3.199 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 117 Svar

De hjemløses hunde De hjemløses hunde

Den rare hjemløse mand, som bor ved vores Super Brugs er desværre blevet overfaldet og hans hund er død. Jeg ved ikke mere end dette, men det er også tragisk nok i sig selv.

Nu er der så, i lokalområdet, startet en indsamling til en ny hund til ham. Jeg kan simpelthen ikke lade være med at tænke på det liv de hjemløses hunde har - jo den får mad, men jo ikke ligefrem det bedste, og den får kærlighed - meget endda. Men jeg har ALDRIG set den hund lave andet end at gå rundt lige der hvor den hjemløse ligger og jeg har aldrig set nogen gå en tur med den, lege med den eller noget andet (vi bor 50 meter derfra!).

I virkeligheden kan jeg ikke helt finde ud af om jeg er lidt 'sur' over, at man vil samle ind til en hund, som så skal agere trøst og sikkerhed overfor en hjemløs mand. Ja, det er (måske) synd for ham, at han lever som han gør, men det er da ikke et argument for, at en hund også skal ha' et intetsigende liv? Eller hvad?

Jeg er virkelig i tvivl her og synes det er et ret interessant dilemma.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De hjemløses hunde
  • #2   21. dec 2014 Je har et heeeelt andet indtryk a de hjemløse og deres hunde.
    Syntes altid det er flotte, glade og søde hunde de har.

Tror de hjemløsed hunde, har et bedre liv, end så mange andre hunde, der lever deres liv i en have på en villavej...

• #4   21. dec 2014 Er helt eng med Den danske kæmpe .
    Man kunne måske finde en internat hund til ham ? Personalet vil måske have en idé om hvilken hund der ville blive glad for udendørs livet .

• #6   21. dec 2014 De hunde jeg har set/mødt har været glade og var i pæn stand , men der selvfølgelig altid en bagside af medaljen

• #7   21. dec 2014 Maj-Britt: jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener... undskyld min dumhed smiley

Kæmpe: Jeg er helt enig i, at det nok ikke er det VÆRSTE hundeliv i danmarkshistorien, men alligevel: gør det dét virkelig okay at købe ham en hund, velvidende at INGEN har penge til at betale for at den kommer til dyrlæge, den med stor sandsynlighed ingen forsikring har - heller ikke den lovpligtige - og ja... hjælpe til at sætte en hund på gaden? Den sidste han havde blev trods alt slået ihjel på gaden, fordi de blev overfaldt, ønsker man at se det ske for en til hund? Føj jeg synes den er svær, for jeg synes jo bestemt også at han er blevet frarøvet sin eneste ven og at det er så forfærdeligt sørgeligt! smiley

• #9   21. dec 2014 Maj-Britt: det har jeg slet ikke hørt om - hvor er det? Nej, jeg sidder faktisk lidt og håber, at de ikke får lov til at købe ham en hund. Tror jeg. I don't know.

• #12   21. dec 2014 Det jeg synes er mere sørgeligt i DK er ...... at der er ca. 4000 hjemløse her i landet ( med eller uden hund )

Hvorfor kan man ikke finde et sted til dem ? .... en nedlagt skole ....en nedlagt børnehave ...et tomt hus.... eller et hvilket som helst sted ... ( eller 2-3 steder ) ... hvor de kan være eller bare kan gå ind og sove .... så de ikke skal ligge på gaden i regnvejr eller snestorm .... ...... Sådanne steder må der da også kunne findes til de hjemløse.

Det tager 10 minutter at finde et sted til ... 20.000 flygtninge ... enten på nedlagte skoler ... på kroer ... nedlagte kaserner ...eller i tomme lejligheder osv ... osv. ....

Men der er selvfølgelig så meget , jeg ikke forstår her i DK snart. .... smiley

• #13   21. dec 2014 Minion: Jeg ved ikke helt hvordan de har tænkt sig at gøre det og hvor de får den fra. Men de siger, at de samler ind til at give ham en ny hund. Jeg har bare så ondt af den hund allerede smiley Der er ingen tvivl om, at den vil svømme i kærlighed... men kærlighed kan man bare ikke bruge som betaling for dyrlæge, forsikringer og ordentlig mad smiley

• #14   21. dec 2014 NITTIB: Vi er helt enige, men jeg ved også at mange af dem (JEG SKRIVER IKKE ALLE!) faktisk selv har valgt at melde sig ud. Det hører man tit. De synes systemet har 'fucket dem op' og vil derfor ikke forsørges af det. Jeg har mødt mange hjemløse, som grundet stolthed ikke beder om hjælp hos det offentlig.
    Jeg siger ikke at alle har det sådan, og jeg græder også for dem der er tvunget til at bo på gaden, men bare, at der altså også findes nogen, som 'selv har valgt' det liv de har, ud fra de muligheder de nu har haft smiley mange hjemløse takker nej til værelser på Herberg o.lign.

• #16   21. dec 2014 Jeg tænker bare lidt.. det kan selvfølgelig have været et valg at blive hjemløs, men ofte er hjemløse jo ikke dem, der lige har en god sjat penge på lommen. Hvordan søren vil han have hunden til dyrlæge? Får hunden vacciner, bliver den tjekket? Selvom hunden bor på gaden koster den jo stadig penge - hvad hvis hunden bliver syg? Har han en sygeforsikring?
    Jeg ville ikke støtte en indsamling til en hund overhovedet - ud fra den baggrund, at jeg ofte oplever hjemløse som nogle, der knap nok lige har råd til at dække sig selv ind smiley

• #17   21. dec 2014 Maj-Britt: Det er også hvad jeg tit hører - at de er tilbudt, men siger nej.

Fünke: Jeg er helt enig - og brokkede mig også på facebookopslaget. Men det ser ud til, endnu en gang, at hensynet til mennesket, NATURLIGVIS, kommer over hensynet til hundene. For han kan jo bare få en ny igen, hvis denne her skrider i svinget... øv

• #20   21. dec 2014 HOV .... så ikke du havde skrevet højere oppe # 14 og # 17 ...

• #21   21. dec 2014 Ida Kirstine: Ja, disse dyrlæger blev også nævnt i debatten der kører om at give ham en ny hund. Men til det spørger jeg så: hvor mange af dem har overskudet til at skynde sig til dyrlægen, så snart noget er galt? Og hvor oplyste er de om symptomer? Desuden har jeg også læst en undersøgelse om tilstanden på de hjemløses hunde, lavet på KU (ved ikke om det også er den du henviser til?). Men der skal man vist liiiiiiiige tage med et gran salt, der er - hold nu fast - 20 hunde med i undersøgelsen. Den er vist på grænsen - tror ikke den går ind i kategorien som ordentlig repræsentativ. De har jo undersøgt hunde som netop kom til dyrlægen - hvem undersøger de hunde som aldrig har set en dyrlæge i deres liv? De har det nok ikke lige så godt.

Desuden er det med at de kan komme gratis til dyrlæge, jo blot en af mange problemstillinger, der så er elimineret. Hvem betaler forsikring? Hvem sørger for, at den næste hund ikke også bare bliver overfaldet?
    Jeg tænker bare: jeg ville ALDRIG forære nogen som helst en hund - også selvom de så ud til at kunne tage vare på den - hvad søren er argumentet så for, at forære en hund til en mand, som man oven i købet ved har meget få, hvis nogle, ressourser?

