{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

En hund og aktivering. {{forumTopicSubject}}

kunne godt bruge nogle gode ideer.
Så jer med en hund, hvordan underholder i jeres hund og gør dagene forskellige?
Herhjemme er dagene ret ens pt, for Lucky gider ikke ud i kulden, håber dog dette bliver lidt bedre når han får sine dragter med ben i, for jeg mistænker at det er pga at hans ben driller når det bliver koldt at han ikke vil ud.
Nå men det gør jo også at der ikke rigtig sker noget som helst, og han ser ingen andre hunde eller noget som helst, sover bare det meste af tiden, så leger vi lidt og putter selvfølgelig. Men jeg synes bare det må være et rigtig kedeligt hundeliv, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal finde på.
Jeg har ikke selv særlig meget energi pt, så bare at ordne alle de dagligdags ting der er, så gider jeg egentligt ikke særlig meget mere, og når lucky ikke gider gå de gode ture vi plejer, så kommer vi bare ikke særlig meget ud og oplever noget.

Vi kender ingen med hunde, så det er kun de hunde vi møder på gå tur vi snakker med. Planen var jo vi selv skulle have en mere, men det ser ikke ud til at blive muligt lige foreløbigt.

Så hvad laver i med jeres hunde for ligesom at give hunden et godt og indholdsrigt hundeliv? for jeg har virkelig dårlig samvigtighed, selvom lucky da virker til at være glad og har det godt, og han elsker jo opmærksomheden fra os. Han er jo stortset i samme rum som os 24/7 så det er ikke fordi han bare ligger alene..

Vi var på besøg ved svigermor igår, og det elsker Lucky, men vi er hjemmemennesker, specielt min kæreste gider ikke afsted særlig ofte, så det er jo ikke så tit lucky kommer afsted.
Jeg tager dog lucky med ned til min mor 1-2 uger her i december, så sker der da lidt, og til jul skal vi ud til svigermor, hvor vi bliver til den 25..

Men til januar begynder vi på fjernstudie, så der er nok ikke tid og energi til at skulle rende en helt masse steder efter "skole" så der kommer jeg virkelig til at mangle noget der kan underholde lucky lidt mere end det vi allerede gør.. Forhåbentligt render han igen glad ude i vejret til den tid, men jeg ved det jo ikke...

har overvejet at gå til noget træning med ham, men han er ikke en pleaser og gider ikke det der træning mere end 10 minutter så er han forlængst videre til noget andet, og det giver ham jo ikke noget socialt, for det er jo træning, ikke leg.

Jeg har prøvet at tage til træf men det var ikke en succes, og har ikke haft held med at finde hundevenner udenfor det.
Vi har aktiveringsspil, men dem kan han udenad, så der går 2 sek så er de lavet.. Men måske jeg skulle købe nogle flere?

håber at få nogle gode ideer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En hund og aktivering.
  • #1   29. nov 2014 Der er ingen undskyldninger, der er gode nok til at springe holdtræning over. Så afsted med jer.
    Jeg har bestemt heller ikke en pleasende race, nok nærmere det stik modsatte, og står altså med en rallybegyndermester og en hvalp på fire mdr, der kan gå en hel rallybane.
    Du skal bare finde din hunds motivator.

Rally ville være et godt bud, hvis hunden hader gentagelser.

• #2   29. nov 2014 han er knap 2 år gammel, og vi har bestemt ikke manglet det til nu.
    Men for mig er det mere for at få ham ud og få noget socialt, end træning. For han kan hvad jeg ønsker han skal kunne.

men vil da se om det kunne være noget for os..
    man kan sagtens hyggetræne ting herhjemme, lære ham tricks osv. for han er dygtig nok, han gider bare ikke i længere tid af gangen, heller ikke selvom det ikke er det samme. Han vil meget hellere lege, eller ud og gå en lang tur.

• #4   29. nov 2014 Måske jeg til en start skulle prøve nogle af øvelserne herhjemme, og se om det er noget han gider. Så kan vi jo begynde på et hold hvis det er noget han synes er sjovt. Det lyder jo til at være ret ligetil, og noget af det bruger vi sikkert i forvejen. smiley
    Vi kan alligevel ikke starte lige nu.

• #5   29. nov 2014 www.agilitypote.dk

Dér kan du læse om hvordan jeg aktivere min hund smiley

• #6   29. nov 2014 Tak Stine, det vil jeg kigge lidt på senere, skal til at lave mad smiley

Når det er godt vejr, har vi også hygge "agility" i haven.. Han er ikke så lydig at han ville kunne gå på et normalt hold og har ikke haft held med at finde nogle der har så små spring osv. at han faktisk kan være med alligevel.
    Så jeg laver en lille bane, hvor han kan løbe hen over springene osv. så han ikke kommer til skade eller overbelaster sig.. Han er dog ikke god til det, men pyt..

Men det er igen om sommeren, for det er kun her i vinterhalvåret vi mangler noget. Om sommeren er der fuldt fart over feltet og masser at finde på smiley

• #8   29. nov 2014 Tak Pia, det vil jeg da helt sikker.. Det var da en super god ide.
    Så kan vi også ligge stille ud, hvis han ikke kan holde koncentrationen, eller tilpasse det til hvornår vi har tid og lyst.. For nogle gange får vi nok mere tid end andre. smiley

jeg tror også han har nemmere ved at koncentrere sig herhjemme fremfor på et hold, for der vil han hellere snakke med de andre hunde. Men det er selvfølgelig noget af det de lære på et hold. Men hvem ved om vi bliver så bidt af det at vi begynder på et hold..

