{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aflivet ved en fejl
  • #1   27. nov 2014 Ja Gina det er forfærdeligt Jeg delte den igår på FB Det er faneme synd smiley

• #3   27. nov 2014 Nemlig Vark smiley

• #4   27. nov 2014 Selvfølgelig må den slags fejl ikke ske, men hvem ved, måske var udfaldet blevet fuldstændig det samme (nok ret sandsynligt, tænker jeg) og så var det alligevel endt med aflivning, men nu slap hunden da for at sidde på internat i måske lang tid.

Men trist at miste sin hund sådan. Jeg synes dog ikke ligefrem at jeg vil opfordre til sadistisk vold mod dem, der begik fejlen. Men sådan er vi jo så forskellige...

• #6   27. nov 2014 Vark: Hvad er sandsynligheden for at hunden ville blive "frikendt" når nu ejernes "beviser" for ophav ikke var gode nok? Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke oddsne er ret gode. Det ville så resultere i at hunden alligevel blev aflivet, blot efter at have siddet på internat i lang tid.

Jeg synes raceforbuddet er idiotisk, men når nu forbuddet er der, forstår jeg slet ikke hvordan folk tør købe hunde af tvivlsom oprindelse. Der står i EB at de var blevet anmeldt af en anonym kilde - det er der sandsynligvis en eller anden grund til. Den rigtige historie får vi dog næppe af hverken EB eller Fairdog...

• #8   27. nov 2014 Og så af ren nysgerrighed kunne jeg da godt tænke mig at se et ordentligt billede af vovsen, men jeg kan kun se det hvor man ser nakken af den. Er der nogen der ved, hvorfor det er det eneste billede (eller har jeg overset noget)?

• #9   27. nov 2014 Jeg syntes slet ik det hundens tarv at den har været så længe på internat/hundepension og jeg ville slet ik købe en hund unden tavle, hvis den havde den mindste chance for at blive forvekslet med en af de forbudte racer.. Hermed siger jeg IKKE at det ok at begå sådan en fejl

• #12   27. nov 2014 Jinx: Nja, der skal jo være en begrundelse. Begrundelsen her var at hunden havde samme størrelse og flere andre træk som en amstaff, så det må jo siges at være en reel mistanke. Og når Fairdog selv siger at INGEN kan vurdere hvilken race en hund er og det i øvrigt er ejeren, der skal bevise hunden ikke er ulovlig, så bliver det unægteligt svært, når man har en hund, der ligner en listehund.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #16   27. nov 2014 At fratage folk retten til at kæmpe for sin hund er ikke godt nok. Når loven er som den er skal man ikke haste en sådan sag igennem.

Selvfølgelig burde de ansvarlige stå til ansvar. Det er en alvorlig sag for forurettede men det kommer sikkert ikke til at ske. Man kan ikke have folk ansat til at arbejde med de her ting når de ikke selv kender og holder loven.

• #17   27. nov 2014 Jeg synes selvfølgelig også, at det er forfærdeligt, at hunden blev aflivet før der var kommet en ende på sagen. MEN som flere af de andre påpeger, så ligger bevisbyrden hos ejer; og når man køber en hund, der unægteligt kan komme til at ligne en listehund, så bør man altså være klog nok til at regne ud, at loven altså er indrettet på den måde, at man skal kunne bevise, at hunden ikke er en sådan. Det er selvfølgelig enormt ærgerligt, men det må være en advarsel til lige at tænke et køb bedre igennem en anden gang smiley

• #20   27. nov 2014 Loven blev ændret i år, og det er der måske nogle i politiet der ikke har været obs på.
    Men der er truffet en beslutning af både politikredsen og Rigspolitiet om at ejerens beviser ikke er tilstrækkelige.
    Hvilket de ikke er.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#21   27. nov 2014 Og det er så ikke op til dem at vurdere,såfremt ejer ønsker at køre videre med sagen. De burde om nogen selv oplyse de rettigheder der er til ejeren. Det er helt galt og så kan man komme med nok så mange undskyldninger.

• #22   27. nov 2014 Det er yderst beklageligt at en hund bliver aflivet inden sagen er afsluttet, uanset race.
    Når det så er sagt, så kan jeg ærlig talt ikke se problemet. Når man anskaffer sig suspekte hunde, så ved man at der er chance for at blive busted og stå med håret i postkassen omkring det at bevise racerne i ens hund.

Det lader til at folk stadig avler med hovedet oppe i røven og de eneste taberne i det her, det er sku hundene.
    Kan godt være jeg lyder hjerteløs, men helt ærlig, lærer folk det aldrig? Hvor længe er det nu vi har haft hundeloven omkring de forbudte racer?

