Stakkels lille Uffemand:( {{forumTopicSubject}}
Ja, Kenzo er ret uheldig synes jeg. -Specielt her på det sidste, synes jeg virkelig ikke at han har haft heldet med sig, den lille prut.
Han startede i sommers med at halte, og da vi så tjekkede hans poter fandt vi en kæmpe flænge mellem hans to tæer, som både var dyb, betændt og øm - afsted til dyrlæge, og på antibiotika i 14 dage, og på samme tid skulle han endda mishandles med vandtætte sko og forbindinger hver gang han skulle ud.
Så fik han lopper, som bare blev hængende - heldigvis fik vi det stoppet efter noget tid da han fik både capstar og en almindelig loppekur.
Så fik han hotspot! To steder! -Dyrlægen sagde, at det skulle holdes HELT tørt, grundet hans tykke pels. -Så vi måtte have en jakke/dækken til ham.
Heldigvis fik han lov til så at gå et par måneder uden problemer, men her i December er heldet delme vendt igen. Vi startede måneden med endnu et loppeangreb, hvor de fik den nye loppekur de har lavet, der holder 3 mdr. -Den kunne han åbenbart ikke rigtig tåle, så han var stille og træt i den næste uge. Herefter fik han maveproblemer, hvor han kastede op, have dårlig mave og viste tegn på mavesmerter. Det blev til et foderskift.
Og gæt en gang. I går da jeg luftede ham på marken slog han en koldbøtte og smed sig pludselig ned på siden. -Klovnen havde selvfølgelig lavet endnu en flænge, tværs over den ene trædepude på forpoten, som bare ikke ville stoppe med at bløde.
Igen måtte vi have forbindingen frem, og skoen på. -Heldigvis opdagede vi det før der gik betændelse i, så dyrlægen mente ikke at der var grund til at se ham.
Men hvor er han altså ærgerlig, sådan at komme til skade hele tiden. -Han er heldigvis ikke ligeså pylret den her gang, men hvor har jeg ondt af ham. -han laver jo snart ikke andet end at ligge på tæppet fordi han fejler enten det ene eller det andet. Og størstedelen af det, er jo bare fordi han er uheldig.
Hvad skal vi gøre? Pakke ham ind i vat og løfte ham rundt?
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
2015 må være lykkens år
nov 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 25 Svar: 286
Der virker i 3 måneder??? Har selv haft problemer med min tæve der pludselig ikke ville spise og virkede utilpas.. Var ved dr dyr 3 gange inden for en måned vi fandt aldrig ud af hvorfor .. Indtil jeg efter at have læst dit indlæg kiggede i kalenderen og fandt ud af at hun havde fået loppepillen få dage før hun fik det dårligt.. Nu spiser hun heldigvis igen.. Nå men krydser fingre for at uffemand ikke laver flere ulykker..
Nogen gange er man bare uheldig at der sker noget med vuffi flere gange i træk..
Han skal nok klare sig (-: det med vattet duer nok ikke ...(-:
Stakkels lille Uffemand:(