NITTB: Jeg tror det er samme problematik, som hvis de får tilbudt bolig. Mange siger nej, fordi de ikke ønsker at blive hjulpet af 'systemet'. Sådan har mange Vagabonder det også. smiley

• #23   21. dec 2014 ... ny info i sagen: den hjemløse mands gamle hund, blev kørt ned for noget tid siden og burde være blevet opereret for 20.000 kr... det blev den self. ikke. Det er trist at den er død, men det betyder jo ikke at man nødvendigvis behøver sætte en ny hund i samme triste situation... smiley

Ih, hvis jeg dog bare kunne få dem til at forstå det smiley

• #25   21. dec 2014 Gimli: Tak for info - står der noget om hundes rettigheder? smiley Jeg bliver mere og mere harm over det, at de vil købe ham en hund. Der må sgu da være noget der taler mod, at man må købe en hund velvidende at man sætter den direkte på gaden? Det er sgu da ikke 'at tage sig af et dyr og sørge for, at det har det godt" smiley

• #27   21. dec 2014 Jeg er lidt blandet. Jeg ville ikke ønske for nogen af mine hunde at de skulle bo på gaden. (Og selvfølgelig heller ingen mennesker!)
    På sin vis tror jeg ikke de hunde mangler noget, og kan de hjemløse bo ude, kan deres hunde vel også.

Men jeg syntes også at man af og til gør tingene lidt for rosenrøde.

• #28   21. dec 2014 Maj-Britt: Ja. Det er i hvert fald tydeligt at man tænker mandens behov for en ven, før hundens behov for et værdigt hundeliv. Jeg kan blive så tosset - er, næsten, klar til at stille mig op med bannere og oplyse om, at man medvirker til at sende en hund på gaden. Det er altså ikke kun når det er +20 grader og der er mad i skålen. Det er sgu også, når det er -10 grader, madskålen er tom og der kommer nogle for at stjæle fra den hjemløse og tæske ham.... smiley Ej, jeg kan mærke jeg bliver helt hidsig over, at nogen vil byde en hund det. Fint nok, hvis han selv skaffer en hund, det kan vi ikke gøre så meget ved, men at FORÆRERE en hjemløs mand en hund, velvidende at den bare kommer til at leve et helt liv ude foran Super Brugsen på et tæppe og leve af de billige pølsebrød uden mulighed for at blive opereret eller lign. hvis det skulle blive nødvendigt... nå ja, og i øvrigt uden ansvarsforsikring... øv altså smiley
    Hvad sker der egentlig hvis en hund uden ansvarsforsikring skader en anden hund?

Kongelig medløber: Mangler noget? Hvor mange ture tror du de går? Hvor meget mentalt tror du deres hjerne er udsat for? Hvor sund næring, tror du de får? Hvor mange rutinesundhedstjek, tror du de kommer til?
    De mangler da bestemt noget, men nej, IKKE kærlighed og tæpper. De er nok nogle af de dyr der får allermest kærlighed.... men man kan ikke gro penge til forskring, dyrlæge og ordentlig hundemad af kærlighed smiley

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med at man gør det for rosenrødt? smiley

• #30   21. dec 2014 Ja DE ting mangler de, det er der vel ingen tvivl om? Det siger vel lidt sig selv.

Men jeg tror egentlig ikke de mangler kærlighed, tæpper, opmærksomhed osv. De hunde er jo sammen med deres mennesker altid.

Jeg tror da at der er dyr der har det værre end de hjemløses hunde. Men igen, jeg ville for aldrig i verden ønske at nogen af mine hunde skulle bo på gaden og jeg ville heller aldrig sælge en hund til sådan et liv.

• #32   21. dec 2014 Ida Kirstine og Kongelig medløber: For mig at se, kan det da ikke være et argument for at sætte en hund på gaden at 'andre hunde har det endnu værre'? Self. er der hundeejere, som tilbyder deres hunde samme kår, som den hjemløse, men det gør det da ikke 'okay' at købe ham en hund, velvidende at det her er hvad den må leve under, i mine øjne?

Desuden, kan en hund jo ikke overleve på kærlighed, tæpper og opmærksomhed desværre.

Jeg tænker også, at der er forskel på at hjælpe hunden, hvis nu situationen er som den er. Men ligefrem at gå ud at købe ham en ny hund til den samme skæbne, det synes jeg altså er direkte usmageligt... måske kunne den få det endnu værre andre steder, men det betyder da ikke, at den skal ha' det slemt. Det er, i min optik, en meget uambitiøs tilgang til det at handle med dyr smiley

• #34   21. dec 2014 Mike/Vegas mor:

Jeg syntes faktisk også den var super svær, og synes det nok stadig. I virkeligheden er det jo helt rigtigt, at det nok ikke bliver den hund i DK, som har det værst. MEN i min optik, er det altså ikke et argument for at købe nogle en hund til det 'næstværste'. smiley

Det eneste en hjemløs hund har mere af end ande hunde er kærlighed og tæpper - men det er bare ikke helt det den overlever på smiley

Ved nogen, hvad der sker hvis en ikke ansvarsforsikret hund, bider en anden hund/et andet menneske?

• #36   21. dec 2014 Maj-Britt: seriously? Så behøver jeg sgu da ikke at ansvarsforsikre Bodil smiley smiley

• #38   21. dec 2014 Arh, pokkers, så er det nu det kommer og bider mig i røven, at jeg aldrig fik lært at trylle mig usynlig som barn smiley

Det er faktisk en lidt interessant sag. De siger de har tænkt sig at chippe hunden - hvem i alverden skal stå som ejer... med stor sandsynlighed 'findes' ham den hjemløse jo slet ikke?

• #39   21. dec 2014 Jeg er frivillig i denne forening:

http://www.xn--fllesskabet-98a.dk/index.asp?loadContent=25141

Her er også en konto til dyrlægeregninger. Årets Dyreven 2014 Dan Herlev donerer sin tid og klinik og "Fællesskabet" betaler så for medicin osv.

• #40   21. dec 2014 Mette: FANTASTISK arbejde, ingen tvivl, MEN jeg kunne godt frygte at det bestemt ikke er alle hjemløse der kommer til jer, når de burde. Jeg ved det ikke, men det er bare en idé jeg har - baseret på at ikke alle hjemløse altid er lige gode til at træffe de bedste beslutninger.

• #41   21. dec 2014 Nu får jeg lige at vide at hunden ikke er død...... Den lever i bedste velgående......

• #42   21. dec 2014 Hvilken Hund er ikke død??? smiley

• #43   21. dec 2014 Og at hunden iøvrigt er velpasset og har en god og omsorgsfuld ejer, som passer godt på sin hund. Men der skete desværre et uheld som gjorde at hunden måtte til dyrlægen( OG det har den været) og ikke kan følge sin ejer rundt på videre færd lige nu.

Ejer er bestemt sit ansvar bevidst. Han har sågar gået til træning med hunden Så der er meget historie i din historie, No`Vi`Ki.

