kan de jo ikke ses) men ikke stritte ud. Jeg har set f.eks. Azawakh på udstillinger, der var så tynde, at det lignede vanrøgtede hunde, og man undrede sig over, hvad de mon kunne ligge på uden at få liggesår. Og de vandt, selv om de andre hunde i racen så lidt mere rimelige ud.

Jeg ved, man ønsker mynder magre til udstilling, men det kan altså også blive for meget.

• #253   19. feb 2015 Jeg kan kun sige, at de 2 azawakh, der blev bir og bim i Vejen i 2011, lignede noget, der kunne have deltaget i Animal Planets programmer om mishandlede og eller vanrøgtede dyr. Vi delte ring og dommer, så jeg sad og så på, og var forarget nok til at huske det nu flere år efter. Og jeg er ikke specielt sart.

Jeg har en del venner, der har/har haft mynder (saluki og afghanere), og deres hunde er slanke, men alligevel ved jeg, at de siger, de ikke er tynde nok til udstillinger. Flere af dem er/har været udstillere, så de burde vide det. Jeg kender også folk med Whippets, og de virker ikke magre på samme niveau.

• #256   19. feb 2015 Venges, jeg kiggede lige lidt på billederne af din den ældste awasakh, og det er noget helt andet, end det jeg så på den udstilling. Din hund er slank at se på ikke mager. Det ser godt ud.

• #257   19. feb 2015 Måske er jeg blind, men der var i følge hundeweb ingen awasakh på Vejen i 2011?

• #258   19. feb 2015 Jeg kan sagtens sætte mig ind i at der er forskel på muskulaturen alt efter om det er sprintere eller langdistance løbere.

• #260   19. feb 2015 Pinligt. Jeg måtte lige tjekke op på Myndeklubbens hjemmeside. Det var Sloughi. Jeg beklager misforståelsen med racerne, men det ændrer ikke min oplevelser af et par alt for magre hunde.

• #261   19. feb 2015 Tak skæbne Dorte hvis du mener han er på grænsen til at være overvægtig, så vil jeg nødig se hvordan du ville have han skulle se ud for det måtte i mine øjne være undervægtig, men det er jo nok en individuel mening, er der andre der synes han er på grænsen?

• #262   19. feb 2015 Problemet er jo netop at "folks" opfattelse af perfekt huld reelt set svarer til overvægtig.

• #263   19. feb 2015 Så vælger jeg at lytte til mig selv og min dyrepasser uddannede frue:) man kan fint ane hans ribben og han snævre fint ind bagtil

• #265   19. feb 2015 Ib NEMLIG!!

Dem jeg møder på gaden tror min er underernæret fordi man kan se tydelig talje og ribben. Hvor deres er næsten runde, og de fortæller at dyrlægerne siger deres hunde ikke er for tykke.

Synes det er sørgeligt både alle de overvægtige samt hunde som enten er "dovne"/i dårlig form. Hunde som bliver luftet 3x30 min max om dagen, og bare tilpasser sig. Det er trist.

Og jeg vil til enhver tid påstå, at mange synes det er sejt med en stor hund.. og de er ligeglade med, at det er fedme!

• #267   19. feb 2015 Egentlig er det lidt grotesk, at fedme hos labben er så almindeligt, at man nærmest falder i svime, hvis man ser en slank én af slagsen.

Mine ser fede ud, de har en enorm pels. Lige inden den lille gik i løb sidst smed hun stort set det hele, hold op, hun var tynd at se på, når jeg er vant til at se den lille kugle smiley

• #268   19. feb 2015 Minion jeg har mødt et par med tre slanke, som også blev brugt til jagt... dem fra job er også mest slanke, men resten jeg møder på vores ture er tykke... og ejerne ser det ikke.

• #269   19. feb 2015 Bente og ja en så aktiv race... stakkels hunde at skulle slæbe rundt på alle de kilo.

• #273   19. feb 2015 Labradoren men svært at se, at han er slank pga farven.

profilbillede
  • #276   19. feb 2015 Han skal bare spise nogle flere havregryn :-Þ

• #277   19. feb 2015 Min hund er nogenlunde samme højde og går også mig til knæene - jeg gætter på at han er 1,60? smiley

• #278   19. feb 2015 Må indrømme jeg har svært ved at se hvor den sorte Labrador fra Louise er mere trimmet end min Rotte? For når jeg kigger på min Rotte kan jeg både se hans ribben og ellers er han bare et muskelbundt over resten

• #280   19. feb 2015 minion: Den overskrift undrer jeg mig også over - det var på grund af "brugshund", jeg gik herind.

• #282   19. feb 2015 Rasmus som skrevet netop et dårligt billede af min, som ikke viser hvor slank han er, og er ren muskler, men har ingen billeder af ham på tlf, hvor det ses tydeligt.

• #283   19. feb 2015 Så har jeg fået et Billed af bullmastiffen det er den der er Brindle smiley

• #284   19. feb 2015

profilbillede
  • #286   19. feb 2015 Kan du skaffe et fra siden også? smiley

• #287   19. feb 2015 Ja det sagde vægten ihvertfald sidst jeg kiggede på den

• #288   19. feb 2015 Det er det bedste jeg kan klare

profilbillede
  • #290   19. feb 2015 Kender ikke den lyse men den der er brindle er min kammerats den hedder Hooch smiley

• #292   19. feb 2015 Jeg sagde heller ikke han var slank men han er ikke tyk, fed eller overvægtig, ja synes også hans hoved er gigantisk, men hold kæft hvor er han bare en dejlig hund smiley

• #293   19. feb 2015 Argh og jeg gad ellers ikke lige blande mig i den vægtdebat...men den hund der er jo virkelig også overvægtig...sådan alt for meget....

• #294   19. feb 2015 Her er et mere smiley

profilbillede
  • #296   19. feb 2015 Obster den hund er på ingen måde overvægtig, der er vi dybt uenig, hans ribben kan mærkes og han snævre rigtig fint ind ved bagpartiet, hans vægt passer til hans størrelse

• #298   19. feb 2015 Nej Pia min kammerat vejer 95 kg

• #299   19. feb 2015 En herregårdssten måler ca.14x21 cm. Så det er ikke pigen, der er specielt lille, men vapsen der er stor.

