1.064 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

vægt øgning? JA tak.. vægt øgning? JA tak..

Nå men Butler (som nogen nok kan huske) er nu i jagtsæsonen og derved bruger han meget energi. Så selvom han får 4 x så meget foder som der står på posen... så er han satme tynd..!
igår på jagten frøs han virkelig meget og det hænger jo sammen med, at han slet ikk har noget til at isolere med.
Nu er jeg så på vej ud og købe dækken til ham, men vi kom til at snakke om herhjemme om en pose Pedigree (har hørt om mange der fodre på det hvor hundene blir fede..) kunne hjælpe?
så ville vi gi ham 3 x bægre med det GODE foder og så 1 bæger med Pedigree. er snart desperat... andre der har nogle bedre ideer for nej synes bestemt ikke Pedigree ellers er noget jeg vil gi min hund.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vægt øgning? JA tak..
  • #2   13. dec 2014 Han kan ha orm
    Pedegree ville jeg ikke fodre med ,det er et skøj foder Har prøvet det ,hvor mine sked op til 6 gange dagligt
    Hvad fodre du ellers med`?

• #4   13. dec 2014 Han er blevet tjekket i hoved og rø... og han er tip top... grunden til han er så tynd er han er stresser og har så meget run på HELE tiden så han forbrænder det... kan ikk li huse hvad det hedder.. finder li ud a det;) tjekker li posen:)

• #5   13. dec 2014 hans foder er til meget meget høj aktive hunde. faktisk så kan hans foder ikk få mere protein og kulhydrat i sig....

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #6   13. dec 2014 Det er protein og fedtindholdet der skal være højt, ikke kulhydrat. Denne er et godt eksempel:

http://www.hike.dk/hundefoder/HIKE-foder/undermenu/hike-nature-active-3026-12-kg

• #8   13. dec 2014 amen altså det er da Hike nemlig den pose vi fodre med nemlig... ja det os bar li mig der kludrede i det.. det er vores dyrlæge der har anbefalet det efter vi har prøvet det han havde i hans normale sortiment...

• #9   13. dec 2014 kingsmorre sport har vi prøvet og det virker slet slet ikk...

• #11   13. dec 2014 Kan du ikke gøre et eller andet for, at han ikke er så stresset, og slapper noget mere af smiley

• #12   13. dec 2014 Butler er en hund vi har købt igennem en jagt kennel og han var rigtig forsømt og misrøgtet da vi fik ham. så tro mig vi har haft ham næsten 2 år og vi har kæmpet.. i starten var han bange for ALT og ALLE undtaget min kæreste og jeg. arbejder med at stresse ham ned og har Været på kursus i det men det er ikk lige noget man sådan gør med Butler...

• #13   13. dec 2014 Her kan i se (dog dårligt billed) og faktisk er han blevet tyndere end det der siden billedet er taget..

profilbillede
  • #14   13. dec 2014 Her kan man ane ryg hvirvlerne i dag kan man se dem...

profilbillede
  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#15   13. dec 2014 Jeg synes nu ikke han ser tynd ud på billederne. Men hvis han går og taber sig på 4 gange anbefalet mængde hike nature active, så må der da være noget galt. Jeg ved godt du skriver han er tjekket grundigt, men måske er det på tide at spørge en anden dyrelæge...

• #16   13. dec 2014 Vi har Været til 3 forskellige dyrlæger. Han har fået blodprøver, afføringsprøver, har fået tjekket tænder, blodprøver der har tjekket organerne, urin prøver m.m. ved snart ikk hvilke andre prøver han ska igennem. ..
    men ja han taber sig. dyrlægerne er dog enige om en ting og det er at i noget sager hvor et dyr er blevet misrøgtet så er der nogle dyr der bar aldrig blir normal vægtige. jeg synes bar det synd han fryser og er træt a at høre på ALLE folk man mødet på sin vej og i hjemme sige at man burde give den hund noget mad. Der blir kigget skidt på en hver gang man siger ja vi kæmper.. folk ryster bar på hovedet a en og grund videre...

• #17   13. dec 2014 Vi har samme problemer med Max. Han får også højenergifoder. Og alligevel er hans rygsøjle ret tydelig. Men han har også været udsat for misrøgt. smiley

Max han spiser dog ikke ret meget. Og derfor er vi ekstra opmærksomme på det foder, han får.

• #18   13. dec 2014 Susanne oplever du det med at blive set "ned" på når folk hentyder at man aldrig gir den stakkels hund mad.. har endda os hørt fra en enkelt at det var fordi jeg elskede min cocker mere end butler.. for cockeren var jo normal vægtig..

• #19   13. dec 2014 hvis du ikke er kornforskrækket og desperat brugte jeg kromix farvorit på Nova da hun var lige så tynd som en lokumsrenser som ung..men det er ikke et top foder. Jeg blandede så selv kød i for at give lidt reelt mad. Et kyllinge lår eller lign og så fiskeolie.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#20   13. dec 2014 Og alle 3 dyrelæger sýnes det er fint, at du giver 2 kg højenergifoder hver dag og hunden forsat taber sig? Jeg synes ikke det er ok med et svar om at den nok bare aldrig bliver normalvægtig fordi den har været misrøgtet....
    Men jeg kan godt se det ikke er nemt, når man har været turen igennem 3 gange...

