{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Hjælp til lille hvalp {{forumTopicSubject}}


Jeg kunne meget godt tænke mig gode råd til hvordan jeg håndterer denne hvalp som efter sigende en blanding af Chihuahua, Papillion, Dværg Pinscher & Lille terrier.

Hun er 10½ uge gammel.
- Hvor meget skal sådan et bette pus have at spise? Forestiller at den spiser vel mindre end Meeko får, og Ziva (Shelties)

Hun er meget livsglad og virker ikke sky eller noget noget som helst. Så der er også en masse godt ved hende, men hun har aldrig været udenfor hvor hun kommer fra, og hun har aldrig været alene.

Det med at træne hende i renlig går forholdstvis nemt og er meget ligetil, men jeg er lidt i vilrede med alenehjemme træning fordi hun piver og skriger ligeså snart jeg lukker døren bare til toilettet. Altså hun stopper da igen men hun er bestemt meget utryk.

Så hvordan lærer jeg hende at være alene hjemme bedst?

Det tog mig længe at lærer Meeko også, så det skal helst ikke gentages og han skal ikke være alene med hende så længe hun ikke kan være alene.

Derudover så tænker jeg hun nok skal til noget hundetræning da hun virker ret hysterisk når vi møder andre mennesker og hunde udenfor.

Gode råd tages imod med kyshånd (:

OBS: Hvis i har spørgsmål som IKKE vedrører denne hvalp, så send dem venligst i PB, da jeg gerne vil have denne tråd kun handler om hvalpen, for at gøre alting mere overskueligt for mig selv (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til lille hvalp
  • #1   10. jan 2015 Det var godt nok, en blanding, luk døren og gå,held med det. smiley

  • #2   10. jan 2015 I stedet for at starte med at lukke døren, f.eks. til toilettet, så lær hende, at det er ok at være lidt væk fra dig. Det kan du gøre ved at bruge et babygitter, så hun stadig kan se dig, men I får lidt afstand. Dette kan du lige så stille og roligt bygge videre på fra at sidde lige på den anden side af gitteret til at rykke dig gradvist og til sidst gå rundt i rummet, så du nogle gange er ude af syne. Når det fungerer, kan du begynde at gå ud af en dør i 5 sek. etc. etc. Det er vigtigt at hunden under hele træningen føler sig 100% tryg, så I får opbygget en tillid, så hun tror på at du kommer hjem igen.

    Det Birgit n foreslår med at lukke døren og gå - Kan jeg absolut ikke forholde mig til, og jeg ville aldrig byde en lille usikker hvalp sådan en behandling !


  • #3   10. jan 2015 Birgit - det skal da nok hjælpe på en hvalp der skriger når døren bliver lukket smiley

    Hvor lang tid har du haft hende?
    Jeg ville ikke lukke døren endnu for hende, vente lidt endnu og så begynde stille og roligt med at lukke døren til toilettet mens hun evt havde noget godt at bide i. Så ville jeg ikke gøre det store ud af det når jeg kom ind igen og ikke gå ud før hun er stille.


  • #4   10. jan 2015 Chihuahua og Papillion er for det meste nogle værre gø-hunde, de fleste terrier-racer er stædige, den sidste kender jeg ikke så meget til, så du skal nok få din sag for:-)
    Hvis du lige har fået hende, så skal hun nok lige vænne sig til det nye hjem, de nye mennesker, dyr etc. Først når hun er lidt mere tryg, kan du prøve at aflede hende (fx sprede lidt af hendes mad på gulvet) og så gå ud i ganske kort tid.

    Mht til foder, så skal en hvalp i den alder efter min mening have lige så meget mad som den gider æde, og enten skal hun have fri adgang til foder, eller også skal hun tilbydes foder 3-4 gange om dagen. Det er nogle småtspisende racer der er i hende, så hun kommer næppe til at æde for meget.
    Held og lykke med hende:-)


  • #5   10. jan 2015 Spring over forslaget i #1 det er IKKE en god måde på det. Men brug i stedet forslagene i #2 og #3
    Held og lykke med træningen smiley


  • #6   10. jan 2015 Jeg ville fodre alt det den vil spise 4 gange i døgnet. Ca.


  • #7   10. jan 2015 Som Labsen siger - jeg ville bruge babygitter og så laangsomt flytte mig længere og længere væk, når hvalpen har lært, at du altså bare er "kedelig" på den anden side at gitteret (og derfor sandsynligvis vil lægge sig til at sove e.l). Og så handler det jo bare om, at man langsomt bygger mere og mere på smiley

  • #8   11. jan 2015 jeg ville lade den være alene med Meeko, for den er jo vant til det, og giver derfor trygheden videre til hvalpen, men igen så kun i korte små perioder hver gang her til at starte med... evt fem ti sekunder og så trap op...

    har selv lige fået en hvalp ind på 6 mdr der ikke har været alene og hun skreg den første nat (lang historie jeg ikke vil komme ind på) men nat to hvor hun havde selskab, var der intet (hun er pt i pleje hos os)

    Held med det


  • #9   11. jan 2015 Labsen : Jeg har desværre intet babygitter, men kan godt se hvad du mener. Jeg har brugt hele weekenden på at lærer hende at accepterer lidt at man godt kan sove andre steder end på mig.