• #301   19. feb 2015 Man kan jo næsten altid mærke ribbenene smiley de skal kunne ses....hans skal ikke snævre ind ved bagpartiet han skal have talje...og bugen skal være optrukket ikke gå lige hen til bagpartiet...
    Jeg synes bestemt den hund er overvægtig....

• #302   19. feb 2015 Griner min røv i laser helt vildt, du er simpelthen imponerende pia, min kammerat har ingen anelse om hvordan man bruger Photoshop, så kom bemærkningen sku, og jeg gad fandme ikke sidde og retouche billedet for at overbevise folk herinde, kom nu ud af middelalderen og ind i det 21 århundrede, hvorfor må det bare ikke være sandt, er det så forfærdeligt at noget er anderledes, prøv at åbne dit sind over for nye muligheder du bliver måske positivt overrasket smiley

• #304   19. feb 2015 Tak minion, nu fik jeg så vist Hooch kan i alle sammen have en god aften smiley

• #310   20. feb 2015 Pia hvad er det lige du vil have et screenshot af, et af hvad vægten siger, du er simpelthen for meget Pia, du har jo ingen anelse om størrelsesforhold, men jeg kan godt se det må virke lidt overvældende for dig at jeg rent faktisk kunne fremlægge bevis for min påstand, accepter nu bare at der faktisk var en som ikke bare fyrede noget pis af og så nyd synet af Hooch for han er virkelig en lækker Vaps

• #314   20. feb 2015 Ulla han er ren Bullmastiff med stamtavle, og nej Maj-Britt han er ikke langt derfra for han vejer 82 har sku selv set ham på vægten, indrøm nu bare at du tog fejl, det er i mine øjne ved at være lidt pinligt for Dig og Pia

• #318   20. feb 2015 Helt enig Maiken.. De labber er så klamme!!

• #320   20. feb 2015 Og jeg tror heller ikke, at folk ved hvordan en hund skal se ud længere... Det de ser som normalt/slank er ofte en del kilo for meget.

• #322   20. feb 2015 Groot min kammerat vejer 95 kg og er 188 høj bruger 45 i sko størrelse hans hund vejer 82 kg er ren Bullmastiff med DKK stamtavle, de iagtagelser og konklusioner der bliver draget ud fra billederne af ham og hunden viser tydeligt at nogle ikke ved at muskler vejer mere end fedt, jeg ved jeg har ret hvad angår deres vægt og det kan ikke debateres på samme måde som hundens idealvægt.

• #325   20. feb 2015 Billedet med den lille pige er altså også taget fra en vinkel, hvor hunden kommer til at se rigtig stor ud.
    Det er taget nedefra og er noget, man altså bruger, hvis man vil have noget til at se "Stort og magtfuldt" ud.
    Så photoshop... I think not.

Men uden tvivl, det er en kæmpe stor hund, men er altså enig med de andre, den er lidt buttet i det.

• #327   20. feb 2015 Ja netop 1 kg muskler fylder mindre end 1 kg fedt, Maj-Britt læs nu hvad jeg skriver inden du dummer dig med at skrive sådan noget pis, du er ikke mere intelligent end gennemsnittet

• #329   20. feb 2015 Jeg synes den sorte udstillingslab er noget buttet

• #330   20. feb 2015 Rasmus, du kan godt opgive. Her er det ikke om at have ret - men at få ret smiley

• #331   20. feb 2015 Ja men de fylder mindre, så hvis du tager massefylden på muskler og på massefylden på fedt så vil en muskel på samme størrelse som fedtdepotet veje mere ergo så vejer muskler mere i forhold til massefylde.

• #332   20. feb 2015 Nej det har du ret Søren det er sku lidt op ad bakke smiley

• #334   20. feb 2015 Ja men det var jo massefylde. Jeg refererede til, og det burde også være til at forstå ud fra hvad jeg skriver første gang, ellers er der sku et par skoleår der skal tages om ellers er det fordi man bare vil misforstå det

• #336   20. feb 2015 Og den mening har du ret til at have og jeg er uenig med dig og det har jeg ret til at være

• #340   20. feb 2015 Rynke tak for komplimentet da jeg formoder det var mig du kaldte idiot, men i sin tid da vi reddede vores staff fik vi afvide at det var en amerikansk staffordshire terrier og så vidt jeg ved var de ikke ulovlige før juni 2010 og han blev født i 2009 ergo gav vi ikke loven fingeren som du så farvefuldt beskriver smiley

• #341   20. feb 2015 Rasmus hvis i har købt den efter racen er blevet ulovlig tja så HAR i gjort noget ulovligt da køb og salg med racen (uanset fødselsår) blev ulovlig

• #345   20. feb 2015 Vores staff var fra 2009, og vi købte ham ikke, en aften efter kl 20 stod en af mine kammerater og bankede på vores dør i armene havde han en 16 uger gammel staffie der havde været igennem 4 uansvarlige ejere før os, vi blev spurgt om vi ville være hundepassere på ubestemt tid da den daværende ejer var blevet anholdt og åbenbart skulle rimelig lang tid bag tremmer, så valget stod mellem mig og min kæreste og en anden uansvarlig ejere, vi havde en hund i forvejen, men valgte at tage ham til os og give ham et kærligt og omsorgsfuldt hjem

• #347   20. feb 2015 Jeg er en meget stor hundeelsker/dyreelsker og har været med til at omplacere hunde og hjælpe hundes tarv som er en frivillig organisation, sidste hund kæresten og jeg var med til at omplacere var en Alaskan Malamute ved navn Sakimo smiley

• #349   20. feb 2015 Det kan være frusterende når man oplever hvor mange der svigter og vanrøgter deres hunde

• #351   20. feb 2015 Her er en collage fra den hundepension som vi samarbejde med udover hundens tarv for at få omplaceret Sakimo Drengen på billedet er min søn:) og Labben på billedet er vores nu 6 årige hanhund:)

profilbillede
  • #353   22. feb 2015 tænkte nok at dette vil blive en stor debat, men ar bruge så lang til om at scolle ned for enden for at skrive smiley

