{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Min søsters hyperaktive børn {{forumTopicSubject}}

Min søster, som jeg på nuværende tidspunkt har et rigtig dårligt forhold til lige nu, har nogle dejlige unger, men de er også hyperaktive. Jeg ved at mine hunde ikke er velkomne hjemme hos hende medmindre de opholder sig i bryggerset fordi de har lidt svært ved de skrigende og konstant løbende unger. Især den yngste bliver nervøs omkring dem. Nu er det bare således at min mor har valgt at passe ham i en uge hvor hun også afholder fødselsdag for hele familien. Derfor vil han jo være tilstede under festlighederne med de hyperaktive børn.

Spørgsmålet går på om jeg kan "forlange" at børnene ikke skriger og løber rundt, idet det ikke er mit hjem men mig der ender med en nervøs hund. Eller må jeg bide i det sure æble og lukke ham ind i et soveværelse mens børnene er der? Min mor ønsker ikke at tage konflikten med min søster og har faktisk ingen løsning på problemet lige nu (der er 3 uger til). Hvad siger HG panelet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min søsters hyperaktive børn
  • #4   28. jan 2015 Hunden er der jo alligevel idet min mor passer ham, så at jeg bliver væk løser ikke problemet

• #6   28. jan 2015 Enig - hunden i soveværelset, kære Cynthia smiley Børn er, som børn er. Også velopdragne børn har brug for at løbe og larme, især til en fødselsdag.. Giv vovsen ro i soveværelset smiley

• #7   28. jan 2015 Min lillebrors søn er 5 år og bedste ven med netop den yngste af mine hunde. Han lytter til hvad jeg fortæller ham at han skal gøre omkring hunden og de leger ofte fangeleg. Min søsters børn er 2 og 4, og selvfølgelig forstår den yngste ikke særlig meget men følger blot sin storesøster, som intet hører.

Jeg lukker ham nok inde i et værelse mens ungerne leger vildt og under maden kan han være med

• #8   28. jan 2015 Enig med panelet
    Man kan ikke forlange at andres børn skal holde sig i ro, slet ikke i et andet hjem end ens eget og slet ikke børn på 2 og 4

• #9   28. jan 2015 Nok også derfor min søster ikke vil besøge mig fordi jeg forlanger at ungerne gør hvad jeg fortæller dem smiley

• #10   28. jan 2015 Og der kan jeg faktisk forstå din søster smiley

• #11   28. jan 2015 Jeg istemmer mig de andre Ind i et værelse med hunden ,og ja jeg ville også låse døren

• #12   28. jan 2015 ER det et must at din hund skal med til fødselsdag? smiley

• #15   28. jan 2015 Jeg er den type der altid vil tage hensyn til gæsterne inden for rimelighedens grænse.
    Ville helt sikkert lukke min egne hunde væk, så børnene kunne være der den ene dag.

• #16   28. jan 2015 Annette med pølsehund, hvis du læser ts's indlæg, så passer hendes mor jo hunden på det tidspunkt, hvor fødselsdagen holdes.

• #17   28. jan 2015 Annette med pølsehunden: Hunden er jo hjemme hos min mor i den uge, så nej det er bestemt ikke et must at den skal med, men nu bor han jo hos hende den uge.

Det er jo ikke fordi jeg forlanger at de sidder stille og tegner under fødselsdagen, men det skyldes jo at de netop ikke lytter til hvad jeg siger og derved overskrider grænsen hele tiden. Hende på 4 år kan f.eks finde på at skubbe en hund ned eller væk hvis hun vil være der, hvilket typisk kun varer i 10 sekunder. Løber hun rundt med legetøj som er hundenes, så skriger hun i det høje C hvis så de løber efter hende. Et par gange med det og så bliver hundene nervøse. Min søster er ligeglad og retter ikke på ungerne og netop derfor hedder det mit hjem med mine regler. En gang præsterede hun at tage et tyggeben fra en af hundene uden at jeg så det (super flot af hunden) hvor søster mener at det skal mine hunde kunne klare ellers er de farlige bæster. Grænser skal der sgu være!

Men hunden får et ben på et værelse under fødselsdagen. Jeg får sikkert også et flip efter blot et par timer og så går jeg nok selv en lang tur med hunden

• #18   28. jan 2015 He he-måtte da lige læse indlægget et par gange igen,sorry,misforstod det smiley

• #19   28. jan 2015 Jeg kan godt se, at det er belastende at den fireårige ikke hører efter. Men den toårige kan du ikke forlange skal kunne det.
    Det er da super ærgerligt, at din søster ikke deler dit synpå hunde, for det er jo det, konflikten handler om. Det bliver i så fald næppe lettere, når ungerne bliver større. De kan jo ikke vide bedre, end de får besked på hjemmefra.

• #20   28. jan 2015 Præcis Lisbeth og også derfor tager jeg dem normalt ikke med omkring hendes børn. Min lillebrors søn hører jo efter og er en engel omkring hundene. Her på billedet er han 3,5 år

profilbillede
  • #22   28. jan 2015 Nu er det jo ikke en del af dilemmaet Ulla, men jeg forventer da af mine venner og søskende respekterer mine regler i mit hjem. Børn skal også opdrages og børn skal også vide hvor grænsen går, uanset om de er mine egne eller andres. Jeg har da flere vennepar med børn der helt igennem forstår hvor grænsen går og hundene er derfor også med der. Selv mine hvalpekøbere kommer med deres børn og med dem er der sjovt nok ingen problemer.

