De hjemløses hunde De hjemløses hunde
Den rare hjemløse mand, som bor ved vores Super Brugs er desværre blevet overfaldet og hans hund er død. Jeg ved ikke mere end dette, men det er også tragisk nok i sig selv.
Nu er der så, i lokalområdet, startet en indsamling til en ny hund til ham. Jeg kan simpelthen ikke lade være med at tænke på det liv de hjemløses hunde har - jo den får mad, men jo ikke ligefrem det bedste, og den får kærlighed - meget endda. Men jeg har ALDRIG set den hund lave andet end at gå rundt lige der hvor den hjemløse ligger og jeg har aldrig set nogen gå en tur med den, lege med den eller noget andet (vi bor 50 meter derfra!).
I virkeligheden kan jeg ikke helt finde ud af om jeg er lidt 'sur' over, at man vil samle ind til en hund, som så skal agere trøst og sikkerhed overfor en hjemløs mand. Ja, det er (måske) synd for ham, at han lever som han gør, men det er da ikke et argument for, at en hund også skal ha' et intetsigende liv? Eller hvad?
Jeg er virkelig i tvivl her og synes det er et ret interessant dilemma.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Syntes altid det er flotte, glade og søde hunde de har.
Tror de hjemløsed hunde, har et bedre liv, end så mange andre hunde, der lever deres liv i en have på en villavej...
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.910
Man kunne måske finde en internat hund til ham ? Personalet vil måske have en idé om hvilken hund der ville blive glad for udendørs livet .
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.910
sep 2014
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 579
Kæmpe: Jeg er helt enig i, at det nok ikke er det VÆRSTE hundeliv i danmarkshistorien, men alligevel: gør det dét virkelig okay at købe ham en hund, velvidende at INGEN har penge til at betale for at den kommer til dyrlæge, den med stor sandsynlighed ingen forsikring har - heller ikke den lovpligtige - og ja... hjælpe til at sætte en hund på gaden? Den sidste han havde blev trods alt slået ihjel på gaden, fordi de blev overfaldt, ønsker man at se det ske for en til hund? Føj jeg synes den er svær, for jeg synes jo bestemt også at han er blevet frarøvet sin eneste ven og at det er så forfærdeligt sørgeligt!
sep 2014
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.931
Hvorfor kan man ikke finde et sted til dem ? .... en nedlagt skole ....en nedlagt børnehave ...et tomt hus.... eller et hvilket som helst sted ... ( eller 2-3 steder ) ... hvor de kan være eller bare kan gå ind og sove .... så de ikke skal ligge på gaden i regnvejr eller snestorm .... ...... Sådanne steder må der da også kunne findes til de hjemløse.
Det tager 10 minutter at finde et sted til ... 20.000 flygtninge ... enten på nedlagte skoler ... på kroer ... nedlagte kaserner ...eller i tomme lejligheder osv ... osv. ....
Men der er selvfølgelig så meget , jeg ikke forstår her i DK snart. ....
sep 2014
sep 2014
Jeg siger ikke at alle har det sådan, og jeg græder også for dem der er tvunget til at bo på gaden, men bare, at der altså også findes nogen, som 'selv har valgt' det liv de har, ud fra de muligheder de nu har haft
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Jeg ville ikke støtte en indsamling til en hund overhovedet - ud fra den baggrund, at jeg ofte oplever hjemløse som nogle, der knap nok lige har råd til at dække sig selv ind
sep 2014
Fünke: Jeg er helt enig - og brokkede mig også på facebookopslaget. Men det ser ud til, endnu en gang, at hensynet til mennesket, NATURLIGVIS, kommer over hensynet til hundene. For han kan jo bare få en ny igen, hvis denne her skrider i svinget... øv
jul 2007
sep 2014
Desuden er det med at de kan komme gratis til dyrlæge, jo blot en af mange problemstillinger, der så er elimineret. Hvem betaler forsikring? Hvem sørger for, at den næste hund ikke også bare bliver overfaldet?
