{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.346 visninger | Oprettet:

Kryptokisme/kompensation {{forumTopicSubject}}

Læste lige i en anden tråd omkring det at få en hvalp der udvikler kryptokisme og om evt. refundering af noget af købsummen fra opdrætter.
Jeg har aldrig stået med problemet før, så ved intet.
men synes at høre at det er meget normalt.

Gandalf her er 10 mdr. og er med stor sandsynlighed kryptokid, jeg har jævnligt kontakt med opdrætter, som har fulgt situationen med ærgrelse smiley

Jeg har på intet tidspunkt spurgt opdrætter om tilbagebetaling af noget af købssummen, da vi har håbet til det sidste.
men nu måtte jeg lige undersøge det.

Han er købt som familiehund, og er dækket ind af skjulte fejl og mangler som jeg læser det i kontrakten, men på SKK hjemmeside står der;

*Har jag rätt till prisavdrag om min hund är kryptorchid?

Nej, det har du inte. I köpeavtalet framgår att säljaren inte svarar för exteriöra fel i den mån utvecklingen eller avvikelsen inte påverkar hundens hälsa eller funktion som sällskapshund.

Svenska Kennelklubben har tidigare haft en rekommendation till sina uppfödare om återbetalning av 15 procent av köpeskillingen i det fall en såld hund konstateras vara kryptorchid, men denna rekommendation har tagits bort då det är sällskapshundar som säljs med SKKs avtal. Endast det faktum att hunden är kryptorchid påverkar inte hundens funktion som sällskapshund.

Ofta är det inte nödvändigt att operera/kastrera en kryptorchid hund, men många väljer ändå att göra det i förebyggande syfte. Säljaren är inte skyldig att ersätta förebyggande operationer och sådana ingrepp ersätts inte heller av någon försäkring
*

Så, det er opdrætter IKKE forpligtiget til, som jeg læser det.

Det er jo egentligt rigtigt nok, det er ikke en livs forringende tilstand, sygelig eller noget der behøver at give gener på sigt, han er ikke købt som avlshund..

Jeg ærgrer mig da godt og grundigt, da han tegner ret godt, både i krop og sjæl, så udstilling er udelukket.
Men på den anden side, så er han jo mit skønne dalledyr - einstein eller ej.

Hmm.. skal jeg bare lade det ligge, eller hvad havde i gjort?

Jeg ønsker ikke at være ubehøvlet overfor opdrætter, hvis jeg retsmæssigt ikke har krav på noget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kryptokisme/kompensation
Kommentér på:
Kryptokisme/kompensation

Annonce