• #24   27. nov 2014 Jeg siger ikke, at der ikke er begået fejl, Men man skal forstå at der er ikke tale om at man kan få sagen behandlet ved domstolene, som man kan i en straffesag.
    Der er tale om at man for egen regning kan anlægge en sag mod politiet. Ganske som man kan mod enhver anden myndighed, der træffer en administrativ afgørelse.
    Der er truffet en endelig afgørelse

• #25   27. nov 2014 Vi er enige Ida, dem der ender i fedtefadet kan slet ikke se at de selv bærer fejlen og skylden, de skyder derimod med skarpt mod alle andre. Og jo det er pisse hamrende synd for de hunde det går ud over, men jeg kan ikke sætte mig ind i det, ikke længere.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#26   27. nov 2014 Det er ikke et ? om at ejer er en idiot eller ej. Det er ene og alene at politiet inden ejeren har haft mulighed for at gå videre med sagen har aflivet hunden. At man på den måde kan handle uden hensyn til folks rettigheder er helt uhørt. Hvorfor overhovedet have muligheden,såfremt man ikke får til til at gøre brug her af.

Hvis de folk der er ansat til at få folk til at overholde de love og regler der er, ikke engang selv holder dem,så kan de fleste se at det er et alvorligt problem. Et problem der er meget større en at en hund nu er aflivet.

• #27   28. nov 2014 Max er du klar over, hvad det betyder hvis ejeren vælger at anlægge sag?
    Der er tale om at der skal anlægges en civil sag.
    Hvilket betyder at sagen typisk tager mange måneder eller år, og at ejeren hæfter for samtlige omkostninger, hvis han taber sagen.
    Det er ikke et spørgsmål om at det kan ankes, for det kan det ikke.
    Hvis det er rigtigt at ejeren ikke har givet samtykke til at hunden blev aflivet, så er der begået en fejl. Problemet er så at ingen ved hvad ejer og politi har sagt, da de mødes før hunden blev aflivet

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#28   28. nov 2014 Det har jeg forstået. Mener bestemt ikke det vil være det bedste for hunden,men det er et valg kun ejeren skal tage. Man må formode såfremt at ejeren har givet tilladelse at de har dennes underskrift. Det er jo ikke en bananreplublik

• #29   28. nov 2014 Der er ikke i lovgivningen et krav om at ejeren skal underskrive noget.
    Men hvis han havde hyret en advokat, ville denne aldrig have tilladt at det sidste møde skete uden at advokaten var til stede

• #32   29. nov 2014 Føj noget svineri inkompetente magtliderlige svin ! smiley smiley smiley !

• #33   29. nov 2014 Eller også gør de bare deres Job og så det reageringen der er fucked up.. Husk nu lille vovse intet mærker ved aflivning og det os menneskers skyld at der bliver avlet hunde, der ikke burde blive født. Det ik politiet men ejernes skyld

• #35   29. nov 2014 Det er nu ikke så meget om "hunden mærke noget" men den stakkels familie der var klar på at tage kampen op

• #36   29. nov 2014 Ja, men hvad havde det ændret udover at hunden skulle have siddet længere i pension? Ja, der er begået en fejl og det burde ikke ske (det er jo derfor det hedder en fejl), men jeg er overbevist om at det er at gøre hunden en bjørnetjeneste at tage sagen til domstolene. Det er jo ikke fordi beviserne for hundens ophav pludselig bliver anderledes bare fordi der går længere tid.

Og husk, det er politikerne og de avlere, der bliver ved med at lave ulovlige hunde (eller hunde, hvor det ikke kan bevises at de ikke er ulovlige) I skal være sure på. Politiet gør bare deres arbejde - og laver engang imellem fejl ligesom ALLE andre mennesker.

• #38   29. nov 2014 Tja, det er svært at sige hvad folk vil gøre. Jeg tror desværre der er mange, der af en dårlig opdrætter er blevet overbevist om at hunden ikke er ulovlig. Og man elsker jo hunden uanset hvad den er, så jeg forstår udmærket at folk bliver desperate. Men når nu beviserne en gang er afvist fordi de ikke var tilstrækkelige, så tror jeg simpelthen ikke noget ville ændre sig andet end at man trækker pinen ud for hunden.

