1.508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Uheldige hund! Nu må det være nok! Uheldige hund! Nu må det være nok!

Hmm lige et lille brokke/irritationsindlæg fra mig af.
Synes godt nok, at jeg er ved at være træt af at have en så uheldig hund! Ikke nok med, at hun lige er kommet sig oven på sterilisation og såret lige er ved at være der, så har vi saftsuseme også opdaget, at hun har lopper!!! Ej hvor er jeg altså træt nogle gange af at være hundeejer, men hun kan jo sørme ikke gøre for det, den lille moppedelle.

Men i år har været et år, der startede med at hun havde maveproblemer, så det måtte hun i behandling for, så fik hun lige en lille omgang hårsækkemider (det eneste racerelaterede, hun har været til dyrlægen for), så fik hun en underlig vorte/knude, der skulle fjernes, så fik hun revet sin klo af, sterilisation og nu altså lopper. Øv, hvor er vi uheldige synes jeg. Men heldigvis er hun sej og hun er heldigvis ikke og har ikke været generet af hverken lopperne eller alt det andet smiley

Så opfordring til alle nye hundeejere: Få jer en sygeforsikring - det er godt, når man har en uheldig hund smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uheldige hund! Nu må det være nok!
  • #1   14. dec 2014 Åh ha, det er da også uheldigt! Har haft lidt af det samme med min hvalp, han er kun 3 måneder og har allerede haft lungebetændelse, lopper og maveproblemer. Han er heldigvis rask nu, men føj en omgang og vi havde ikke fået forsikring på ham, da de først ville tage ham da han fyldte de 3 måneder. Så dyrt blev det, dog skulle den tidligere ejer betale, da meget af det havde været der da vi købte hvalpen, han ville dog ikke betale til at starte med så det skulle vi også døje med smiley men de er nu det hele værd og Simba har taget det i stiv arm og alt medicinen er røget lige ned! smiley Han har dog været noget udkørt efter røntgenbilleder og det ene og det andet smiley

profilbillede
  • #2   14. dec 2014 Okay der kan vi ikke følge med alligevel *G*
    Men synes godt nok Fadia har "moret" sig riiiigeligt de sidste måneder *G*

I oktober blev hun steriliseret, i november fik hun en omgang øregangs betændelse, og nu er hun lige blevet opereret fordi hendes ene analkirtel drillede igen.
    Over 10000 er vi oppe i hos dyrlægen, på de par måneder *G*

• #3   14. dec 2014 Ja det bliver sku hurtigt dyrt :-S

• #5   14. dec 2014 Cookie, har jeg ikke læst et sted, at du skal flytte hjemmefra?
    Du kan forhåbentlig tage din lille moppe med?

• #7   14. dec 2014 Tænkte nok det var dig Ida, da jeg læste overskriften!
    Hvor er din lille pige bare ramt.. Øv det er træls.! Godt hun er så sej den lille smiley

Syntes selv, at jeg også har været meget ved dyrlægen, med Baby for tiden..
    Mistanke om blærebetændelse, vaccination, og nu er han i karantæne fordi han har været sammen med hunde, der har skab. Han viser heldigvis ingen symptomer på noget som helst, så håber vi slipper for endnu en tur til dyrlægen!
    - Men det er nu ikke noget i forhold til det i er igennem!

Og så liiiige off topic.. Jeg skulle godt nok kigge en ekstra gang på billedet, for at finde ud af, hvad det var op og ned smiley

• #8   14. dec 2014 øv.. og så en loppedelle oveni smiley

Jeg har fået tegne sygeforsikring på de to yngste, ind til videre har jeg ikke brugt en krone på dyrlægebehandlinger til nogen af dem, ud over vacc. og negleklipning + en gang røngten på den store.
    Ebbe har aldrig fejlet andet end en gang watertail da han var helt ung, Citta har haft hårsækmider, er blevet steriliseret, ellers intet.
    Håber det forbliver sådan 7-9-13 smiley