• #44   21. dec 2014 Altså, Mette, taler du om den hund jeg kender til, eller hvad?? Mener han hedder Bernd og hunden Umanga, eller sådan noget?

Jeg genfortæller kun hvad jeg hører, ser og har af erfaring... mere kan jeg ikke smiley

• #45   21. dec 2014 Hvordan har den hjemløse det efter overfaldet??

• #46   21. dec 2014 Mette, du bliver nødt til at svare mig på om du er 100% på, at det er den samme hund vi taler om og at den IKKE er død?! I så fald er en dame jo i gang med at skrabe penge ind på fuldstændig uholdbart grundlag.... måske til sig selv?!

Den hjemløse har det fint, efter omstændighederne - jeg har lige været forbi ham med Bodil smiley

• #47   21. dec 2014 Ved du hvad hunden hedder? Så smid det i en PB til mig og jeg skal svare dig på om det er samme hund.

• #48   21. dec 2014 Seriøst!!! Hvis hun samler ind, på det grundlag at hunden er død og den ikke er det....... OMG?! smiley har sendt dig pb, Mette

• #49   21. dec 2014 "Sjov" drejning tråden nu tog?

• #50   21. dec 2014 Der har lige været en event på Rådhuspladsen idag.......De hjemløses julefrokost, hvor de blev bespist og foreningen havede borde med varme tæpper, tøj, soveposer osv osv. Jeg lover dig at det er velbesøgt. Derudover for nogle af vermestuere/herbergerne foder fra foreningen som de frivillige skaffer og enten kontakter de hjemløse foreningen eller herbergerne kontakter foreningen og får leveret foder og lignende. Derud over kører vi i gadeteams ud og opsøger de hjemløse og hører hvad de har bruge for. Inden vi kører ud har vi læsset bilen med tøj, foder, hygiejneting osv, så vi kan hjælpe her og nu.

• #51   21. dec 2014 Mette, det er altså ikke sådan at jeg ikke synes man skal gøre noget for de hjemløse, bare fordi jeg ikke vil give manden en hund smiley bare lige så vi er 'clear'! smiley
    Jeg er meget for at tale de svagestes sag - måske også derfor jeg hælder til at tage hundens parti lige her smiley

• #52   21. dec 2014 HUnden har det, efter omstændighederne, fint. Den er i pleje lige nu og ejer var rørt til tårer da han fik at vide at hunden overlever. Så den må du meget gerne gå videre i byen med smiley

• #53   21. dec 2014 Hvor er det dog bare en dejlig nyhed!!!! smiley

• #54   21. dec 2014 Mette, hvad var der sket med hunden da?

• Kisser Q
    Kisser Q Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 2 Svar: 6
    #55   21. dec 2014 Hunden umanga bor pt hos mig www.rescuedog.dk hun er indleveret da hun blev påkørt af en scooter og hendes ejer bernth blev overfaldet og røg på hospitalet. Bernt troede de havde aflivet hans hund, men han fik Idag at vide af fællesskabets formand af vi har hunden. Umanga er en gammel tæve på 9 år som har dårlig knæ og efter hendes påkørelse skal vi nu se om det ikke er mere humant at sige godnat til hende. Kan ligeledes meddele at hendes ejer bernth har trænet hunde i mange år, han har den rette forståelse for hvad man kan tilbyde en hund eller ej. Vi er på gaderne i Kbh mange gange om ugen for at tilse de hjemløses hunde, og dem der kender mig, ja de ved at jeg aldrig lader en mishandlet hund gå på gaden. Nogen hunde har det godt på gaden, andre har det ikke. Lige præcis som i andre "normale" familier. Bernths nye hund bliver betalt af den indsamling der er igang på facebook og dyrlæge regningerne betaler fællesskabet. Så tror jeg jeg fik det hele med.

• #56   21. dec 2014 Så er den ged vist barberet...

• #57   21. dec 2014 Er forøvrig ked af at hører at det måske ender med en aflivning af Umanga smiley

• #58   21. dec 2014 TAK Kisser smiley

• #60   22. dec 2014 Så glad for at høre, at Bernd får muligheden for at sige farvel. Han er meget 'kendt' på Bryggen og er en utroligt venlig mand. Ønsker ham self. alt det bedste! smiley
    Historien på Facebook lyder på, at han skal besøge hende i morgen for at tage afsked - er det rigtigt Kisser? Vi er meget i tvivl om der er nogen til at tage sig af ham, hvis hun bliver aflivet. I er velkomne til at ringe til mig, sender mit nummer i en pb, hvis der er brug for at nogle tager sig af ham. Jeg ved, at hende der står for det herude, Karna, som jeg kender, har takket nej til at tage med ham, af gode - personlige - grunde. smiley

Dejligt at høre, sat Bernd er en af dem, som faktisk ikke bare lader hunden sidde og 'rådne op'. Det er ny info for mig og ikke det jeg ser, når jeg ser ham, men derfor kan det jo sagtens være rigtigt! smiley

Jeg er dog stadig, som minion sagt med respekt, meget i tvivl om jeg synes det er 'fedt' at forære nogle, som bor på gaden, en hund. Men det er jo bare mit dilemma, som jeg må slås med!

Glædelig jul til jer alle - ikke mindst til jer, som hjælper de udsatte. Med og uden hund smiley Bodil og jeg vil gå over til Bernd i morgen eller tirsdag med lidt julebag og sige Hej! smiley desuden har jeg tænkt mig, at forære ham en mobiltelefon, så han en anden gang kan komme i kontakt med nogen, hvis der sker ham noget. Ved dog ikke om han har sådan en smiley

• Kisser Q
    Kisser Q Tilmeldt:
    dec 2014

#61   22. dec 2014 Vi taler videre med ham imorgen, så jo han har Tlf smiley dernæst finder vi ud af i fællesskab hvad der skal gøres. Men vi er sammen med ham, men derfor trænger han nok til et kærligt kram når i møder ham på gaden.

• #63   22. dec 2014 Stort - tak Kisser. Vi holder lidt ekstra øje med ham i morgen.

Jeg ved, at alle her på Bryggen holder meget af ham. Så I skal ikke være bekymrede over at sende ham tilbage. Vi er mange, som har været forbi at sige Hej og gi' en krammer, bare i dag. smiley

Hvis der findes noget, I kender til, som kan gøre det nemmere for ham at alarmere i nødstilfælde, må I meget gerne sige til. Han er jo endnu mere udsat nu hvor hunden ikke er hos ham, og måske ikke kommer tilbage.