Vi har selv måtte aflive en schæfer på 17 måneder, fordi den blev skambidt af en løsgående amstaff uden en ejer, i syne. smiley smiley
    Så der venter også en tur i retten, da de ikke vil betale for det der skete. smiley

Har en kammerat som ikke er inde på denne side og han mener at lovene bliver aldrig lavet om så længe der stadig bliver avlet

• #355   22. feb 2015 Annemette jeg er selv blevet skambidt af en gravhund da jeg var 9 år.. Betyder det så alle gravhunde nu skal gøres ulovlige og aflives? Nej bestemt ikke.. Denne hund var ikke helt normal i hovedet, det skal alle dens artsfæller da ikke lide under

• #356   22. feb 2015 Rynkedyret - hvor udfra Annemettes indlæg er det lige at du kan konkludere at hun ikke har set overfaldshunden og dermed vurderet hvilken type/race som har overfaldet hendes schæfer?
    Det er godt nok en meget underlig kommentar, du lige får smidt ud der.

• #357   22. feb 2015 ro på! smiley
    rynkedyret: Det var af racen amstaff. Jeg var ikke blind, jeg havde øjne i hovedet. Den blev passet af nogle som bor overfor os. Jeg bor i så kaldt udsat område, hvor der bor en del med muskelhunde, flest amstaff, og nogle få med pittbulls. Vores hund har ofte leget med nogle i nabolaget.. - Har aldrig sagt at de burde forbydes for det! siger bare hvad der skete for mig, den pågældende aften..
    Men kan da være jeg ikke skal kommentere på noget mere, hvis man svaret sådan til.. Er ny herinde, det er kun 2 gang jeg deltager i forummet...

• #360   22. feb 2015 Rynkedyr, hvad mener du med, at svar 353 ikke er det emnet går på ? TS spørger hvad vi synes om msukelhunde, så har folk vel lov at komme med deres holdninger og erfaringer med diverse muskelhunde, selv om de ikke er positive.
    Og alle mulige andre har givet udtryk for deres holdning til forbudslisten, så hvorfor skulle Annemette dog ikke gøre det samme ?

• #362   22. feb 2015 jøsses mand.. Sletter mine kommentar igen... Ville komme med mit input, men det er ikke ønsket. Tydeligvis...

• #363   22. feb 2015 Jeg ser altså også blot at Annemette fortæller sin historie og ikke rigtig andet? smiley

• #364   22. feb 2015 Annemette, selvfølgelig skal du da ikke slette dine kommentarer. Hvad var en debat værd, hvis kun de der var enige måtte deltage.

• #366   22. feb 2015 Kan den stå op, så har den vel muskler.

Nu bruger ts udtrykket i sit indledende emne og korrekt udtryk eller ej, de fleste af os har nok en ide, om hvad der menes.

• #367   22. feb 2015 Alle har ret til at kommenterer og ingens meninger er ligegyldige, og annemettes oplevelse er jo netop noget af det der forstærker folks opfattelse af den forbuds liste som værende korrekt så hendes kommentar er spot on

• #368   22. feb 2015 Og igen er det så en uansvarlig hundeejer der ødelægger det for andre ansvarlige ejere med en forkærlighed til netop nogle af disse racer smiley

• #370   22. feb 2015 Ja nemlig Rasmus. Min svoger har selv en blanding med amstaff og en masse andre, lige med hans hund er det en gætte leg smiley

Men de første par gange jeg var ude ved ham, efter oplevelsen, må jeg indrømme at jeg var lidt bange, men det gik hurtigt over. Men når jeg ser en løs hund nu(alle racer) så får jeg et lille niv i maven og bliver lidt usikker.

Der bor nogle alkoholiker herude som har amstaff'er. Hvor de nogle gange er for fulde eller skæv, til at de gider at gå efter deres hund, også løber den bare frit rundt. Det gør mig lidt nervøs, kender jo hverken hunden eller ejeren. Politiet har så holdt nogle hunde razziaer herude smiley

• #372   22. feb 2015 eh vil du påstå at det der er en Tosa Inu? altså samme race som denne:

profilbillede
  • #376   22. feb 2015 Nete - hvordan skal man teste hvilke racer der passer til hvem - og hvad så hvis man selv er uenig?

• #378   22. feb 2015 Det der har aldrig været en Tosa Inu

• #379   22. feb 2015 Foxy - Du må da indrømme, at det kunne være dejlig ansvarsfrit, hvis det offentlige bestemte, hvor du skulle bo, betalte din "løn", styrede dine holdninger og naturligvis påbød dig at eje en bestemt hunderace. smiley
    Du skal bare lige vænne dig til tanken - ups, nåh nej ingen tanke.

• #380   22. feb 2015 og så kom jeg lige til at tænke på den her
    http://www.youtube.com/watch?v=vx5n21zHPm8

• #381   22. feb 2015 Ja, det kunne være skønt Søren. Og jeg bliver faktisk lidt nysgerrig omkring hvilken race staten synes passer lige til mig smiley

• #384   22. feb 2015 Nete - og disse adfærdsdimser ved simpelthen alt om alle racer og deres behov? Og de er også eksperter i mennesker? Om en race er et godt match afhænger af mere end blot motionsbehov og pelspleje.

Heldigvis er det jo på nuværende tidspunkt kun et tilbud - men hvis det skulle være et krav hvad skulle man så som kommende hundeejer stille op hvis adfærds personen mente man burde have retriever og man selv synes man passede mest sammen med en terrier? Skulle man så bare nøjes - eller måtte man godt købe en terrier alligevel?

• #386   22. feb 2015 Så kunne du jo matche mig med en race imorgen Ulla - jeg kan godt lige at sove længe, gå lange ture, jeg er halv-doven og har ikke den bedste økonomi.

• #388   22. feb 2015 ja, jeg kan se muligheder der smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #389   22. feb 2015 Det kunne have været det ene og det andet,men det var det ikke. Det var en amstaff. Hvorfor er det nogle der ikke vil forholde sig til virkeligheden. Altid den samme om og om igen,med at det kunne have været en gravhund osv.

