982 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Bailey's mystiske hårtab /eksem !!!! Bailey's mystiske hårtab /eksem !!!!

Igår fik bailey en loppekur da jeg forgæves har forsøgt med shampoo'er og kamme da jeg ikke bryder mig om af komme andet på dem, Så jeg købte det der BAYVANTIC
til små hunde 1-4kg han vejer lidt over 2kg, samtidig igår afprøvede vi noget nyt foder til chihuahua hunde indefra royal canin, om aftenen så han mærkelig ud, han har ikke kløet sig hvad jeg har lagt mærke til men han er helt skaldet og med tør hud som rynker og det ligner noget eksem lignende.

Jeg prøvede så af komme noget helosan creme på og gav ham en trøje på i nat så han ikke kunne slikke det og og klø i det, det var måske ikke den rigtige løsning, men det var for af se hvordan det ville virke...

Her idag er det sort helt brun sort pletten, hvilket jo ser mærkelligt ud.

Han det være det loppemiddel, alså jeg synes det er underligt da det er kommet i løbet af nogen timer om aftenen og han fik både loppemidlet og maden om formiddagen.

Jeg har sat 3 billeder ind nederst i hans profil, så vær sød af kigge på det...

:o)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bailey's mystiske hårtab /eksem !!!!
  • #1   2. sep 2006 Kan desværre ikke hjælpe. Men det ser ikke rart ud ;0(

• #2   2. sep 2006 Det ligner allergi! rens det med klorhexidin og sørg for han ikke klør i det.

Det kan være foderet, tror dog ikke det er loppemidlet... det plejer at se anderledes ud hvis det er det.

• #3   2. sep 2006 Oki, ja alså han er jo vandt til af få royal canin, men da der jo er kommet nyt, til chihuahua hundenene, troede jeg jo blot det måske var bedre, men vil da prøve og se om det kan være det, jeg ringet ihvertfald til dyrelægen mandag

• #4   2. sep 2006 Det er med sikkerhed hårsækkemider og det er en arvelig sygdom som overføres fra moderen i hvalpen 3. levedøgn. Det kræver en kompliceret behandling med special medicin som hedder Ivomec eller Interceptor, som kun ganske få dyrlæger har dispentation til at bruge.
    Jeg kan anbefale Trollesminde Dyreklinik i Hillerød, Lisbeth deroppe er den førende expert på området.
    Og Pas på at ingen dyrlæger giver din hund Prednisolon, dette får nemlig hårsækmiderne til nærmest at eksplodere. Jeg ved hvad jeg taler om, da jeg selv har en hund med generaliseret demodex ( hårsækmider) og som nu efter 6 mrd. behandling er helt rask... Held og lykke

• #5   2. sep 2006 Hejsa Gitte, det lyder sørme ikke godt, men han er jo 6 mrd nu og har aldrg Haft skyggen af noget lignede...
    Det gør mig da en smule nervøs

• #6   2. sep 2006 Glemte at skrive at jeg synes du skal tage kontakt til kennelen , hvor du har købt den..... for der er med sikkerhed også nogel af de andre hvalpe fra kuldet der har det og det er nærmest forbudt at avle på en tæve med Demodex. Kram herfra

• #7   2. sep 2006 Spørgsmål:
    Fra M. Nielsen har vi fået et spørgsmål vedrørende behandling af en hund med hårsækmider. Nielsen spørger, om vask med Sebacil kan kurere hårsækmider efter 2 til 3 ganges vask. Da brevet fra Nielsen ikke nævner noget om sygdommens omfang hos hunden, vil jeg gennemgå de forskellige former for hårsækmideangreb hos hund.

Svar:
    Hårsækmiden- Demodex canis er en normal beboer i huden hos alle hunde. Som navnet siger, lever miderne nede i hårsækkene og de er til stede i et lille antal hos alle sunde og raske hunde. Miderne overføre til hvalpene fra tæven inden for de første tre levedøgn. Forsøg har vist, at miderne efter dette tidspunkt ikke kan overføres mellem hunde.
    Når hunde får hudsygdom på grund af hårsækmiderne kaldes denne demodikose. Hos hunde hvor demodikose bliver et problem skyldes det, at deres hud er økologisk favorabel for midernes formering og vækst. Dette menes at bestå i en immunologisk brist, som kan være af midlertidig eller permanent varighed. Demodikosen kan inddeles i to typer: Lokaliseret og generaliseret (udbredt) demodikose.

