{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.162 visninger | Oprettet:

hund spiser katte lort hvorfor?? {{forumTopicSubject}}

vores hund er begyndt at tage kattens lort fra katte bakken og spise det.

mangler han nogen stoffer eller har en en anden ide til hvorfor han gøre det. vi har aldrig set ham gøre det før, katten plejer at være ude kat men vi er flyttet til et sted hvor katten skal være inde kat.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund spiser katte lort hvorfor??
  • #2   10. jan 2015 tror du det kunne hjælpe hvis det bliver en lukket katte bakke det har vi talt om.

• #3   10. jan 2015 Har hørt at det er fordi det er fyldt med proteiner, at de spiser det. Bodil har gjort det mange gange og der sker ikke noget ved det - det er bare klamt smiley

• #6   10. jan 2015 Ja der er mange hunde der ELSKER kattelort Hvorfor ved jeg ikke
    Mine kan godt li Rævelort FØJ smiley

• #7   10. jan 2015 han er 2 år.

det er det det sviner, han tager det op og smider det andre steder i huset også spiser han det.

vores kat er kræsen smiley

mangler han så de protoiner??
    vil det hjælpe med en lukket kattebakke?
    skal jeg skifte foderet??

• #8   10. jan 2015 Jeg ville sørge for ,at hunden ikke kunne komme til kattelortene

• #9   10. jan 2015 Du skal ikke skifte foder

• #10   10. jan 2015 jeg renser katte bakken flere gange om dagen.

men vil det hjælpe med en lukket katte bakke?

• #12   10. jan 2015 er det hunden eller katten der skal have Kabrotabs?? kan nemlig kun finde til hunde.

• #13   10. jan 2015 Det er katten der skal have dem, så kattelorten ikke er så lækker:-)
    Hvad skulle en lukket kattebakke hjælpe, hunden kan vel sagtens stikke snuden ind, der hvor katten går ind?
    Du kunne måske stille kattebakken i badeværelset (eller et andet rum), og så sætte et børnegitter op i døren. Katten kan sagtens komme til kattebakken, men det kan hunden ikke smiley

• #16   10. jan 2015 den står i badeværelse.
    jeg kan ikke sette et gitter op så kan katten ikke komme der ud og han gider ikke hoppe over den.

jeg kigger lige på det.

• #19   10. jan 2015 Det er yummi synes mine også..
    jeg har løst problemet ved at vende den lukkede bakke ind mod et hjørne.
    den anden kattene har, står på 1. salen, og der kommer hundene ikke - det er løgn, Citta kommer derop, men den bakke er også lukket og har ikke fristet hende.
    en åben bakke er da for fristende i mine øjne smiley

• #20   10. jan 2015 Du kan måske sætte kattebakken op i et badekar (hvis du har sådan et) hvis det så er en lukket bakke kan hunden ikke komme til lorten. Ellers kan bakken sættes på et bord i badeværelset eller i bryggerset. Du kan også prøve at købe en lukket bakke og så sætte bakken med med åbningen ind mod væggen så der lige er nok plads til at katten kan komme ind men ikke hunden. Hvis du køber en lukket bakke kan det være en god ide at tage klappen af bakken da mange katte ikke kan lide at bruge bakken med klap på eller de kan få halen i klemme.
    Du kan også som andre nævner købe et børnegitter, hvis katten ikke vil hoppe over kan du måske fjerne en enkelt tremme så katten kan komme igennem men ikke hunden.

• #21   10. jan 2015 Det er IKKE katten som skal have Carotaps men HUNDEN det samme gælder hvis du prøver at give hunden ananas "som altid har virket på mine hunde. Det gør noget kemisk i hundens hjerne så den ikke finder lort så appetitvækkene som ellers. At give katte el ræve og andres hunde ananas el.carotaps vil jo være en totalt UMULIG opgave.
    Dette har været diskuteret herinde utallige gange, og hvergang påstår folk at det er den som lægger lorten som skal ha`"et el.andet" Se logisk på tingene, det er som sagt HUNDEN som skal "behandles". smiley

Sorry, jeg bliver bare SÅ træt af at folk som ikke aner noget om emnet, giver dårlige råd videre. smiley smiley

• #22   10. jan 2015 #21 hedder de ikke Kaprotabs? smiley Eller taler I om noget helt andet end det jeg kender?
    Men du har helt ret... det er den hund, som ÆDER lorten, der skal ha' dem!

