Hund med suttetrang {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeg står lidt i et dilemma i forhold til vores 7 mdr gamle hvalp Aya. Jeg håber der sidder nogen derude der har oplevet noget lignende eller har et godt råd til hvordan vi bør gribe det an.
Vi fik Aya da hun var 8 uger gammel. Efterfølgende får vi at vide at hun reelt blev adskilt fra moderen da hun blot var 5 uger gammel og derefter kun havde haft kontakt med sine andre søskende, og "opdrætterne". Lige da vi fik hende var det meget tydeligt at hun havde et enormt behov for tryghed. Hun ville helst putte hele tiden, og ville gerne sutte på hals, hænder osv. Hun reagerede også meget voldsomt når vi forlod et rum uden hende.
Vi har arbejdet hårdt på det, og hun gør store fremskridt. Hun er blevet meget mere selvstændig og har ikke længere problemer når vi går. Men hun har forsat en enormt trang til at sutte på eller bide i ting..
Hun skal hele tiden ligge med noget i munden, om det så er et ben, en bamse eller en pote. I starten lod vi hende blot gøre det, fordi vi tænkte at hun nok ville vokse fra det, ligesom det andet, men nu bliver jeg I tvivl om det er en adfærd vi bør gå ind og stoppe? Det virker nærmest til at være en besættelse for hende, men samtidig også et tryghedsaspekt.
For udover det fungerer hun fint, hun har masser af gåpåmod og fungerer fint med andre hunde, børn osv.
Det virker måske som et mindre problem, og det er det også på nuværende tidspunkt, jeg bliver bare lidt nervøs for om det er noget der kan udvikle sig, eller blive forværret hvis jeg enten griber ind, eller ikke gør det.
Er der nogen der har erfaringer med noget lignene? Eller har et godt råd?
apr 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 9
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Hund med suttetrang