783 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hjælp!!! Hjælp!!!

Hjælp jeg har en lille Jack russell terrier på 1,5 år, han har været på smertestillende de sidste 3 måender. Hver gang han har skulle stoppe på pillerne, går der 2-3 dage, så begynder han at ligge og ryste over i hjørnerne. Tisse på sig selv i søvne. Vil ikke være i samme rum som os. I sammenråd med dyrlægen passer vi vores hunde træning når han er sig selv MEN han ryger i hovedet på de andre hunde når han stopper på pillerne, og det et overhovedet ikke noget der ligner ham, da han nomalt er en meget social hund. Men dyrlægen kan ikke finde ud af hvad der er med ham, vi har fået taget blodprøver "den helt storepakke" og sterile urinprøver. Som heller ikke viser noget.
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op men den lille mand, han er 100% sig selv når han får den lille smertestillendepille.
- er der nogle idéer til hvad der kan være galt med ham ???
Mvh en bekymret hunde ejer

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!!!
  • #1   3. dec 2014 tja, et eller andet sted har han ondt vil jeg gå ud fra. Har i fået ham undersøgt for smerter? Evt lavet røntgen/scannet? Nogengange kan en tur hos massør/kiropraktor afsløre hvor smerterne sidder (og så skal en dyrlæge self indover for at finde ud af hvad det er der forårsager smerterne)

• #2   3. dec 2014 Dyrlægen har været med ind over hele vejen, nu har vi været der ca. 10 gang på de 3 måender og de kan ikke finde ud af hvad der er med ham,
    det med en massør/kiropraktor lyder spændende hvor finder man sådan en ??
    Og tak for forslaget smiley

• #3   3. dec 2014 Har dyrlægen i løbet af de 10 gange, I har været der, kun taget blod- og urinprøver?

Det er jo indlysende, at hunden har smerter et eller andet sted, eftersom den opfører sig normalt, når den får smertestillende medicin.

Jeg ville få en anden dyrlæges vurdering + røntgenbilleder af hundens ryg.
    (Selv ville jeg frygte spondylose under udvikling.)

• #4   3. dec 2014 Men hvad har dyrlægen tjekket?

Når hunden har det fint på smertestillende, men straks forværres uden, har den jo ondt et eller andet sted, og derfor opfører den sig som den gør.
    Så blodprøver ville ikke umiddelbart være det sted jeg søgte efter forklaringen -jeg ville istedet nok få mærket hunden efter fra top til tå og se om der er reaktioner nogen steder, og så ellers få scannet, lavet røntgen eller hvad der nu måtte være relevant altefter hvor problemet er.

Hvis ikke den nuværende dyrlæge kan finde årsagen, så er der jo rigeligt af dyrlæger at vælge imellem, så jeg ville altså ofre et dyrlægebesøg mere, men hos en anden (og dygtig) dyrlæge)

Ang massør/kiropraktor, så afhænger det jo af hvor du bor. Men når dens reaktioner er så voldsomme, vil jeg ikke gå udfra at sådan en er nok -det kan måske hjælpe til at lokalisere problemet hvis ikke dyrlægen kan, men det kan næppe stå alene

• #5   3. dec 2014 Jeg ville nok prøve at opsøge en anden dyrlæge ... og så få undersøgt hundens ryg, ben, led med mere ... når blodprøverne ikke viser noget, så er det nok nærmere noget med den muskler, eller led. Kræver nok røntgen eller scanning

• #8   3. dec 2014 Jeg er udmærket klar over min hund har smerter spørgsmålet er bare hvad det er og jeg tager min hund tildyrlægen når jeg bliver bekymret og ja det er mange gange men jeg vil ikke risikere noget smiley
    sidst jeg ringede til ham ville han ikke kigge på ham men jeg skulle bare forsætte på pillerne
    Jeg mener bare man skal finde problemet i stedet for bare og blive ved med og give ham piller og tak for jeres mange svar og forslag

• #9   3. dec 2014 Den hund skal gennem røntgen og derefter have tjekket sin krop hos fx kiropraktor eller osteopat. Brug google.

• #10   3. dec 2014 Jeg får ham gemmem en røngen. Og så må jeg kigge efter.en anden dyrlæge har overvejet årslev har hørt så meget godt om dem !

• #11   3. dec 2014 Som de andre siger find en anden dyrlæge og helst et Dyrehospital hvor de har den fornødne ekspertise og udstyr til at undersøge hunden ordentligt.

Måske hunden skal trappes ud af de smertestillende inden besøget, så den nye dyrlæge får det reelle billedet, men det syntes jeg at du skal snakke med dem om.

• #13   3. dec 2014 Der ville ikke være fair på nogen måde og tage ham ud af den smertestillende ikke når man ved hvordan hen redigere på det.
    Jeg må undersøge nogle.forskellige dyrlæger og så forbi min egen og hente alle papirerne på prøverne så en anden dyrlæge kan kigge på dem og på min hund !

• #14   3. dec 2014 Mener det samme som de andre Prøv en anden dr.læge eller dyrehospital Det er jo synd for både hunden og dig

• #15   3. dec 2014 Hvorfor startede hunden i sin tid på smertestillende og hvilken piller får han?

Jeg har dyrlæge i Aarslev og jeg er glad for dem.