Jeg tænker bare: jeg ville ALDRIG forære nogen som helst en hund - også selvom de så ud til at kunne tage vare på den - hvad søren er argumentet så for, at forære en hund til en mand, som man oven i købet ved har meget få, hvis nogle, ressourser?
NITTB: Jeg tror det er samme problematik, som hvis de får tilbudt bolig. Mange siger nej, fordi de ikke ønsker at blive hjulpet af 'systemet'. Sådan har mange Vagabonder det også.
sep 2014
Ih, hvis jeg dog bare kunne få dem til at forstå det
sep 2014
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.299
På sin vis tror jeg ikke de hunde mangler noget, og kan de hjemløse bo ude, kan deres hunde vel også.
Men jeg syntes også at man af og til gør tingene lidt for rosenrøde.
sep 2014
Hvad sker der egentlig hvis en hund uden ansvarsforsikring skader en anden hund?
Kongelig medløber: Mangler noget? Hvor mange ture tror du de går? Hvor meget mentalt tror du deres hjerne er udsat for? Hvor sund næring, tror du de får? Hvor mange rutinesundhedstjek, tror du de kommer til?
De mangler da bestemt noget, men nej, IKKE kærlighed og tæpper. De er nok nogle af de dyr der får allermest kærlighed.... men man kan ikke gro penge til forskring, dyrlæge og ordentlig hundemad af kærlighed
Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med at man gør det for rosenrødt?
aug 2008
Men jeg tror egentlig ikke de mangler kærlighed, tæpper, opmærksomhed osv. De hunde er jo sammen med deres mennesker altid.
Jeg tror da at der er dyr der har det værre end de hjemløses hunde. Men igen, jeg ville for aldrig i verden ønske at nogen af mine hunde skulle bo på gaden og jeg ville heller aldrig sælge en hund til sådan et liv.
sep 2014
Desuden, kan en hund jo ikke overleve på kærlighed, tæpper og opmærksomhed desværre.
Jeg tænker også, at der er forskel på at hjælpe hunden, hvis nu situationen er som den er. Men ligefrem at gå ud at købe ham en ny hund til den samme skæbne, det synes jeg altså er direkte usmageligt... måske kunne den få det endnu værre andre steder, men det betyder da ikke, at den skal ha' det slemt. Det er, i min optik, en meget uambitiøs tilgang til det at handle med dyr
sep 2014
Jeg syntes faktisk også den var super svær, og synes det nok stadig. I virkeligheden er det jo helt rigtigt, at det nok ikke bliver den hund i DK, som har det værst. MEN i min optik, er det altså ikke et argument for at købe nogle en hund til det 'næstværste'.
Det eneste en hjemløs hund har mere af end ande hunde er kærlighed og tæpper - men det er bare ikke helt det den overlever på
Ved nogen, hvad der sker hvis en ikke ansvarsforsikret hund, bider en anden hund/et andet menneske?
sep 2014
sep 2014
Det er faktisk en lidt interessant sag. De siger de har tænkt sig at chippe hunden - hvem i alverden skal stå som ejer... med stor sandsynlighed 'findes' ham den hjemløse jo slet ikke?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
http://www.xn--fllesskabet-98a.dk/index.asp?loadContent=25141
Her er også en konto til dyrlægeregninger. Årets Dyreven 2014 Dan Herlev donerer sin tid og klinik og "Fællesskabet" betaler så for medicin osv.
sep 2014
maj 2007
sep 2014
maj 2007
Ejer er bestemt sit ansvar bevidst. Han har sågar gået til træning med hunden Så der er meget historie i din historie, No`Vi`Ki.
