{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Kupering's lov!? {{forumTopicSubject}}

sorry kom til at logge ind på min veninde's profil og oprette det indlæg som skulle være her...

men men men jeg ville høre om i ku hjælpe mig med noget om kupering af øre.!? jeg vil gerne ha en amstaff endnu med kuperede øre..! men den her gang vil jeg ik begå den samme fejl..! så derfor skal det være fra et ordenligt sted og hvor det er lovligt da jeg gerne vil udstille min næste hund så derfor håber jeg at i kan hjælpe mig med at fortælle mig i hvilke lande det er lovligt at kupere øre og muligvis en god kennel med flotte hvalpe af show forældre..!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kupering's lov!?
  • #1   5. sep 2006 Mon ikke Mike netop forsøger at få "den slags" reaktioner og kommentarer ??

Jeg synes holdningen er klar mht kupering - min er ihvertilfald - så jeg gider ikke engang kommenterer det.

• #2   5. sep 2006 Ja, køb dog en hund som alle siger er ok......
    Lad være med at gøre som du har lyst til - gør som folk siger, så er du på den sikre side.

*BRÆK*

Undskyld, men jeg kan simpelthen ikke forstå at han får alle mulige andre svar end dem han søger, og bare fordi man spørger ind til kupering af hunde, så er man straks en der bare vil lave ballade og ha reaktioner - beklager, men det irriterer mig sgu.

Mike, jeg kan hendvise dig til mange rigtig gode kenneler hvor du kan få kuperet din hvalp, og det bliver gjort under ordentlige forhold - under samme forhold som hunde der bliver kastereret og sterilliseret.

• #3   5. sep 2006 Hvad er der galt i at have en holdning til noget så barbarisk som kupering ???????????????????????
    Hvis man ikke ønsker en reaktion hvorfor så oprette en tråd overhovedet ?????????????????????????????
    Min holdning får i også lige med .
    Hvis man kun vil have en hund så den kan se rå ud mener jeg at man kun får den som potens forlænger .
    En hund ser sødere ud med ører. Og mere charmerende.
    Dessuden tror jeg ørene beskytter dem mod øreinfektioner og der er ikke meget beskyttelse i et par ører der har været en tur i blyantspidseren.
    Mon ikke der en grund til at det ikke er lovligt i danmark??
    Hvad er ordnede forhold når det er ulovligt?????
    Begynd med dig selv måske skulle du selv få rettet ørene det kan være det er en bedre scoretrick end at rende rundt med en mishandlet hund

• #4   5. sep 2006 Det er faktisk heller ikke ulovligt i mange lande.

Og du skal sgu ikke komme her og snakke om scoretricks, og hvem ved måske har jeg allerede fået rettet ørene, men kan overhovedet ikke se hvad mit udseende kommer dig ved.

Det jeg er ærgelig over det er man får svar på alt andet end det man spørger om :o)

• #5   5. sep 2006 Jamen hvis nu man spørger om hvordan man bedst voldtager nogen så får man nok oss svar på andet end man spør om ikk?? Og det er heller ik ulovligt i nogen lande...

• #7   5. sep 2006 Ha Ha undskyld mig men Nok ved jeg ikke om dine ører sidder som de skal men det var nok mest ment som er joke:-D men du er nok ikke i dit vittige hjørne idag?.
    Men i mine øjne spørger du for at få udført en ulovlig handling og det er jeg imod for jeg sidestiller kupering med mishandling og hundekampe osv.
    Og så må man sgu da regne med at andre ikke kan lide ens holdninger.
    Og jeg håber da bestemt ikke at hunden bider dine ører af LLLLLLLLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLL

• #10   5. sep 2006 "Begynd med dig selv måske skulle du selv få rettet ørene det kan være det er en bedre scoretrick end at rende rundt med en mishandlet hund"

Ja hold da op - det lyder godt nok som en joke da :o)

Julie....helt ærlig, man sammenligner sgu da ikke kupering og så voldtægt....

