{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.245 visninger | Oprettet:

Tårestriber {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min hund er begyndt at få tårestriber under det ene øje. Det er ikke ret meget, men han har ca. en centimeters brunlig pels under det ene øje. Han er meget kortpelset.

Det er noget der er kommet i forbindelse med vintervejret, særligt de dage hvor det sner – tænker at det nok er temperaturforskellen fra ude til inde der kan få hans øjne til at løbe lidt, samt at det jo nok kan påvirke ham lidt at få sne i øjnene. Jeg har aldrig set hans øjne løbe, skal det lige siges.

Hvordan kan man rense det væk? Efter en søgning her i forummet, kan jeg se at flere anbefaler KW Diamantøjne, ligesom andre direkte fraråder brugen af det.
Så derfor tillader jeg mig at søge lidt opdaterede råd – hvordan får I bedst tårestriber af pelsen på jeres hunde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tårestriber
  • #1   27. jan 2015 Det bedste er jo at undgå det der udløser løbeøjnene. Men nu kan man ikke ændre på vejret..
    Når det kun er det ene øje der løber, ville jeg lige få tjekket at det ikke er en tilstoppet tårekanal. Er det vejret ville jeg tænke det burde ramme begge øjne.

    Men ellers hold det tørt. Rens med sterilt saltvand morgen og aften, og hold øjenranden tør i løbet af dagen. Normalt siger jeg også at man skal klippe de nu røde hår væk, men er hunden korthåret er det så let.
    Gå uden om løsninger der arbejder med at fjerne misfarvningen fra hårene. De er som regel ret skrappe og hårde ved pelsen, så misfarvning bare sidder bedre fast, hvis ikke man nu får behandlet problemets opståen.

    Hvis det bliver værre, så overvej et foderskifte.

    Et godt råd er at prøve de produkter du vil bruge på hunden selv. Og jeg kan hilse og sige jeg ikke er fan af kw diamantøje på den bekostning. Mine øjne løb som ind i h. Da jeg kom lidt i hovedet..


  • #3   27. jan 2015 Ginne: grunden til at det kun er et problem på det ene øje, er fordi han er sort under det andet smiley er meget overbevist om at det er pga vejret, da der ikke er sket nogen anden forandring i hans liv end det. Jeg vil prøve at rense med saltvand - det gør det ikke værre, at jeg med vilje gør pelsen våd?

  • #4   27. jan 2015 Jeg vil i hvert fald ikke anbefale KW diamantøjne
    Det stinker og havde på min hund ingen effekt


  • #5   27. jan 2015 Hvis du skifter til Kingsmore skal det være pure - altså uden korn

  • #6   27. jan 2015 Ziva vil slet ikk have det der KW Diamant-noget i nærheden af sit hoved, og jeg forstår hende godt, det stinker skarpt af sprit!

    Jeg er igang med at prøve sølvvand, det lugter ikke, så der er ingen problemer, håber det virker! smiley

    Ved nogen smøre zink salve på hele tåre striben, altså efter at have renset med fx saltvand eller bare vand smiley


  • #7   27. jan 2015 Det her skulle være godt ..... smiley .... Der er flere her på HG , der bruger det .... og er glade for det ... smiley

    http://www.pitstoppets.dk/shop/eye-envy-taare-3959p.html


  • #8   27. jan 2015 Line - mener du dermed at begge øjne løber, men kun det ene er misfarvet?
    For pigmentet påvirker kun synligheden af problemet. Ikke selve overproduktionen jo.
    Det jeg skrev gik på hvis kun et øje løber.