sep 2014
Jeg genfortæller kun hvad jeg hører, ser og har af erfaring... mere kan jeg ikke
maj 2007
sep 2014
Den hjemløse har det fint, efter omstændighederne - jeg har lige været forbi ham med Bodil
maj 2007
sep 2014
aug 2008
maj 2007
sep 2014
Jeg er meget for at tale de svagestes sag - måske også derfor jeg hælder til at tage hundens parti lige her
maj 2007
sep 2014
aug 2008
dec 2014
Følger: 2 Svar: 6
aug 2008
aug 2008
maj 2007
sep 2014
Historien på Facebook lyder på, at han skal besøge hende i morgen for at tage afsked - er det rigtigt Kisser? Vi er meget i tvivl om der er nogen til at tage sig af ham, hvis hun bliver aflivet. I er velkomne til at ringe til mig, sender mit nummer i en pb, hvis der er brug for at nogle tager sig af ham. Jeg ved, at hende der står for det herude, Karna, som jeg kender, har takket nej til at tage med ham, af gode - personlige - grunde.
Dejligt at høre, sat Bernd er en af dem, som faktisk ikke bare lader hunden sidde og 'rådne op'. Det er ny info for mig og ikke det jeg ser, når jeg ser ham, men derfor kan det jo sagtens være rigtigt!
Jeg er dog stadig, som minion sagt med respekt, meget i tvivl om jeg synes det er 'fedt' at forære nogle, som bor på gaden, en hund. Men det er jo bare mit dilemma, som jeg må slås med!
Glædelig jul til jer alle - ikke mindst til jer, som hjælper de udsatte. Med og uden hund
dec 2014
sep 2014
Jeg ved, at alle her på Bryggen holder meget af ham. Så I skal ikke være bekymrede over at sende ham tilbage. Vi er mange, som har været forbi at sige Hej og gi' en krammer, bare i dag.
Hvis der findes noget, I kender til, som kan gøre det nemmere for ham at alarmere i nødstilfælde, må I meget gerne sige til. Han er jo endnu mere udsat nu hvor hunden ikke er hos ham, og måske ikke kommer tilbage.
jul 2007
maj 2007
dec 2014
sep 2014
Jeg ville aldrig give en hund til en "dårlig" familie, som jeg var i tvivl om kunne tage vare på den, uanset om den er velhavende eller lud fattig.
Jeg hører tit det argument, både i forbindelse med børn og hunde og jeg synes virkelig det er forkasteligt, og ikke mindst noget af en falliterklæring.
Det er det samme som at sige: Vi kan godt spise usundt, for der er andre, som spiser endnu mere usundt? Vi behøver ikke bekymre os mere om miljøet, for der er andre, som bekymrer sig endnu mindre? Vi kan godt sende et barn på gaden, for der er andre, som har det endnu værre?
Ja - jeg kommer nok aldrig til at forstå det ræsonnement.
Når det så er sagt, synes det er skide svært at skille skidt fra kanel, når vi taler om mennesker, som lever deres liv på gaden. Jeg er HELT overbevist om at mange af dem selv vælger tilbud, de får fra det offentlige, fra, men jeg er ikke overbevist om, at de alle sammen selv føler, at de reelt set HAR et valg.
Fx mange af de hjemløse, som vælger nogle af herbergene/hjemløseboliger fra, de gør det faktisk fordi, de ikke mener det gavner dem at være omringet af andre hjemløse, med præcis samme misbrug og 'løbebane', som dem selv. Og DET giver jeg dem fisme gerne ret i! Det er jo som en ghetto lavet af den negative spiral...
aug 2008
dec 2014
aug 2008
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
maj 2007
aug 2008
sep 2014
maj 2007
Jeg synes at det er skidt at man decideret vil gå ud og købe en hund der skal leve på gaden. Det indrømmer jeg. HVIS han skal have en ny hund, så tag en fra et internat. En som der ikke er "plads" til i en familie alligevel.
apr 2008
Jeg synes det er fantastisk, at han har trænet hunde og derfor har en forståelse for, hvordan man behandler en hund, men jeg må indrømme at jeg er lidt skeptisk over for, om han som hjemløs har de økonomiske midler til at sørge for hunden - også når den bliver syg
maj 2007
maj 2007
maj 2007
maj 2007
Netop derfor hjælper jeg!!