Totalt smagsløs at skulle anklages for at nævne racen på den hund,der er skyld i at man må aflive sin hund. Man behøver bare at læse avisen for at se at loven har virket. Der er meget længere imellem de grove sager begået af de her hunde.

• #390   23. feb 2015 Jeg synes at man lave et hunde kort for alle hunde racer. For den hundelov har gjort at rigtige mange uskyldige hunde blev aflivet. Det synes jeg ikke er rimeligt, når folk bare kan ringe til politiet og sige jeg har set en hund der ser ulovlig ud og politiet har ret til at tage din hund og få den aflivet. Synes i det er rimeligt? At nogen af os hunde ejere skal være bange for at gå med ens hund og måske risikere at nogen ringer til politiet. Hvis man gik mere op i hvad de forskellige hunde racer og jeg snakker ikke kun om dem fra de forbudte men som store og små hunde racer og fik lave det hunde kort der handle om alle racer så var man mere inde i racen og så var der ikke så mange hunde der blev aflivet. Det er min meningen, nogle af skulle man tro at i rigtig viste hvad det er for nogle hunde og selv blandingshunde har selv en blandingshund og han er mega kærlig passer på mit barn og os ja selv mine katte. Jeg siger ikke at alle er sådan selvfølgelig er der desværre nogle der ikke er kærlig. Men du gør hvad hund bliver til.

• Bamsen
    Bamsen Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #394   23. feb 2015 Hej Rasmus synes det var dejligt her sidst på,tråden at få billeder på den dejlige dreng din kammerat er ejer af og så vil jeg gerne til dit forsvar sige at de 82 kg som du siger sagtens er muligt selvom hunden ikke er fed var nemlig selv ejer af den smukkeste dreng Leo bullmastiff fra DKK som jeg desværre måtte tage afsked med sidste år 2 år og 3 dage nåede han at blive ???? han nåede op på 67,5 men fra samme kuld var der flere store drenge i den tunge ende bla en rigtig lækker dreng ved navn athos som idag er en 80+ dreng som står snurre lige! ! Ikke fed bare perfekt så derfor irriterende at se folk nævner Ingen navne blive ved med at betvivle dit udsagn om vægten passer eller ej. . Godt så og god dag derude

• #395   23. feb 2015 Bamsen: Altså hvis man effektivt vil lukke munden på os der tvivler på at en hund på 80+kg ikke er fed, så viser man et billede. smiley

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 53
    #396   23. feb 2015 Er selv ejer af en af de mere sjældne forbuds hunde.
    Vil vove at påstå at min hund er kommet på en liste, som primært skyldes at for mange har sluppet deres Pittbulls/Amstaffs løs.
    Hvis de alle havde holdt de her hunde i snor havde vi nok ikke fået loven.

• #400   23. feb 2015 Så er der mærkeligt du stadig bræger op Anne for min kammerats hund er ikke fed eller overvægtig! Det er lidt op ad bakke herinde Bamsen hehe

• #401   23. feb 2015 Jeg er selv ejer af en muskelhund og jeg syntes at det forbud vi har i dag er totalt latterligt.

Det rammer alle de mennesker der har styr på deres hunde, som udstiller, avler m. tavler og går lydighed på konkurrence plan.

Det rammer sq ikke den der er pisse ligeglad med deres hunde, for de gør som de altid har gjort.

Når det så er sagt handler det også om at sætte sig ind i hvad for hund man køber og har med at gøre. Min tæve på billede er helt fantastisk til mennesker børn som gamle osv.

Men hund er ikke en hund der gider at lege med 100 forskellige hunde hele tiden det er slet ikke hendes behov, hun har sin flok som hun holder sig til og mere har hun ikke brug for.

Så kan det ikke hjælpe noget at vi som mennesker gerne vil have vores hund til at være social med alle hunde, især fordi det er en muskelhund for det er IKKE alle muskelhunde der har behov for at være social og det bør man akseaptere.

Min hund kan fint træne tæt på div. hunde hun gider bar ikke skulle være tvunget til at lege med dem.

profilbillede
  • #402   23. feb 2015 Ondskab har mange facader med dette her er IKKE en af dem.

Kig hende i øjnene for du vil kun se en kærlig hund smiley

profilbillede
  • #403   23. feb 2015 Hun har nogle rigtige gode øjne smiley

• #404   23. feb 2015 Ja hun har så og hun er en helt fantastisk hund smiley

Det handler om opdragelse og om at man respektere de grænser ens hund/race har.

Så har man en hund der vil gå gennem ild/vand for en.

• #405   23. feb 2015 Fuldstændig enig smiley

• #406   23. feb 2015 Michael har jeg set din hund på Amager... Amagerbrogade??

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#407   23. feb 2015 At snakke om ondskab,når vi taler hunde,er totalt misforstået. At en hund overfalder en anden hund har intet med ondskab at gøre. Det er drifter,gener og en ejer der giver den mulighed for det.

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

#408   25. feb 2015 Problemet med Forbudslisten, er bla at det er forskellige slags hunde der er på den.
    Nogle som Amstaff og Pittbull kommer fra hunde der decideret har været brugt til hundekamp.
    Andre som bla min hund har primært været brugt til vogtende formål.

Når man laver sådan en liste, og kalder det hele for muskelhunde, så får vi slet ikke talt om de meget store forskellige der rent faktisk er på de hunde på listen.
    Kamphunde og vogtende hunde har meget forskellige sind! Det er to vidt forskellige ting.

Og nej man kan ikke se ind i en hunds øjne om den, når den kommer ned i hundeparken, kan finde på at gå i kamp med en anden hund.

Men hvis man har en Amstaff/pittbull, er risikoen meget større for at den gør det, og at den tager hårdt fat...for det er den jo oprindeligt lavet til smiley
    Ligesom hvis min vogtende hyrdehund, synes at nogen ser mærklige ud, så er han klar til at forsvare mig voldsomt med det samme...for det har han i generne.

