Alene hjemme? {{forumTopicSubject}}
Hvordan kan jeg træne mig hund i at være alene hjemme? Den og hyler og piver og smadre vægge og dører efter vi har taget alle tingene ud så han ik kan spise, nogen der har nogen gode ideer.. Har haft ham siden august ca. Og han gøre det stadig..?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.123
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.917
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.123
aug 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 99
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.676
apr 2014
Svar: 26
Herefter vil jeg foreslå, at du bygger noget ekstra på. Giv ham et tyggeben lige inden du går, så han på den måde er beskæftiget.
Husk, at han skal være klar over, at du går fra ham. Benet vil være med til at "lægge en dæmper på ham" når du går.
Det er som sagt vigtigt, at han ser, at du går. Det er kernen i processen.
Når han set dig gå ud af døren, vil han - højst sandsynligt - gå hen til sit enormt lækre ben.
Når han har gnasket/gumlet/rullet rundt med det, har han ikke har nogle negative forbindelser til det at være alene hjemme, og du kommer straks ind igen.
Denne træning skal ikke tage mere end 20 - 30 sekunder i første omgang.
Pointen er, at han er tryg/hygger sig/er beskæftiget i alle (max) 30 sekunder, mens du ikke er hos ham. Det er enormt vigtigt at give ham den oplevelse - også selvom det kun er sølle 30 sekunder.
Med de 30 sekunder har du nemlig skabt et udgangspunkt for dig selv og din hund, som I kan gå ud fra. Vejen er lagt, så du kan arbejde med ham.
Det vil tage noget tid, men jeg synes, at du skal give det et forsøg.
Husk; små skridt i enormt "overtrygge" rammer
Så øger du selvfølgelig langsomt tiden, så han til sidst kan være alene hjemme.
nov 2014
Følger: 9 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 10
Jeg er helt enig med Anne Julie. Se evt. Denne video fra Dansk Kennel Klub, hvor der gives ideer til alenehjemme træning - jeg synes den er super god:
http://youtu.be/oNwOpn9dprs
sep 2014
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 579
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 646
det behøver ikke at være dyrt at få hjælp
Dch har adfærdskonsulenter der ikke koster andet end kørsel, det er gratis for alle uanset om du er medlem af dch eller ej
Den nærmeste kan findes her :
http://www.dch-danmark.dk/kontakt-dch/konsulent.htm
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 646
Stadigvæk så er nok nemmere at sælge til forældrene, hvis det kun koster kørselspenge, under alle omstændigheder er det da i hvertfald langt billigere at hunden smadre døre og vægge.
Ja ideelt set ville det være at foretrække at forældrene kom meget mere ind over, måske er jeg naiv, men jeg er overbevidst om at konsulenterne vil kunne tage en 15 årig seriøst, såfremt den unge altså virkelig vil det.
Men uanset så var min pointe bare at det absolut ikke behøver koste 2000 + kørselspenge for at få hjælp.
Men træning kan jeg absolut anbefale
Alene hjemme?