{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Av for en forskrækkelse - førstehjælp! {{forumTopicSubject}}

Ja, så fik vi også officielt vores livs største chok og tilmed erfaret hvordan det er, når ens hjerte nærmest stopper og panikken spreder sig i kroppen. Pyha!

Tidligere fik Bodil en godbid i luftrøret og kunne pludselig ikke trække vejret. Så ubehageligt! Jeg kunne høre på hende, at hun kæmpede med at få luft og 'skreg' efter vejret.

Heldigvis var jeg lige ved siden af hende og min første reaktion var at hive hende op i bagbenene, mens hun stadig stod på forpoterne, så hendes hoved kom ned mod jorden og så ryste lidt i hende. HELDIGVIS gik der ikke mange sekunder før godbidden kom op igen og Bodil lignede en der aldrig var sket noget med, men der gik godt nok mange minutter før vi selv var rolige igen.

Her senere er jeg kommet til at tænke på, om jeg egentlig gjorde det rigtige? Har forsøgt at google mig frem til hundeførstehjælp, men der er ret mange bud på hvordan man gør.
Jeg har altid lært, med mennesker, at man IKKE må forsøge at 'grave' noget ud, da man her risikerer blot at trykke det endnu længere ned i luftvejene og fremmedlegemet så måske slet ikke kan komme ud. Det må vel også gælde for hunde?

... og så tænkte jeg endnu mere videre: HVIS det nu ikke kan komme ud, hvordan søren giver man så en hund hjertemassage og kunstigt åndedræt på den mest rigtige måde - er det egentlig, som med mennesker?

God aften!
smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Av for en forskrækkelse - førstehjælp!
Kommentér på:
Av for en forskrækkelse - førstehjælp!

Annonce