Og ja jeg har socialiseret ham til verdens ende....men hans genetiske arv, hans raceegenskaber, er medfødte, dem kan jeg ikke pille ud af ham.

Det vi har sværest ved at indrømme i DK, er at en Amstaff/Pittbull har deres genetiske arv fra kamphunde...
    Og nogle af de her medfødte egenskaber kan pludselig slå til. Så det er ikke så smart at den er 50 meter fra dig, uden snor, nede i parken.
    Og det er jo det der gentagende gange er gået galt her i DK.

Min hund er heller ikke en som jeg slipper løs.
    Han kan jo pludselig få ideen, at den ældre man som snubler, er ved at overfalde os...jeg springer lige på ham, for en sikkerheds skyld! smiley
    Eller...
    Den mops ser mystisk ud...den er nok farlig...jeg uskadeliggør den lige...sådan for en sikkerheds skyld!

Vi kan godt have de her hunde i DK, men kun når vi forstår, at de skal holdes i snor...de er højrisiko hunde...ikke noget man slipper løs i hundeparken osv.

Hvis man vil være "uden snor social hundelufter" så er en labrador nok et mere rigtigt valg. smiley

Det er såmænd bare min mening efter 10 år med en af listehundene.
    Min hund er i øvrigt en vogtende hyrdehund.

• #409   25. feb 2015 Michael hvis alle ejere af "potente" racer, var som dig...eksisterede den liste ikke...

Problemet er at det er de ikke, og desværre tiltrækkes de forkerte ikke lige af toypudler... smiley

• #410   25. feb 2015 Amstaff er avlet væk fra hundekampe, da de skulle bruges til udstilling.

• #412   25. feb 2015 Det har åbenbart stor betydning, hvem der siger tingene. Jeg har altid påstået , at hvis alle folk holdt deres hunde i snor, ville der ingen problemer være. Måske fordi jeg med "alle folk", rent faktisk mener alle.

• #414   25. feb 2015 Jeg har altid min hund i snor, så jeg er mit ansvar bevidst. Så mangler vi bare alle "hilsetosserne". Det står enhver frit for at fordreje mine ord.

• #417   25. feb 2015 Maiken - som jeg læser dit indlæg, ser du "hilsetosserne" som problemet, alt i mens forbudslisten åbenbart er løsningen.
    Snak om at miste rettigheder.

• #419   25. feb 2015 Groot...hvis ikke man er istand til at lære sine børn det ikke er sandt på trods af forbudslisten -så har de børn sgu et langt større problem end den "lærdom"

• #421   26. feb 2015 Hej Rasmus N

Ja, nu har du jo fået over 300 indlæg med "folkets" mening
    omkring muskelhunde, så lad mig nøjes med at sige.

Min mening er at der er meget mere mening i at forbyde mennesker på hele Jorden, i stedet for at forbyde visse hunderacer i Danmark, da jeg mener,
    at det udelukkende er mennesker, der er skyld i de forholdsvis få ulykker
    der sker, udelukkende på grund af Kamp -/ Muskelhunde.

Så jeg går ind for, at ethvert forbud mod en eller flere forskellige
    hunderacer, bør afskaffes omgående.

Og dem der støtter sig til Dansk Kennelklubs falske påstand om nogle specielle
    gener i kamphunderacer, har intet med virkeligheden at gøre. Det er ren og skær
    manipulation fra Dansk Kennelklubs side, opfundet af deres Vibeke Knudsen.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#422   26. feb 2015 Så du mener ikke at der er hunde der har større tænding/drift en andre? Hvis vi nu forbød mennesker på jorden,tror du så at hundende vil slås mindre eller hvordan.

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

#423   26. feb 2015 Til Steen H.
    Så lad os lave et forsøg:
    Du får lov til at vælge den bedste hanhund Labrador du kan finde.
    Jeg må så vælge den bedste Pittbull, Amstaff, hanhund jeg kan finde.
    Og så laver vi et raskt lille slagsmål i mellem de to!

Hvordan tror du at det kommer til at gå?
    Jeg ved godt hvem jeg lægger mine penge på, hvis vi skal vædde om udfaldet. smiley

I øvrigt er jeg heller ikke tilhænger af forbudet.
    Men en ny hundelov som er striks og kræver noget af folk som vil have "højrisiko" racer, er jeg klart tilhænger af.

smiley

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

#425   27. feb 2015 Nej, det handler ikke om min far din far..
    Det handler om at man tager en jagthund med på jagt, og en kamphund med til hundekamp.
    Folk har avlet i hundreder af år for at få specifikke egenskaber frem i feks jagthunde.
    Hvorfor kan vi ikke acceptere at nogle har gjort det samme arbejde for at skabe en kamphund?

• #426   27. feb 2015 Michael B: Jeg er helt enig. Hvis alle erkendte hvad de havde mellem hænderne, handlede derefter, så kunne vi have alle slags hunde i DK. Men det er åbenbart meget tabu at have en race, som oprindeligt er en kamphund.

• #429   27. feb 2015 I stedet for en diskussion om hunde var det måske bedre at diskutere ejerne af hundene. De personer, der vil bruge en hund som våben, vil sgu da skide højt og flot på forbudslisten. I stedet rammer den dig Michael og undertegnede. Vi kan så næste gang købe anatolsk hyrdehund eller presa canario, der jo som bekendt er blide og milde hunde. I øvrigt ville en rigtig kamphund kunne leve et fantastisk liv uden behov for kamp.
    Mine forældre har i ca 25 år haft jagthunde, som aldrig så andre bøsser en genboens søn. smiley

• #431   27. feb 2015 Men de hunde der kværnede andre hund til fars, var jo ikke ejet af folk der ville bruge dem som våben. Det var i hvert fald ikke det generelle billede. De hunde var ejet af naive tåber, der gik med dem uden snor på og hev dem med i hundeskove, så de kunne lege med fremmede hunde.

• #433   27. feb 2015 Jeg er forundret over, hvor fordømmende og uvidende man kan være - endda samtidigt. Alle hunde over 15kg skulle vel helst forbydes. Men så igen, vi har stadig den tyske jagtterrier, som er i stand til at dræbe en schæferhund, hvis altså ikke lige schæferen allerede var forbudt.