• #12   5. sep 2006 *LOOOOOOOOL* Eva

Buzz scorer sgu heller ikke særlig meget....men det er vist kun fordi jeg holder ham tilbage *ss*

• #13   5. sep 2006 hejsa igen alle sammen... og takker for de venlige svar nogen af jer har givet... det er dejligt der er nogen der forstår...

der var en der spurgte om den fejl jeg lavede sidst... ja det var hundehandler og ja jeg fortryder stort... men jeg har lært en masse af det... hellere betale mere og få en flot rask ægte hvalp hjem som du ved har det godt... og har lært en masse om selve racen... fantastisk hunde og derfor vil jeg nu kaste mig ud i noget udstilling og mere seriøs træning end jeg kunne med min forhenværende amstaff som blev aflivet som ca. 1½ årig pga hundehandleres grådighed og min uvidenhed smiley og derfor spørg jeg om jeres hjælp

• #15   5. sep 2006 ja det er jo vigtigt hunden har det godt.. havde en ven der skulle ha en hvalp den gang og var selvfølgelig med ham og forelskede mig i min flotte mercy men fandt hurtigt ud af det var en fejl jeg købte ham der... han var for lille og svag og det ødelagde ham fuldstændig og den fejl vil jeg ikke begå igen det gør for ondt at se sin elskede hund lide på den måde og så er det noget svineri at folk lever på andre væseners elendigheder

• #16   5. sep 2006 wo har lige været væk i en lille time... og så kører det da bare derudaf... tilslutter mig Mark, Jeniki,*DFFD* Danish Dobermann Team *

Svar nu på det manden spørger om... lad være at dømme!

• #17   5. sep 2006 Julie A
    skal vi nu også til og lave om på vores hunde !?
    - nu er det jo sådan af det er gjordt på visse hunde i mange mange år for at beskytte dem mod forskellige ting under det de er blevet opdrættet til... du kan se hva er en dobermann med store øre og lang hale nærmest en forvokset gravhund... en amstaff med øre er da også flot men at kupere dem er bare at fremhæve det rigtige i en hund som får det gemt lidt væk med store øre... jeg ved det ikke men jeg er altså faldet for amstaff med kuperede øre og der har vi 2 åbenbart hver sin menning og sådan er det jo bare... jeg syns også det er synd at avle hunde med udstående øjne hunde der er så tynde at det gør ondt når de ligger på et gulv hunde der er plaget af deres alt for mange deller og hunde der ikke kan rengøre sig selv men derfor sviner jeg ikke de folk til...

• #18   5. sep 2006 He he smiley
    At folk køber deres hund i udlandet hvor det er fuldt ud lovligt at kupere ørene .
    Ja det kan hverken jeg eller andre modstandere af kupering jo gøre ret meget ved . Men han søger efter en i danmark som vil gøre det under ordnede forhold .Jamen det er ulovligt og så vil jeg da holde på min ret til at sige det .
    Det ville da svare til at man indbyder til andre ulovligheder .Det er meget muligt at man kan udstille en hund med kuperet ører men det kan jo så diskuteres om det er rigtigt at gøre det .
    Jeg syntes også at hundene er flotte men det gør det ikke mere rigtigt .
    Dessuden har jeg svært ved at tolke hundens sprog når den ingen ører eller hale har .
    Nå det var bare min mening .

Hey nogen der vil sælge nogle hælervarer??????

• #19   5. sep 2006 jeg søger efter en hund fra en god kennel i udlandet... er det svært at forstå...

og hælervare ja helt sikkert hva skal du bruge smiley

• #21   5. sep 2006 jeg har en masse smykker, mærke tøj og polletter til et solcenter de er lidt forbrændte men de kan bruges...

• #22   5. sep 2006 Julie......hvorfor har du kastereret din hund?

• #24   5. sep 2006 Jo vi pynter os og håber på vi blir lidt mere lækre men hunden vælger ikke selv det gør vi.

• #25   5. sep 2006 Ja det ved jeg ikke Julie, fortæl mig det?

• #26   5. sep 2006 Man kastereret f.eks sin hund hvis den har kræft dernede..

• #27   5. sep 2006 nåh men mange gør det også for at gøre det nemmere for sig selv... det er da ik meget bedre

• #30   6. sep 2006 julie a at kupere øre på en ordenlig måde skader lige så lidt som du syns det skader at kastere en hanhund.. du gør det for at gøre det nemmer at styre din hunds temperament jeg ønkser kuperede øre fordi jeg syns det klæder racen meget mere... kigger du i en hundebog er der stortset altid billeder af en amstaff med kuperede hvorfor mon!? fordi det ligger til racen at få kuperet ørene

• #31   6. sep 2006 sjovt nok julie a har du en blanding af en hund med udstående øjne ja gud hvor du syns det er synd hva... det ik andet end pis der kommer ud af din mund.. du brokker dig kun for at ha noget at lave eller også er det din unge alder der gør du ik forstår den virkelig verden endnu og ik aner hva du snakker om.....!?