• #64   22. dec 2014 Kunne man ikke sætte et par læ-hytter op ... hist og pist på pladserne ...rundt om i byen til de hjemløse ( og hunde ) ..... så de ikke ligefrem skal ligge udendørs ... i alt slags vejr. .... ?? smiley

• #66   22. dec 2014 De har faktisk ønsket pop-uptelte, så hvis nogle liiiiiiiige har sådanne et liggende, så ved jeg at nogle hjemløse vil blive DYBT taknemmelige smiley smiley

• Kisser Q
    Kisser Q Tilmeldt:
    dec 2014

#68   22. dec 2014 De hjemløse må ik slå telte op på åbne pladser, hvilket jeg syntes er okay, mange er bange for de hjemløse og deres hunde, så vi skal være her alle sammen. Maiken tror ikke du aner hvor mange hunde jeg har været ude og hente hos "alm" mennesker med egen bolig bil penge job osv. Det er skam ik kun de hjemløse der har et misbrug. Vil dog lige anbefale at hvis man møder en hjemløs der ikke er god ved sin hund, så må i meget gerne kontakte os, vi prøver at dække hele Kbh, men vi kan af gode grunde ik være alle steder, så det ville være en hjælp. Husk dog også at ligge mærke til dem der behandler dem godt. Vi kan kontaktes på www.fællesskabet.dk

• #70   22. dec 2014 Men Kisser, bare fordi, at nogle hunde i alm. hjem har det ligeså slemt eller endnu værre, er jo ikke et argument, der retfærdiggør, at nogle hunde på gaden har det skidt.
    Jeg ville aldrig give en hund til en "dårlig" familie, som jeg var i tvivl om kunne tage vare på den, uanset om den er velhavende eller lud fattig.

Jeg hører tit det argument, både i forbindelse med børn og hunde og jeg synes virkelig det er forkasteligt, og ikke mindst noget af en falliterklæring.
    Det er det samme som at sige: Vi kan godt spise usundt, for der er andre, som spiser endnu mere usundt? Vi behøver ikke bekymre os mere om miljøet, for der er andre, som bekymrer sig endnu mindre? Vi kan godt sende et barn på gaden, for der er andre, som har det endnu værre?
    Ja - jeg kommer nok aldrig til at forstå det ræsonnement.

Når det så er sagt, synes det er skide svært at skille skidt fra kanel, når vi taler om mennesker, som lever deres liv på gaden. Jeg er HELT overbevist om at mange af dem selv vælger tilbud, de får fra det offentlige, fra, men jeg er ikke overbevist om, at de alle sammen selv føler, at de reelt set HAR et valg.
    Fx mange af de hjemløse, som vælger nogle af herbergene/hjemløseboliger fra, de gør det faktisk fordi, de ikke mener det gavner dem at være omringet af andre hjemløse, med præcis samme misbrug og 'løbebane', som dem selv. Og DET giver jeg dem fisme gerne ret i! Det er jo som en ghetto lavet af den negative spiral... smiley

• #72   22. dec 2014 Nogen update på vovse?

• Kisser Q
    Kisser Q Tilmeldt:
    dec 2014

#74   22. dec 2014 Nej ingen Update.

• #75   22. dec 2014 Okay, men tak for svar smiley

• #77   22. dec 2014 No'Vi'Ki - mange vælger også herbergerne fra fordi det er vanvittig dyrt at bo på herberg, især i forhold til hvad man får.

• #78   23. dec 2014 Lige så vel som der er brådne kar alle andre steder, er der også brådne kar indenfor de hjemløse. Og der eR folk der selv vælger at bo på gaden og ikke kan se sig selv sidde "småborgerligt i en firkantet kasse" som en af dem sagde til mig en aften. Og sådan er vi så forskellige.Mange af dem vil heller ikke på herbergerne fordi de ikke vil efterlade hundene udendørs. Men derfor skal de jo ikke fordømmes. De skal hjælpes ligeså vel som alle andre skal hjælpes og her er frivillige nødvendige smiley

• #85   25. dec 2014 Kom lige herind for at dele den Maj-Britt smiley Du kom mig lige i forkøbet smiley

• #86   25. dec 2014 Jep - det er ham smiley

• #88   26. dec 2014 Lige nu kører der en tråd vedr. dette på FB. Og alle er enige om at det ikke er en rosenrød tilværelse at være hund hos en hjemløs. Her hører enigheden så også op, for nu er vi nået dertil hvor alle hjemløse er fordrukne sutter som drikker sig i hegnet 24/7 og ikke bestiller ret meget andet end at tæve hinanden og deres hunde:-(
    Jeg synes at det er skidt at man decideret vil gå ud og købe en hund der skal leve på gaden. Det indrømmer jeg. HVIS han skal have en ny hund, så tag en fra et internat. En som der ikke er "plads" til i en familie alligevel.

• #90   26. dec 2014 Nu kommer min fordom måske i spil, men jeg kan ikke forestille mig, at han som hjemløs og boende på gaden har de økonomiske midler til at få den tjekket løbende hos dyrlægen, vaccinationer, ordentlig mad, dyrlægeregning hvis den bliver syg (hvis ikke han har udvidet sygeforsikring), osv, osv, osv.

Jeg synes det er fantastisk, at han har trænet hunde og derfor har en forståelse for, hvordan man behandler en hund, men jeg må indrømme at jeg er lidt skeptisk over for, om han som hjemløs har de økonomiske midler til at sørge for hunden - også når den bliver syg smiley

• #93   26. dec 2014 Så vi skal bare stoppe hjælpen, ikke?? Så dør hundene heldigvis af sult eller mangel på dyrlægehjeælp....... Eller hvad er løsningen? Hundene ER her.

• #94   26. dec 2014 Bugsy: Der ER en dyrlæge der hjælper uden beregning. Han får betalt medicin, chip, cvaccination osv. men arbejdet er gratis. Det er hans bidrag til de hjemløse. Skam over ham.

• #95   26. dec 2014 Ingen er vist uenige med at selvfølgelig skal han ikke have en lille ny hvalp, men adresser den til hende der samler ind.

• #98   26. dec 2014 *De hjemløses hunde har en, måske, tålelig tilværelse, fordi der er frivillige, der hjælper dem.*

Netop derfor hjælper jeg!!

Men en ting jeg ikke forstår er hvorfor nogle (ikke her, men på FB) har så travlt med at disse hunde bliver hjulpet??

Som jeg skrev på FB, HVIS vi skal sætte tingene på spidsen, så bør man vel heller ikke hjælpe mødrehjælpen og de steder, som hjælper kriseramte kvinder? De kvinder kunne jo bare lade være med at få børn (og jeg VED godt at jeg sætter tingene på epidsen, men princippet er vel det samme?) Man hjælper fordi der er nogle der har brug for hjælp.

• #100   26. dec 2014 Men ikke tale om at jeg vil være med til at samle ind til en ny hund til ham....... Så langt er vi 100% enige. Men stadig er der ingen der kan komme med et svar på hvad man kan gøre for at forhindre de hjemløse i at anskaffe sig hunde?

• #101   26. dec 2014 Selvfølgelig skal man hjælpe, når "skaden er sket" (når den hjemløse allerede har anskaffet sig en hund), men jeg bryder mig bestemt ikke om at man bidrager til at holde det ved lige ved at bringe flere hunde på gaden smiley

• #102   26. dec 2014 Hmm, jamen for at forhindre de hjemløse i at anskaffe sig hunde, så er første step vel bare, at indsamlinger som disse, hvor flere hunde bringes på gaden, ikke skal støttes. Jeg tænker netop også at mange har en lidt mere romantiseret opfattelse af, hvad det vil sige at være gadehund (se blot de mange rørende billeder og historier på facebook), og det er vel denne opfattelse, man skal prøve at komme til livs smiley

• #103   26. dec 2014 Med de penge der er indsamlet kan de jo næsten give indskud til en lejlighed og en ny hund. Valgte han det, kunne jeg se fornuften i en ny hund, men en ny hund direkte til gade forstår jeg ikke.
    Måske hvis det var en anden hjemløs hun han overtog, ja så det måske okay, men at sætte flere hunde på gaden nej!

