{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Øremidder - Hjælp {{forumTopicSubject}}

Min hund døjer med ørene, vi har været til dyrlæge hvor vi har prøvet to forskellige slags øre dråber, og snavset er forsvundet for ørene, de virker rene nu. Men problemet er at han har så frygtelig ondt i ørene, jeg har tænkt på det kan være øremider, men det mener dyrlægen ikke det er, men man kunne jo altid prøve at behandle i mod det.

Men nu er ville jeg høre jer om hvad i har af erfaring med frontline?
Syntes bare alle siger at frontline tager øre mider, men det siger dyrlægen at det kan ikke tage det, man skal bruge noget andet jeg ikke lige kan huske hvad hedder.

Har givet ham frontline, så skal jeg vente og se om det virker?. eller skal jeg køre ned til dyrlægen og hente det andet?.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øremidder - Hjælp
  • #2   30. okt 2014 Er der podet i de ører der?

Hvis hunden stadig har ondt, så kan der jo sagtens være bakteriel infektion uden at der er beskidt dernede.

Når vores hund får tur med ørene er det så voldsomt - han får altid antibiotika fordi betændelsen i huden er for voldsom til at slå ned med øredråber.

Hvad for nogle dråber har I brugt til ham?
    Klør ørene?

• #3   30. okt 2014 ja ørene klør, men har fået nogen kløestillende til ham, så han kløer ikke så meget, men han piver eller skriger når man røre ved dem, men dyrlægen vil ligge ham i narkose og skylle ørne, så det er nok det næste skridt. Hun kan vidst ikke udmiddelbart sige hvad det kan værre. Jeg gætter bare på øremider efter at have læst om det på nettet.

Det hedder otomax vet. det vi drypper med nu smiley

• #4   30. okt 2014 De bliver røde og ømme ved øremider i hvert fald.
    Og det behandles ved en "loppekur" der er beregnet til også at tage øremider..

Otomax som du bruger nu er til behandling af svamp, og det hjælper på ingen måde hvis det ikke er det der er galt, i tilfælde af at det er øremider.

evt. du kan prøve at bruge otoclean - hvis han har skidt i ørene, det fjerne det værste snavs..

Men jeg undre mig over at din dyrlæge ikke har taget en prøve der giver svar på det ene eller det andet?

De kan se det ved blot at tage en lille klat ørevoks, hvis det er øremider kan man se miderne under et mikroskop, og ved svamp kan de pode og få svar..

Jeg ville i hvert fald vente med bare at takke ja til narkose før dette er gjort, da narkose altid er en risiko..

• #5   30. okt 2014 ja, men så må jeg sige dette til min dyrlæge, jeg vidste ikke noget om det og har ikke fået noget afvide om det du lige har nævnt.

Har bare fulgt hendes råd, men er bare ved at være træt af at bruge tid og penge på noget der ikke virker.

• #6   30. okt 2014 men de er ikke røde der er slet ikke noget at se end snavs, som engenligt er væk nu, men de er ømme og kløer.

Og han går også og kløer sig under maven og ved haleroden, har læst at det også kan skyldes mider..
    Han har ikke lopper.

Vasker ham i noget specielt shampoo 1-2 gange om ugen.

• #7   31. okt 2014 Måske han har allergi?

Kommentér på:
Øremidder - Hjælp

Annonce