• #10   14. dec 2014 Uh jeg er vist ikke den eneste, der har en uheldig hund - håber også at jeres år 2015 bliver mindre uheldigt - Og dyrt smiley og til jer andre, det må være dejligt ikke at skulle til dyrlægen hele tiden. Er heldigvis ret glad for min og Berta er vist blevet stamkunde efterhånden, men de er også så søde ved hende smiley

Og he he til billedet, hun ligger nemlig lidt sjovt smiley

• #11   14. dec 2014 Ja uheldig kan man hurtig blive med de kære dyr, men lyder da heldigvis til at være i småtings afdelingen adligevel. Og det er jo bare dejligt.

• #12   14. dec 2014 Mie H, ja heldigvis er de overkommelige ting, som hun trods alt kommer ud for. Og er taknemlig for, at hun ikke sådan lader sig mærke af det/ påvirke smiley så er det heldigvis ikke så slemt, som det ellers kunne være smiley

• #13   14. dec 2014 Damen selv forstår i øvrigt ikke alt det ståhej der er omkring hende, og hvorfor vi dog rydder op og gør rent

profilbillede
  • #14   14. dec 2014 Jeg syns osse det sidste halve år har været hårdt og er det stadigt.

Først mistede jeg mine 2 yndligskatte med 5 ugers mellemrum. Den ene af en betændt bugspytkirtel, som der ikke kunne gøres mere ved, den anden af en hjerneblødning.

Så blev Luka pludselig syg, fejlbehandlet af min nu tidligere dyrlæge, en fejlbehandling der var 1-2 uger fra at ta livet af ham. Siden har han været hos dyrlægen de sidste par måneder utallige gange og han kæmper stadig med meget høje sukkerværdier. Vi kæmper videre med nerverne udenpå kroppen... De 14K det har kostet indtil videre gider jeg ikke tænke på. Han skal bare blive rask...

• #15   15. dec 2014 smiley
    Puha, bliver da helt glad for, at jeg har så sund en hund som jeg har, men har også selv været igennem det helt store med en tidligere hanhund.
    Han blev født i 2008 og allerede som 9 ugers måtte han tjekkes om hans kæmpe overbid gjorde skade senere hen. Da han var små 8 mdr måtte han få fjernet halvdelen af hjørnetand i undermund for at kunne lukke munden uden at tygge hjørnetand i ganen.
    Som 1 årig havde han sin første massive mellemørebetændelse....og det fortsatte hver 2. mdr indtil han blev 3½, hvor han havde kronisk mellemørebetændelse på begge øre, havde tabt sig og nægtede at spise pga smerter - så han måtte desværre aflives smiley
    Eneste behandling til den mellemørebetændelse, ville være enten at fjerne øregangen - så han blev døv eller lægge ham i narkose hver 4. uge for at få skyllet øre, renset ud og give medicin non-stop - det mente jeg ikke var et liv for en hund smiley Dyrlægen sagde også til sidst, at nu var det ikke værdigt mere.

Hende jeg har nu har kun haft lidt svamp i det ene øre (et tilbagevendende engelsk cocker problem) men det forsvandt hurtigt efter en omgang ørerens, så udover HD røntgen, øjenlysning og gentest af eventuel racerelateret sygdom - så har jeg ikke rigtig brugt penge på hende pga sygdom. smiley Taler vi hundeudstilling, så er det en heeeeeelt anden snak.

• #16   15. dec 2014 Puha for en omgang, Annelise smiley Det må være svært at miste med så kort mellemrum. Og så alt det med hunden bagefter. God bedring med din vaps, han har vist været rigeligt igennem!

DKK Cocker: Øv hvor trist med din tidligere hund smiley Kan godt forstå at du valgte at sige stop, det er ikke et værdigt hundeliv at have! Godt, at du er mere heldig på din pige. Så er det lidt sjovere at bruge pengene på udstilling end sygdom smiley

Kommentér på:
Uheldige hund! Nu må det være nok!

Annonce