• #104   26. dec 2014 Så må man jo gå til hende, der har startet denne indsamling? Jeg har ikke støttet den og kommer heller ikke til det. Men jeg er edderluskeme træt af at blive nedgjort fordi jeg hjælper. Det er lidt som om "så længe I er nogle der hjælper, så længe vil der være hjemløse med hunde"... Ja, men hvem må vi så hjælpe og hvem skal vi ikke hjælpe? Og hvem skal bestemme hvem der skal hjælpes? Og hvem tager med ud en nat og fortæller de hjemløse hvem af dem vi kan/vil/må hjælpe og hvem der ikke har lov til hjælp??

Det er altså ikke så enkelt som mange får det til at lyde. Og nu kan jeg mærke at jeg skal sætte mig og se en film istedet for. For disse tråde gør mig sq trist på menneskehedens vegne smiley

• #105   26. dec 2014 Mette: jeg syntes bestemt det er et godt og rigtigt arbejde i gør.
    Jeres løsning hjælper jo hundene til et bedre liv!

• #106   26. dec 2014 Puha, det er en hamrende svær problematik. MEN hvis jeg nu skal tage nøgterne og objektive briller på: Så er det en kendsgerning, at langt de fleste hjemløse har et misbrug, meget, meget ofte fordi de har psykiatrisk lidelse, som de selvmedicinerer. En meget stor del af dem har været forsøgt rehabiliteret og udstyret med nye hjem, men meget ofte ender de på gaden igen, da de har svært ved at honorere simple ting som at betale husleje og andre faste udgifter. "Vennerne" kommer også ofte til, så der er larm, ballade, svineri både udenfor og indenfor, der blevet "handlet" etc.etc. Det er svært eller måske i virkeligheden umuligt at rumme for "almindelige" mennesker.

På mange herberger er det ikke tilladt at tage misbruget "med ind", så de er fulde eller skæve, når de ankommer. Hundene bliver som oftest efterladt i en løbegård udenfor, hvor de kan stå og gø. Det er virkelig heller ikke optimalt, så jeg forstår egentlig godt, at mange vælger herbergerne fra.

Mit bud er derfor også flere "skæve" boliger, hvor misbruget kan rummes, og der kunne være tilknyttet noget socialpædagogisk personale og evt. noget psykiatrisk personale, så kunne der MÅSKE blive overskud til, at de også tog sig af deres hunde. Som det er nu, synes jeg, hundene lever en kummerlig tilværelse i de fleste tilfælde, selv om der selvfølgelig er nogle, der reelt tager sig af deres hunde, også selv om de er fulde eller skæve.

• #107   27. dec 2014 Mette: jeg ser ingen her, som nedgør dig "fordi du hjælper". Ser faktisk ingen som nedgør dig, overhovedet. smiley Og den med at køre den ud til, at "hvis I ikke hjalp vil der ikke være nogle hunde som havde brug for hjælp", synes jeg faktisk må stå for egen regning lige her. smiley Jeg ser ingen, der betvivler dit arbejde med de hjemløse hunde, men de hjemløse hundes livskvalitet bliver blot debatteret. Og den debat har du selv meldt dig i, hvilket er fedt, fordi du ved noget andre her ikke ved.

Personligt har jeg da et noget mindre firkantet syn på dilemmaet, når jeg hører de mange historier og debatindlæg her. Det har bare på bundlinjen ikke ændret min indstilling: INGEN burde leve på gaden, og jeg vil ALDRIG være med til at sætte nogen på gaden bevidst, hverken to- eller firbenede smiley

Når det så er sagt er det da skønt at der er nogen, som hjælper de, der allerede er havnet i denne suppedas. Og jeg var tilmed med ude at købe og aflevere dragt og pizza til Bernd D. 23.. Jeg er ikke et koldt og kynisk menneske, bare fordi jeg ikke ønsker at se endnu en hund blive sat på gaden. Og jeg ved, at de har tænkt sig at købe ham en hvalp - vi taler altså en mand, som dårligt kunne rejse sig for at få sin thermodragt på. Det er i mine øjne fuldstændig uansvarligt og det har INTET at gøre med, at Bernd ikke er et godt menneske eller ikke VIL sin hund det bedste. Det har meget simpelt noget at gøre med, at jeg ikke er 100% sikker på at Bernd KAN magte den hund, og så skal ingen - hjemløs eller ej - ha' en lille hvalp!!!

• #108   27. dec 2014 Nej, gu bør han ej have en ny hund. Men uanset hvor meget vi råber og skriger, så er han stadig et selvstændigt menneske og skam for dem der hjælper, hvis man vil stille sig op og sige til ham "Du skal altså ikke regne med hjælp fra os, hvis din hund bliver syg".JEG gør det ikke.
    Selvom jeg stadig ikke mener at han burde have hund igen. Livet på gaden ER ikke lyseødt, men jeg har set hvor meget glæde man kan sprede ved at hjælpe og DET er der nogle der har meget imod. En mente endda at den eneste grund til at mange hjemløse havde hunde var fordi så havde "folk nemmere ved at slippe slanterne". Se, DET er en forskruet tankegang efter MIN bedste overbevisning!! Som om det er en fed forretning at være hjemløs med en hund.

• #109   27. dec 2014 Tror ærligt der ligger nogle misforståelser i denne tråd.
    Min opfattelse er faktisk at alle syntes det et godt arbejd i gør Mette. At når "skaden er sket" så kan man også godt hjælpe.
    På samme måde er min opfattelse at folk misforstå Mette. Mette mener jo netop IKKE at manden skal have en ny hund, hun er jo netop imod at sætte en ny hund på gaden. Hun er jo netop KUN for at hjælpe når nu skaden er sket.
    Så ja egentlig har jeg en fornemmelse af at alle er MEGET enige i tråden, og at "uenighederne" der ser ud til at være her, ikke er her, men blot er misforståelser af hinanden.

• #110   27. dec 2014 Mette: ingen her siger du ikke skal hjælpe en hund, hvis den bliver syg. Rolig nu smiley MEN vi argumenterer imod det at købe en billet til gaden, til en lille hvalp, så jeg tror faktisk vi er enige! smiley

Så er spørgsmålet bare hvordan vi får indsamleren til at indse at det er hovedløst at købe ham en ny hvalp.... Ja, jeg tror ikke det sker, desværre... og derfor er jeg ked og siger: "stakkels hund" smiley Men det ser bestemt ud som om, at det udsagn kan vi godt være enige i.

• #111   27. dec 2014 No'Vi'Ki: Tror desværre det er for sent at få indsamler til at ændre mening. Havde jeg selv været indsamler, ville jeg simpelhent ikke kunne få mig selv til at sige til manden jeg havde ombestemt mig, efter at han allerede kender til indsamlingen, og endnu mere efter den har været i medierne.
    Puh tror det er for svært, så selvom man kan overbevise indsamler om at hendes søde idé ikke, er helt så god som den var ment, så tror jeg ikke man får indsamler til at trække indsamlingen tilbage. smiley

• #112   27. dec 2014 Belinda: nej, self. gør man ikke det. smiley De har også indsamlet over 14.000 kroner nu.... seriøst, betal dog indskuddet til en lejlighed til manden i stedet for.... jeg fatter intet!