• #21   13. dec 2014 Nej det synes ikk det er fint slet ikk men alle prøver er normale så de kan ikk komme med et ordentlig svar. vil heller ikke fratage ham muligheden for at komme med på jagt for han ELSKER det og der kommer helt lys i øjnene på ham når han løber rundt. dog har jeg selv sat længden på de 3 daglige gåture ned. har to hunde og vi går lige omkring 5 km hver dag og så en masse hjerne gymnastik.

• #22   13. dec 2014 Jeg forstår godt du er træt af folk som siger sådan noget til dig Du føler jo de tænker, stakkels hund den får næsten ingen mad
    Jeg gør det, at mine får menneskemad om aftenen, altså rester, nogen gange er det med råt kød og nogen gange er det med sovs med fløde i Jeg skal så passe på med Linka ,selv om hun er en hund med krut i

• #23   13. dec 2014 Butler får kalve knogle 2 gange om ugen. har Været på desperat at jeg har overvejet og tilsætte fløde i hans foder...

• #24   13. dec 2014 Kristina, nej det er jeg heldigvis sluppet for. Men Max har også en masse pels, der dækker for, at han er så mager.

Det er først, når de får lov til at klappe ham, at de kan mærke det, men så får de også hans baggrund, hvis det bliver kommenteret.

• #25   13. dec 2014 Mine elsker mosede kartofler med råt fars i
    Du kan jo også prøve med en god leverposteg mad
    jeg ved godt det ikke er ok for alle herinde ,men mine elsker det ,og så har de altid Arion laks og ris stående

• #27   13. dec 2014 Jeg gir os folk hele butler baggrund men ja der er bar mange der ikke tror på mig.... sådan virker det ihvertfald en dame har os engang sagt til mig at butler burde komme med hende hjem så han ku få noget at spise...

• #28   13. dec 2014 Oksefedt... hver morgen feks som tilskud.

• #29   13. dec 2014 Ja jeg prøver os at lade Være med at tænke på hvad de siger... oksefedt. ..? hvor køber man det henne og hvor meget må de få..?
    leverpostej mader er prøvet det kan herren ikke lide... det er så os den eneste ting han ikke spiser alt andet f.eks. peberfrugt, gulerødder , alm rugbrød ja alt spiser den hund.. også selv alm. kød..

• #30   13. dec 2014 har du prøvet at råfodre?

• #31   13. dec 2014 Nej det har jeg ikk.. og faktisk har jeg os altid tænkt at jeg ikk vil begive mig ud i det når han gerne vil spise ellers og min viden omkring at barfe er ikk tilstrækkelig...

• #32   13. dec 2014 Du skal SLET ikke bekymre dig om andre folks kommentarer og se det som en "grund" til at fede hunden op. Tit og ofte er DKs hunde overvægtige så når folk møder en normalvægtig hund så synes de at den er alt for tynd. Så smid du bare en kommentar som den #26 nævner smiley

• #33   13. dec 2014 Ser nu heller ikk det som en grund til at fede ham op. Jeg har helt styr på hvornår en hund er normal - undervægtig og meget undervægtig. jeg har som sagt Været på mange forskellige kursuser og har 3 dyrlæger i min ryg.... butler er lige meget undervægtig nu - efter han har tabt sig mere.

• #34   13. dec 2014 Kender en der køber råt oksefedt til sin hund.. Det virker smiley

• #35   13. dec 2014 Okay. Det lyder som noget jeg vil prøve... hmm prøver vel ved en slagter også ser vi hvor han mener jeg ka få det..;) tak...!

• #36   13. dec 2014 Jeps hos slagter.. det kunne være en god løsning.

• #38   13. dec 2014 Det er ikke sjovt når man ikke kan holde vægten 'oppe' på sin hund - det kan jeg skrive under på! Min lille Kioko var meget småtspisende før vi skiftede foder og jeg kunne simpelthen ikke få ham til at tage på (kræsen, aktiv og småtspisende = for tynd).

For os hjalp det med et smagfuldt foder til hunde der krævede lidt ekstra energimæssigt. Essential Foods Stamina. Det er det bedste jeg nogensinde har gjort for min hund så derfor er det dét råd jeg kan give videre.

Du kan deltage i konkurrencen om 12,5 kg Essential Foods på min blog lige nu: www.agilitypote.dk smiley

Håber du finder noget der virker for din hund.

• #39   13. dec 2014 Jeg har også en hund som er til den tynde side , jeg brugte oksefedt med god effekt endda smiley

• #40   13. dec 2014 Giv ham det evt sammen med en pakke hakket oksekød smiley

• #42   13. dec 2014 pia ja det gjorde jeg og det får han. Men det virker ikk helt optimalt på ham

• #44   13. dec 2014 Jeg gør alt hvad jeg overhovedet kan for at få ham til at stresse ham ned tro mig...!
    Men en hund som har Været stresset og utryk formentlig hele hans liv indtil vi fik ham får man ikk bar li at stresse ned...

Kommentér på:
vægt øgning? JA tak..

Annonce