• #9   29. nov 2014

han gider bare ikke i længere tid af gangen, heller ikke selvom det ikke er det samme. Han vil meget hellere lege, eller ud og gå en lang tur.

Jamen det er jo lige netop det du skal udnytte. Når du træner, så skal du lege øvelserne ind i ham.

• #10   29. nov 2014 Jeg er enig med de andre i at det ville være rigtig godt for jer at starte til noget holdtræning. Det lyder for mig en lille smule som om din hund kunne være lidt inaktiv, siden han kun vil sove hele tiden. Giv ham nogle aktive opgaver han skal løse i løbet af dagen, så han får en meningsfyldt dag Nok ikke så meget spil, men opgaver du også deltager i - Og så afsted til noget holdtræning smiley

• #11   29. nov 2014 Anni, når lucky leger, er det at løbe rundt og rundt og rundt i fuld fart, bide mig i fingrene osv. Det er ikke sådan en, vi er tæt og vi kan lave noget leg.. Ellers ville jeg bruge det..

Labsen han sover ikke hele dagen, for vi leger, går en kort tur når jeg endelig får ham ud fra under sengen, så han er aktiv nok indenfor, men synes bare det bliver meget det samme.. Jeg gider jo heller ikke stå op, lege den samme leg, spise, lege noget mere og gå i seng..
    Om sommeren er han meget meget aktiv, og der vil han være ude 24/7 hvis han får lov, og vi laver en masse. Men pt. driller hans ene bagben simpelthen så meget, at han ikke vil ud, og det gør jo så at han sover det mere, fordi han ikke bliver aktiveret hele tiden, og jeg ikke kan finde på særlig mange nye ting. Vi er ved at lære lidt nye tricks, men det gider han selvfølgelig ikke lang tid hver dag.

Vi skulle meget meget gerne begynde at komme mere ud igen, når vi får de dragter (De skulle gerne komme med posten i næste uge) men der er ikke så meget andet at gøre pt. end finde noget mere sjovt at lave indenfor.
    Og vi har selvfølgelig været ved dyrlægen, men hun mente ikke der var noget at gøre ved det, han har PL.. Det har heller aldrig skabt problemer som dem her før.

Han er en lille meget kuldskær lille hund, så det er jo klart han ikke gider ligeså meget når det bliver koldt.. men det er ikke fordi han ikke laver noget overhovedet.

• #12   29. nov 2014 Jeg har meget sjov ud af at lærer mine hunde at "hjælpe" mig i hverdagen. Luk en dør, luk en skuffe, bære posten, bære sokkerne over til vasketøjskurven etc det er meget hyggelige indendørsaktiviteter

• #13   29. nov 2014 labsen tak for forslaget smiley tror dog ikke lucky er stor/tung nok til at lukke døre og skuffer, og posten flænser han. men jeg prøver at lære ham at rydde sit legetøj op i kassen, men han er virkelig ikke god til det. men han fatter det vel engang smiley
    kunne være vi skulle lave mere af den slags.

• #14   29. nov 2014 Husk ikke at sætte begrænsninger for din hund smiley Ikke ment som en kritik, men det mentale engagement hos os mennesker er bare så vigtigt, når vi træner hunde. Selvfølgelig kan Lucky lærer f.eks. at rydde sit legetøj op smiley Du skal tænke yes nu skal min kloge hund lærer noget nyt og så skal du overveje hvordan du bedst muligt formidle det du ønsker Lucky skal gøre. Måske er han ikke stærk nok til at lukke en dør, men så er der nok noget andet du kan lærer ham at puffe til. Kun fantasien sætter grænsen smiley

• #15   29. nov 2014 lucky er bestemt en klog hund, han er bare ikke en hund der altid gider og når man fanger ham så bliver han over ivrig og så gør han bare alt muligt..

jeg kan godt se jeg får det til at lyde som om jeg ikke tror at lucky intet kan og vi ikke laver noget. sådan er det slet ikke. mangler bare mere at lave de dage hvor vi ikke er ude at gå en lang tur osv. for at han netop ikke bare skal ligge.
    lige nu putter han på min arm, og det elsker han og er jo også en form at være sammen på, men j eg vil gerne lave noget mere aktivt som samtidig er vildt sjovt for os begge, bare ikke det samme som vi plejer. vi har et super godt bånd og et godt makkerskab, og selvom vi umuligt kan være mere sammen end vi er nu, gør det jo ikke noget at bruge tiden nogle dage på noget andet og måske som du siger, kunne jeg være lidt mindre passiv, selvom det er sjælendt jeg er det, men det skader jo ikke at være endnu mere med i det.. smiley

• #16   29. nov 2014 Brug den leg til belønning. Hvis han bliver belønnet med noget han synes er skide sjov, så gider han også at lave noget.

• #18   30. nov 2014 Tak for ideerne Pia.. Det med at gemme godbidder osv. gør vi i forvejen, men ikke så tit, så måske jeg også skulle igang med det lidt mere og gøre det lidt sværre for ham nogle gange.

alle de tricks han allerede kan eller er ved at lære står i hans profil smiley men der er da nogle af dine han ikke har prøvet, så det kunne være vi skulle igang med dem, når han er ved at være lidt mere sikker i dem jeg er igang med.

• #19   30. nov 2014 Du kunne også lære ham punkterne i DKK Trickfærdighedsprøve 1, hunde der ikke er så tændt på lydighed er ofte ganske pjattede med at lave trick.

At lade dem bruge snuden er jo også altid et hit smiley

Kommentér på:
En hund og aktivering.

Annonce