• #16   3. dec 2014 Ja jeg har hørt super godt om årslev og det er også der for jeg har overvejet og skifte til dem

han får onsior smertestillende
    Det gjorde han da han havde haft nogle dage hvor han var mærkelig og de undersøgte ham og mente det var noget mave tam tam der var i omløb så han kom på smertestillende og antibiotika og så kom han ud af det og så begyndte han og blive mærkelig og dyrlægenre mente han skulle forsætte med pillerne og så har den onde cirkel bare kørt siden og der er blevet taget den store blodprøve pakkee og to andre hvor de undersøger hans nyere og sterile urinprøver

• #17   3. dec 2014 Jeg bruger Årslev til hjerter, de er meget kompetente og meget behagelige. Ellers bruger jeg Højby, de er også kompetente og behagelige.

Hvilken dyrlæge har du været hos?

• #18   4. dec 2014 Aunslev dyrlægerne smiley

• #19   4. dec 2014 Er hans tænder blevet undersøgt ?
    En flækket tand eller tandbyld kan give stærke smerter.
    Måske er det derfor, den søger væk fra jer. og er aggressiv overfor andre hunde.

• #20   4. dec 2014 De har tjekket ham i munden.
    De har tjekket ham problemet er bar at der er intet og finde

• #22   4. dec 2014 Nej det har han ikke.
    Det kom pludselig en aften startet med og tisse i søvne og så så blev han værre og værre så kom det en lille gang opkast og så begyndte han ikke og ville snakke med os han rystæt og gemmet sig hvor vi ikke kunne komme til ham.

• #23   4. dec 2014 Kan varmt anbefale Årslev... De har reddet både min og kæresten´s hund.

Og de bliver ved til de finder årsagen smiley

• #24   4. dec 2014 Jeg må prøve og ringe til dem smiley

• #26   4. dec 2014 OK - jeg undre mig en smule her: Man giver ikke smertestillende for en maveinfektion! Man plejer at nøjes med at give antibiotika, hvis man giver noget. Hunden har tilsyneladende gavn af det smertestillende og forsøger man at tage den af det reagere den med alle tydelige tegn på at den har smerter et eller andet sted i kroppen. Rimeligt underligt at man ikke STARTER med en røngtenundersøgelse. Det kan jo være at hunden fx har en diskosprolabs, som jo helst skal opdages og behandles sådan lidt hurtigt og ikke efter et par måneder, hvor prolabsen evt kan være blevet forværret fordi hunden bare er blevet smertedækket og så ellers bare udsat for sin helt normale tilværelse.
    Noget helt andet er at du ikke skal regne med at din Jack Russel han bliver ved med at være social overfor andre hunde og især ikke andre hanner. 1½ år's alderen er en meget typisk alder for terriers at begynde at udvikle egetkønsaggresion. Så hans ulyst til at være social med andre hunde har ikke nødvendigvis noget at gøre med at han har smerter ! Det er helt normalt for terriers og en del af pakken; det er sjældent at en voksen terrierhan har lyst til særlig meget samvær med andre hunde og det skal man respektere.

• #27   4. dec 2014 Vi har to terrier og begge kan med alle! Det har aldrig været noget problem og der er jo heller ikke noget når han har fået sin smertestillende men walther elsker andre hunde, han er ikke en typisk terrier hvad angår sit temperament. OG han er også kasterert of har aldrig nået og blive en "rigtig" han hund
    Hvad der angår hvad der har skulle være tjekket og i hvilken rækkefølge har jeg ladet min dyrlæge vurdere.

• #28   4. dec 2014 Så er der blevet bestilt til ved årslev dyreklinik smiley

• #29   4. dec 2014 Ja, OK det med kastrationen ændrer jo lidt på situationen smiley Det var bare en betragtning fra en garvet terrierejer (jeg har været omgivet af terriers hele mit 42-årige liv smiley ).
    Mht rækkefølgen i hvad der er blevet foretaget, så ja som lægmand har man ikke andet at henholde sig til end hvad dyrlægen vurderer. Jeg tillader mig blot at undre mig over det, da jeg har en rimelig pæn viden om emnet smiley
    Godt du har taget den videre for at få tjekket hvad det egentlig er din hund fejler.

• #30   4. dec 2014 Ja glæder mig helt til min lille mand bliver si selv
    men synes jeg har været rigtig heldig med mine drenge Ingen af dem opføre sig som et typisk terrier den ene er kastreret og den anden er ikke smiley og tak for hjælpen

• #31   4. dec 2014 hmm... heldig fordi de ikke opfører sig som den race de er? Var det så ikke nemmere at vælge en race der (normalt) opfører sig sådan som man ønsker smiley

Bortset fra det, så er jack russels en af de racer man ser RIGTIGT meget blandt hestefolk, og det er godt nok meget sjældent jeg har oplevet problemer med dem, når de rende frit rundt i stalden (og dermed med kendte hunde) og på stævnepladser (= ofte fremmede hunde).
    Så selvom terrier generelt ofte har anlæg for egetkønsaggression, oplever jeg egentligt ikke JRT som en race hvor dette er meget udbredt.

Jeg håber osse i finder løsningen -var hunden min ville jeg insistere på at få den smerte-undersøgt.
    Jeg forstår simpelthen ikke at jeres dyrlæge bare har taget blodprøver/urinprøver og stillet sig tilfreds med dette. De prøver kan jo ikke vise hvor staklen har ondt.
    Håber der er bedre held med den nye dyrlæge smiley

• #32   4. dec 2014 Jeg har en aftale med årslev på mandag hvor de under søger alt vi tager alle hans papire med så de kan kigge på dem. Håber og tror på de undersøger han grundigt og finder ud af hvad der er med den lille mand smiley

Kommentér på:
Hjælp!!!

Annonce