Jeg synes det er en bjørnetjeneste uden lige, at forære en mand, som dårligt kan stå oprejst, en lille hund han skal forholde sig det. Jeg ser virkelig at nogen taber i det her - og det bliver med stor sandsynlighed hunden smiley Jeg synes personligt at alle som har kastet penge til det her skulle skamme sig... det har jeg også skrevet på den debattråd, som kører på en intern Islands Brygge facebookside, men jeg er desværre meget alene om den holdning. Det argument som vejer tungest mod mig er åbenbart st Bernd jo er en god mand, som VIL gøre alt for sin hund... det betvivler jeg ikke - men det ænder ikke på at indsamlingen støtter at sende et liv på gaden... Føj

• #115   27. dec 2014 Edb-blond: Jeg håber bare virkelig at Bernd kommer ovenpå. Hvis ikke - håber jeg, endnu mere end jeg gør nu, at man afblæser missionen og lader være med at købe ham en hund. Især fordi, han selv har ønsket en hvalp, det siger mig lidt, at han overhovedet ikke er i stand til at tænke fornuftigt. Det er seriøst den dårligste idé, nogensinde!

Jeg tror man, IGEN, har tænkt mandens behov for en krammebamse og bedste ven, over hundens 'rettigheder' og behov. Sådan som han var, da jeg så ham sidst, kunne han i hvert fald ikke tage vare på en hvalp. Desuden går der også rygter - tages med et gran salt - om at han i de sidste tid er kommet tilbage i sit misbrug. Tænk at nogle HELT ALVORLIGT synes det er helt fint at sætte en hund ind i det. Hvad hvis han kradser af, af en overdosis??? Nå ja, så må krammebamsen vel bare videre til endnu en, som lever det hårde liv på gaden.... og så kører møllen! Så trist smiley

Dem der har bidraget økonomisk har da, forhåbentligt, slet ikke tænkt tanken til ende. Jeg er seriøst flov over menneskeheden, at man bare indsamler til at sende en hund direkte på gaden, uden at blinke, som om det var en madras eller en flyverdragt. smiley

• #116   28. dec 2014 Jeg er sikker på at de hjemløses unde er bedre stillet end andre hunde. For den hjemløse kommer hunden næsten før noget andet, de er sammen med deres ejer 24/7 det kan man ikke sige om mange af vores hunde er.
    De hjemløses hnde bliver efterset og vacineret af et frivillig hold dyrlæge og assistenter. Jeg ville til enhver tid være med til at samle ind til hund eller overtøj til de hjemløses hunde.

Har selv kontakt med en hjemløs som jeg hjælper en gang i mellem

• #117   28. dec 2014 Gad vide hvad hunde lavede inden vi mennesker blandede os i deres liv? Jeg ved det godt. Lad nu vær med at tillægge hunden alle de behov vi mener den har brug. Hjemløses hunde har det bedre end tusindvis af hunde i ude i de små hjem.

• #118   28. dec 2014 Fyyy: gad vide, om hundens behov ikke også har ændret sig, efter den er blevet domesticeret?

• Kisser Q
    Kisser Q Tilmeldt:
    dec 2014

#120   29. dec 2014 Der er rigtig mange hunde der ikke trives på gaden, og vi kan ik ta loven i egen hånd og fjerne dem, men vi kan samle ind til dem der nu engang er der. Mange hjemløse har et misbrug, det er ikke nogen hemmelighed. Derfor er det så vigtigt at vi hjælper disse hunde. Fællesskabet for de hjemløses dyr som jeg selv er en del af samler ting ind til hundene, så ligger man inde med dækkener og andre ting til hunde, så høre vi gerne fra jer.

I det nye år handler det om at få så mange hunde neutraliseret så der ikke kommer flere hvalpe på gaderne, for det er absolut ikke i hundens tarv. Jeg opfordre alle til at kontakte fællesskabet hvis man ser hunde på gaden der ikke trives, og vi vil forsøge at gøre noget ved det.

• #121   29. dec 2014 Kisser, der er altså noget jeg ikk forstår. Du skriver, ganske rigtigt, at det ikke er i hundenes tarv at ende på gaden. Så undrer det mig meget, at det, i følge indsamleren i denne situation, er jer der hjælper med at skaffe ny hvalp til Bernd...

Jeg kunne ikke være mere enig i, at vi skal hjælpe alle de hunde der nu engang er havnet på gaden, men som du også selv er inde på, er det meget langt fra det at sætte en på gaden med fuldt overlæg.

• #123   29. dec 2014 Jeg tror ikke at folk ikke forstå at Bernd (Kender ham ikke) højst sandsynlig anskaffer sig en hund uanset hvad.
    Hvis folk vil hjælpe, så lad dem, måske der også er penge til at få neutraliseret den nye hund.
    Jeg er splittet ja og ingen af mine hunde skulle leve på gaden.

• #124   29. dec 2014 Der har været hjemløse i alt den tid jeg kan huske og de har haft hunde inden der var en eller anden som fandt ud af at samle ind til deres hunde uden at det har været nødvendigt Jeg har aldrig set en tynd lidende hjemløs´hund men til gengæld har jeg hentet flere fra private hjem som ville ha haft et bedre liv på gaden. Jeg tager da hatten af for dem som samler ind til de hunde men ofte er det kun for at få 3 sek i et nyhedsindslag for derefter at få likes på facebook. Jeg kender faktisk en hjemløs som har hest og den lider heller ingen nød. Tænk på mange af de hunde i internaterne som kommer fra kummerlig kår bag fire vægge. Jeg mener det er forkert at generaliserer og dømme alle hjemløse, de har altså deres rettighed og dem skal vi ikke gøre os til dommer for.

• #125   29. dec 2014 Fünke : Kun i dit hoved

• #127   29. dec 2014 Fyyy: så ALLE de hjemløse med hunde du kender, har forhåbentlig råd til at fodre deres hunde med BARF? smiley

• #128   29. dec 2014 Jeg tror ikke at nogle seriøse odrættere vil sælge en hund som gadehund. Men uanset hvordan vi meget vi diskuterer, så skal han nok få en ny hund et eller andet sted fra, desværre.
    Vi hjælper de hunde der er på gaden NU OG HER, så de kan gå en varm tid i møde, ligesom vi hjælper de hjemløse der er på gaden NU OG HER, så de kan gå en varm tid i møde. Det kaldes af nogle for dumhed, af nogle for "15 minutes of fame", af andre for medmenneskelighed. Kald det hvad I vil. Jeg fortsætter med at samle ind og hjælpe hvor jeg kan, for det gør mig glad smiley

• #129   29. dec 2014 Mette: Det er egentlig skægt, og kun sagt med undren, ikke had eller angreb: Nogenlunde lige så provokeret du bliver, når folk kritiserer din frivillighed, bliver jeg af, at du gentagende gange nærmest forventer og har forudbestemt, at vi er negativt indstillet omkring det at du hjælper.

