Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  snudens farve
  • #1   21. jan 2015 jeg tror din hund vil blive ved at have lidt luserødt på næsen -måske ikke så meget som nu, men tror ikke den bliver helt sort

• #2   21. jan 2015 Mange hvide hunde fødes med lyserøde næser, som så fylder ind med sorte pletter, der ti lsidst dækker hele næsen. Men næsen skal gerne være helt eller næsten fyldt ud, når de er 8 uger.
    Jeg så lige på billedet af din hvalp, og jeg tvivler på, at den bliver helt sort. Har du set billeder af, hvordan den så ud ved fødslen og udvikling i de forløbene 11 uger ?

• #3   21. jan 2015 Havde jo håbet på at den blev sort, men tænkte nok også selv at det ikke sker smiley
    Jeg har her nogle billeder, så kan I være med til at vurdere/gætte smiley

profilbillede
  • #4   21. jan 2015 og lidt ældre

profilbillede
  • #5   21. jan 2015 og endnu lidt ældre

profilbillede
  • #7   21. jan 2015 og så fra i dag er mit "profilbillede" taget

• #8   21. jan 2015 Præsis... det ligner sgu en fejl/syg næse smiley smiley

• #9   21. jan 2015 Man kan jo se, at der er kommet mere sort siden babybillederne, så der kan jo også stadig komme mere, men ligefrem fyldt ud. Jeg kan se, der mangler også rundt om i hvert fald det ene øje, så jeg vil sige, at det er en dårlig pigmenteret hvalp.

• #10   21. jan 2015 Jeg vil lige tilføje, at det er jo stadigvæk en charmerende og sød hvalp.

• #11   21. jan 2015 ha ha... ja synes jeg også smiley
    Men nu et andet spørgsmål: Kan manglende pigmentering rundt om øjet, gøre at det fejler noget eller har større tendens til øjenbetændelse? Tror prutten har fået det i dag smiley Og hvad vil I anbefale at man behandler det med?

• #13   21. jan 2015 Jeg tror ikke manglende pigment rundt om øjet kommer til at give større tildens til øjenbetændelse.

Hvis hun har øjenbetændelse (gult udfåd) ville jeg lige kontakte dyrlægen og få dråber til at behandle det med.

• #14   21. jan 2015 Vil prøve først med kogt vand et par dage og hvis ikke det bliver bedre eller hvis han viser tegn på ubehag, går jeg til dyrlægen smiley Tak for jeres svar

• #16   21. jan 2015 Manglende pigment burde ikke have betydning for øjnene -men man bør ikke avle på en overtegnet aussie (hvis du da har haft sådanne tanker smiley )

Isabelle -det er vidst ikke helt det samme som ved din hvalp. Det du beskriver, lyder som det man osse ofte ser ved f.eks. gule labber. At næsen ligesom "afbleges" på nogle tider af året (har ladet mig fortælle det kan være hormonelt, men ved ikke om det er rigtigt)
    -de hvalpe har jo ikke kødfarvet hud på næsen -næsens "grundfarve" er jo sort som så bare afbleges og kan blive temmeligt lys... Aussien på TS's billede, har en decideret kødfarvet næse -altså helt uden pigmentering på de lyse områder

• #18   21. jan 2015 Chili's snude havde lyserøde områder, da hun var yngre (se 1. foto i profil). Nu er den overalt lige så sort som en smede- og/eller negerrøv. smiley

• #20   21. jan 2015 I forhold til øjenflåd tror jeg hellere ikke at pigmentering har betydning, men det kan godt være værd at få den checket ved en øjendyrlæge. Det slår mig først nu at min hund havde meget udflåd ved det samme øje som han en del år senere fik konstateret distichiasis på (han var testet fri som hvalp, og der var ikke decideret betændelse som hvalp - det kunne hpndteres med bromhexin/vand, og gik ellers over indtil flere år senere).

• #21   21. jan 2015 Prøv at tjek om det trækker der hvor hvalpen ligger. 2 af mine havde det med at få betændelse i deres venstre øje når de lå inderst i min seng =helt ind til væggen, "jeg fik også snask af at ligge helt inde ved væggen" så der lagde jeg en stor dyne så de "og jeg selv" ikke kan komme helt ind til væggen når vi sover, og det har stoppet vores "betændelses-ture" smiley

• #23   22. jan 2015 Jeg skal ikke udstille, synes bare han ser fjollet ud... men det har vel også sin charme smiley smiley

Mht. øjet, så har jeg blandet saltvand, som jeg renser det med et par gange om dagen og efter et døgn her, ser det allerede bedre ud! Mistænker også træk, da han elsker at ligge op ad døre og sove, og den ene trækker det fra smiley

• #24   22. jan 2015 Det er jo ret almindeligt at hunde med merle aftegn har brogede næser (butterfly nose/parti nose) smiley

• #25   6. feb 2015 Det er meget almindeligt hos en australian shepherd smiley
    -Har selv en aussie pige, hun har dog sort næse, men hvis du søger efter racen på google, så er der en masse billeder af hvordan de forskelligt ser ud smiley

profilbillede
  • #26   6. feb 2015 Her kan du se et andet billede af en der også har det, det er meget normalt smiley

profilbillede
  • #28   9. feb 2015 Jo de fødes med lyserøde næser og derfra bliver de brogede, mere og mere sorte og de fleste ender med sorte snuder, hvilket jeg håber ham her også gør, men må jo bare se tiden an smiley Indtil videre bliver den stadig mere og mere sort smiley

Nadia... dyrlæge, det var mht. øjenbetændelse, men jeg behandlede det selv og fik bugt med det smiley

Kommentér på:
snudens farve

Annonce