• #435   27. feb 2015 Det er måske bandwagon i visse miljøer - hvem ved? I 60'erne og 70'erne var det schæferen i nogle kredse. Jeg kan ikke følge din parallel til pokemon smiley Jeg er ikke helt hjemme i den slags ting.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#438   27. feb 2015 Det er jeg så bestemt ikke. Jeg ønsker ikke at min hund eller jeg skal overfaldes overhovedet. Skulle det ske,så er skaden mindre såfremt det er en lille hund i forhold til en stor hund.

Når man har en hund,der både er skræmmende og som kan gøre stor skade,har man et stort ansvar. Det ansvar er der for mange som ikke har kunne håndtere. Det er en synd og skam for de mennesker der har deres på det tørre,men det bliver ene og alene de folk der har svigtet,der er grunden til at vi har den lov i dag.

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

#439   28. feb 2015 Vi kan efter min mening kun afskaffe hundeforbudet, når vi kommer væk fra forestillingen om, at en puddel og en amstaff er det samme...det er kun ejerens prægning der giver udfaldet på hvordan hunden opfører sig.

De mennesker som synes sådan. Hvis de havde fået min hund da han var hvalp, og tænkt, "jamen han er jo lige som en puddel", og så bare kørt videre med den tankegang....de havde så nok også aflivet ham igen ved omkring halvandet års alderen!

smiley

• #440   28. feb 2015 Michael gider du prøve at forklare mig, hvorfor presa mallorquin, presa canario, rottweiler, dogue de bordeaux, anatolsk hyrdehund, owczarek podhalanski, komondor, de store rumænske hyrdehunde(husker ikke navnene) og spansk mastif ikke er på listen.
    Jeg giver nul og nix for populistisk signalpolitik. Så lav en komplet liste med baggrund i virkeligheden. "Min" slags hund kan godt ligne en dogue de bordeaux, men da min hund er hvid, ser den mere farlig ud. Egentlig ganske modsat det i medierne fremherskende menneskesyn, morsomt.

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

#442   1. mar 2015 Søren. Jeg er enig med dig. Der findes masser af racer som ikke er på listen, men som er i samme boldgade som mange af dem på listen. noget rod, kort sagt.

Groot.
    Brian ved udemærket godt at hans Amstaff ikke er en puddel.
    Men der er en del mennesker som mener at en hund uanset race, starter med det samme udgangspunkt, og at det KUN er ejerens prægning der giver adfærden.
    Dette synspunkt forhindrer at vi har en realistisk snak i DK om hvad de forskellige racer indeholder.
    Så længe vi ikke har det, vil forbudet bestå.

• #443   2. mar 2015 Jeg ser utroligt ofte kvinder snakke i mobiltelefon, mens de kører i bil. De har åbenbart ikke fattet, hvor farlig en kombination det er. Alle kvinder burde forhindres i at køre bil.

• #446   3. mar 2015 Maiken du er så fordomsfuld, at jeg ikke gider bruge mere tid på dig.

• #447   8. mar 2015 Kan simpelthen ikke lade vær med at kommentere på maikens pis ang. Mænds køreegenskaber, nu er det lige sådan at kvinder videnskabeligt bevist er væsentligt mere usikre trafikanter of står for størstedelen af alle bilkabuler og 3/4 dele af Danmarks fender bendere, så lad nu vær med at vælte sådan en omgang mundlort ud

• #448   8. mar 2015 Det er sjovt, hvor forskelligt det er. Jeg ser praktisk talt kun mænd tale i telefon, mens de kører. Selv gør jeg det ikke, af obvious reasons.

- Og så vil jeg altså helst beholde min ret til at køre bil, haha.

• #450   8. mar 2015 Jeg vil da gerne indrømme at telefonen er nok det der forstyrre mig MINDST når jeg kører bil.

Næ så er der lige en storsnakkende datter, fodgængere der går hvor de ikke burde gå, biler der er "parkeret" næsten ude i kryds, cykler der kører som i Indien.

Jeg kører ikke særlig tit bil, og slet ikke på trafikerede tidspunkter, da der er SÅ mange forstyrrende elementer.

• #453   9. mar 2015 Isabelle
    Et modstykke til al det juridiske vinkelskriveri kunne være obligatorisk snore-påbud fx. max. 1,5m. Du skal naturligvis være i stand til at holde din(e) hund(e).

• #455   9. mar 2015 Min hund spiser heller ikke børn. Nogle gange/ofte/næsten altid er lovgivningen tendentiøs. Man bliver lidt trist af at blive sat i bås fx pga valg af hund.

• #457   9. mar 2015 Jan Johansson er jazz smiley Jo, jeg husker det godt.

• #459   9. mar 2015 Hvis det som Isabell: skriver om den tyske hundelov, at:
    "Farlige hunde (Gælder alle racer, der har udvist farlig adfærd eller andet)
    Hunde som har udvist aggressivitet, skarphed eller andet som kan virke truende over for andre dyr eller mennesker.
    Derudover hunde som har gjort skade på, eller vist tegn på at ville skade, dyr eller mennesker, eller som på anden måde er ukontrollerede."
    - skulle være gældende, så ville der - så godt som ingen hunde findes!

Og hvis den samme lov skulle gælde for mennesker, så ville Jorden være et dejligt sted at være, for alt andet levende på Jorden.

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

#461   9. mar 2015 En ting jeg lige vil nævne mht uansvarligt hundehold.
    Jeg møder ofte hundeejere som ikke kan indkalde deres løse hund, eller som går for tæt på mig og min hund, eller går direkte hen for at hundene skal hilse, uden at spørge først. De har ofte en almindelig hund.
    Denne adfærd ser jeg, som et problem, og en manglende respekt for ejere af de mere alvorlige racer. Eller ofte er det bare ren uvidenhed hos hundeejeren om hundes adfærd generelt.

