Kan en hund sørge? {{forumTopicSubject}}
For lidt over 5 uger siden fik vores kære far konstateret kræft. Siden dengang lagde vi mærke til hans hund begyndte at se noget rødøjet og ked ud af det. Han lå og peb om natten. Når han kom hen til far gjorde han sådan at far ikke skulle løfte hånden så meget for at kæle ham. Mange gange lagde han hovedet mellem hans ben. Så han var nemmere at kæle. Han holdt til dels op med at spise når far var indlagt.
Den dag far gik væk ville han først ikke ind til ham i stuen. Omkring den tid far normalt stod ud af sengen, kom han hen til sengen og forsøgte at få far til at kæle ham. Da han ikke kunne blive kælet lagde han sig ved sengen og peb. Indtil videre har han ikke spist ret meget. Men vi holder øje med ham. Heldigvis kan jeg få ham til at gøre alt selv få klippet negle. Så tager hjem hver dag hvor han så får mad.
Men hvad kan man gøre så han får det bedre. Skal man bare give ham tid. For han har jo osse hans killinger og hans veninde, som han skal være sammen med. Men det gør jo osse en ked af at fars hund er så ked af det både før og efter han gik væk.
Eller reagerer han kun på vores sorg. For vi sørgede jo ikke før far gik væk. Her den 8 november.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.477
sep 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 91
Min kat (Europé) skulle passes hos min mor en måneds tid imens jeg skulle flytte, han nægtede at spise, han sad bare og kiggede ud af vinduet hele dagen og hele natten. Hun prøvede endda med røget makrel og ikke engang dette ville han røre, han endte med at tabe sig 4 kg og en dag ringede min mor og den var helt gal med ham. Tog ham straks til dyrlægen og han var stærkt underernæret og dehydreret. Han begyndte at spise så snart han så mig og har aldrig set et dyr lyse så meget op før. Han bliver aldrig passet ude mere kun i hjemmet og maks en uge ad gangen Men det er nu sjældent jeg rejser Så ja dyr kan sagtens sørge.
Kan en hund sørge?