2.383 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Sur i løbetid Sur i løbetid

Hej smiley
Jeg har lige et spørgsmål.
Jeg har en Chi tæve, som normalt er super glad og frisk. Lidt til den nervøse side. Men normalt en tilfreds hund.
Nu er hun kommet i løbetid, og hun sover meget meget mere end hun plejer. Men det stopper ikke her, hun er begyndt at virke som om hun er "ked af det" samtidig med hun er begyndt at knurre og snappe efter vores anden hund, bare hun går forbi, men der er intet hvis den lille vil hen og ligge ved den store, så er de bedste venner. Det er kun hvis den lille ligger selv og ikke gider.
Samtidig med er hun begyndt at knurre og snappe efter mennesker som er i vores hjem og vil hilse.
Hvad vil i anbefale?
Jeg tænker selv at hvis hun har det så skidt i næste løbetid, så må hun steriliseres. Den her opførsel kan vi ikke blive ved at forsvare, især fordi vi har en baby på vej. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sur i løbetid
  • #1   3. jan 2015 Nogle tæver er utrolig påvirket af deres løbetid, så deres livskvalitet er begrænset i den periode de er i løb. Men kan så også være dobbelt uheldig at tæven også bliver falskdrægtig efterfølgende. Når du ikke påtænker at avle på tæven, ser jeg intet forgjort i at få den steriliseret.

• #2   3. jan 2015 Jeg Mener det samme som AboutMy
    Linka er også kommet i løbetid ,det eneste jeg mærker på hende ,er at hun heletiden søger kontakt med mig ,altså at jeg skal nusse hende smiley

• #3   3. jan 2015 Min ældste var ligesådan.... gad overhovedet ikke den anden hund, ingen glæde ingen leg, og hun ville helst leve bag en stol, det værste var at det stod på i 2½ mdr. første gang tænkte vi at det var et tilfælde for hun blev glad og normal igen, men da næste løbetid kom startede det forfra, hun blev steriliseret og siden har hun været en dejlig hund i balance med sig selv.

Vil også sige at har du ingen avls planer så få hende steriliseret om 3 måneder, og udover hun spares for de humørsvingninger der er ved løbetiden, så er der også helbredsmæssige gevinster som er større jo yngre hunden er når det gøres.

• #4   3. jan 2015 Jeg ville også vælge at få hende steriliseret.

• #5   3. jan 2015 Tak for jeres svar smiley

Jeg har ingen avlsplaner!
    Dog er jeg imod at fjerne hundens normale hormoner osv, men jeg er også imod at hun skal have det sådan.
    Jeg har i tankerne at se om hendes næste løbetid er lige så slem, eller om det bare var den første gang. smiley

Har i erfaring med en grim pels og andre trælse følger ved sådan et indgreb? smiley

• #6   3. jan 2015 Har altid haft skotter, de har jo underuld og nogle siger den bliver meget tæt om svær at holde efter sterilisering...

Har/har haft 4 steriliserede tæver, ingen pels problemer, heller ikke vægt problemer, til gengæld har jeg oplevet en der var ældre da det blev gjort og så livede op i den grad, samt at de 2 jeg har nu er glade og veltilpasse hele året rundt

• #7   3. jan 2015 Min tæve ændrer humør under løbetid.
    Hun bliver mere puttesyg, og overfor andre hunde gider hun dem ik rigtig i den periode, og det skal hun nok fortælle dem.... Lidt kællingesur blir hun i den tid...
    Så vi har ik meget hundeleg i den tid hvis slet ikke, for det har hun ikke lyst til der.

• #8   4. jan 2015 Snuden, hvis hun da bare kunne nøjes med at være lidt sur, så var det ikke et problem, men når hun knurre ækelt efter min lillebror på 6 og snapper efter ham, så er det ikke noget jeg vil forsvare smiley

• #10   4. jan 2015 Er du gravid Line?! smiley

• #11   4. jan 2015 Louise, Jaa smiley
    Har du ikke set min nytårshilsen på FB smiley

• #12   4. jan 2015 ingen af mine tæver har ændret pelsstruktur, en skt bernhard, en semilanghåret blanding, en boxertæve (kort hår) og en Cairnterrier ( ru trimmepels)

Jeg synes det har været en stor bonus, at få en tæve der er jævn i humør og sind, i stedet for disse svingninger som mange har, og dels de sundhedsmæssige store fordele der er ved at sterilisere.

• #13   4. jan 2015 MLA
    Jeg har gået lidt med tanken om hun måske vil blive mere stabil ved sterelisering, fordi hun desværre er en af de Chi's med et "dårligt" sind, men til hverdag kan hun fint fungere, og være en glad hund, der bare ikke er vild med nye ting, men efter hun er kommet i løbetid, er det kørt lidt af sporet for hende, og det er synd hun bliver SÅ påvirket af det smiley

• #14   4. jan 2015 Det er i mine øjne grund nok til at lade hende sterilisere, men vent til hun er stabil igen og ikke påvirket af løbetid, gerne mellem to løbetider.
    jeg synes det er synd for sådan en tæve, tvivler på de selv har det godt når det tilter sådan for dem.

• #15   4. jan 2015 MLA
    Helt enig, jeg må lige vente lidt med at få det gjort smiley

Plejer man at gøre det efter 2. Løbetid ved så små hunde, eller må det godt være imellem 1 og 2 ? smiley

• #16   4. jan 2015 fint efter 1. løbetid!

• #17   4. jan 2015 MLA
    Super, tak for hjælpen smiley

• #18   4. jan 2015 jamen selvtak smiley

• #19   4. jan 2015 Neeeej har jeg ikke? smiley

Den må være druknet i mængden smiley

Ej, men tillykke sq da!!!! smiley

• #20   4. jan 2015 Mange tak Louise smiley smiley

• #21   4. jan 2015 Når beslutningen er taget og den størst mulige helbredsmæssige gevinst er ved at gøre det tidligst muligt, så kan man lige så godt gøre det efter 1. løbetid ... ca 3 mdr. efter den er startet...

Kommentér på:
Sur i løbetid

Annonce