Hund skal møde kat {{forumTopicSubject}}
Jeg har læst, og der findes mange emner om det, men jeg vil gerne høre jeres specifikke erfaring, ud fra Milo.
Han er jo Jack russel, han har et stærkt jagtgen, han er meget interesseret i katte når vi går tur (jeg kan dog ikke helt tolke på hvilken måde, som i og han vil slagte dem, eller bare er nysgerrig) og han viger ikke sådan tilbage.
Han skal i morgen møde svigermors nye store killing på 4 mdr. De har fået den for 2 uger siden. De sætter dens "kattetønde-dims" ind i stuen, så katten kan sidde sikkert deroppe - altså borset fra at Milo uden problemer kan hoppe på i 1.2 m's højde fra stående pote.
Så, hvordan griber vi det an bedst muligt? Inde i stuen - med eller uden snor?
Ude på vejen - neutral grund - i snor self (både hunden og katten skrider hvis de er uden snor).
Jeg er jo ikke begejstret for snor, men omvendt er det jo til at styre så. Jeg ønsker jo heller ikke en hund der bliver flået totalt (katten er jeg self. heller ikke heeelt ligeglad med).
Min plan er at tage lækkert kød og klikker med uanset, og træne noget kontakt og rose når han ikke prøver at æde katten, men bare er nysgerrig.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.508
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
nov 2014
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 159
Når min datter kom med sin hund, der var fuldstændig tosset med katte, så gik mine 3 katte en lang tur og og ventede et sted, indtil de kunne se, at bilen var kørt.
Så undgik vi alle problemer.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Men at forvente at de kan lege Disney med en kat Det ville nu være ret naivt og meget synd for både vovser OG kat..
De kan godt ignorere katte på gåtur og de staldkatte der er på gården, men derudover er der fri jagt på kat..
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Men ja nu bliver jeg da i tvivl..
jan 2010
jan 2010
Jeg ved ikke noget om katte, men jeg ved at deres kat altid er i baghuset om natten og når de ikke selv er hjemme, så den vil være vant til at være derude - og der kommer Milo ikke. Den vil ikke rigtig kunne gemme sig inde i stuen, for der er ikke så meget plads. Og Milo kan jo komme over det hele. Planen er/var dog, at lære ham at man ikke jagter katte rundt, og rose ham med mad, hvis han ikke æder den. Han er jo et madøre.
jan 2010
jan 2010
jan 2010
Vi har også en børnelåge, som jeg tænker kan være fornuftigt nok at have oppe. Og så katten på den ene side og hunden på den anden?
jan 2010
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.019
Ikke der med sagt det ikke i nogle tilfælder kan lade sig gøre på trods..
Men sæt dine forventninger et lavt sted og sørg for i tar jeres forholdsregler. Minimum snor på og total opmærksomhed. Og har en plan B..
Så der ikke sker katten noget. Det ville sgu være synd for jer alle..
jan 2010
Nu kører vi derned i morgen uden Milo for at se katten inde i stuen, og så den kan se os. Det er måske også meget godt..
Jeg forventer ikke at de kommer til at kunne ligge i ske, men bare at han ikke nakker den Vi har et sæt bekendte der har 2 andre terrier, og de har lært at være sammen med et andet vennepars kat. Så jeg har da håb.
Jeg tror vi skal prøve self. med snor, hvor det eneste formål er at træne hund i samme rum som katten. Så bliver det kun til 2 min., så er det det. Og så må vi bare komme igen igen igen, hvis det er det der skal til.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.508
Min mands søster har som sagt en, og kaninen måtte de af med, fordi JR var ved at stresse den til døde. Og katten havde de kun i meget kort tid, for selvom den kun var på datterens værelse, var JR ved at splitte døren af i atomer i ivrigt forsøg på at komme ind og nakke den.
Deres JR er også ved at splitte alt af, når der kommer en fremmed hund forbi. De har før haft en DSG tæve, som var ældre, og som han lige kunne tolerere. Nu hvor hun er væk, er han ved at æde alt på sin vej.
En gang lykkedes det ham at smutte ud af haven og bide den anden hund. Haven er hegnet ind, men han fandt et hul.
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
Så det er en lang line, guffer, hele tiden sikre at der ikke sker en upser, for så bliver katten pelset. At katten selv kan styre tempoet, nytter ikke hvis den er ræd for hundene, flugten og panikken er en tricker i sig selv.
Nemmest er det med en kat der er cool med hunde.
Han holder meget af vore egne katte, men det tager altså en tid, før han accepterer at de er en del af familien.
Pt er det de her to der styrer flokken.
jan 2010
Han er med når han kan, for at være sammen med os, men er også hjemme mens vi er ude (self). Kan han ikke være i samme rum - og hvor vi nu færdes - så skal han ikke med (og så bliver jeg hjemme om nødvendigt). Han kan jo ikke både være alene til hverdag og i weekenderne. Det skal han i hvert fald ikke.
jan 2010
Hund skal møde kat