Det er lidt om om, at I ikke vil høre, når der gentagende gange i tråden bliver sagt at man respekterer jeres arbejde rigtig meget, MEN - og ja, der må gerne være et men - at man ikke synes at gadelivet er det optimale for en hund... det behøver I ikke tage på jer. I har jo ikke lavet spillereglerne for gadelivet, I hjælper bare dem der allerede spiller smiley .
    Jeg må virkelig ha' overset en kommentar, hvor nogle træder på jer og jeres arbejde, siden jeg ikke ser denne tone nogle steder... jeg ser kun en 'negativ' tilgang den anden vej, hvor I har besluttet at verden er i mod jer fordi I hjælper smiley

• #130   29. dec 2014 Jeg bliver negativ når folk gang på gang sætter spørgsmålstegn ved om de hjemløse reelt har brug for hjælpe. Om vi, der hjælper, gør det for at få "berømmelse". Jeg synes nærmest ind imellem at jeg skal forsvare at vi er nogle der hjælper. Og det gør mig træt og ja, jeg burde holde mig væk fra disse tråde. Det er bare svært når det er noget der ligger mig nært. Og denne tråd kom oven i en FB tråd, hvor der også blev stillet spørgsmålstegn. En ret grim tråd, endte den vist med at blive. Jeg måtte lukke ned, for jeg blev sq ked af det. Så ja, paraderne er nok oppe og jeg slutter i denne tråd for helbreddet er reelt ikke til det:-)

• #131   29. dec 2014 Men igen: jeg ser ikke de ting du udpeger nogle steder i denne tråd, så jeg synes det er lidt... fejt at vi andre skal sidde og blive kede af det - på samme måde som du nu siger, at du gør når nogle kritiserer dig - over at have behandlet nogen skidt, for det lyder jo nærmest til at du er blevet forfulgt med den tone du har lagt for dagen smiley

• #132   30. dec 2014 Nu er vi mennesker jo sådan indrettet , at vi gør det vi føler for.

Og der er altså nogen , der tænker på de hjemløse og deres hunde . ..... de hjemløse ER der.... deres hunde ER der ..... og de er glade for den hjælp de får.
    Jeg har samlet stakkevis af tæpper .... håndklæder.... og tøj , som METTE har hentet hos mig... og givet til de hjemløse.................... ( og det er IKKE for at sige .... se MIG...se MIG )

Min ene datter på 50 år ... og hendes datter ( mit barnebarn ( som er kok/ tjener ) ) på 25 år .... lavede og serverede mad for de hjemløse Juleaften forrige år..... Det var de hjemløse lykkelige for.................. Og det var ikke for at sige .... se OS ,,,,,,, se OS ......

Så uanset hvad man mener om .... hvordan ... hvorfor...o.s.v. de er hjemløse ... ( med eller uden hund ) .. så ER de altså hjemløse ... og de ER der altså....... og de er mennesker som os.... som livet er gået skævt for.

Om de skal have hund eller ej .... hmmm .... det ved jeg ikke rigtigt.... noget i mig siger NEJ ..... noget i mig siger .... hvorfor ikke ? ........... men HAR de en hund , så har de også en "ven"...... og så hjælper man , hvis man kan / vil ... og har lyst.

• #133   30. dec 2014 Er der nogen der modsiger det du skriver, NITTIB? Det tror jeg 110% af os er ret enige i... jeg forstår desuden ikke alt du skriver med den tegnsætning smiley

• #134   30. dec 2014 No'Vi'Ki' ...... godt at høre at nogen er enige med mig ...

Men hvis du ikke forstår , hvad jeg skriver .... er det sikkert fordi du ikke er så gammel , du har MEGET at lære endnu ... smiley

• #135   30. dec 2014 Tjae, måske er det derfor, eller også er det fordi du faktisk har en katastrofal tegnsætning smiley Det er nu ikke fordi jeg ikke forstår meningen i det du skriver, jeg kan simpelthen ikke tyde hvad der står ind i mellem smiley

• #136   30. dec 2014 Der er såmænd ikke så meget at tyde .... der står præcis det , der skal stå.

Men hvis du er i tvivl en anden gang, og ikke forstår mig .... så spørg endelig... jeg forklarer gerne ... smiley

• #137   30. dec 2014 Super - rart at vide.

• #138   30. dec 2014 Mette jeg er helt sikker på vi får vores egen stjerne i Walk of Fame smiley
    ( ironi kan forekomme)

• #139   30. dec 2014 Lene: den skulle være jer vel ondt smiley

• #140   30. dec 2014 Fünke Du har et mega problem med at se ud over din egen næsetip Men man kan jo kun håbe at du en dag vågner lidt op og indser at livet er andet end BARF og det er i øvrigt ikke et krav at have råd til BARF blot fordi man har hund Så blev du det klogere i dag.

• Kisser Q
    Kisser Q Tilmeldt:
    dec 2014

#141   30. dec 2014 Fællesskabet er ikke med til at samle penge ind til bernds nye hund. Det er en privat person og hendes netværk. Så det vil vi helst ikke ha skyld for, men kan da godt forstå du undre dig hvis det er det du har troet vi'ki smiley

Men jeg har anbefalet at hvis han skal ha hund, at han så først får den til marts da det er alt for koldt nu.

• #143   30. dec 2014 Fyyy: jeg fordrer ikke med BARF. Men du skrev, og jeg citerer: "Gad vide hvad hunde lavede inden vi mennesker blandede os i deres liv? Jeg ved det godt. Lad nu vær med at tillægge hunden alle de behov vi mener den har brug"

Jeg spurgte så, om hundens behov ikke har ændret sig, siden den er blevet domesticeret - dvs. efter den er blevet tamgjort holder vi hunden på en måde, som den ikke levede på, "inden vi mennesker blandede os i deres liv", og har altså også pillet ved hundens behov (det er jo tamhunde, ikke vildhunde). Men nej, det var åbenbart kun i mit hoved.
    Okay, tænker jeg så, jamen hvis en del af grunden til at de hjemløses hunde har det meget bedre, fordi de lever som "inden vi mennesker blandede os" og fordi vi andre tillægger hunden behov, den ikke har brug for, så må de hunde på gaden, du kender, jo leve af BARF - for det var jo det, de gjorde, inden vi blandede os.

Ud fra din meget angribende kommentar går jeg derfor ud fra, at de IKKE bliver fodret med BARF. Men, hmm, du sagde jo selv at hundens behov ikke har ændret sig? Altså, at vi ikke har pillet ved dens behov, og derfor kan den sagtens klare et liv på gaden? Jeg har intet imod det, men er det så ikke lidt selvmodsigende, at du anklager os for at tillægge hunden behov, den ikke har brug for, mens de gadehunde du kender, jo altså heller ikke lever på den måde de gjorde, "inden vi mennesker blandede os" - at de fx. ikke fodrer med BARF? (Blot et eksempel, fordi du mente, at hunde på gaden havde det godt, fordi de levede på samme måde inden mennesker blandede os) Eller var det ikke kun inde i mit hoved, det foregik? smiley
    Kan ikke rigtig se, hvad det har med at kunne se ud over sin egen næsetip at gøre?

