{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.697 visninger | Oprettet:

Hund stukket af, ejeren er ligeglad.. {{forumTopicSubject}}

Min søster står med hendes nabos hund, som har løbet rundt hele dagen ude på veje, været ved at blive kørt ned op til flere gange, og hun og hendes mand har hentet den ind op til flere gange.

Naboen er ikke hjemme og også helt ligeglad.
(Min søsters nabo, er min bedste venindes mands bror....) Hunden skulle bare være der når han kom hjem.

Min søster har nu taget hunden ind. Men det gør sku ondt alle steder i hjertet at have en hund man er så ligeglad med smiley Og hunden er helt vildt sky... De vidste (ejerne) godt at hunden stikker af, men den havde ikke hørt efter så de var bare kørt fra den smiley

Jeg sagde jeg synes de skulle ringe til politiet.. Og få dem til at hente hunden ..

Men hvad gør man lige i sådan en situation ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund stukket af, ejeren er ligeglad..
  • #2   8. nov 2014 Ja, ring til politiet,man kan ikke bare være ligeglad. smiley

  • #3   8. nov 2014 Ringer til politiet og får dem til at køre hunden på internat på ejers regning eller du kører selv hunden på internat, for ejers regning hvis de vil have den igen.

    De får selvf. bøde af politiet for at lade den strejfe rundt på egen pote, særligt hvis det er overlagt.


  • #4   8. nov 2014 Jeg synes bare det er så syndt smiley

    Hunden er totalt sky og kryber.. Min søsters hun er IKKE fan af at der er en fremmede hund på deres grund.. Og specielt når de ved at deres hund stikker af at de lader den blive hjemme uden opsyn ude i deres have smiley


  • #5   8. nov 2014 Jeg ville gøre som de andre skriver Det koster altså ,at hente en hund hjem fra en internat Mærkelige mennesker smiley

  • #6   8. nov 2014 Hvad er det for en race ?


  • #7   8. nov 2014 Ring til politiet og sig, at I har fanget en hund, der løb løs.
    Det koster en bøde, og det koster ekstra, når den er blevet kørt på internat.
    Hvis den så heller ikke har hundetegn på (det kunne jo falde af), koster det endnu en bøde smiley

    Hvis det var mig, ville jeg måske fortælle naboen, at næste gang bliver ovenstående fremgangsmåden, så er han jo forberedt på, hvad det koster at lade hunden løbe løs. Måske er naboen mere øm over pengepungen end over hunden smiley


  • #8   8. nov 2014 Jeg tror det er en ulovlig også.. Men er ikke sikker smiley

    Synes min veninde sagde det var en muskelhund..


  • #9   8. nov 2014 Politiet ville kontakte ejeren.. Det var hvad de sagde smiley

  • #10   8. nov 2014 Ooog min søster har lukket hunden ud smiley Hun gider ikke gå og være sød og venlig og få sådan en behandling.. Ikke engang et tak fra ejeren om at de gad at holde øje med den..

    Og de har haft hunden i mindre end en måned smiley


  • #11   8. nov 2014 Jeg var også forleden dag ude for, at jeg på vej hjem stødte på en løs hund. Den rendte over vejen og kunne let være blevet kørt ned. Jeg besluttede mig selvfølgelig hurtigt for at ringe til ejer, men sørme om hunden så ikke manglede det lovpligtige hundetegn... så jeg vandrede rundt i 1 time og det endte med, at vi ringede til politiet, hvorefter Falck kom og hentede den.

  • #12   8. nov 2014 Det drejer sig om en old english bulldog med stamtavle og ikke en ullovlig race. Politiet ville ikke gøre noget og ejer er nu på vej hjem..

  • #13   8. nov 2014 Så tag og fortæld dem nogle sandheder smiley

  • #14   8. nov 2014 Det er ikke sikkert politiet gør noget hvis i ringer. Så jeg ville tage ind og aflevere den på politistationen.

    Jeg prøvede det engang, hvor politiet sagde at så måtte jeg tage hunden i min varetægt til ejer dukkede op, da jeg sagde at det havde jeg ikke mulighed for, fik jeg svaret "så må du slippe den fri igen, det har vi ikke resourcer til".
    Jeg blev sur og sagde hvad hvis den er skyld i en ulykke på vejen, ja det måtte så være det.
    Jeg endte med at gå byen rundt og ringe på alle dører til jeg fandt ejer, som var pisse ligeglad, for at sige det mildt. :s


  • #15   8. nov 2014 Line: Det sagde de også til mig. Min bror overtog røret og bad dem sætte kaffen og kagerne fra sig og daffe hen til en computer og så som minimum skrive en fremlysning, i tilfælde af at ejer kontaktede dem, når de fandt ud af at hunden var væk.

