{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Er det underligt? {{forumTopicSubject}}

Vore lille hvalp på 6 mdr er ikke så aktiv som jeg måske ville forvente mig af en 6 mdr gammel hvalp (men det er også ved at være nogle år siden jeg har haft hvalp). Han bor sammen med en 7 år gammel hanhund, som har det roligste temperament/sind og kun er aktiv hvis vi også er det.

F.eks her om aftenen drosler vi ligesom ned for aktiviteterne, men jeg ville måske bare forvente at den lille hvalp ville være mere på, når han eksempelvis har sovet et par timer. Da vi kom hjem her til aften havde de været alene et par timer og så da vi sætter os ind, så ligger han sig med sammen med sin gamle storebror. Ville I tænke at det burde være anerledes? Eller, tænker du/I at han måske mere kigger på hvad hand storebror gør og spejler sig i ham? Tænder der en advarselslampe inden i jer når I læser dette?

Bonusinfo: Uso opfører sig ellers fuldstændigt som en hund skal, spiser, drikker, leger, sover og alt det der. Jeg opdagede her i starten af ugen at han havde orm, og faktisk meget af det, da der kom meget ud med hans afføring. Han har fået ormekur, men orm KAN ligge en dæmper på hundens trivsel. Men han har haft det i noget tid, da der kommer meget ud med hans aff.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det underligt?
  • #1   13. nov 2014 Åh ved det ikke, da vi fik hvalp i august 11 var det 10 år siden vi havde haft sidst og man glemmer virkeligt....

Hun havde Duracell batterier specielt om aftenen, og jeg syntes det var hårdt.... hun er selvfølgelig blevet roligere, men er ved gud stadig mere krudtet end jeg husker nogen anden 3 årig jeg har haft ... hun får stadig hvalpe flip om aftenen, mens den ældre på 5 ligger og ser overbærende på hende...

Den ældre på 5 var jo 19 mdr da vi fik hende og hun har til gengæld altid været rolig, så måske hunde også bare er forskellige ...

• #2   14. nov 2014 Sådan var min Sally også og der var ikke en hund i forvejen. Så jeg ville tage det helt roligt og nyde at din hvalp er rolig og i balance. Det er lige en hund efter mit hovede smiley

• #3   14. nov 2014 prøv nu at nyde din smukke hvalp. Du bekymre dig meget har jeg lagt mærke til og lad mig sige det sådan at du ikke er i tvivl om hvis han skal bruge dyrlæge, opfører sig unormalt eller lign. Hvalpe/hunde er forskellige ligesom os og man skal lige lærer dem at kende. smiley

• #4   14. nov 2014 Ja men det er rigtigt at jeg bekymrer mig meget. Men jeg har også mistet tre hunde på halvandet år, så hvis jeg er en smule små-paranoid så er det derfor. Og så er det også mange år siden jeg har haft hvalp, så er det rart at kunne trække på nogle som har en bedre hukommelse end jeg selv hvad det angår.

• #5   14. nov 2014 Åh det gør mig ondt. smiley Men du må prøve at nyde ham, han er jo yndig så det er nemt smiley

• #6   14. nov 2014 Tak skal du have. Prøver også efter bedste evne. Og ja han er nemlig skøn og er faldet godt til.

Men jeg har ikke selv hentet ham i Tjekkiet, eller haft ham fra da han var otte uger. Og da jeg så opdagede han havde orm i mandags blev det ikke bedre, for jeg har aldrig haft en hund med orm, så blev jeg lige lidt hysterisk igen af frygt for at det var meget farligt, for han havde meget af det. Dyrlægen er nok også ved at være en smule træt af mig. De er nærmest på speed-dial.

• #7   14. nov 2014 Jeg sidder her og får helt ondt i hjertet over at du er SÅ bekymret.det er synd at du skal være så bekymret.
    Jeg vil bare fortælle dig at jeg nu har en Sally på 3 1/2 år , hun er en ruhåret dværg gravbasse,hun var som hvalp heller ikke total hyber aktiv,hun følger ligesom mit program for dagen,når jeg er stille,så sover hun ved siden af mig eller i kurven,når jeg tar overtøj lunter hun ud og stiller sig i gangen og venter, sådan har det været altid med Sally..i starten synes jeg også som dig at det var underligt at hun var SÅ stille.jeg sikrede mig selvfølgelig at det ikke var pga sygdom at hun var stille og da jeg ligesom havde rendt dyrlægen på døren og hun ikke fejlede noget som helst,så accepterede jeg at såen er min hund bare,det eneste der kan hidse hende op er hvis vi møder løse hunde der vil snuse bagi -hun gider ikke fremmede hunde mere,jeg kalder Sally for min lille pensionist hund smiley jeg ved godt der er forskel på de forsk.racer,men jeg håber du kommer over din bekymring og bare nyder din hvalp,de jo ikke hvalpe så længe,så det er bare om at nyde den søde hvalpetid.. smiley

• #8   14. nov 2014 Tak for din søde tanke. Men nej det har heller ikke været nemt, for har udløst mit livs største sorg at miste tre hunde hvert halve år de sidste to år. Det udløser også følelsen af utilstrækkelighed, da to af dem (de to på min profil) begge blev kørt ned. Følte mig som verdens dårligste hundemor og hvor går man lige hen med de følelser. Heldigvis er jeg kæreste med en mand som er mindst lige så meget hundemenneske som jeg selv.

Har besluttet mig for at skulle have en tattoo hvorpå der skal står "grief is the Price we pay for love", og det har jeg virkelig lært det sidste to år.

• #9   15. nov 2014 Ja orm kan ligge en dæmper på aktivitet af specielt hvalpe, men er jo også forskelligt fra race til race, nogle hunde er bare gode til at finde ro, specielt hvis de har en ældre hund at læne sig op ad smiley

Kommentér på:
Er det underligt?

Annonce