Men en ting jeg ikke forstår er hvorfor nogle (ikke her, men på FB) har så travlt med at disse hunde bliver hjulpet??
Som jeg skrev på FB, HVIS vi skal sætte tingene på spidsen, så bør man vel heller ikke hjælpe mødrehjælpen og de steder, som hjælper kriseramte kvinder? De kvinder kunne jo bare lade være med at få børn (og jeg VED godt at jeg sætter tingene på epidsen, men princippet er vel det samme?) Man hjælper fordi der er nogle der har brug for hjælp.
maj 2007
apr 2008
apr 2008
dec 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 290
Måske hvis det var en anden hjemløs hun han overtog, ja så det måske okay, men at sætte flere hunde på gaden nej!
maj 2007
Det er altså ikke så enkelt som mange får det til at lyde. Og nu kan jeg mærke at jeg skal sætte mig og se en film istedet for. For disse tråde gør mig sq trist på menneskehedens vegne
dec 2006
Jeres løsning hjælper jo hundene til et bedre liv!
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
På mange herberger er det ikke tilladt at tage misbruget "med ind", så de er fulde eller skæve, når de ankommer. Hundene bliver som oftest efterladt i en løbegård udenfor, hvor de kan stå og gø. Det er virkelig heller ikke optimalt, så jeg forstår egentlig godt, at mange vælger herbergerne fra.
Mit bud er derfor også flere "skæve" boliger, hvor misbruget kan rummes, og der kunne være tilknyttet noget socialpædagogisk personale og evt. noget psykiatrisk personale, så kunne der MÅSKE blive overskud til, at de også tog sig af deres hunde. Som det er nu, synes jeg, hundene lever en kummerlig tilværelse i de fleste tilfælde, selv om der selvfølgelig er nogle, der reelt tager sig af deres hunde, også selv om de er fulde eller skæve.
sep 2014
Personligt har jeg da et noget mindre firkantet syn på dilemmaet, når jeg hører de mange historier og debatindlæg her. Det har bare på bundlinjen ikke ændret min indstilling: INGEN burde leve på gaden, og jeg vil ALDRIG være med til at sætte nogen på gaden bevidst, hverken to- eller firbenede
Når det så er sagt er det da skønt at der er nogen, som hjælper de, der allerede er havnet i denne suppedas. Og jeg var tilmed med ude at købe og aflevere dragt og pizza til Bernd D. 23.. Jeg er ikke et koldt og kynisk menneske, bare fordi jeg ikke ønsker at se endnu en hund blive sat på gaden. Og jeg ved, at de har tænkt sig at købe ham en hvalp - vi taler altså en mand, som dårligt kunne rejse sig for at få sin thermodragt på. Det er i mine øjne fuldstændig uansvarligt og det har INTET at gøre med, at Bernd ikke er et godt menneske eller ikke VIL sin hund det bedste. Det har meget simpelt noget at gøre med, at jeg ikke er 100% sikker på at Bernd KAN magte den hund, og så skal ingen - hjemløs eller ej - ha' en lille hvalp!!!
maj 2007
Selvom jeg stadig ikke mener at han burde have hund igen. Livet på gaden ER ikke lyseødt, men jeg har set hvor meget glæde man kan sprede ved at hjælpe og DET er der nogle der har meget imod. En mente endda at den eneste grund til at mange hjemløse havde hunde var fordi så havde "folk nemmere ved at slippe slanterne". Se, DET er en forskruet tankegang efter MIN bedste overbevisning!! Som om det er en fed forretning at være hjemløs med en hund.
dec 2006
Min opfattelse er faktisk at alle syntes det et godt arbejd i gør Mette. At når "skaden er sket" så kan man også godt hjælpe.
