3. jul 2011 Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.805
Chandler løb væk igår. Chandler løb væk igår.
Ja Bingeling løb sgu væk igår!
Jeg sad i Storcenter Nord, i Århus hvor min far arbejder som vagt. Vi sad inde i vagtrummet, og snakkede. Min telefon ringede kl 16:55, det var et nr jeg ikke kendte.
Samtelen er her:
Mig: Det er Natascha
Vet: Hej det er X fra Hammel dyrehospital.
Mig: Ja heeej???
Vet: Vi har fået indleveret din hund
Mig: A hvad har du?!
Vet: Vi har fået indleveret din hund.
Mig: Hvad er det lige du siger?!
Vet: Har du ikke en hund der hedder Chandler?
Mig: Jo det har jeg!!
Vet: Ham har vi fået indleveret
Mig: A hvad siger du til mig?!
Vet: Chandler han er her hos os, der kom et par fra Fårvang med ham, han løb ind i deres have.
Mig: OKAY?! Jamen jeg sidder i Århus, hvornår lukker i?
Vet: Vi lukker kl 18
Mig: Okay jeg kommer nu!
Så mig ind i bilen, og af sted. Tankerne fløj rundt! Hvordan kunne det gå til?
Når jeg ikke er hjemme er Chandler i baghaven, en lukket baghave. Så jeg kunne ikke forstå hvordan han var kommet ud. Den 3 meter høje mur var han ikke kommet over, han var ikke kommet over huset, eller skuret.
Hækken. Der er hegn på min side, og på naboens side. Men kom han igennem der, ja så kunne han ikke komme ud af deres have, og de ved hvor han bor. Plankeværket på 150 cm, kunne han heller ikke kommer over. For der er ført en strømtråd, således at hundene ikke kan få tilløb, og komme over.
Havelågen, der kan han ikke få nok tilløb til det komme over, desuden er der ikke plads nok til at springe over, han kan ikke kravle over. Åbnemekanismen, er en form for hasp, som skal skubbes op, og havelågen skal så åbnes ind mod ham selv.
Han kan ikke åbne den ved et uheld, ved at springe op eller lign. Og den var lukket da jeg kørte, for jeg tjekkede den, lige nøjagtig igår tjekkede jeg den inden jeg kørte.
Nå jeg fik hentet min hund, og det eneste det kostede mig var et nyt hundetegn. Da han intet havde på, for han river det af ligeså snart han får det på nærmest. Jeg kunne ikke få nogle informationer om hvor han var fundet, hvem der havde fundet ham eller andet.
Parret havde indleveret ham, chippen blev chekket, og Vet ville så ringe til mig. Da hun kom ud til skranken bagefter, ja der var de væk. Så jeg ved kun at han er fundet i en have, i Fårvang hvor jeg bor.
Vejen hjem var lang, for hvad kom jeg hjem til? Var nogen gået ind i haven, og måske brudt ind i huset? Og så havde de lukket min hund ud? Eller hvad?
Men havelågen stod åben Men ingen spor af noget. Hvordan han har fået åbnet den, er mig en gåde
Jeg må indrømme at jeg er så paranoid, at jeg tror den er blevet åbnet for ham.
Men en ting er sikker, han skal ikke være i haven mere, når han er alene. For nu har han fundet ud af at komme ud, så han vil gøre forsøget igen, hvis han får tiden til det.
Jeg er bare glad for at det var en hel, og levende hund jeg kunne hente
mar 2012
Følger: 16 Følgere: 104 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 2.155
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.805
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.556
Det kan jo være drengestreger, eller måske nogen der har forsøgt at bryde ind, men fortrød?
mar 2012
Følger: 16 Følgere: 104 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 2.155
jul 2011
Og jeg er så glad for at de mennesker indleverede ham på dyrehospitalet, og ikke hos politiet. For så havde det sgu kostet!
Jeg ville også så gerne takke dem, men jeg aner jo slet ikke hvem de er.
jul 2011
jul 2011
Så de kørte ham til Hammel dyrehospital, hvor de så kunne tjekke hans chip.
Er der nogen der ved hvem der gjorde det? Jeg vil MEGET gerne takke disse mennesker, og høre lidt om forløbet.
Det er en Ruhåret Hønsehund, en hanhund, med orange halsbånd.
jul 2011
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
jul 2011
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.169
Jeg har oplevet at komme hjem til en låge der stod åben, kunne kun åbnes udefra, to boxere der kom mig stormende i møde og to cairner der var væk
Der kom også hængelås på..
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.169
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
Vi har lås på når hundene er alene af samme grund. Jeg vil nemlig ikke fratage dem deres elskede udendørsareal.
Godt banditten kom hel hjem
jul 2011
Men jeg er lykkelig over at det ikke var noget som f.eks dette jeg fik af vide:
Vet: Vi har fået indleveret din hund, han er desværre død...
Eller:
Vet: Vi har fået indleveret din hund! Du skal tage en beslutning nu! Skal han opereres, eller skal vi aflive ham?!
Åha bare tanken...
jul 2011
jul 2011
Men jeg har smidt det op i de 3 facebookgrupper, så nu må vi se
jul 2011
Chandler løb væk igår.