1.485 visninger
|
Oprettet:
Er det i orden? {{forumTopicSubject}}
Kære Alle
Hvis i vil vide mere om en vigtig afgørelse i Forbrugerstyrelsen for hunde med allergi samt vores noget kedelige oplevelse so far...
www.bricksite.com/kennelskovdiget
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Glem det, havde ikke læst de andre sider.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
1) I visse kredse er DKK kendt som opdrættes fagforening
2) Vi gik udfra, at enhver hundeopdrætter med respekt for sit erhverv, ville efterkomme købeloven.
Det er nemt at være bagklog
dec 2008
Da jeg stod med syg hund hjalp DKK mig, og jeg fik halv pris igen fra avler.
nov 2014
Hvis du har læst hele hjemmesiden, så kender du nu til vores oplevelse, afgørelsen i Forbrugerstyrelsen, og at DKK´s love tillader, når der foreligger en afgørelse i Forbrugerstyrelsen, at en opdrætter kan undlade at overholde købelovens forbrugerkøbsregler, på trods af, at der på DKK´s købsaftale står at disse gælder og handlingen må anses i direkte strid med DKK´s egne interesser og formål.
dec 2008
nov 2014
Det var godt de kunne hjælpe jer. Måske de stadig kan nå at hjælpe os.
dec 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 290
Som jeg læser det, siger de ikke de ikke vil bakke op om afgørelsen, men at de ikke giver disciplinære straffe uden selv at have kigget på dagen (hvilket vel er fair nok???)
Så som jeg ser det, er det vel bare at starte en sag hos DKK, den burde da ende ud til jeres fordel??
dec 2008
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Øv jeres hund er syg. Håber i får kontrol på allergien. Det behøver ikke betyde en masse skidt for jer og hunden, når i først får styr på tingene.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
Gebyret får du retur, når der er truffet en afgørelse. Den vil med 99% sikkerhed følge forbrugerrådets afgørelse.
Havde du ringet til DKK kunne de have rådgivet dig. Når du vælger at skrive, vil du altid få et formeldt svar om hvordan DKKs love er
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
nov 2014
Det vi i vores familie finder ubegribeligt med hensyn til DKK er, at DKK tillader at en opdrætter bryder med DKK´s interesser/formål.
Med hensyn til afgørelsen i Forbrugerstyrelsen. Det er den første sag, af den karakter, der har været behandlet i Forbrugerstyrelsen, hvilket må siges at være interessant for både opdrættere og evt. nye køber.
Vi har intet kendskab til hvorledes DKK´s klagenævn opererer, men vi blev dengang klart frarådet at starter en sag hos dem. Forklaringen var følgende.
At DKK´s klagenævn er en del opdrætters fagforening.
Desuden var der også noget økonomi i det, som vi fik forklaret. Hvis en sag afgøres i Forbrugerstyrelsen, løber der renter på afgørelsens beløb. Opdrætter vil ligeledes skulle betale sagens omkostninger. Det var dengang også meget dyerer at starte en sag i DKK. Hvilket, holdt op i mod alle de udgifter vi var blevet påført, fik økonomien spændt endnu mere for.
Vi fortæller også vores historie, da vi ikke mener det kan være rigtigt, at en opdrætter med respekt for sit erhverv, vælger at se bort fra en afgørelse i Forbrugerstyrelsen, når DKK jo højt og tydeligt forklarer, at dette står endda over en afgørelse i deres klagenævn.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg har bestemt ikke kun roser til overs for DKK, men ret skal være ret - der findes dog NOGLE opdrættere i dette land, de kan jo ikke på detaljeplan vide alt, alle laver.
Så må man klage - og så kan man jo vurdere om de gør hvad de skal derfra.
nov 2014
Det kunne, som jeg også skrev, være at man skulle sende sagen til DKK. Der er dog absolut ingen grund til at sætte flere instanser på samme sag. Desuden, som jeg også var inde på, så løber der jo renter på afgørelsen. Når sagen jo er klokke klar, er det kun et spørgsmål om at væbne sig med tålmodighed.
Det er dog EKSTREMT beklageligt, at en opdrætter ikke retter sig efter en afgørelse i Forbrugerstyrelsen.
dec 2008
nov 2014
Hunden er ikke købt hos DKK Men forstår hvad du mener. Du har ret til din holdning. Men mener du ikke opdrætter burde efterkomme en afgørelse i Forbrugerstyrelsen?
dec 2008
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
Er det ikke tidligt at sige at opdrætteren ikke VIL overholde afgørelsen?
Men DKK har sanktioner, hvis et medlem ikke overholder DERES afgørelser.
dec 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 290
Du har ikke oprettet en sag, og derfor har de ikke noget at tage stilling til. De kan jo ikke afgøre en sag der ikke eksisterer. Og derved heller ikke sanktionere.
nov 2014
Betalingfristen på de 14 dage, er i hvert fald ikke blevet overholdt.
XXXXX store stjerne herfra. Det må sku siges, at være en prof DKK opdrætter, man har med at gøre.
God weekend
Er det i orden?