865 visninger
|
Oprettet:
Kupering's lov!? {{forumTopicSubject}}
sorry kom til at logge ind på min veninde's profil og oprette det indlæg som skulle være her...
men men men jeg ville høre om i ku hjælpe mig med noget om kupering af øre.!? jeg vil gerne ha en amstaff endnu med kuperede øre..! men den her gang vil jeg ik begå den samme fejl..! så derfor skal det være fra et ordenligt sted og hvor det er lovligt da jeg gerne vil udstille min næste hund så derfor håber jeg at i kan hjælpe mig med at fortælle mig i hvilke lande det er lovligt at kupere øre og muligvis en god kennel med flotte hvalpe af show forældre..!
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
Jeg synes holdningen er klar mht kupering - min er ihvertilfald - så jeg gider ikke engang kommenterer det.
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.594
Lad være med at gøre som du har lyst til - gør som folk siger, så er du på den sikre side.
*BRÆK*
Undskyld, men jeg kan simpelthen ikke forstå at han får alle mulige andre svar end dem han søger, og bare fordi man spørger ind til kupering af hunde, så er man straks en der bare vil lave ballade og ha reaktioner - beklager, men det irriterer mig sgu.
Mike, jeg kan hendvise dig til mange rigtig gode kenneler hvor du kan få kuperet din hvalp, og det bliver gjort under ordentlige forhold - under samme forhold som hunde der bliver kastereret og sterilliseret.
apr 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 399
Hvis man ikke ønsker en reaktion hvorfor så oprette en tråd overhovedet ?????????????????????????????
Min holdning får i også lige med .
Hvis man kun vil have en hund så den kan se rå ud mener jeg at man kun får den som potens forlænger .
En hund ser sødere ud med ører. Og mere charmerende.
Dessuden tror jeg ørene beskytter dem mod øreinfektioner og der er ikke meget beskyttelse i et par ører der har været en tur i blyantspidseren.
Mon ikke der en grund til at det ikke er lovligt i danmark??
Hvad er ordnede forhold når det er ulovligt?????
Begynd med dig selv måske skulle du selv få rettet ørene det kan være det er en bedre scoretrick end at rende rundt med en mishandlet hund
sep 2005
Og du skal sgu ikke komme her og snakke om scoretricks, og hvem ved måske har jeg allerede fået rettet ørene, men kan overhovedet ikke se hvad mit udseende kommer dig ved.
Det jeg er ærgelig over det er man får svar på alt andet end det man spørger om :o)
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
apr 2006
Men i mine øjne spørger du for at få udført en ulovlig handling og det er jeg imod for jeg sidestiller kupering med mishandling og hundekampe osv.
Og så må man sgu da regne med at andre ikke kan lide ens holdninger.
Og jeg håber da bestemt ikke at hunden bider dine ører af LLLLLLLLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLL
sep 2005
Ja hold da op - det lyder godt nok som en joke da :o)
Julie....helt ærlig, man sammenligner sgu da ikke kupering og så voldtægt....
sep 2005
Buzz scorer sgu heller ikke særlig meget....men det er vist kun fordi jeg holder ham tilbage *ss*
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 33
der var en der spurgte om den fejl jeg lavede sidst... ja det var hundehandler og ja jeg fortryder stort... men jeg har lært en masse af det... hellere betale mere og få en flot rask ægte hvalp hjem som du ved har det godt... og har lært en masse om selve racen... fantastisk hunde og derfor vil jeg nu kaste mig ud i noget udstilling og mere seriøs træning end jeg kunne med min forhenværende amstaff som blev aflivet som ca. 1½ årig pga hundehandleres grådighed og min uvidenhed
sep 2006
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 998
Svar nu på det manden spørger om... lad være at dømme!
sep 2006
skal vi nu også til og lave om på vores hunde !?
- nu er det jo sådan af det er gjordt på visse hunde i mange mange år for at beskytte dem mod forskellige ting under det de er blevet opdrættet til... du kan se hva er en dobermann med store øre og lang hale nærmest en forvokset gravhund... en amstaff med øre er da også flot men at kupere dem er bare at fremhæve det rigtige i en hund som får det gemt lidt væk med store øre... jeg ved det ikke men jeg er altså faldet for amstaff med kuperede øre og der har vi 2 åbenbart hver sin menning og sådan er det jo bare... jeg syns også det er synd at avle hunde med udstående øjne hunde der er så tynde at det gør ondt når de ligger på et gulv hunde der er plaget af deres alt for mange deller og hunde der ikke kan rengøre sig selv men derfor sviner jeg ikke de folk til...
apr 2006
At folk køber deres hund i udlandet hvor det er fuldt ud lovligt at kupere ørene .
Ja det kan hverken jeg eller andre modstandere af kupering jo gøre ret meget ved . Men han søger efter en i danmark som vil gøre det under ordnede forhold .Jamen det er ulovligt og så vil jeg da holde på min ret til at sige det .
Det ville da svare til at man indbyder til andre ulovligheder .Det er meget muligt at man kan udstille en hund med kuperet ører men det kan jo så diskuteres om det er rigtigt at gøre det .
Jeg syntes også at hundene er flotte men det gør det ikke mere rigtigt .
Dessuden har jeg svært ved at tolke hundens sprog når den ingen ører eller hale har .
Nå det var bare min mening .
Hey nogen der vil sælge nogle hælervarer??????
sep 2006
og hælervare ja helt sikkert hva skal du bruge
sep 2006
sep 2005
apr 2006
sep 2005
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 328
sep 2006
sep 2006
sep 2006
sep 2005
Det er et indgreb der bliver foretaget uden det er nødvendigt.
KAn forstå hvis det er fordi dem som Maria´s har kræft, så er det nødvendigt, og skal gøres.
Men det andet er da for din skyld, det er da for du slipper for en tvær hanhund der vil humpe hele tiden?
Tror du moder natur kasterere de vilde hunde hvis de bliver for vilde?
Men du har overhovedet ingen skrupler med at ligge din hund i narkose og skære den op for din skyld?
Men du brokker dig gerne gevaldigt overfor dem der vælger en kuperet hund?
Se det er dobbeltmoral der vil noget :o)
Og det skal lige siges - jeg er ikke imod man neutralisere sine hunde.
Derimod dobbeltmoral...........*GG*
sep 2006
sep 2006
og grunden til jeg bliver ved som du bliver ved ja det er sgu fordi jeg er træt af at høre for små piger med deres mode dyr i tasken at alt det vi andre gør med vores hunde er i og åh så synd for hundene Men JER narjh ALDRIG om i gør noget som helst forkert men jeres taske dyr..! du har en hund der blir avlet med sydomme jeg har en hund der får cutet ørene under ordenlige forhold ikke værre end når du fik cuttet pivedyre's mandhed
sep 2006
sep 2006
sep 2006
sep 2006
Kupering's lov!?