• #39   29. nov 2014 Sådan nogen fejl" må bare ikke ske det er simpelthen så usmageligt det er jo et spørgsmål om liv eller død og nu i den her situation blev det død stakkels stakkels familie

• #40   29. nov 2014 Ja, og det ville have været enden af det alligevel - på grund af loven, men IKKE på grund af at der er begået fejl. Jeg synes det er utroligt trist at en hund skal aflives uden anden grund end at man ikke kan bevise den ikke er det den ligner, men sådan er loven nu engang og hvis man ikke accepterer det, risikerer man altså at pludselig stå i en rigtig grim situation. Denne historie er desværre et rigtig godt eksempel på hvorfor man skal være utroligt varsom med at købe "suspekte blandinger" - I hvert fald så længe loven er som den er.

• #42   29. nov 2014 Vark: Ja, jeg er synsk. Og uddannet. Eller noget....
    ...problemet er, at det er totalt lige gyldigt hvad jeg synes jeg kan se eller ikke se (nu har jeg kun set et billede af hundens nakke - det kan man så også undre sig over), når loven siger at ejer skal bevise at hunden IKKE er ulovlig. Politiet har en gang sagt at de "beviser" de havde, ikke var gode nok, så beslutningen er jo truffet. Som jeg forstår det er retssagen ikke en anke af beslutningen, men en civil sag mod politiet og jeg har ærligt talt svært ved at se, hvad det skal gøre godt for.

Jeg kan jo omvendt spørge: Hvor stor sandsynlighed vil du sige der ville være for at hunden blev frikendt, når politiet en gang har bedømt at ejernes beviser ikke er gode nok?

• #43   29. nov 2014 Hvis man læser de sagsakter, som Fair Dog har lagt op på deres FB er der efter min mening ikke meget at komme efter. Det ser ud til at de eneste fejl politiet har begået er af ren administrativ karakter og de ville ikke have nogen som helst betydning for udfaldet. Og så er det da godt nok noget rod at Fair Dog har givet politiet andre oplysninger om ophav end ejeren selv (staff/rottemix vs. "ulæseligt/dob/box). Det er lidt påfaldende, må jeg sige....

• #44   29. nov 2014 Det lyder da til at ejerne har haft deres på det rene ellers havde de da nok ikke ville køre den videre i retten hvis de vel og mærket havde fået chancen

• #48   29. nov 2014 Altså hvis du kan bevise at hunden ikke er ulovlig ved evt. DNA så kan det jo bevises
    Den vej er ikke på Facebook så ved ikke hvad der står derinde

• #49   29. nov 2014 Mener ikke om du kan bevise det men om ejerne Self. Min fon kokser lidt

• #51   29. nov 2014 Vark: Har du læst papirerne, som Fair Dog har lagt på hjemmesiden? Og har du forstået loven? Det er ejerne, der skal bevise at hunden IKKE er ulovlig. Det har de ikke formået og da politiet har haft mistanke om at hunden er en amstaf-blanding, er hunden blevet aflivet. Rigtig trist for familien, hvis de har handlet i god tro.

Men tro ikke at det er en fejltagelse, at hunden er blevet aflivet! Den er blevet aflivet i følge reglerne, men der er begået flere administrative fejl, som dog ikke ville have nogen som helst betydning for udfaldet. Jeg synes det er en lortelov (for at sige det på godt dansk), men jeg krummer tæer hver gang folk forsøger at trække "offer-kortet" fordi de ikke har overholdt loven. Og nej, vi lever ikke i en banan-republik og jeg har ærligt talt meget svært ved at tage den slags retorik seriøst.

• #52   29. nov 2014 Ida Oke jamen så er det vel sådan det er men syntes stadig at det er synd for dem der sidder tilbage øv altså

• #53   29. nov 2014 Det synes jeg også, især hvis de har handlet i god tro. Og uanset må det være forfærdeligt at få sin hund taget og aflivet. smiley Men i det mindste fik de da hvalpene og tæven tilbage...

• #57   29. nov 2014 Og dermed røg al medlidenheden med vedkommende, herfra! Det er fandeme for dumt!

• #58   29. nov 2014 Kan godt være det politikerne der har lavet den møg lov, men så længe der er fjolser til ( avlere og KØBERE) ja så ender det aldrig.. Må erkende jeg overhoved ikke har ondt af de folk, hvis hunde bliver taget og aflivet, men jeg syntes det møg egoistisk at en ejer vil lade sin hund være flere måneder på internat/pension.. Jeg ville aldrig købe en hund der kunne forveksles med en listehund, hvis den ik var med stamtavle , så man ik behøver alt det bøvl..

• #59   29. nov 2014 Wow, ja, der røg min medlidenhed godt nok også! Hold op, hvor kan nogle mennesker være idioter. øv.