• #32   6. sep 2006 Nå det kan du ikke Julie - det kan jeg.

Det er et indgreb der bliver foretaget uden det er nødvendigt.
    KAn forstå hvis det er fordi dem som Maria´s har kræft, så er det nødvendigt, og skal gøres.
    Men det andet er da for din skyld, det er da for du slipper for en tvær hanhund der vil humpe hele tiden?
    Tror du moder natur kasterere de vilde hunde hvis de bliver for vilde?
    Men du har overhovedet ingen skrupler med at ligge din hund i narkose og skære den op for din skyld?
    Men du brokker dig gerne gevaldigt overfor dem der vælger en kuperet hund?
    Se det er dobbeltmoral der vil noget :o)

Og det skal lige siges - jeg er ikke imod man neutralisere sine hunde.
    Derimod dobbeltmoral...........*GG*

• #34   7. sep 2006 lille julie a det er helt fint men du skal ikke komme til mig og snakke om synd når du selv får lavet indgreb på din hund for din egen skyld... er du med..!? du gør dit jeg gør mit det kan da ikke være så svært at fatte...

• #36   8. sep 2006 at din lille hund gør af andre hunde tror jeg bare de vil glo den anden vej af... hunde ved godt hva de må og ikke må... min har i hvert fald altid vidst små hunde katte og børn ikke må røres..1 tror ik en skid på det har noget med hunden at gøre derimod dig... du har taget hans mandhed nok noget en lille fløs aldrig ville ku forstå..!

og grunden til jeg bliver ved som du bliver ved ja det er sgu fordi jeg er træt af at høre for små piger med deres mode dyr i tasken at alt det vi andre gør med vores hunde er i og åh så synd for hundene Men JER narjh ALDRIG om i gør noget som helst forkert men jeres taske dyr..! du har en hund der blir avlet med sydomme jeg har en hund der får cutet ørene under ordenlige forhold ikke værre end når du fik cuttet pivedyre's mandhed

• #38   9. sep 2006 godt være du er træt af unge mænd med muskelhunde som bruge dem som potens forlænge... heldigvis er jeg ikke en af dem... hvis du læser på min profil savner jeg min mercy meget... han var meget syg da han havde taget skade af at bli taget for tidligt og pga alle de skide hundehandlere... det var min fejl jeg købte ham der men jeg er glad for det var mig der fik ham glad for han reddede mit liv ville ønske jeg ku ha gjordt det samme for ham... denne gang leder jeg efter en hund jeg ved kommer fra et godt sted med tavle og det hele og håber at min næste hund vil få et godt og langt liv... og jeg vil faktisk udstille den hvis den kan li det og få den alvs godkendt hvis mulighederne er der.. så kom ikke og tro jeg bare skal ha en hund for at spille smart så havde jeg sgu nok bare gjort som før og fået 3 hunde til samme pris som en hund i udlandet... næh nej jeg tager det skam seriøst især efter det der skete med mercy

• #40   10. sep 2006 sorry tror vi begge var lidt for ophidsede... jeg kan jo heller ik vide om du er en af dem... men bare tit dem der kommer og siger ej det er jo synd og ondt at ta dens øre... men selv tager hundens mandhed for at gøre det hele lettere... derfor jeg blev irriteret fordi jeg troede det var endnu en af de tøser... altså hvem ved jeg kender dig jo ikke... tager heller ikke det her til mig folk jeg ikke kender må sige hva de vil om mig det er ik noget jeg tager til mig... blir bare træt af at høre den samme klage sang hver gang... men fair nok vi er bare ikke enige om nogen ting.. og det havde da i grunden også været kedeligt hvis vi alle delte den samme mening ;p

• #42   11. sep 2006 Ja det er ret trist at blive dømt på den måde men vi kommer alle til at dømme uden vi tænker over det... jeg gør det selv og slår mig i hovedet hver gang for hader det selv... men godt vi fik det ned på et normalt plan igen.. har været ret op farende på det sidste og det skal selvfølgelig ikke gå ud over dig

• #46   11. sep 2006 takker mange gange Eva og god vind til dig også ;p

Kommentér på:
Kupering's lov!?

Annonce