• #23   10. jan 2015 Det er muligt, jeg har kun prøvet dem engang for 11år siden, så jeg blev lidt forvirret over de forskellige andres stavning af tabletterne. smiley men jeg er sikker på at alle ved hvilke der er tale om, når navnet er så "ens" smiley
    Ellers har mine vapser altid fået ananas som altid har hjulpet smiley

• #24   11. jan 2015 Hvad fodrer du din kat med??

Meget kattefoder er fyldt med smagsstoffer, som kommer med ud i den anden ende. Og så synes hunden, at det er en delikatesse....

• #26   11. jan 2015 BATDOG: Er ked af at sige det, men din dyrlæge har fyldt dig med løgn! smiley

"Har du problemer med at din hund spiser sin egen afføring eller andre hundes afføring så kan Kaprotabs væres løsningen
    Kaprotabs gives dagligt til hunden sammen med dens foder og derved mindskes dens behov for at spise afføring (Koprofagi)
    Tabletterne gives til hunden sammen med sit foder og hvis problemet ikke er løst inden for 3-4 dage kan dosis øges med 1 tablet.
    Tabletterne gives dagligt i op til 14 dage og her efter stopper behandlingen. Hvis hunden begynder på sin uvane igen på et senere tidspunkt startes behandlingen op igen.
    Små hund 1 tablet dagligt
    Mellem og store hunde 2-3 tabletter dagligt
    Husk at tabletterne ALTID skal gives i forbindelse med at hunden får mad.
    1 tabet indeholder 300mg Na-glutaminat

Når hunden spiser sig egne er eller andres afføring skyldes det ofte en øget impulsoverledning i nervebanerne fra lugtpithel og lutcenteret eller at hunden forsøger at optage den "manglende" mængde pancressekret fra egen afføring eller andre hunde eller ræves afføring.
    Denne vane er både ulækker og så kan det også give nogle helbredsmæssige problemer for hunden.
    Tabletterne Kaprotabs vil løse problemet for hunden hvis den spiser sin afføring eller andre hundes afføring på grund af ovenstående. Efter behandling i 3-4 dage vil du kunne se en forbedring og ellers øges dosis med 1 tablet.
    Kaprotabs gives som en kur i 14 dage og gentages efter behov."

Kaprotabs ændrer lysten/behovet for at ÆDE lorten og har INTET at gøre med det der kommer ud i den anden ende smiley

• #28   11. jan 2015 BATDOG: smiley Jeg kender ikke til ananas-tricket, så der ved jeg ikke om det er den skidende eller ædende der skal ha' det smiley

• #31   12. jan 2015 BATDOG. Tænk dig nu lige om smiley det er da den som ÆDER lort som skal ha` ananas IKKE den som skider, for i så fald ville det ikke kunne lade sig gøre at få ens lorteædende hund til at lade ræve og andre dyrs efterladenskaber blive liggende da man af gode grunde ikke kan give alle vilde dyr + alle andres hunde og katte ananas. det er logik for burhøns, Ang. ananas så har det virket på de af mine "3" hunde som har haft den ækle vane... altså at give den lorteædende hund ananas, smiley
    Tabletterne prøvede jeg på den sidste af de 3 hunde men de havde ingen virkning på hende så jeg gentog ananas kuren og hun stoppede efter et par få bidder med at røre nogen afføring What so ever. smiley JFYI smiley

• #32   12. jan 2015 BATDOG: Så du vælger at tro på hvad din dyrlæge har sagt, på trods af at producenten og sælgere af Kaprotabs skriver det modsatte? smiley
    Det er fint, men nok en dårlig idé at bilde andre ind at det er det skidende dyr, som skal ha' dem smiley

• #33   12. jan 2015 For resten BATDOG, så har jeg ikke min viden fra dr.dyr men fra mit job og mit eget hundehold. Jeg vil vove at påstå at jeg ved mere om dette emne end dr.dyr som altid overlod bl.a.disse ting til os vet sygeplejersker, jeg ved ikke om De "dengang da jeg blev udlært" følte sig for "fine" til at lære om dette emne. smiley
    Det er nok også en af grundene til at jeg ikke stoler på dyrlæger før de HAR bevist deres værd. smiley

• #35   13. jan 2015 BATDOG. Jeg undskylder min skrivemåde, det var ikke for at fornærme dig, vi plejer at være enig i de fleste ting, så jeg troede ikke at du ville tage det så nært at jeg skrev på den måde som jeg gjorde. det beklager jeg, og det vil self ikke gentage sig. smiley

Kommentér på:
hund spiser katte lort hvorfor??

Annonce