    Lige pludselig kunne politiet sørme sende en vogn (mener de bruger et eller andet specielt transportfirma til at transportere hunde etc. rundt) som kunne køre hunden på internat.

    Jo jo. Det kommer vist an på hvor meget autoritet man taler med nogen gange. Det er jo ikke sådan at de selv skal rejse sig fra kaffebordet. De skal bare skrive en fremlysning og ringe efter transport til hunden.


  • #16   8. nov 2014 Sanne
    Haha hvor godt. Ja det må jeg indrømme at sådan talte jeg ikke smiley
    Jeg var bare for chokeret over deres svar smiley


  • #17   9. nov 2014 har været ude for noget af det sammme.

    MEN her var ejeren ikke ligeglade.
    Hunden boede lige om hjørnet hvor jeg også bor,altså nogle væk.

    Det var sommer,ringede til politie,det havde de ikke mndskab til,at hente en hund.On,jeg ikke kunne gøre det altså køre den på internat.
    MEN,jeg er den fattige del af fam danmark,nul bil.

    Hunden havde ikke hundetegn på sig,og den hyggede sig gevaldigt med min hund.

    Der gik nogen timer,ingen ejer dukkede op.

    Så,lige pludselig hørte jeg råb,råb,råb efter hunden..Så lige pludselig stod ejerne i mit haveanlæg,og næsten brød samme i hulken,da de endelig fandt den,altså hos mig.
    De mennesker,boede 5.min fra mig,og havde så tit set mig i parken,med min hund.

    Så,nogle timer efter "genforeningen",dukkede de op med 2.fl.vin,og en æske chokolade.
    Og så blev jeg rørt,og så stod der 4 granvoksne mennesker,næsten græd af glæde,mig over div.gaver,og dem,de havde fundet deres hund.



    hilsen vibeker
    .


  • #18   9. nov 2014 Verner: det er sådan nogen som dig man håber finder ens hund hvis man skulle være så uheldig at kræet løb væk??

  • #19   9. nov 2014 chs 1000 tak for dit svar.

    men altså hundene min og den "fremmede" hyggede sig gevaldigt.

    Men tænkte altså,efter de timer,hvad fanden gør jeg nu.Hunden ville jeg ikke afleverer til et internat,ja,så måtte jeg jo gå tur med to hunde,og så håbe på at,nogen råbte,ja det er jo den hund,der savnes..

    nå men tak for dit søde svar,og alt endte jo i "fryd og gammen",med lidt tårer,vin,chokolade,og de kærlige hundeejere,som virkelig,har været bange,for det uartige kræ,der stak af gennem et hul i hækken
    .Hullet er nu "cementeret" til.
    og,det har den rigtig godt af

    mange hilsner
    vibeke


  • #20   12. nov 2014 Fra DKK's hjemmeside : Kontakt nærmeste politi (husk altid at bede om at få det fulde navn på den politimedarbejder, du har talt med og noter navnet ned) og aftal, om du afleverer hunden på politistationen, eller om politiet kommer og henter hunden – evt. for efterfølgende at anbringe den i en hundepension eller om du kan beholde den hos dig.


    Vær opmærksom på, at politiet har pligt til at tage sig af bortløbne hunde. Vi hører ind imellem, at folk er blevet opfordret til blot at slippe hunden løs igen med besked om, at ”Den finder nok hjem af sig selv.” Dét er helt uacceptabelt. Dels er det farligt i trafikken, dels skal ingen hundeejer risikere at miste et familiemedlem på den måde.


  • #21   12. nov 2014 rikke s

    Det er da noget forfærdetligt ævl,"ordentsmagten",.kommer med.

    .

    Der kan jovære både biler,scootere,cyklister,og hunde tyve,for at sætte sagen på spidsen.for lige at sætte sagen på spidsen.det tror jeg ikke den stakkels hund ville overleve.

    Ville aldrig,afleverer en hund hos politiet Ville nok gå et par ture med den,med Verner,sætte div.sedler op og,så vente et par dage,hvis INTET skete,måtte jeg nok med tungt hjerte,afleverer den,på et internat.HVIS den altså ikke havde et hundetegne på sig.

    nå,håber det aldrig bliver aktuelt.Og ville nok blive "pis" forvirret og tænkte hvad gør jeg nu ???

    m.v.h.
    vibeke


  • #22   12. nov 2014 en ting er at ikke kende historien. men når man ved at ejerene bevidst har kørt fra hunden og efterladt den ude i haven hvor de VED den stikker af fra.. Jeg ville så gerne have hunden blev afhentet af politiet, men selv om vi var 3 der ringede til politiet så gjorde de intet andet end at "ringe".

    Efter ejerne modtog opkaldet smed de et opslag på facebook om at deres hund var stukket af og om nogen ville tage den ind og holde øje med den.