• #463   10. mar 2015 Isabelle. Min kommentar til det med den tyske hundelov, var udelukkende møntet på loven. Du er jo kun "budbringeren"

• #465   10. mar 2015 Michael B og Ida Kristine - og Figo,
    Jeg kan se, at vi har MEGET differecerende holdninger med hensyn til
    hvad der er ansvarligt og hvad der er uansvarligt hundehold.

Jeg holder på, at en hund der er "opdraget" efter Naturmetoden, er langt bedre
    end mennesker, til at opfører sig fredeligt, og derfor mener jeg,
    at det er helt indlysende, at den har lov til at bevæge sig frit omkring
    og hilse på alle ligestillede hunde.

At der så er mennesker, der har AFRETTET deres hunde til, så vidt muligt,
    at være robotter, nøjagtig ligesom det som mange mennesker AFRETTES til,
    er meget kedeligt og skadeligt for hele samfundet, da især mennesker,
    med denne AFRETNING, får en meget krigerisk og fjendtlig indstilling,
    til så godt som alle, andre levende væsner.

• #466   10. mar 2015 Steen, hvad mener du med "naturmetoden"? Er der noget jeg helt har misfortået, eller mener du, at hunde har ret til at løbe løs og hilse som den vil på andre hunde man møder?

• #469   10. mar 2015 Steen: Mener du simpelthen at Fido på 6 kg. har godt af at styrte over i hovet på Mons der vejer 50 kg, og ikke kan lide andre hunde...? smiley

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

#471   11. mar 2015 Kære Steen H,
    På en måde forstår jeg godt hvad du prøver at sige...
    Hvis alle hundene bare voksede op løbende frit rundt på gaden i en pærevælling, så ville de have en mere naturlig adfærd når de blev voksne.
    Men......Der ville nok være nogle der blev bidt af og til....og der ville måske også være nogle som lagde sig ud med nogle de ikke kunne klare, og som ikke overlevede den kamp...!
    Hvis vi kunne leve med denne form for naturens orden, så har jeg intet problem med at slippe hundene.
    Men der er vi jo LANGTFRA i Danmark i dag.
    Men der findes da mange steder i verden hvor hundene lever sådan.

Min hund feks....er en vogtende hyrdehund.
    Den kan godt hilse på andre hunde...MEN...
    De skal komme langsomt hen til ham.
    Hvis de er hanner skal de vise tydelig underkastelse.
    De må helst ikke være altfor flad næsede, stritøjede, med mærkelige gryntelyde, da han kan misforstå det som noget "underligt"

I hans verden er "underligt" ensbetydende med noget som ikke skal være i nærheden af os...altså vil han jage det væk, eller uskadeliggøre det.
    Hunde han ikke kender, som løber hen i hovedet på ham....vælger han at takle som noget han ikke er sikker på om den er venlig eller uvenlig....så derfor, for en sikkerheds skyld, for vores sikkerheds skyld...springer han på dem, så han har overtaget i fald den tilløbende fremmede hund skulle have ondskabsfulde hensigter smiley
    Hanhunde som ikke tydeligt underkaster sig...opfatter han som nogen der ikke anerkender rangordenen her i flokken, og derfor er utilregnelige....så dem venter han ikke på at de skal varme op til at udfordre ham...næ, han tager slagsmålet med dem, med det samme, så de kan lære det!
    Ikke underligt at vi har det svært med mange Terrier hanner, og går store buer udenom dem smiley

Alt det jeg lige har beskrevet har intet med opdragelse eller socialisering at gøre. Det er det medfødte instinkt en vogtende hyrdehund har i sine gener.

Jeg håber at det gjorde tingene lidt mere forståelige.
    Ellers er i meget velkomne til at spørge, og få et perspektiv fra den helt anden ende af skalaen i forhold til, hilse på alle labradoren.

Kh,
    Michael B

• #472   12. mar 2015 Michael... Hold kæft hvor er der bare langt imellem hundeejere, der i den grad forstår og respekterer hvad det er der går for enden af snoren.
    Stor respekt.. Det er skønt at se.

Du er i mine øjne rigtig dygtig til at formidle budskabet om at gener ikke kan kysses og socialiseres væk.

• #475   12. mar 2015 Er der andre end unge kvinder, som påstår alle hunde er ens? Man får superellipseformede kogler af at høre på det sædvanlige mundlort. Jeg tager ingen som helst særlige forholdsregler med min hund. Tværtimod bliver den behandlet, som var det en schæfer, rottweiler eller anden "robust" hund. Altid i snor, når vi har risiko får at møde andre hunde og intet hilsetosseri.
    Skulle man tro en del skribenter herinde, er alle listehundeejere psykopater, som bruger hunden som potensforlænger. Fordommene bunder ofte i uvidenhed eller en viden erhvervet i tabloidpressen.

• #476   12. mar 2015 Søren.. Eller rigtig dårlig erfaring.....

• #477   12. mar 2015 Din dårlige erfaring har intet med mig eller andre mh-ejere at gøre. Det har noget at gøre med din specifikke oplevelse. Næsten dagligt står mh-ejere på mål for lavpandede og særdeles generaliserende argumenter.

• #478   12. mar 2015 Siger jeg det da ?
    Tror du ikke jeg selv kan huske hvordan det var at have mh?

Personligt er jeg noget forbeholden overfor schæfere fordi jeg har en del dårlig erfaring med den race..
    Det er der vel ikke noget mærkeligt i?

• #479   12. mar 2015 "Hold kæft hvor er der bare langt imellem hundeejere, der i den grad forstår og respekterer hvad det er der går for enden af snoren"
    Jeg synes, at du siger det der. Jeg møder 19, der er som michael, hver gang jeg møder 1, der bruger hunden negativt.
    Så du må skifte omgangskreds. smiley

• #480   12. mar 2015 skriver jeg noget somhelst om mh der ?

• #481   12. mar 2015 Ej Søren.
    Jeg mener at man skal gøre sig klart hvilke egenskaber der ligger i den hund man har valgt.
    hvis man ikke annerkender og respekterer de egenskaber og tager de nødvendige forholdsregler så er risikoen for at det går galt ret stor.