På samme måde er min opfattelse at folk misforstå Mette. Mette mener jo netop IKKE at manden skal have en ny hund, hun er jo netop imod at sætte en ny hund på gaden. Hun er jo netop KUN for at hjælpe når nu skaden er sket.
Så ja egentlig har jeg en fornemmelse af at alle er MEGET enige i tråden, og at "uenighederne" der ser ud til at være her, ikke er her, men blot er misforståelser af hinanden.
sep 2014
Så er spørgsmålet bare hvordan vi får indsamleren til at indse at det er hovedløst at købe ham en ny hvalp.... Ja, jeg tror ikke det sker, desværre... og derfor er jeg ked og siger: "stakkels hund"
dec 2006
Puh tror det er for svært, så selvom man kan overbevise indsamler om at hendes søde idé ikke, er helt så god som den var ment, så tror jeg ikke man får indsamler til at trække indsamlingen tilbage.
sep 2014
Jeg synes det er en bjørnetjeneste uden lige, at forære en mand, som dårligt kan stå oprejst, en lille hund han skal forholde sig det. Jeg ser virkelig at nogen taber i det her - og det bliver med stor sandsynlighed hunden
sep 2014
Jeg tror man, IGEN, har tænkt mandens behov for en krammebamse og bedste ven, over hundens 'rettigheder' og behov. Sådan som han var, da jeg så ham sidst, kunne han i hvert fald ikke tage vare på en hvalp. Desuden går der også rygter - tages med et gran salt - om at han i de sidste tid er kommet tilbage i sit misbrug. Tænk at nogle HELT ALVORLIGT synes det er helt fint at sætte en hund ind i det. Hvad hvis han kradser af, af en overdosis??? Nå ja, så må krammebamsen vel bare videre til endnu en, som lever det hårde liv på gaden.... og så kører møllen! Så trist
Dem der har bidraget økonomisk har da, forhåbentligt, slet ikke tænkt tanken til ende. Jeg er seriøst flov over menneskeheden, at man bare indsamler til at sende en hund direkte på gaden, uden at blinke, som om det var en madras eller en flyverdragt.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
De hjemløses hnde bliver efterset og vacineret af et frivillig hold dyrlæge og assistenter. Jeg ville til enhver tid være med til at samle ind til hund eller overtøj til de hjemløses hunde.
Har selv kontakt med en hjemløs som jeg hjælper en gang i mellem
jan 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 38 Svar: 505
apr 2008
dec 2014
I det nye år handler det om at få så mange hunde neutraliseret så der ikke kommer flere hvalpe på gaderne, for det er absolut ikke i hundens tarv. Jeg opfordre alle til at kontakte fællesskabet hvis man ser hunde på gaden der ikke trives, og vi vil forsøge at gøre noget ved det.
sep 2014
Jeg kunne ikke være mere enig i, at vi skal hjælpe alle de hunde der nu engang er havnet på gaden, men som du også selv er inde på, er det meget langt fra det at sætte en på gaden med fuldt overlæg.
aug 2008
Hvis folk vil hjælpe, så lad dem, måske der også er penge til at få neutraliseret den nye hund.
Jeg er splittet ja og ingen af mine hunde skulle leve på gaden.
jan 2006
jan 2006
apr 2008
maj 2007
Vi hjælper de hunde der er på gaden NU OG HER, så de kan gå en varm tid i møde, ligesom vi hjælper de hjemløse der er på gaden NU OG HER, så de kan gå en varm tid i møde. Det kaldes af nogle for dumhed, af nogle for "15 minutes of fame", af andre for medmenneskelighed. Kald det hvad I vil. Jeg fortsætter med at samle ind og hjælpe hvor jeg kan, for det gør mig glad
sep 2014
Det er lidt om om, at I ikke vil høre, når der gentagende gange i tråden bliver sagt at man respekterer jeres arbejde rigtig meget, MEN - og ja, der må gerne være et men - at man ikke synes at gadelivet er det optimale for en hund... det behøver I ikke tage på jer. I har jo ikke lavet spillereglerne for gadelivet, I hjælper bare dem der allerede spiller
Jeg må virkelig ha' overset en kommentar, hvor nogle træder på jer og jeres arbejde, siden jeg ikke ser denne tone nogle steder... jeg ser kun en 'negativ' tilgang den anden vej, hvor I har besluttet at verden er i mod jer fordi I hjælper
maj 2007
sep 2014
jul 2007
Og der er altså nogen , der tænker på de hjemløse og deres hunde . ..... de hjemløse ER der.... deres hunde ER der ..... og de er glade for den hjælp de får.
