1.243 visninger
|
Oprettet:
Hvor langt må vi løbe? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Det er planen at jeg fra i morgen skal begynde at løbe med min ene hund, som desværre har taget godt på indenfor det sidste år, af flere grunde.
-Men jeg tænker lidt, om det er sundt for ham at løbe længere ture til at starte med? Min kondi er helt i bund, så det er ikke fordi jeg planlægger et halvmaraton, men blot nogle hyggeture - både for min og hundens skyld.
Hvor langt ville i starte ud med? Han er Labrador/breton/springer spaniel blanding, ca. breton størrelse og vejer lige knap 30 kg., så han skal i gang nu.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Hvis du insistere på at ville løbe med ham, så husk på at han er i lige så dårlig form som du siger at du er hvis ikke dårligere på grund af overvægten. Start ud med meget korte ture og hold hvile dage.
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 186
Men vi bor ude på landet, så vi har ikke andet end marker - bløde underlag - at løbe på.
Men han er smæk fyldt med energi, og vil rigtig gerne - og nu hvor jeg begynder at få gang i mit knæ efter operation, efter 2 år, er det jo en god mulighed for os begge at komme ud og få os rørt.
Min fys mener også at det er en god idé, så det er mest Luffen jeg tænker på. -Ville det heller ikke hjælpe hvis jeg bare tager snoren af ham? -Så han selv kan styre hvor hurtigt det skal gå?
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Vand, lange gåture og terræn vil være bedst i første omgang. Og så er kosten altså mindst lige så vigtig..
Men hvis du mener at det er bedst at løbe med ham, så sørg for, at han hele tiden KUN løber i trav. Hvis han alligevel er vant til lange ture, hvor han tonser rundt hele tiden, vil jeg ikke mene at en mindre løbetur i konstant trav, på hans præmisser vil være umulig
okt 2014
-Men tænker at han skal have sele på.. Er brystsele (K9) eller en alm. Y sele bedst?
okt 2011
Jeg bruger selv retriever line med stop, så når hun løber ved siden af mig, er kransen så stor, at den nærmest hænger på ryggen af hende. Og på den måde ligger mindst mulig belastning på hende.
Men jeg tænker at en Y sele vil være mindst generende at løbe med
okt 2014
Men må prøve begge seler lidt indenfor de næste par uger, og se hvad der fungere bedst.;)
okt 2011
Min terrorist går heller ikke fantastisk pænt almindeligt i snor, men det var sindssygt nemt at lærer hende når vi løb, for der gik det jo lidt stærkere.
Men jeg vil foreslå, at du øver det rigtig meget i starten. Så kan det godt være, at turene ikke vil handle så meget om selve løbeturen, men mere om det at i følges.
For det er helt sikkert, at han ikke med sin overvægt både kan holde til at løbe, og trække dig hele vejen.
Og halti er som du siger, en rigtig dårlig ide ..
okt 2014
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.339
Jeg har selv en hund der kan finde på at trække temmelig meget når jeg går med hende, men når jeg løber så er det aldrig et problem af den simple årsage at mit løb passer bedre til hendes naturlige tempo Jeg løber med hende i flexiline (10 m), da det giver hende mulighed for at veksle lidt og vi undgår de der situationer hvor hunden pludselig stopper op og snuser og man får revet armen af. Med flexilinen kan jeg nå at stoppe.
okt 2014
Hvor langt må vi løbe?