• #23   28. jan 2015 Børn er børn men forældrerne skal dælmene respektere reglerne i de hjem de kommer i og de dyr der er i de forskellige hjem...!!!

Mine hunde ligger osse med tyggeben når der er børn til stede og forældrene holder selv øje med deres børn her i huset.

De kender og respekterer mine regler osse ang mine hunde...

Og syntes det er respektløst af din søster at være ligeglad... smiley

• #25   28. jan 2015 Det kan godt være børn larmer og fylder mere end de fleste voksne, men det betyder da ikke at de ikke skal have grænser, og at man ikke kan sige stop ind imellem. Børn der kommer i vores hjem kan fint lade hundens legetøj være, de ved også de skal lade hundene være når de ligger og putter/sover osv.

Jeg gad dælme heller ikke have besøg af børn, hvor forældrene ikke gad sætte grænser og respektere reglerne i mit hus.

Børn dør ikke af at skulle indordne sig lidt når de er på besøg ved andre mennesker, derhjemme kan de skabe sig ligeså tosset som forældrene nu mener de må, men hjemme ved andre respektere man altså deres regler eller bliver væk, fremfor at retfærdiggøre det med " jamen det er jo børn" . Der er jo ingen der forventer de sidder musestille, og ikke bevæger sig ud af flækken.

• #27   28. jan 2015 At værne om sin hund kan være mange ting og i det her tilfælde, så vil det være bedste for hunden at få lov til at være et andet sted ( feks soveværelse) når det er på udebane, hvor du ikke selv kan udstikke reglerne.
    Har din søster ikke udvist nogen form for forståelse for dine synspunkter før, så skal der et større mirakel til for at få dresseret ungerne lige nu og her ( lidt alla 48 timers nulstilling, som hverken børn eller hunde bør udsættes for) så glem den løsning, det vil kun vække en frustration, når det ikke lykkes.

I min familie har vi også et par kombinationer af børn/hunde der ikke fungere optimalt ( barn med dårlig oplevelse med andre store hunde), så her er hundene ikke med, hvis vi er "ude" til noget hvor de børn er med, og ellers er Ayden i snor med mig i den anden ende og barnet er ved/ oppe hos sin mor eller far, så det er gensidig hensyn.

• #28   28. jan 2015 Vil lige sige jeg ikke har læst alle indlæg .....

Men synes nu det er "sjovt" .... hvis vi tager mig og mine samt de børn der ellers har været i familien , så har der været gennem de sidste 30 år været lige nøjagtig 20 børn ... de første jeg husker til familie fødselsdage er vores niecer og nevøer, en gruppe på 7, så vores børn 3 stk, og nu niecernes og nevøernes børn , jeg kan IKKE mindes en eneste gang de har drønet rundt og larmet, de har leget ja, har de trængt til at brænde krudt af, så er det foregået udenfor .... forældrene har sørget for at have legetøj med hvis ikke der var noget der hvor fødselsdagen var, og så har de haft opdraget deres børn til at der er tider hvor man kan tillade sig at folde sig ud på efter egne lyster, og der er situationer hvor rammerne ikke er til det .. og man selv som barn må finde en måde at lege på der gør at alle kan være i samværet ...

• #30   28. jan 2015 Hov ja glemte at nævne hvad jeg ville gøre i situationen, jeg ville klart også lukke hunden væk, når du nu VED at der vil opstå problemer, og der ikke er mulighed for at holde hunden hjemme.

• #35   28. jan 2015 Er de diagnoseret til at være hyperaktive, eller er de bare aktive?

• #36   28. jan 2015 Vi har altid haft hundene gemt væk, når der har været børnefødselsdag. Bare for en sikkerheds skyld. Nogle hunde(min) kan have lidt svært ved at skelne mellem leg og behov for beskyttelse af mine børn. "Den plejer ikke........." holder ikke, hvis der er tandaftryk i fx en barnehånd.

• #37   28. jan 2015 de er bare ufattelige aktive, men CF har fat i noget med hensyn til hjemmet. Jeg vil dog ikke give detaljer da det er en privat sag

• #39   14. feb 2015 En lille update her efter fødselsdagen:
    Min niece havde været syg dagene op til, så hun var lidt sløj idag. Det resulterede i at hun var ganske rolig og lillebror ligeså, så det gik faktisk super godt. Hun sad med sin IPad og så film i starten og senere sad vi alle tre på gulvet med lidt Duplo mens hunden lå eller tøffede omkring. Der var et par episoder hvor mad kom i hunde højde, hvor hunden måtte holdes tilbage. Hunden var helt kvæstet da de tog hjem smiley
    Jeg håber at både børnene, deres mor og hunden har lært af episoden og vi fremover kan holde nogle hyggelige arrangementer allesammen.
    Tak for alle rådene

Kommentér på:
Min søsters hyperaktive børn

Annonce