    Camilla : Jeg har kun haft hende i 4 dage. Det med toiletdøren er jeg stille begyndt på, men det hun ikke helt tilfreds med altid heller.

    Lise-Lotte K : Hun gør faktisk ikke specielt. Mindre end vores shelties faktisk. Småtspisende? Jeg synes ellers hun æder en del xD Men ja lige nu tilbyder jeg hende mad 3 gange om dagen.

    Furbert : Heh jo tak (:

    Fünke : Ja, men jeg har desværre intet babygitter og dem jeg har fundet på nettet er ret dyre eller ret langt væk.

    Palle Pop Hår : Tjoeh, Men er bare bange for 2 ting; 1 at hun ikke lærer at være alene helt, fordi hun lægger vægt på anden hund, og jeg er bange for at Meeko er for let påvirkelig, og dermed får ødelagt at han kan være alene, for det tog mig længe at opbygge.


  • #10   11. jan 2015 Jeg har et babygitter du må få hvis det er.

  • #11   11. jan 2015 Rikke - Sender dig en PB smiley

  • #12   11. jan 2015 Anya, 4 dage er alt for lidt tid i forhold til at hun lige skal have tid til at blive tryg.. Lucky var også dybt ulykkelig i starten bare jeg gik på toilettet, selvom min kæreste var hos ham.. Giv den tid, den skal lige falde til..

    Lucky har aldrig fået problemer med at være alene, da han først var faldet til og vi så småt kunne begynde, og det var altså selvom han var 4 mdr gammel og han egentligt var godt tilpas fra dag 1, men det tog ham altså alligevel lige 1-2 uger før jeg rigtig kunne begynde at træne alene hjemme med ham, for før det var han ikke klar til at jeg forsvandt fra ham.


  • #13   11. jan 2015 My Only : Ah okay, tak for indsigten. Hun virker bare så meget faldet til ro, at jeg tænkte at det var hun nok (:

  • #14   11. jan 2015 Lucky var glad og godt tilpas fra vi kørte fra hans tidligere ejer. Og legede og hyggede. Var med ude at gå og besøge folk allerede dagen efter, hvor han også bare havde en fest. Men jeg tror simpelthen han fandt trygheden i mig, og derfor havde problemer når jeg gik ud af rummet, for så var den tryghed der jo ikke. smiley

    Så giv det lidt tid, så skal det nok komme. Men det er en rigtig god ide at starte stille og roligt, og først gå videre når hun er rolig når du går i et andet rum.. Ved lucky startede jeg med at have åben dør, men ignorere ham imens jeg var på toilet. når jeg så gik ud igen, så fik han al den opmærksomhed han ville.
    Og så gå derud selvom du egentligt ikke skal.

    Tillykke med hende og held og lykke med det hele. smiley

    p.s. jeg ved ikke hvor stor sådan en blanding er, men lucky ville spise under 50g om dagen selvom han kun levede af tørfoder, og han er 1800g..


  • #15   11. jan 2015 Hvis du kun har haft hende i 4 dage er det HELT, helt naturligt at hun piber, hvis du går på toilettet uden hende smiley

  • #16   11. jan 2015 My Only : Altså pt, tror jeg måske maks hun vejer 1 kg, men er faktisk ikke sikker, skal have hende med i maxizoo en dag så kan jeg lige veje hende.

    Hun har os en fest udendørs, udover at hun rigtig hurtigt fryser og gerne vil ind igen eller op da jeg bærer hende op og ned af trapperne i jakken.

    Fünke ; Tjooeh, Meeko som er sheltie var slet ikke sådan men kan da godt være smiley


  • #17   11. jan 2015 Giv hende en trøje på, er hun for lille til en trøje, så køb en sok og klip den til, så hun bedre kan holde varmen smiley det gør det lidt nemmere at give hende gode oplevelser. Jeg har evt et regndækken fra buster i xxs (har den vidst under annoncer) som du kan få billigt hvis det er smiley Den passede lucky fra han var de 4 mdr, og der var han vel ca. 1 kg.

    Hvis du har en køkkenvægt, kan du veje hende der, de er også mere præcise, når de ikke er større. Lucky bliver altid vejet på en baby vægt ved dyrlægen smiley

    Og så en masse gode oplevelser, men gør det i hendes tempo smiley så skal det nok gå.


  • #18   11. jan 2015 Hunde er jo forskellige, så der kan sagtens være stor forskel på Meeko og din nye hvalp smiley

Kommentér på:
Hjælp til lille hvalp

Annonce