{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.816 visninger | Oprettet:

Er det bare mig der er hysterisk? {{forumTopicSubject}}

Har fået en aftale hos dyrlægen i morgen også selv om dyrlægen ikke rigtig syntes det var nødvendigt (har talt med hans sygeplejerske ikke ham selv).

Sagen er at Bassen blev vaccineret den 7, der fik han for første gang også den mod kennelhoste i næsen, da min gamle dyrlæge ikke mente det var nødvendigt.
Men siden da har Bassen haft lidt med vejrtrækningen. Ikke hele tiden men nok til jeg er blevet bekymret. Det er mest om natten, der er han begyndt at snorke meget højlydt (ikke hele tiden) og af og til får han hosteanfald (den ene aften så slemt at han væltede). Når han bliver overglad kommer der også nogle gange en lidt hæs lyd på, og det har der ikke været før. Resten af dagen har han det fint og der er intet at bemærke.
Men det er stadig nok til at jeg er bekymret, da det ikke er normalt for ham.
Men dyrlægen syntes ikke rigtig det var noget, måske en reaktion på vaccinen selv om jeg fik af vide det skulle gå over i løbet af 5 dage hvis det var hunden overhoved reagerede, så jeg kunne da godt få en tid men han mente ikke det var nødvendigt.

Er jeg hysterisk eller skal jeg holde fast ved min overbevisning om at der er noget galt? Jeg ved pengepungen ville være gladere for jeg lod være med at tage til dyrlæge, men jeg ved ikke helt selv. Jeg plejer ikke at tage fejl og nu bor vi i et område hvor der har været en del tilfælde af både kennelhoste, lungeorm og almindelige forkølelser.
Så skal jeg beholde tiden hos dyrlægen i morgen eller skal jeg aflyse og se tiden an? Jeg hader når dyrlægen sår tvivl hos mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det bare mig der er hysterisk?
  • #2   15. jan 2015 Efter min gamle hund havde haft både hjerte og lungeorm flere gange og til sidst bare blev behandlet forebyggende er jeg måske lidt overforsigtig, men når man har set et røngtenbillede af fuldstændige gennemhullede lunger mens hunden kun reagerede ved at være hurtigt forpustet så vil jeg hellere være sikker.

Bassen har været testet posetiv for lungeorm i sommers og blev behandlet og da kunne man heller ikke se noget på ham andet end at han var lidt mere rolig.
    Men når man så snakker med dyrlægen der bare mener man er hysterisk, så begynder jeg at tvivle på mig selv.

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 100
    #3   15. jan 2015 Jeg synes, at du skal overveje at finde en anden dyrlæge. Det lyder ikke som om, at du har tillid til ham - måske med rette...

• #4   15. jan 2015 Der der sker når han bliver overglad kunne meget vel være reverse sneezing smiley

Jeg ved at jeg ikke får ro før vi har været ved dyrlægen. Så i stedet for at gå og spekulere og konstant google osv. så tager jeg afsted. Better safe than sorry smiley

• #6   15. jan 2015 Det er en ny dyrlæge jeg har valgt netop fordi jeg ikke havde tillid til den gamle (lang historie), så mig og den nye dyrlæge skal lige have en chance for at finde hinanden (det kan jo være han er vant til folk der er lidt for hysteriske så derfor handler ud fra hvad han kender med andre).

Reverse sneezing ved jeg godt hvordan lyder for det kan bassen godt få når han bliver overglad, og dette lyder anderledes, mere som tør hoste.

Jeg tror også det ender med jeg tager af sted, jeg tager (desværre) sjældent fejl når jeg siger der er noget galt. Så må jeg håbe de kan nøjes med 2 afføringsprøver (min gamle dyrlæge mente det var nok) og ellers så må de tjekke hunden i morgen og få afføringsprøverne på mandag

• N A
    N A Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 10
    #7   15. jan 2015 Jeg synes bestemt du skal afsted.

Jeg havde noget af det samme med mine ene hund sidste vinter. Hun hostede lidt når hun sov og senere fik hun en astmatisk vejrtrækning når hun blev ophidset.
    Det tog 3 dyrelæge besøg, men røngten og blodprøver uden at finde noget, før jeg selv fandt svaret, som dyrlægen kunne bekræfte. Hun har strubelammelse.

Jeg siger ikke din hund har det, da det vist er ret usædvanligt i det hele taget og slet ikke hos små hunde.

Men når hunden ændre sig og har symptomer, så er min erfaring at der ER noget galt. også selvom dyrlægen synes man er pylret.

Hjerte - lunge orm ville være en mulighed og ellers andre hjertesygdomme.

• #9   15. jan 2015 Nu er jeg helt sikker på at det er det rigtige at tage bassen med til dyrlæge. Ikke kun fordi I har rådet mig til det (er dog meget taknemlig for jeres input), men her i eftermiddags så siger min mand til mig om vi ikke skulle tage bassen til dyrlæge fordi han ikke syntes han virker normal.
    Jeg havde ikke sagt noget til min mand om at jeg havde fået en aftale med dyrlægen, da han normalt mener hunden nærmest skal ligge på gulvet og ralle før man ringer til dyrlæge (overdrivelse fremmer forståelsen, men der skal altså meget til før han vil ringe til dyrlæge). Min mand støtter mig dog altid i mit valg da, som han siger, jeg hurtigere lægger mærke til forandringer end han gør.

Så helt klart til dyrlæge i morgen, så håber jeg bare de kan finde ud af hvad der er galt

• #10   15. jan 2015 Man skal altid lytte til sin mavefornemmelse - så ja, afsted til dyrlæge. Held og lykke!

• #11   15. jan 2015 Det er normalt at næsevaccinen kan give svage symptomer på kennelhoste, så jeg ville nok ikke tage til dyrlægen. Jeg har hørt en dyrlæge udtale at nyvaccinerede hunde med symptomer kan smitte ikke vaccinerede hunde, det skete for min veninde.

• #12   16. jan 2015 Nå, vi tog til dyrlæge.
    Bassen havde 39,5 i feber og dyrlægen kunne da også godt høre der var noget tør hoste. Så dommen var kennelhoste efter vaccinen. Vi fik noget penicillin og så skal Bassen blive hjemme fra træning her i weekenden, da han skal holdes i ro på grund af hosten. Jeg valgte også at han skal have tjekket for orm så mandag skal jeg aflevere afføringsprøver.

Så jeg er glad for jeg tog derhen.

Kommentér på:
Er det bare mig der er hysterisk?

Annonce