Jeg har samlet stakkevis af tæpper .... håndklæder.... og tøj , som METTE har hentet hos mig... og givet til de hjemløse.................... ( og det er IKKE for at sige .... se MIG...se MIG )
Min ene datter på 50 år ... og hendes datter ( mit barnebarn ( som er kok/ tjener ) ) på 25 år .... lavede og serverede mad for de hjemløse Juleaften forrige år..... Det var de hjemløse lykkelige for.................. Og det var ikke for at sige .... se OS ,,,,,,, se OS ......
Så uanset hvad man mener om .... hvordan ... hvorfor...o.s.v. de er hjemløse ... ( med eller uden hund ) .. så ER de altså hjemløse ... og de ER der altså....... og de er mennesker som os.... som livet er gået skævt for.
Om de skal have hund eller ej .... hmmm .... det ved jeg ikke rigtigt.... noget i mig siger NEJ ..... noget i mig siger .... hvorfor ikke ? ........... men HAR de en hund , så har de også en "ven"...... og så hjælper man , hvis man kan / vil ... og har lyst.
sep 2014
jul 2007
Men hvis du ikke forstår , hvad jeg skriver .... er det sikkert fordi du ikke er så gammel , du har MEGET at lære endnu ...
sep 2014
jul 2007
Men hvis du er i tvivl en anden gang, og ikke forstår mig .... så spørg endelig... jeg forklarer gerne ...
sep 2014
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 340
( ironi kan forekomme)
sep 2014
jan 2006
dec 2014
Men jeg har anbefalet at hvis han skal ha hund, at han så først får den til marts da det er alt for koldt nu.
apr 2008
Jeg spurgte så, om hundens behov ikke har ændret sig, siden den er blevet domesticeret - dvs. efter den er blevet tamgjort holder vi hunden på en måde, som den ikke levede på, "inden vi mennesker blandede os i deres liv", og har altså også pillet ved hundens behov (det er jo tamhunde, ikke vildhunde). Men nej, det var åbenbart kun i mit hoved.
Okay, tænker jeg så, jamen hvis en del af grunden til at de hjemløses hunde har det meget bedre, fordi de lever som "inden vi mennesker blandede os" og fordi vi andre tillægger hunden behov, den ikke har brug for, så må de hunde på gaden, du kender, jo leve af BARF - for det var jo det, de gjorde, inden vi blandede os.
Ud fra din meget angribende kommentar går jeg derfor ud fra, at de IKKE bliver fodret med BARF. Men, hmm, du sagde jo selv at hundens behov ikke har ændret sig? Altså, at vi ikke har pillet ved dens behov, og derfor kan den sagtens klare et liv på gaden? Jeg har intet imod det, men er det så ikke lidt selvmodsigende, at du anklager os for at tillægge hunden behov, den ikke har brug for, mens de gadehunde du kender, jo altså heller ikke lever på den måde de gjorde, "inden vi mennesker blandede os" - at de fx. ikke fodrer med BARF? (Blot et eksempel, fordi du mente, at hunde på gaden havde det godt, fordi de levede på samme måde inden mennesker blandede os) Eller var det ikke kun inde i mit hoved, det foregik?
Kan ikke rigtig se, hvad det har med at kunne se ud over sin egen næsetip at gøre?
apr 2008
Følger: 2 Svar: 3
Jeg tror vi hundevenner skal passe på med ikke at forrykke begreberne og udviske forskellen mellem hund og menneske.
