{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Min hund spiser andres efterladenskaber. {{forumTopicSubject}}

Hey smiley
Jeg har det problem at min hund æder andres lorte, men lige hvad vi gør kan vi ikke få hende til at stoppe med det. Hun har ædt sit eget i starten, der fik hun så ananas og det hjalp på at hun ikke spiste sit.
Men hvad kan vi ellers gøre, end at sige "nej", "puha", "ad" eller andet.
Min svigerfar siger, det er fordi hun mangler nogle bakterier i maven??

Hilsen Camilla smiley

Det er lidt klamt, også hun kommer og vil slikke os i ansigtet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund spiser andres efterladenskaber.
  • #1   27. jan 2015 Har også haft en hund der gjorde det engang - det er så ulækkert, problemet er de også æder feks. ræve lort, som er fuld af farlige bakterier, min fik - kan ikke huske om det var hjerte eller lunge orm på den måde...
    Det er mega svært at vænne dem af med igen, man kan få nogle piller hos dyrlægen der i princippet gør det samme som ananas og så kan man købe noget der hedder det 5 krydderi som også drysses over maden, og det må man nok se i øjnene er en fast behandling fremover når de først har fået den uvane.
    Men husk at give ormekur - og det skal være den udvidede model, der også tager bændelorm osv. mindst 2 x årlig

• Karina
    Karina Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   27. jan 2015 I kan ikke gøre så meget andet end at sørge for at hun ikke kommer til at udøve adfærden. Og det er altså en mere naturlig adfærd, end unaturlig.

Der er flere forskellige teser til hvorfor de gør det, og jeg har min egen tese, som har passet på alle situationer jeg har observeret !.
    Jeg tror det handler om at hunden forsøger fjerne en andens hunds "lugt", fordi den lorteædende hund, mener det er dens territorier, og derfor æder/fjerner den lorten.

Andre hunde kan så -smittes- med adfærden, fordi den ser andre hunde æde lort.

Vores gamle labbe/schæfer blanding åd al lort....hund/kat/hest osv. Da vi så fik en hvalp, som gik sammen med vores "lortehund", så begyndte den OGSÅ at æde lort !!.
    Et år senere blev den gamle (som åd lort) aflivet pga kræft.....og hvalpen som nu var 1 år, holdt op med at æde lort, fra den ene dag til den anden ;0)

• #4   27. jan 2015 I nogle tilfælde hjælper det at skifte foder, eftersom det kan komme fordi hun ikke får visse ting igennem sin egen mad smiley men ellers, så som de andre siger!

• #5   27. jan 2015 Prøv at skifte foder- (til et godt foder)

Min Petri gjorde det, skiftede foder og det stoppede med det samme

• #7   28. jan 2015 Ved godt spørgsmålet ikke var rettet mod mig, men mine hunde gør det ikke og jeg fodrer med Taste of the Wild.

• Karina
    Karina Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   28. jan 2015 Det har INTET med foderet at gøre.....og det er spild af tid og kræfter at prøve og skifte foder.

Foder bør man KUN overveje at skifte hvis hunden har energi, pels problemer

• #10   29. jan 2015 Vi har prøvet at skifte foder og nu ser vi hvordan det vil gå efter hun får det nye nu, men hvilket foder kan i anbefale, vi har lige købt royal canin til schæfer.

• #11   29. jan 2015 Royal canine er ikke et godt mærke, hvis du kigger på hvad hunde rent faktisk har brug for smiley kig på indholdsfortegnelsen - så vidt jeg husker er de første tre ingredienser (altså dem der er mest af i), korn og mel... Ting hunde ikke skal bruge til noget smiley overvej ordentligt hundemad som fx Taste of the Wild; det fodrer jeg med, og det har betydet en kæmpe forskel for mine hunde! Både pelsmæssigt, lugtmæssigt og energimæssigt smiley de første ingredienser i TOTW er kød, og det er helt kornfrit - hunde kan ikke bruge korn (eller mel for den sags skyld) til noget som helst smiley

• #13   30. jan 2015 Sally har også denne enormt ulækre uvane,hun spiser ikke sin egen lort,men kan hun komme til så snupper hun andres adr-jeg har også skiftet foder for at se om hun evt så stoppede med det,men hun før det altså stadig smiley adfærden har dog ændret sig med hensyn til det -nu gør hun det kun op til en løbetid smiley bonus er dog at efter foderskift er hun blevet en mere energisk og glad hund.. smiley

Kommentér på:
Min hund spiser andres efterladenskaber.

Annonce