• Torben H
    Torben H Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 2 Svar: 3
    #144   30. dec 2014 Ja, jeg ser dit problem. Du må afveje hvad du synes er mest værd for dig - hunden eller den hjemløse.
    Jeg tror vi hundevenner skal passe på med ikke at forrykke begreberne og udviske forskellen mellem hund og menneske.
    Jeg er 100% sikker på at en ny hund vil være til enorm glæde for både hunden og den hjemløse, og dine betænkeligheder ligner overformynderi og det bryder jeg mig slet ikke om.

• #145   30. dec 2014 ALLE folk har ret til at have hund, så længe hunden ikke lider overlast eller der er tale om vanrøgt... Desværre!!

nu har vi ikke så mange hjemløse på gade i silkeborg, men jeg har fuldforståelse for at hjemløse anskaffer sig hunde, og jeg er ikke i tvivl om at de elsker de hunde lige så højt som en mor elsker sit barn...

• #147   30. dec 2014 Jeg ville heller give min hund til en hjemløs end en 18-20 årig, hvis jeg skulle vælge..

• #148   30. dec 2014 Det var da noget af en fordom, Simone - gør de 3 år fra 20 til 23 dig til en super voksen og ansvarlig person? Du er godt klar over, at nogle hjemløse slet ikke kan tage vare på deres hunde, mens en 18-20 årig kan være super kompetent? På den anden side kan en hjemløs tage sig rigtig godt af en hund, mens en 18-20 årig måske ikke kan leve op til ansvaret.

Det var en rimelig flabet og naiv kommentar at komme med smiley Alt er ikke så sort/hvidt. Men du må da vældig gerne begrunde din kommentar.

• #149   30. dec 2014 Nej det gør det ikke, og hvis jeg kigger på mig selv er der også mange ting hvor jeg ikke egner mig til at have hund, men flere ting hvor jeg egner mig til det, og jeg har noget af en anden opvækst end det fleste på min alder, og har oplevet en del mere end de fleste, så jeg er færdig med at rande mine horn af..
    der med ikke sagt at alle er sådan, MEN JEG VILLE ALDRIG SÆLGE HUNDE TIL FOLK UNDER 20 år...

de fleste unge mennesker får hund fordi det ser smart ud og ikke en skid andet...

• #150   30. dec 2014 Hold da helt op en fordom der kom på bordet dér smiley
    Hvad er din begrundelse for, at unge mennesker får hunde fordi det ser smart ud "og ikke en skid andet" ? Hvorfor anskaffer folk på 23 år som dig sig ikke en hund, fordi det ser smart ud? Når man er over 20, så er man voksen og fornuftig?

Det kunne ikke tænkes at folk under 20 rent faktisk interesserer sig for hunde og -træning? Det kunne ikke tænkes at folk over 20 også kan være for inkompetente til at anskaffe sig en hund? Dine kommentarer fremstiller dig altså ikke som noget synderligt klogt individ, og især ikke bedre end de "folk under 20" smiley

• #151   30. dec 2014 Du må virkelig føle dig ramt siden du tror du kan tillade dig at kalde mig grimme ting...

jeg var godt nok 20 da jeg købte ham, men okay smiley
    og jeg anskaffet mig en hund fordi jeg kedet mig, en dum grund, men mere skulle der ikke til, unge mennesker tænker sig i de fleste tilfælde ikke om.. og det ender med for tidlig aflivning, eller at hunden skal i gennem flere hjem..

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at jeg er bedere til at være hundeejer fordi jeg er 23, så sent som i torsdags måtte jeg sidde i rum med en indkompetent 50 + årig der har haft 6 hunde i endes liv, men hun kunne ikke engang få sin 1 årig lab til at sidde...

MEN jeg ville stadig ALDRIG sælge en hund til en under 20, og i rigtig mange tilfælde ikke til nogen under 30 år....!!

• #152   30. dec 2014 Og forresten, så er din holdning omkring mig, mig fuldsendig ligegyldig smiley

• #154   30. dec 2014 Maj-Britt - skal jeg virkelig altid skære alt ud i pap for dig ???

HVIS du har brugt det sidste år på at lære dem det, og de stadig ikke fatter det, gør du sku nok noget forkert skal du se.. i sær når ALLE andre i huset kan få kræet til at høre efter og sidde når vi ber den om det...

• #155   30. dec 2014 Hvad har jeg kaldt dig af grimme ting? Du sidder da netop selv og siger, at køber man en hund når man er under 20, så er det næsten altid fordi man synes det ser smart ud, og fordi man ikke tænker sig om - ej men altså, det er jo også tilladt for dig lige at tænke sig om smiley

"Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at jeg er bedere til at være hundeejer fordi jeg er 23" - hvad er det så du mener, når du siger, at man ikke tænker sig om når man er under 20, og at det ender med aflivning?

Selvfølgelig er det da ikke rigtigt, at man ikke tænker sig om, bare fordi man er under 20. Man er ikke nødvendigvis en bedre hundeejer bare fordi man er ældre, og det har du også lige sagt - men alligevel vil du ikke engang sælge til nogen under 30 år. Du er lidt forvirrende i din argumentation smiley

• #157   30. dec 2014 Det syntes jeg nu ikke jeg er, der imod syntes jeg at jeg skal gentage mig selv gang på gang...

Folk under 20 bude ikke måtte anskaffe sig hunde og folk over 20 burde skulle tag et kursus eller lindene for at kunne købe hund..

og ja jeg generaliser men det er sådan alle vores love er blevet til, så lad mig dog..

''Lad dog barnet'' smiley

slut her fra jeg vil ud og luft min hund...

• #158   30. dec 2014 Ej, Simone, den holder simpelthen ikke, hvad søren har "alle vores love" at gøre med at generalisere folk under 20?? Hvis du virkelig mener, at folk under 20 ikke bør anskaffe sig hunde, så kom dog med et ordentligt argument i stedet for sådan en kæphøj fordom smiley

• #159   30. dec 2014 ''suk'' Det vil jeg gerne når du er flyttet hjemme fra engang, så kan du måske forstå det jeg skriver...

• #161   30. dec 2014 Super modent og voksent at nedgøre andre, når man ikke kan forklare sig selv smiley

• #163   30. dec 2014 undskyld OT TS, men må altså lige kommentere på det her alders pjat..

Jeg tror altså Lucky ville være utrolig ked af at han ikke måtte være hos mig mere. For jeg var præcis 18 år 2 måneder og 11 dage da jeg hentede Lucky...
    Jeg når lige at blive 20 år inden nr 2. måske jeg bliver en bedre hundejer for nr 2 så? hmm..

og når ja var lige flyttet hjemmefra 25 dage før smiley

• #164   30. dec 2014 Simone .... Læs lige dine indlæg igennem , og ret lidt i dem .... inden du nedgør folk.
    Når man peger på andre , er der 3 fingre , der peger på én selv. ...

• #168   30. dec 2014 Husk nu det gode humør, ALLESAMMEN smiley

• #169   30. dec 2014 Fred være med jer alle og Godt Nytår Ses vi på forsiden ? smiley

Kommentér på:
De hjemløses hunde

Annonce