{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.212 visninger | Oprettet:

Halling Skov 5700 Svendborg {{forumTopicSubject}}

Kopi af mail fra den 30-12-14.

Til Jørn Knudsen

Vi har modtaget din henvendelse om regler for færdsel i kommunens skove.

Reglerne er ret enkle:

· I offentlig ejede skove må man færdes døgnet rundt.

· Hunde skal føres i snor i skov.
· Der må cykles på skovveje og -stier, som er egnede til cykling med almindelig cykling.

Du kan se reglerne på Naturstyrelsens hjemmeside: www.nst.dk/naturoplevelser/regler i naturen.

Der er ingen officiel hundeskov i Hallindskoven, men der har bredt sig en praksis med at lade hunde løbe løse på de åbne græsarealer ved gravhøjene.

Kommunen har hidtil ikke taget skridt til at håndhæve forbuddet mod løse hunde i skov. I praksis kan forbuddet håndhæves ved, at skovejeren, i dette tilfælde kommunen, får oplyst hundeejerens navn og adresse, der videregives til Politiet.

Vi arbejder på at få anlagt en rigtig indhegnet hundeskov. Et muligt areal er et område ved Genbrugsstationen på Odensevej. Her er åbne græsarealer, skov og en lille sø - se kort. Men desværre er det endnu ikke lykkedes at find penge til at anlægge hundeskoven.

Der er ingen aftale med Svendborg Mountainbikeklub om, at der må køres udenfor skovstierne. Vi har netop aftalt et møde med mountainbikeklubben for at drøfte anlæggelse af afmærkede ruter, der kan være med til at begrænse sliddet på skovbunden.

Hvis du har spørgsmål til sagen, er du velkommen til at kontakte mig på tlf. 3017 5429.

Venlig hilsen

Peter Møller
Landskabsarkitekt

Svendborg Kommune
Center for Ejendomme og Teknisk Service
Trafik og Infrastruktur
Svendborgvej 135
5762 Vester Skerninge

Tlf: +4562233429
Mobil: +4530175429
Email: peter.moller@svendborg.dk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halling Skov 5700 Svendborg
  • Animaks.dk
    Animaks.dk Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
    #1   1. dec 2014 Hvor er der ærgerligt at der ikke kan findes en løsning på dette. Hallindskoven er en fantastisk "hundeskov" der benyttes af rigtigt mange glade hunde -og hundeejere hver eneste dag.
    Jeg har ofte min gang i Hallindskoven og glædes over den samhørighed man oplever samt at hundene næsten altid finder legekammerater.
    Hallindskoven ligger ikke bare smukt, men også meget centralt og dette gør at området bliver godt benyttet af hundefolk såvel som andre og dette skaber MEGET sjældent problemer.
    Hvis man vælger at "flytte" ud til Odensevej ved genbrugspladsen er jeg virkelig tvivlsom overfor om dette område vil blive lige så frekvent benyttet.
    Det ville være meget ærgerligt... og ydermere tror jeg ikke at kommunen vil kunne forhindre at folk alligevel benytter Hallindskoven... Uanset om de "truer" med politi eller ej.

Mvh. Peter/Animaks

• #2   1. dec 2014 Hej
    Du har ret, det er et herlig sted at komme.
    Som du kan se, i de andre indlæg, er grunden tilsyneladende, at man mener andre ikke kan få adgang til skoven.

Men, men - behøver en hundeskov været hegnet ind, kunne man ikke "nøjes" med en mindre indhegning til feks. hvalpe træning.

At der dags dato ikke er en officiel hundeskov i Svendborg, er tilsyneladende at kommunen mangler penge.

Forslag:
    Få gang i en brugergruppe, som går i dialog med kommunen, og alle andre bruger af skoven, således vi alle kan få glæde af Halling Skov

Og lige en sidste ønske -
    Kan vi ikke blive enige om, at vi samler hundelortene op på hovedstierne samt på det grønne område

Hilsen
    Jørn Knudsen

• #3   1. dec 2014 smiley
    Åååh der stammer min familie fra.
    Min morfars familie ejede/ejer Porthuset dernede...
    smiley Trist med skoven. Jeg brugte den meget da jeg var barn, men allerede dengang var det nærmest det Vilde Vesten, når folk gik ture med hunde. Jeg gik med min mormors 2 gravhunde basser og de var ik lette at kalde ind, hvis der kom andre hunde. Dog var folk pivringe til at holde egne hunde i snor. Håber da, at I får fundet ud af det, da skoven er et skønt område at bevæge sig rundt i når man er ansvarlig hundeejer.

• #4   1. dec 2014 Det er sådan en fed skov og vi har haft mange gode timer derude. Min ene hund er dog også blevet ramt af en mountainbike derude...

Kommentér på:
Halling Skov 5700 Svendborg

Annonce