{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Hunde S
Hunde S
Tilmeldt:
7. nov 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Undersøgelse omkring luftning af hunde {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Min gruppe og jeg er igang med at lave et produkt i innovation, og vi har derfor brug for jeres hjælp.
Vi har fået idéen om at lave en form for hundeskovl, så man slipper for at samle hundelorten op via posen. Vi har derfor lavet et spørgeskema, som vi skal bruge til at komme videre med idéen.

Kom gerne med konstruktiv kritik

https://da.surveymonkey.com/s/WQSSYGQ

Vi har en antagelse om, at folk synes det er ulækkert at samle op efter hunden, derfor vil vi lave en hundelortskovl, som kan foldes ud og samle lorten op. Der vil være indbygget poser i skaftet, som kan trækkes ud over bladet på skovlen, så man ikke har direkte kontakt til lorten, og den derfor er let at smide ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undersøgelse omkring luftning af hunde
  • #2   7. nov 2014 Jeres spørgeskema driller, så jeg tror ikke den gennemførte, der var i hvert fald ikke nogle spørgsmål omkring om det er ulækkert at samle op, hvilket jeg ikke synes det er.

    Men har i tjekket markedet inden i fandt på ideen, for der findes altså allerede et hav af skovle netop til at samle hundelorte op.. smiley


  • #3   7. nov 2014 Jeg kunne godt få det til at fungere - bruger safari smiley

  • #5   7. nov 2014 Jeg fik den også til at virke nu..

    Stine jeg kunne trykke færdig uden at sætte flueben, så må det vel være det samme som ikke at vælge en pris? smiley


  • #8   7. nov 2014 Dog ville jeg ikke selv gide, at slæbe en skovl med ud på en gåtur - uanset størrelse af skovlen.
    Jeg synes ikke det er ulækkert, at samle op efter min hund, og jeg håber heller ikke andre ansvarlige hundeejere ser det som et problem.
    Det er så nemt, at have et par poser bundet fast til snoren smiley


  • #9   7. nov 2014 Ja det har du ret i. smiley


    Jeg synes nu heller ikke det er et problem at samle op, det er jo nu engang en af de ting man skal som hundeejer, ellers skal man bare ikke have hund, hvis man ikke kan samle op..

    Men nu findes der jo nogle skovle osv der passer på beskrivelsen, så man kan vel bare kigge på dem og sammenligne priser, så burde man jo få en rimelig ide om hvordan prisen er på markedet, for kunne de ikke sælge dem til prisen, satte de dem vel ned smiley


  • #10   7. nov 2014 Nu har jeg svaret på spørgsmålende Men kunne ikke svare på pris da jeg ikke vil købe sådan en skovl Jeg har poser med ,men bruger dem aldrig ,mine hunde skider kun i krat eller på marker og der samler jeg ikke op smiley

  • Nicolai H
    Nicolai H Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #13   7. nov 2014 Det lyder som en rigtigt god ide
    Kan godt lide, at det er en foldeskovl, så man nemt kan have den i lommen
    Jeg ville helt sikkert købe den, da det er ulækkert at samle en hundelort op med hånden

    Pisse god ide! smiley


  • Hunde S
    Hunde S Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #15   7. nov 2014 Det er ikke nødvendigt at vaske skovlen efter brug, da der er indbyggede poser deri, så lorten kun er i berøring med disse.
    Det vil fungere på samme måde, som det gør med almindelige plastikposer, hvor de let rykkes af, og den nye sidder der, når den brugte er rykket af.

    Hundeskovlen vil være en del af en af almindelig hundesnor, så det burde ikke blive mere problematisk, end det er med en almindelig hundesnor.


  • #16   7. nov 2014 Udover at det jo findes allerede, så synes jeg altså det lyder en del mere besværligt end at tage en pose og samle op.. For så skal du først tage posen, sætte den på skovlen, samle op, tage posen af (uden at få lort på fingrene fordi det kan være kommet på forkerte steder hvis lorten var lidt blød, lukke posen og smide ud..
    Istedet for, tage en pose, samle lorten op, binde posen, smide ud.


  • Nicolai H
    Nicolai H Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #17   7. nov 2014 Ville i koble disse elementer sammen eller hvordan og hvorledes?
    For kan ikke rigtigt se, hvordan den skal se ud?


    profilbillede
  • Hunde S
    Hunde S Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #18   7. nov 2014 Ja, selve skovlen vil være indbygget i hundesnoren, og poserne sidde inden i skovlen, så de automatisk kommer ud, når man rykker en brugt pose af - Derved slipper man for alt besværet, som I nævner - Samtidigt undgår man også kontakt med den varme hundelort smiley

  • #21   7. nov 2014 Jeg er helt klart også på kun at bruge en pose...