  • #9   27. jan 2015 for at undgå tårestriber er det vigtigste, som jeg oplever det, at hundens tænder er pæne og rene - uden tandsten osv. Det er KLART det som virker bedst. Dernæst virker det at rense øjnene med saltvand morgen og aften og sørge for at holde det tørt. Desuden har jeg med stor succes brugt eye envy og andre ligenende antiseptiske produkter. Jeg kommer det ALDRIG ind i hundens øjne - eller ikke de produkter der er beregnet til det. det er kun til at rense omkring øjnene og hæmme de bakterier som skaber farvningen. Er der pludselig opstået og er der ikke i forbindelse med tandskifte eller tandsten osv. kan det skyldes en tilstopning af tårekirtlerne og det kan fjernes hos dyrlægen smiley

  • #12   27. jan 2015 Ziva har også slemme tåre striber, hvilket jeg er rigtig øv over smiley

    Men håber sølvvandet vil hjælpe, om ikke andet bare lidt smiley

    Men har fundet ud af der er lukket fra øjne til næse hos hende :-s


    profilbillede
  • #13   27. jan 2015 Ginne: jeg synes egentlig ikke det ligner at nogle af hans øjne løber, men under det ene er han misfarvet. Det ville han sikkert også være under det andet, hvis ikke han var sort der, tænker jeg?


    Tak for jeres gode input - det er slet ikke så slemt som de eksempler der vises i tråden. Det er som om, at det kommer de dage der er sne eller meget koldt, og så tager det gradvist af indtil det bliver sne /rigtig koldt igen. Har prøvet at vedhæfte et billede.

    Jeg tror stadig det er temperaturforskellen fra at rende ude i den kolde sne, og så til at lægge sig direkte ind foran den varme brændeovn. Eller måske det faktum st vi fyrer meget i brændeovnen på de kolde dage, og Hugin følger tæt med når vi fyrer op - måske hans øjne bliver irriteret over sodpartiklerne?


    profilbillede
  • #14   27. jan 2015 Ligesom CMP skriver, så får hundene tårestriber pga. hud og hår nærmest konstant er fugtige, så der opstår en svamp som misfarver "området".
    Derfor er det YDERST vigtigt at holde området rent og tørt hele tiden så svampen ikke kan "leve" der.

    Jeg brugte selv eye envy til min første Chi indtil jeg havde fået bugt med svampen, da det kun bruges på "hud og pels under øjet" og hjælper med til at "tørre området".


  • #16   27. jan 2015 Chessie har døjet rigtig meget med det - men det viste sig så, at hun havde/har lidt irritation på blinkhinden (follikulær konjunktivitis). Hun fik en udrensning af tårekanalerne, og så dryppede vi hendes øjne to gange dagligt i nogle uger. Det hjalp en smule.

    Vi fik dog at vide af dyrlægen, at farven ikke går væk, før hunden fælder - og det gjorde det heller ikke.

    Her er der ikke rigtig noget, der kan få det til at holde op. Det er blevet bedre, men indimellem kommer det tilbage. Vi har brugt et hav af produkter - bl.a. det du nævner - med lille eller ingen virkning.

    Foderskift virker nogle gange, men det kommer an på årsagen til, at din hund får det. :o)


  • #17   27. jan 2015 Jinx. Det er altså en svamp som giver den "kendte" røde/brune farve, ved din dr. dyr ikke det, så burde h*n vist ikke udtale sig om den ting. De 5 dyrlæger jeg arbejdede for lærte mig lidt om denne svamp, den er bare forbandet svær at komme til livs især på de fleste selskabshundes øjne da de hele tiden løber, og som "af den ene el.anden grund" er anderledes end de fleste større hundes.

  • #18   27. jan 2015 Anita - Vi har været hos en øjendyrlæge med vores hund, og han nævnte nu ikke noget om svamp. :o)

  • #21   27. jan 2015 Jinx: hvilket foder brugte du før, og hvilket foder bruger du nu?
    Synes selv at vi har haftvæsentligt færre problemer med tårestriber efter vi skiftede over til kingsmoor pure varianterne.


  • #22   27. jan 2015 Har lige prøvet at tage et closeup efter jeg kom hjem, så man bedre kan se?

    profilbillede
  • #24   27. jan 2015 Når man læser om det, kan der både gå svamp og bakterier i de fugtige omgivelser. Men selve farven kommer fra tårene.

Kommentér på:
Tårestriber

Annonce