808 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Øget appetit Øget appetit

Lucky har de sidste 5 uger fået en uhyggelig appetit !

Han har alle dage været ræd mager og jeg har haft så svært ved at få ham til at spise i de 7 år jeg har haft ham .
For 5 uger siden går mit forhold i stykker til eksen og vi må derfor flytte hjem til mine forældre i en periode , tiden sammen med eks'en har været en turbulent tid og kan jeg nu se i bakspejlet ikke har været optimalt for lucky , han har været enormt plaget af hans menneskers skiftende humør.

Efter vi nu er flyttet hjem er han begyndt at spise alt sin mad ! Uanset om jeg blander noget i eller om det bare er hans piller , hvilket overhovedet ikke ligner ham ! Han plejer kun at få 250 gram af sit foder fordi han simpelhen ikke kunne spise mere , nu har jeg skruet op til omkring de 300 plus noget rørt i , og han spiser det hele i løbet af 10 minutter , han har ingen vægtøgning haft siden vi flyttede selvom fødeindtagelse har ændret sig gevaldigt !

Det selvfølgelig dejligt at han nu spiser sit foder med velbehag , men jeg er bange for det er for godt til at være sandt ? Burde jeg omkring dyrlægen og få taget blodprøver ? Han fik taget den 3/8-14 hvor det hele så fint ud .

Det at vi er flyttet har så betydet at han skal gå sammen med mine forældres hund , og det klart at det ændre en lille smule på at få spist sin mad , men eks'en havde også en hund som med 100 procent spiste hans mad hvis hun kunne komme til det , og der kunne han godt finde på slet ikke at spise og bare lade hende tage det .

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øget appetit
  • #1   6. jan 2015 Hvis det er bare fordi han spiser sin mad, kan jeg ikke se nogen grund til at være bekymret

• #2   6. jan 2015 Det kunne godt tyde på at han ikke har fungeret optimalt før, måske er han meget følsom, og har stresset lidt over tilværelsen, og derfor ikke har spist rigtigt?

• #3   6. jan 2015 Mine fire spiser mig også ud af huset i øjeblikket.

De sætter pels, og det er energikrævende...

• #4   6. jan 2015 Jeg er helt sikker på at han ikke har haft det psykisk godt i mit forhold til eksen , men nu har vi trods alt haft hinanden i 7 år , og har før min eks boet i egen lejlighed og der var det også en kamp om at få ham til at spise bare lidt ! Derfor er det virkelig underligt at han nu spiser alt sin mad , plus den rugbrød min mor giver ham til middag ! Normalt har han også været rimelig kræsen feks ville han ikke have et stykke kartoflen uden sovs , nu glider det lige ned ..

• #5   6. jan 2015 Nyd at han har det super. Vægten skal nok komme. smiley

• #6   6. jan 2015 Jeg er bare så konstant bange for at der er noget galt med ham , kender i det ? Nu han trods alt 7 år og ja , er sku lidt paranoid ! Også fordi jeg ikke bare kan tage til dyrlægen bare lige for at tjekke , han er hamrede ræd for dem og over pisser det hele i ren angst , så det skal han selvfølgelig ikke udsættes for med mindre det virkelig nødvendigt ! .

• #7   6. jan 2015 Gem din angst langt væk , den skader kun hunden. Slap af.

• #8   6. jan 2015 Ja må nok hellere bare glæde mig over han tilsyneladende trives , nu skal vi flytte i egen lejlighed forhåbentlig til weekenden , så jeg spændt på om han forsætter sine nye spise vaner smiley

• #9   6. jan 2015 Hvis du ikke er bekymret og urolig over om han gør - så går det sikkert fint. smiley

• #10   6. jan 2015 Mine hundes appetit svinger rigtig meget, lige nu skal jeg bare være glade for at de spiser noget. Den ældste gik 3 dage uden mad og på 4. dagen kastede han det hele op igen, da tæven havde ægløsning i sidste uge. Og lige nu gider den mellemste (tæven) og yngste (sønnen) knap nok at spise 1/4 del af deres anbefalet mængde foder. Jeg er nu ikke bekymret for de er gode til selv at vurdere hvor meget foder de har brug for. Så jeg tror bare du skal være glad for at han spiser og så holde øje med hans figur om den ændrer sig drastisk

• #11   6. jan 2015 Ja jeg synes bare det er en stor forandring , han har aldrig været glad for mad , og jeg har næsten skulle tigge og be ham om bare at spise en lille bitte smule , og nu spiser han det hele uden at blinke .. Men ja jeg skal nok bare være glad for at han har fået en god appetit , tænkte også mere om der var nogle sygdomme som gav øget appetit som jeg burde få undersøgt .

Kommentér på:
Øget appetit

Annonce