    Det andet lyder besværligt og underligt.


  • #24   7. nov 2014 Ja, der mangler et 0 kr. under pris når man nu ikke ville købe den.

    Det virker alt for bøvlet med sådan en skovl. Jeg gider ikke slæbe rundt på mere end højst nødvendigt, bakse med at få pose på og af skovl, og skulle vaske sådan en skovl regelmæssigt.

    Kan huske der var nogle entreprenører i en Dragon's Den episode med en samle op skovl og de fik ikke en særlig positiv respons.

    Men ja, held og lykke med projektet, jeg kan jo tage fejl. smiley


  • #26   7. nov 2014 Line p, haha, så det var ikke kun mig, der fik et godt grin smiley

    Tilbage til emnet, så nej - jeg ville ikke købe sådan en.
    1. Det generer mig ikke at samle noget op med en pose. Posen isoleret jo.
    2. Jeg synes, det er for bøvlet at have med, også selvom den sidder på snoren.
    3. Poser vejer ingenting, fylder ingenting og er billige. Det vil til hver en tid være mit valg.


  • #27   7. nov 2014 en alm fast pølle + er leveret et sted....er nem og ikke ulækker at samle op... men hvis skovleløsningen kan bruges hvis vovse aflever en myldrebæ der nærmest klistre til fortovet og er fordelt over flere steder... uden posen går i stykker, man skal bruge flere eller bliver smurt ind i bæ ....... smiley ... men i praksis tror jeg ikke jeg ville gå tur med en skovl

  • #29   7. nov 2014 Har svaret smiley
    Synes dog hverken det er besværligt eller ulækkert at samle hømhøm op. Det er jo bare så nemt at rive en pose op af lommen og samle den op, så nej jeg ville heller ikke købe en sådan skovl smiley

    Go' vind med projektet smiley


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #30   7. nov 2014 Har svaret. Og det er på trods af at jeg faktisk ikke forstå hvad det er.

    Jeg kan slet ikke visualisere den. Som jeg forstår det, skal jeg stå og bøvle med en skovl og så trække poser over - jeg forestiller mig at det er upraktisk når man har en hundesnor også.

    Har i en skitse?

    Som Jinz mener jeg altså at der er nogen der har forsøgt sig med en lignende ting, og jeg tror videopræsentationen blev et større (vitalt) hit, end skolven.

    Hvilket problem skal i løse?

    Jeg må indrømme at jeg ikke synes det er ulækkert. Jeg ville hellere kunne komme af med den i en fart...høhø...på trods af at jeg bor midt i REN KBH så fjernes der skraldespande og jeg kan luske rundt med en lort længe. Også i naturen. Så hellere poser af et materiale der er går i hurtig opløsning i naturen, så man kan samle op og kyle den langt væk fra hvor andre mennesker og hunde færdes.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #31   7. nov 2014 Nu har jeg lige set et par videoer med lignende dimser, ifht hvad jeg forestiller mig jeres er.

    Det virker som om noget ret nemt pludselig bliver kompliceret helt vildt, der skabes nærmere et problem, end der løses ét. Så hvis det er en decideret innovationsopgave, synes jeg det er ret problematisk.


  • #32   7. nov 2014 Det ville efter min mening være mere ulækkert med en skovl der risikere at blive til lortet end at samle op med en pose. Der ud over vil der givetvis være steder det er svært at samle op med denne indbyggede skovl. Tæt kradt osv.
    Hvordan tjekker jeg en sådan skovl opsamlet lort for orm, blod eller unormalheder. Hvordan samler den en tyndskid op. Hvordan holder jeg hunden fra at løbe efter katte samtidig med jeg samler op?
    Passer den til både mine små hunde som laver hvad der svare til en ært i størrelse, og til mine store hunde der laver to posefulde?

    Og kan jeg trygt lade poserne blive hjemme, eller ender man alligevel med at have både og med smiley

    Bare for at give jer lidt at overveje i jeres projekt smiley
    Nogen gange virker noget som en god ide, men er det en bedre løsning end udgangspunktet?


  • Hunde S
    Hunde S Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #33   12. nov 2014 Tak for jeres holdninger, har I ellers noget?

Kommentér på:
Undersøgelse omkring luftning af hunde

Annonce