Jeg er 100% sikker på at en ny hund vil være til enorm glæde for både hunden og den hjemløse, og dine betænkeligheder ligner overformynderi og det bryder jeg mig slet ikke om.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
nu har vi ikke så mange hjemløse på gade i silkeborg, men jeg har fuldforståelse for at hjemløse anskaffer sig hunde, og jeg er ikke i tvivl om at de elsker de hunde lige så højt som en mor elsker sit barn...
nov 2007
apr 2008
Det var en rimelig flabet og naiv kommentar at komme med
nov 2007
der med ikke sagt at alle er sådan, MEN JEG VILLE ALDRIG SÆLGE HUNDE TIL FOLK UNDER 20 år...
de fleste unge mennesker får hund fordi det ser smart ud og ikke en skid andet...
apr 2008
Hvad er din begrundelse for, at unge mennesker får hunde fordi det ser smart ud "og ikke en skid andet" ? Hvorfor anskaffer folk på 23 år som dig sig ikke en hund, fordi det ser smart ud? Når man er over 20, så er man voksen og fornuftig?
Det kunne ikke tænkes at folk under 20 rent faktisk interesserer sig for hunde og -træning? Det kunne ikke tænkes at folk over 20 også kan være for inkompetente til at anskaffe sig en hund? Dine kommentarer fremstiller dig altså ikke som noget synderligt klogt individ, og især ikke bedre end de "folk under 20"
nov 2007
jeg var godt nok 20 da jeg købte ham, men okay
og jeg anskaffet mig en hund fordi jeg kedet mig, en dum grund, men mere skulle der ikke til, unge mennesker tænker sig i de fleste tilfælde ikke om.. og det ender med for tidlig aflivning, eller at hunden skal i gennem flere hjem..
Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at jeg er bedere til at være hundeejer fordi jeg er 23, så sent som i torsdags måtte jeg sidde i rum med en indkompetent 50 + årig der har haft 6 hunde i endes liv, men hun kunne ikke engang få sin 1 årig lab til at sidde...
MEN jeg ville stadig ALDRIG sælge en hund til en under 20, og i rigtig mange tilfælde ikke til nogen under 30 år....!!
nov 2007
nov 2007
HVIS du har brugt det sidste år på at lære dem det, og de stadig ikke fatter det, gør du sku nok noget forkert skal du se.. i sær når ALLE andre i huset kan få kræet til at høre efter og sidde når vi ber den om det...
apr 2008
"Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at jeg er bedere til at være hundeejer fordi jeg er 23" - hvad er det så du mener, når du siger, at man ikke tænker sig om når man er under 20, og at det ender med aflivning?
Selvfølgelig er det da ikke rigtigt, at man ikke tænker sig om, bare fordi man er under 20. Man er ikke nødvendigvis en bedre hundeejer bare fordi man er ældre, og det har du også lige sagt - men alligevel vil du ikke engang sælge til nogen under 30 år. Du er lidt forvirrende i din argumentation
nov 2007
Folk under 20 bude ikke måtte anskaffe sig hunde og folk over 20 burde skulle tag et kursus eller lindene for at kunne købe hund..
og ja jeg generaliser men det er sådan alle vores love er blevet til, så lad mig dog..
''Lad dog barnet''
slut her fra jeg vil ud og luft min hund...
apr 2008
nov 2007
apr 2008
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.239
Jeg tror altså Lucky ville være utrolig ked af at han ikke måtte være hos mig mere. For jeg var præcis 18 år 2 måneder og 11 dage da jeg hentede Lucky...
Jeg når lige at blive 20 år inden nr 2. måske jeg bliver en bedre hundejer for nr 2 så? hmm..
og når ja var lige flyttet hjemmefra 25 dage før
jul 2007
Når man peger på andre , er der 3 fingre , der peger på én selv. ...
sep 2014
jan 2006
De hjemløses hunde