{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Min hunds øje ...hjælp :( {{forumTopicSubject}}

Har lige set min hunds øje ser mærkeligt ud , der har ikke været noget tidligere i dag. den blinker meget med det og når den sidder og slapper af er det næsten lukket (det andet åbent) det er lidt rødt og pupillen er meget lille i det "syge" øje ift,. det andet. den går normalt og er normalt glad .... skal self. til dyrlægen i morgen tidlig som det første .... hvis det kan vente? nogen der ved hvad det er , noget jeg skal holde øje med? lyder det som øjenbetændelse eller noget mere alvorligt ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hunds øje ...hjælp :(
  • #1   9. feb 2015 Hvis det er øjenbetændelse så skal der komme gulligt snask ud af det.

Det kan være hornhindesår, men der er også mange andre muligheder. Men vil mene at du sagtens kan vente til i morgen med at tage til dyrlæge, men afsted skal du.

• #2   9. feb 2015 har kigget om der skulle sidde noget i øjet, nederst i den syge øje er der sådan en lidt lille men hår kant, ? men er ikke noget der sådan er kommet ind i øjet, men mere en del af øjet...

• #4   9. feb 2015 hvis ikke hunden virker generet ville jeg ikke begynde at selvbehandle før man ved hvad det er ....

• #5   9. feb 2015 den tager den stille og roligt , men lukker det ene øje ...

• #7   9. feb 2015 jeg vil mene at du sagtens burde kunne skylle lidt med saltvandsopløsningen, men så heller ikke andet.

Jeg har set en del øjenskader - dog mest på mine marsvin, og kun en enkelt gang på Pixel - men sidder der noget og generer, så kan det godt være at man ikke selv kan komme til det, før muskulaturen udenom øjet har fået noget at 'slappe af på'.
    Min erfaring er så at øjenskader generelt heler rigtigt godt. Pixel fik nogle dråber til 4 gange i døgnet, og allerede indenfor 12 timer var hun bedre.

• #8   9. feb 2015 tak for de mange svar.... jeg tager til dyrlægen i morgen tidlig så må jeg tage den der fra ... eller skal jeg til en øjenlæge med hende istedet for?

• #9   9. feb 2015 Jeg ville uden at blinke starte hos din egen dyrlæge - han/hun bør kunne sige fra, hvis det er mere kompliceret end sådan lige 'almindelige' ting.

Jeg har selv haft hornhindeskader på mine marsvin igennem tiden, og der har min almindelige dyrlæge sagtens kunne teste for skader/ridser og give en behandling som virkede 100%

Kommentér på:
Min hunds øje ...hjælp :(

Annonce