Lokaliseret demodikose
    Optræder som et eller flere mindre hårløse partier med rødme og let skældannelse, hyppigst i ansigt og på forbenene. Der oftest tale om unghunde og tilstanden er godartet med spontan helbredelse, og kræver sjældent behandling.

Generaliseret demodikose
    Dækker større dele af kroppen og kan inddeles i demodikose hos (1) unghunde fra 3-12 mdr, (2) voksne hunde og (3) kronisk potedemodikose.
    Ved den generaliserede demodikose er der tale om en mere alvorlig tilstand, hvor hunden ikke længere er i stand til at kontrollere antallet af mider, som opformeres i store antal. Tilstanden kompliceres ofte yderligere af sekundære bakterielle følgeinfektioner. Der er i de fleste tilfælde tale om en arvelig brist i immunsystemet, hvorfor disse hunde ikke må bruges i avl. Hvor den generaliserede demodikose hos unghunde fortsætter ud over det første leveår kan sygdommen ikke helbredes, men i bedste fald kontrolleres, så hunden ved gentagne behandlinger kan leve med sin sygdom.

(1) Unghundedemodikose.
    Der er tale om en videreudvikling af den lokaliserede demodikose. Dyret kan på grund af en immunbrist ikke kontrollere antallet af mider. Dog vil ca 50 % af disse hunde helbredes inden 1 års alderen, uanset om de behandles eller ej. Symptomerne svarer til de for den lokaliserede demodikose beskrevne blot med større hudområder involveret og en høj frekvens af sekundære bakterielle infektioner. Hos hunde som uden behandling kommer sig inden 1 års alderen kan arvelige forhold udelukkes.

(2) Voksen demodikose.
    Kan ses som en fortsættelse af unghundedemodikosen. Problemet kan forsøges behandlet ved gentagne behandling med midedræbende bade.

(3) Kronisk potedemodikose.
    Er som navnet angiver udelukkende lokaliseret til poterne og vil oftest vise sig ved kroniske bakterielle infektioner i huden mellem tæerne og trædepuderne (furunkulose). Gentagne bade i midedræbende midler kan anvendes sammen med antibiotikabehandling.

Diagnostisering af demodikose.
    Diagnosen stilles ved undersøgelse af skrabeprøver fra huden, som undersøges under mikroskop, med påvisning af mider og æg.

Behandling af demodikose.
    Det eneste kendte effektive middel mod demodikose er stoffet Amitraz (Sebacil indeholder ikke Amitraz), som herhjemme ikke er i handelen og kun kan skaffes af dyrlægen via Landbohøjskolens apotek. Da demodikosen som tidligere nævnt skyldes en manglende evne hos det angrebne dyr til at kontrollere midernes antal, er sygdommen vanskelig at behandle, når det drejer sig om den generaliserede demodikose hos hunde over 1 år. I svære tilfælde kan aflivning komme på tale.

Kristian Pedersen, Aalborg Dyrehospital

Har lige fundet det her, der lyder det jo som om det er ganske normalt, og af det ikke vil være arveligt, hvis jeg bruger ham som avlshund senere i livet..

• #8   2. sep 2006 Oki Gitte, jeg prøver, lige af kontakte dem der har hjulpet mig... Tusind tak for din viden indtil videre... :o)

• #9   2. sep 2006 Ja men jeg kan se på dine fotos at han ikke har det i generaliseret udbrud. Det vil sige at din hund har det på lokaliseret steder så det er positive tegn. Men sørg for at gå til en dyrlæge der ved hvad han/hun snakker om, fordi alt for mange ved for lidt om det, og fejlbehandler så i stedet F.eks med Advokate som ikke virker. Find en god dyrlæge som kan tage nogle skrabeprøver og derefter behandle med Iwomec eller interceptor.

• #10   2. sep 2006 Gitte jeg vender helt bestemt tilbage til dig, det lyder som om jeg godt kunne bruge din hjælp når jeg ved nærmere

:o)

• #11   2. sep 2006 OK du skal være velkommen ; )

• #12   7. sep 2006 Hvordan er det gået........

Kommentér på:
Bailey's mystiske hårtab /eksem !!!!

Annonce