{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

tab af pels, er jeg pylret? {{forumTopicSubject}}

Har gennemgået ludo idag, og synes hans ben ser mærkelige ud. Umiddelbart er der ikke "rigtige" bare pletter, sår eller lign. Men bare en fortynding af pelsen.
Han er i pelsskifte lige nu, men burde det gå ud over benene? smiley
Vi har korn fri foder og godbider. Min første tanke var startende allergi.
Men jeg springer også op og tænker panik hver gang der er det mindste :$

Hvad siger i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tab af pels, er jeg pylret?
  • #1   6. dec 2014 Det

profilbillede
  • #2   6. dec 2014 .

profilbillede
  • #3   6. dec 2014 Jeg syntes ikke du er pylret ,jeg ville sige på grund af fældning ,men jeg syntes også det ser voldsomt ud ,så meget har mine godt nok aldrig tabt Men hvad det så måske kan være ,skal der nogle kloge hoveder ind over Held og lykke med det smiley

• #4   6. dec 2014 Jeg synes det kan ligne skab eller hårsækmider, så jeg ville få det undersøgt, almindelig fæld ser man jo ikke på benene som det der.

• #5   6. dec 2014 Vil ikke mene at fældning bør give så tynd pels dom der, som jeg ser det, er der jo lidt pletter??
    Tænker måske en eller anden hudlidelse, behøver ikke være slem, men kræver måske vask med specielt middel eller lign?? Ved ikke hvad det er, der ville jeg måske overveje at se hvad dyrlægen siger?? Eller måske nogle herinde har mere viden på området.
    Men ja tænker også i noget skab, svamp eller lign.

• #6   6. dec 2014 Det ligner bestemt ikke almindeligt fæld det dér. Så jeg ville få hunden undersøgt.

• #7   6. dec 2014 Super, tak for svar. Er glad for det ikke bare var mig der synes det så mystisk ud. Min mand mener det "ikke er noget" z får dyrelægen til at kigge ud, vi har sådan en rar dame der kører ud.

• #9   7. dec 2014 Jo har en hel flok. Gennemgik dem alle efter jeg så han så mærkelig ud, der er ikke noget at finde på dem. smiley

• #10   7. dec 2014 Vi har haft dyrelægen ude nu, hun var slet ikke.i tvivl om det var skab. smiley men nu kommer.han i behandling og de andre hunde får en også, fordi de jo har været i tæt kontakt med ham. Dyr omgang op til jul, får heldigvis først regningen om 14 dage, uffh, det dyrt at ha hund, men vi gør vi alt for de skal ha det godt smiley

• #12   7. dec 2014 Åh gu'.. Det bliver et kaos. Kan jeg kontakte nogle jægere eller kommunen så de evt kan lede efter smittede ræve? Jeg skal hente det imorgen på apoteket, så ved jeg hvad det hedder. Dyrelægen snakkede om pipetter.
    Vores blanding har kløet en del på benene idag, men ellers har.jeg ikke bemærket noget ved nogle.af.dem. Men dyrelægen sagde.de højst sandsynligt var smittede når den ene havde smiley

• #13   7. dec 2014 Det er sikkert advocate du har fået recept på, det skal ihvertilfælde dryppes i nakken af hunden og virker mod skab.

• #16   8. dec 2014 Hvis du har mistanke om at det kan være ræve? Ville jeg måske også overveje at tale med dyrlægen ang. ormekur, for rævene er jo smittebærer af den orm som er farlig for mennesker at få.
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/02/12/111135.htm

• #18   9. dec 2014 Birgitta, ved bare for meget de advarede mod det, så derfor tillader jeg mig at give advarslen videre, selvom den gangske vidst ligger et par måneder tilbage.

• #20   11. dec 2014 De har fået noget der hedder stronghold, for at være sikre på alt kravl dør. Det er pipetter til nakken. Der er nærmest skab epidemi i Frederikshavn området, yderligere to mere der har fået konstateret det idag, og en i aalborg.
    Ja det kender jeg alt til, heldigvis har vi altid en opsparing til hvis nu der kommer noget, det man nød til med en flok :-P.
    Er advokate så forebyggende? Plejer at gi dem bayventic. Så skifter vi.

• #22   11. dec 2014 Okay smiley de kan kun købes på recept så vidt jeg kan se. Har været i maxizoo og spørge og i foderland. Skal jeg igennem dyrelægen for at få det, eller kan i købes i butikkerne?

• #24   16. dec 2014 Okay, spørger dyrelægen om jeg evt kan få så det passer til noget tid. Er lidt nervøs for de får det igen, der burde være flere i området der er smittet. Men det jo svært at sige hvor det kommer fra. Håber det snart er væk.
    Har 4 smiley

• #26   20. dec 2014 Kommunen vil intet gøre, det må man selv sørge for, så har nu kontaktet jæger, og der skal holde øje og skyde hvis han evt ser den. Men den kan jo være væk, og løbet langt, og død, smittet andre. Grr
    Er ikke glad for at bo på landet ligenu :-P!! Absolut dyrt, og så her inden jul. Argh. Men det ved man, det sket altid på en lørdag eller søndag, og op til jul eller sidst på måneden. Hehe
    Vi hat smidt al legetøj, tæpper, seler, i fryseren, og kogevasket det der kunne. Støvsuget, vasket, og de har fået pipette alle sammen. Vi har til to gange mere. De skal ha i næste uge, vi må behandle hver 3 uge.
    Naboer og folk vi har været i kontakt med er advaret og OBS på evt smitte. Håber det snart er væk her fra

• #28   27. dec 2014 Okay, prøver at være rolig igen smiley vi er sikret og har det liggende i hvert falde. Det var bare noget af en forskrækkelæse. Men sådan en smittet ræv overlever vel heller ikke længe, vi har lige haft -10, to nætter i træk.
    Tusind tak for alle de gode råd smiley

Kommentér på:
tab af pels, er jeg pylret?

Annonce