Jeg behøver ikke have en dårlig omgangskreds for at støde ind i folk og deres hunde gaden

• #482   12. mar 2015 Nogle er uden for rækkevidde smiley

• #484   12. mar 2015 Orkide. Der er ikke noget galt i at kunne begge dele.
    Problemet er hvis man tror man kan kysse sig ud af egetkøns aggressivitet...
    Eller for at tage en helt anden egenskab. At få en border collie til ikke at hyrde

• #487   12. mar 2015 Orkide. Nej... Men det er meget godt at vide HVORFOR kræet jager biler og napper børnene...

• #489   16. mar 2015
    Fünke. - Ja jeg mener at en hund der er opdraget efter naturmetoden,
    har lov til at løbe løs og hilse på alle hunde den møder, da den altid
    vil opfører sig naturligt og høfligt.

Dette indebærer dog på ingen måde, at alle hunde altid BØR løbe løs,
    da de kan blive udsat for især mennesker, men også andre dyr,
    der opfører sig uhøfligt, farligt eller lignende, alle mulige steder.

Ida Kristine - og Figo. - Jeg mener godt, at jeg kan se grunden til,
    at du mener, at alt andet end det du mener er korrekt,
    er uopdragent og pisse træls i "din ufejlbare menneske Verden".

• #490   16. mar 2015 Naturmetoden? Vil du uddybe?
    Og jeg er altså nødt til at grine lidt. Den må løbe hen til hunde den møder fordi den opfører sig venligt?? Næ du, så sidder der er tandsæt i hunden hvis den møder min smiley Jeg tror ikke helt du forstår, hvordan det virker. En hund kan være nok så "høflig", og den kan stadig virke truende over for en hund i snor.
    Jeg må være ærlig og sige at det er fuldkommen hul i hovedet at tro, at hunden må løbe hen til alt den møder bare fordi den er høflig. Det er netop sådan en naiv og uvidende tankegang der gør, at jeg kan frygte for min hunds liv.

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

#491   17. mar 2015 Steen H.
    Jeg har såmænd ikke det store problem med at din hund løber hen til min, så længe du kan tåle at den nok bliver lagt ned på 0.5 sekund af min hund, uden at du begynder at ringe til politiet....Så er jeg da helt med på naturmetoden!
    smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#493   17. mar 2015 Nogen har set for mange Disney film.

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

#494   18. mar 2015 Ida og Max....oh yes! smiley

• #495   18. mar 2015 har nogen fået svar på den der Naturmetode??

• #498   18. mar 2015 Er denne "binding" mon stærkest om morgenen, oh du store videnskabsmand? smiley

• #500   18. mar 2015 michael B - Du skriver at du såmænd ikke det store problem med at min hund
    løber hen til din, så længe jeg kan tåle at den nok bliver lagt ned
    på 0.5 sekund af din hund, uden at jegbegynder at ringe til politiet....
    så er du da helt med på naturmetoden!

Ja, jeg kender jo intet til hvordan lige netop din hund vil opfører sig,
    overfor min hund. - Det lyder som en "såkaldt Alpha hund", som i virkeligheden
    har en psykisk brist, og kan sammenlignes med de mennesker der siger:
    "Et angreb er det bedste forsvar".

Til gengæld har min hund hilst på hundredevis af hunde, i de 4 år jeg
    har haft den, og det drejer sig blandt andet om 30 - 40 muskelhunde
    på een gang, som blev sluppet løs da ejerne så, hvordan min hund
    søgte kontakt med deres hunde.

Og de få stykker - jeg mener det er under 10 på 4 år, dem har den kunnet
    mærke og se på, at de var "problemhunde" og dermed potentielt aggressive.

I øvrigt har adskillige hundeejere sagt til mig.
    "Det er en fantastisk hund du har", for uanset om det er en lille eller
    stor hund, så har den ingen problemer med langt den overvejende del
    af andre hunde.

• #501   18. mar 2015 Steen - jeg kan godt følge din idé om naturmetoden. Der hvor problemet opstår, er, at næsten ingen racer er opdrættet med naturlighed for øje. Man avler og har altid avlet på ekstremer. Så at sige fremmer man nogle færdigheder på bekostning af andre kvaliteter. De store vogtere er i særdeleshed problematiske ift naturmetoden. En dag møder den een, der ikke lægger sig sig ned på 0,5s og så dør en af dem.

• #503   18. mar 2015 Naturmetoden er at lade hundene klare det selv? Du mener altså, at hvis hunden bider ud efter den anden, så er det fordi den har en psykisk brist? Min hund blev overfaldet da hun var hvalp. Man kan nok kalde det naturmetoden, hvis man følger det du har skrevet. Hun har som følge af dette problemer med andre hunde. Men hun må ifølge dig have en psykisk brist - selvom det jo egentlig i grunden er efter naturmetoden? Jeg synes dine argumenter lyder modsigende.

Hos hunde er det IKKE sådan at hvis bare de bliver sluppet løs og klarer sagerne selv, så vil hundene altid være "høflige" og der vil ikke opstå nogen problemer, og de kan sagtens løbe i en flok på 30 mm. Hvis du tror dette har du misforstået noget helt grundlæggende ved hundeadfærd.

• #505   18. mar 2015 "I øvrigt har adskillige hundeejere sagt til mig.
    "Det er en fantastisk hund du har", for uanset om det er en lille eller
    stor hund, så har den ingen problemer med langt den overvejende del
    af andre hunde. "

Men det er vel lige gyldigt om andre hundeejere synes din hund er fantastisk, hvis deres hunde ikke er enige - hvis altså vi snakker "naturmetoden".

Jeg synes f.eks. at huskyer er noget af det skønneste, min hund synes det er noget fanden har skabt.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#506   18. mar 2015 Der er rigtig mange racer hvor man kan finde hunde der ikke kan med alt og alle. Det er hverken unaturligt eller tale om fejl/avl,men helt normalt. Det er fint at man har en hund der kan med alle hunde. At man så som dig ikke vælger at passe bedre på den,kan man så ikke forstå.

Kommentér på:
Brugshunde/Muskelhunde

Annonce