• #60   29. nov 2014 Grusomme mig: Det er jo en meget interessant oplysning! Er det fordi du kender ejeren, at du ved det?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#61   29. nov 2014 I forstår det tydeligvis ikke. Det har intet at gøre med hvem det er synd for eller der har ret. Om hunden så er så ulovlig som den kan blive er underordnet. Man har aflivet en hund før man har konstateret om ejeren vil gå videre med sagen.

For hvad med næste gang,hvor det måske rent faktisk er muligt for ejeren at gå videre med sagen og bevise at politiet tager fejl og hunden er lovlig?. Så kan det ikke hjælpe noget,at hunden er aflivet,for det plejer vi at gøre og det skete der ikke noget ved.

• #62   29. nov 2014 Var det ikke kun skambidningsparagraffen der blev ændret i år?
    Det burde da ikke have indflydelse på praksis omkring raceforbudet.

• #63   29. nov 2014 Enig Max Dens sag var ikke afsluttet ,så derfor er det forkasteligt, selv om det måske var en ulovlig race

• #67   30. nov 2014 Grusomme er du nu sikker på at det er ejeren der har sagt at hunden er ulovlig?
    Og ja man kan komme i tvivl om hvem der ejer en uregistreret hund.
    Men ejeren hedder Rene Olsen, og på Facebook hedder han Budi olsen

• #69   1. dec 2014 Har lige kigget på R.I.P Basse og der er ikke nævnt han er en ulovlig race overhovedet. Og nr man ser billedet ser man en smuk hund. Men må desværre sige at jeg regnede ikke med at folk herinde ville lyde som dem på nationen. I om nogen burde da støtte op om en person der har fået frataget sine lovsikrede rettigheder om at kæmpe for et familiemedlem. For tænk hvis politiet blev judge, jury and exsecutioner, så ville de gøre som de har gjort i mange sager om hunde. Uden at man kunne gøre noget. Må indrømme jeg er lidt forbavset over folk

• #70   1. dec 2014 Susanne, hvis nu ejeren blot havde købt en hund efter stamførte forældre, eller endnu bedre med stamtavle. Så var hunden aldrig nogensinde blevet taget, fordi ejeren derved ville have sin dokumentation i orden. Folk må altså selv tage ansvar og tænke sig om. Nu er det jo ejeren og ikke politiet der skal bevise at hunden er LOVLIG, og dette kan kun gøres via en stamtavle.

• #71   1. dec 2014 Tjez
    Kan udmærket godt se hvad du mener men hvad så hvis man virkelig gerne vil have en Box/lab blanding der er jo mange der godt kan lide blanding s hunde ??? Det kommer jo som real til at ligne suspekte blandinger uden rent faktisk også være ulovlige ????

• #72   1. dec 2014 Miss GBB: det er jo dér loven er indrettet sådan, at du skal kunne bevise, at det ikke er en ulovlig blanding, hvis du ved, at hunden unægteligt vil komme til at ligne en suspekt blanding. Der er mange hunde, der ligner suspekte blandinger uden rent faktisk at være ulovlige, men der skal man jo stadig kunne bevise, at den er lovlig smiley

• #73   1. dec 2014 Men hvordan beviser man så dette?

• #74   1. dec 2014 Er der noget om at man kun kan bevise det ved at begge forældredyr har stamtavler eller ???

• #75   1. dec 2014 Jeg regner da med at man skal bevise det ved, at begge forældre har stamtavle - som der bliver nævnt tidligere kan man i hvert fald ikke bevise det bare ved, at hunden er registreret, eller via en DNA-prøve smiley

• #76   1. dec 2014 Det er jo det syntes at loven burde være at man KUN må avle stamtavle dyr for tror det den nuværene lov går ud over uskyldige dyr da man ikke altid kan bevise forældredyrene s racer der kan være et utal af grunde for at man ikk kan bevise det forældre dyrene kan være gået bort forældredyrene kan være flyttet osv. Også står man pludselig med et stort problem

• #77   1. dec 2014 Miss: Det må man jo tænke over inden man køber en hund der kan ende med at ligne en listehund. Men jo, det ville helt sikkert være fantastisk hvis folk kun avlede med stamtavle, men det får du aldrig trumfet igennem.

• #78   1. dec 2014 Nej det har du nok ret i der er bare såååååå mange blandingen der kan komme til at ligne noget suspekt uden ret faktisk og være det

• #79   1. dec 2014 Ja, det er der. Men så må både avler og køber tænker sig om, i stedet for at avle/købe med hovedet under armen. Nu har den del af hundeloven efterhånden været der så længe, og der har været en del eksempler på folk der har fået aflivet deres hund netop pga. manglende dokumentation, så folk burde virkelig ikke være i tvivl om den del.