    Det er sku uansvarligt!

    Om noget ville jeg til hver en tid passe på, holde øje eller kigge efter en andens hund, men her når man er så direkte ligeglad så synes jeg ikke andet end at de fortjente et slag over pengepungen.


  • #23   12. nov 2014 Verner: Der er meget jeg "ville gøre".

    Det eneste jeg IKKE ville gøre er at slippe den løs igen.

    Men når man står med en hund der er fyldt af utøj og du ikke ved om den også har parasitter, eller på anden måde er syg (pt. er der fx kennelhoste i omløb), så er det spørgsmålet hvor forsvarligt det er at udsætte sine egne dyr for at være sammen med hittehunden?

    Den bjæferhvalp jeg fandt blev placeret i et stort bur, i et rum hvor den ikke havde kontakt til Kia og Sadie.
    Der fik den lidt vand og mad og jeg blev hos den mens jeg forsøgte at finde dens ejere via fremlysning etc.
    En af grundene til at det var vigtigt for mig at få den sendt videre til et internat var at jeg ikke havde bil, og dermed ikke kunne få den chipscannet ved en dyrlæge. Det ville de kunne på internatet og ejerne ville med det samme kunne kontaktes.

    Falck vil ikke have noget med den at gøre i det sekund du sætter et halsbånd eller snor på den, så er den nemlig hittegods og politiets ansvar.

    Ejerne ringede til politiet så snart de kom hjem og opdagede at den var løbet væk og fordi vi havde fremlyst den, kunne de inden for meget kort tid komme forbi og hente den :o) Luna, som vapsen hed var lige så glad som ejerne for at blive genforenet :o)

    Hun var kasseret politihund. Hun var fulgt efter sin menneskefar da han kørte på arbejde ved at gå spor efter hans bil. Hun havde så mistet færden efter nogle kilometer og strejfede så rundt uden halsbånd (ligesom Kia har hun ikke halsbånd på når de er hjemme).

    Øretatoveringen var ikke omregistreret så denne kunne ikke bruges.

    Jeg stod og skulle ud af huset ang. noget vigtigt.
    Men politiet tog det som en selvfølge, at når jeg ikke selv kunne køre den på internat (hvor ubelejligt af mig ligesom) og ikke ville slippe den fri, så kunne jeg selvf. beholde hunden i en 4-8 timer, til de engang fik lyst til at udføre deres arbejde (ringe til et firma der kan køre hunden på internat) ...
    Så sådan blev det så ... Jeg beholdt den stressede vaps i den ene ende af huset og mine egne dyr i den anden ende af huset. Alle var forvirrede og stressede over situationen.
    Det var en lettelse da landbetjenten ringede og sagde at ejerne var på vej efter hende :o)

    Havde jeg haft bil var hun kommet bag i bilen og med til min dyrlæge for at blive chipscannet så hun kunne blive genforenet med sine ejere uden alt det bøvl. Kunne dyrlægen erklære hende fri for diverse parasitter ville hun også sagtens kunne være blevet sammen med Kia og Sadie :o)

    Hun var såå meget mere lydig end Kia (lømmelalderperioden) så måske jeg kunne have byttet dem ud, uden at hendes ejere opdagede det?

    De lignede hinanden så meget at jeg faktisk først troede at det var Kia der var stukket af :o)


  • #24   12. nov 2014 Verner,, nu det jo ikke alle der har mulighed for at tage en vovse med hjem og politiet skal hente vovsen og bringe den til en hundepension, dog har der været historier hvor de ik bliver tjekket for evt chip. Hvor der er noteret en helt anden race hos politiet og endnu værre, hos en hundepension, hvor man burde kende forskel på diverse racer. Det lidt af et dilemma at stå i, for ja, at slippe vovsen løs igen kan jo ende med noget sørgeligt. Men forstår slet ik folk kan være så ligeglade med deres dyr, jeg ville blive helt ude af den hvis min hund stak af

  • #25   12. nov 2014 sanne m


    NEJ,jeg ville heller aldrig lade hunden løbe løs igen.Og,jeg ved jo heller ikke om hunden havde div.parasitter.

    Jeg ville bare aldrig,slippe den løs igen,så hellere med tungt hjerte,afleverer den på et internat.

    Gudskelov,er det første gang,jeg stod med en "vildfaren" hund,der så boede lige rundt om hjørnet.

    Håber jeg aldrig skal tage stilling,til en så svær situation.

    Men,denne historie,endte som i "eventyrland"med lidt gråd,vin,chokolade,OG,så mødes vi af og til nede i parken

    hilsen
    vibeke


Kommentér på:
Hund stukket af, ejeren er ligeglad..

Annonce