• #81   1. dec 2014 Htm charlie liidu underligt agument for faren ikk har stamtavle men nej chili kan ikk få stamtavle desvære

• #82   1. dec 2014 Reelt bygger dommen her jo ikke så meget på om der er stamtavle eller ej, eller om man vil godtage danskhunderegister.
    MEN når nu man har en hund, hvor der i købskontrakten står at den er X-blanding, og man via hunderegister kan se at forældrene vil give y-blanding, så er man måske lidt for godtroende hvis man tror hunden er lovlig, og man kan bevise dette??? Havde købskontrakten nu hængt sammen med hunderegistret, så er det jo ikke til at sige om beviserne så ville være nok???

Miss G.B.B, ovenstående vil jeg mene burde vække ens mistanke om at man i en sådan sag vil få MEGET svært ved at vinde.
    Men ja, reel bør man jo så ikke anskaffe en blanding, der kan forveksles uden du kan påvise at nogle af dyrene i stamtræet har en stamtavle, så du derved kan påvise din hun er lovlig.

• #83   1. dec 2014 Nix. Det eneste en DNA test kan bevise at pågældende hund stamme fra de og de forældre. Men du kan ikke ud fra en DNA test se hvad race hunden er.
    Selve stambogen koster vist kun 2-300 kr. så det er en ret dårlig undskyldning for ikke at få den lavet.

• #84   1. dec 2014 Men få evt en kopi af morens

• #87   1. dec 2014 Charlie.
    Nu ved jeg ikke hvordan reglerne er, det må man jo tjekke med specialklubben tænker jeg? Men du ville jo kunne få taget blodprøve der viser at chili er efter mor og far, og så burde opdrætter kunne få taget blodprøve der viser at far er efter farfar (med tavle) og farmor (med tavle) og derved kunne bevise ophavet er lovligt. Om man kan få lavet tavlen forsinket må specialklubben jo kunne fortælle, men tænker man fremad, bør man kunne få en DNA test i sin hunds journal, og derved senere kunne bevise at chili er efter mor og far, som igen er efter farfar, farmor, morfar og mormor som alle har tavle, og derved bevise at hunden er ren STB, og derfor lovlig.

• #88   1. dec 2014 Du kan kun bevise at hunden er renracet, hvis der er stamtavle på begge forældre. Så kan man teste at de nu også er forældrene til hunden, og dermed har bevis for at den ikke er ulovlig.

• #89   1. dec 2014 Belinda tænker bare at ufatteligt mange blandingen kan komme til at ligne en listehund box/lab staff/lab Bull/lab osv.

• #90   1. dec 2014 Miss G.B.B, ja måske, men det er jo netop der man som hundeejer bør være obs på sit ansvar, og på de konsekvenser ens handlinger kan ha. Og ja så det ærgerligt man måske ikke kan få drømme blandingen, men alt andet lige tager man den, må man også acceptere risikoen.

• #91   1. dec 2014 * TjæZ & Pinknaptostrupperen *: Man kan jo også sagtens gå ledet længere ud, har far ikke tavle, men farfar og farmor har, så kan man jo få DNA der siger at far er efter farfar og farmor, og at ens hun er efter mor (med tavle) og far (som er efter farfar og farmor med tavler)

• #92   1. dec 2014 Altså nu tror jeg ikk at når chili bliver voksen at der vil være nogen tvivl om hvad race hun er det er bare mens hun er hvalp at hun kan ligne lidt af hvert men tror ikke at du skal frygte noget når hun er blevet stor

• #93   1. dec 2014 Jeg er blevet stoppet af ordensmagten hvor jeg havde alle 3hunde med og de var slet ikk i tvivl om at mine hunde er lovlige og hvilke race de er

• #94   1. dec 2014 Belinda F: Det er selvfølgelig korrekt, dog tror jeg det kan blive et noget svære projekt at finde disse bedsteforældre, hvis man nu ikke længere har kontakt til den opdrætter.

• #95   1. dec 2014 * TjæZ & Pinknaptostrupperen *: Det kan du så ha ret i, pointen var mere at man reelt kan gå så langt ud man vil, og den vej bevise ophavet er lovligt.
    Så reelt kan man svare til G.B.B's spørgsmål, at man faktisk ved blandings avl bør starte med tavle dyr, og så lave DNA test ned i gennem, så kan man reelt godt ende med hunde hvor man skal noget ud i leddene for at finde tavlerne, men hvor man vil kunne bevise ophavet. Men ja det kræver en del arbejde, som næppe vil blive gjort, ja medmindre man vil være en seriøs blandings opdrætter, hvor blandingerne kan flade ud til at ligne listehunde blandinger.

Kommentér på:
aflivet ved en fejl

Annonce