Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fyrværkeri og skud træning
  • #1   24. okt 2014 Jeg gjorde det. jeg fandt nærmeste skydebane.

Derefter fandt jeg ud af hvilke dage de skød der.

begyndte så træning et godt stykke væk fra banen. Træningen gik mest ud på sjove lege ( trække leg osv) Så jeg var sikker på hunden havde det sjovt. Det blev jeg ved med mens vi langsomt bevægede os tættere på banen.

Anden gang vi gjorde dette stod vi ca 15 meter fra hvor de skød, og har aldrig været et problem siden.

• #2   24. okt 2014 Henrik det lyder som en god plan. Hvor langt væk fra banen ca stod du og trænede? Og hvornår gik du tættere og tættere på banen (hvor lang tid mellem hvert trin?)

• #3   24. okt 2014 Henrik - Hvordan med fyrværkeri? Er han også ligeglad med det?

Sally har det fint med fyrværkeri hjemme. Men sidste år blev hun pludselig bange for det og skal ikke nyde noget udenfor - og det er jo lidt et problem når hun skal ud og tisse smiley Hun nægter simpelthen

• #4   24. okt 2014 Vi startede ca 1 kilometer væk og i løbet af to trænings ( lege) ture var vi deroppe hvor de skød. Fyrværkeri har der aldrig været noget med efter denne træning.

• Rottefar
    Rottefar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #6   25. okt 2014 Jeg har gjort lige som Henrik. Hen til nærmeste skydebane som i mit tilfælde er et sted hvor de kun skyder med storkalibredede jagtrifler, så det er nogle ordentlige drøn der der kommer. Zimba var på det tidspunkt 4-5 mdr. gammel og 3 gang vi var på skydebanen begyndte han at kede sig efter 10 min, og syntes at de joggere og MTB kørere som kom forbi på skovvejen var meget mere interessante end de drøn der kom fra skydehuset 10 m væk fra hvor vi stod. Da han 3 mdr. senere blev udsat for de små knald fra øvelsespistolen i PH klubben, gad han dårligt nok reagere på det.
    Mht. fyrværkeri havde jeg ham på armen med ud på villavejen nytårsaften. Det var 2 dage efter han var ankommet til sit nye hjem, og alt det lys og knald-bang var meget spændende for sådan en lille fætter. Jeg var selvfølgelig meget opmærksom på, om han begyndte at vise tegn på frygt men det var kun hvalpe nysgerrighed. Så må vi jo se hvad han siger når det bliver nytårsaften igen nu hvor han så vil være næsten 14 mdr. gammel. Men bedømt på hans reaktion sidste gang der hang et tordenvejr lige over huset, så er jeg rimelig fortrøstningsfuld. Jeg blev vækket lidt over midnat ved at der blev fyret en kanon af lige ud for mit soveværelsesvindue og der var helt lyst udenfor af lyn. Så jeg røg ud til bryggersdøren for at høre om der var uro. Det var der så. Jeg kunne tydeligt høre lyden af en rottweiler der lå og snorkede i sin kurv smiley

• #7   25. okt 2014 Det lyder til at rottweilere er seje! Min toller er nok ikke så hardcore - hun hader vores græsslå maskine hvis hun er ude på terrassen mens vi slår græsset, men hun siger ikke noget hvis hun er indenfor og døren er lukket. Ved ikke om man kan vænne hende til maskinen?

• Rottefar
    Rottefar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #8   25. okt 2014 @Natasha: Tror nu ikke at rotter er mere seje end andre. Jeg kendte en 55 kilos Rottweilerhan der var skidebange for lyden af luften fra en kompressor, så jeg tror mere det er et spørgsmål om hvad hunden er vænnet til fra hvalp af.
    I øvrigt har jeg også et græsslåmaskineproblem med Zimba. Han er altid med mig ude at slå græsplænen og i hans verden er en rød Klippo noget der skal gøes ad og angribes. Heldigvis har den massive gummiringe på hjulene. Når jeg så skal rense den for græs bagefter - med kompressorluft - kan han simpelthen bare ikke komme tæt nok på, og så han er grøn i hele hovedet bagefter smiley

• #9   25. okt 2014 jeg gjorde som henrik og krydederede den med en startpistol, en hundeprop, knaldperler og kinesere da de var hvalpe.. med Walle tog jeg det på fornemmelsen da hun var voksen da hun flyttede ind.

• #10   25. okt 2014 Okay. Ja min hader vores klippo!

Hvornår kan man begynde med knaldperler osv og hvor langt væk skal man stå når man kaster dem i jorden?

• #11   25. okt 2014 natascha: som hvalpe er jeg gået i gang når de landede i huset. Det er forskelligt hvor tæt på, 1-2-10 meter.. har sørget for at beskæftige med f.eks godbidssøg imens.

• #12   25. okt 2014 Ok så er det jo bare med at gå i gang smiley

• #13   25. okt 2014 Natasha - Få en hjælper til at fyre knaldperler af mens din hund søger efter godbidder eller mens i træner - HELLERE for langt væk end lidt for tæt på! Under min uddannelse til hundeinstruktør, var jeg medhjælper på et sådant kursus og vi skød ca 200 m væk i starten. :o)

• #14   26. okt 2014 Michelle - tak! smiley det vil jeg gøre

Kommentér på:
Fyrværkeri og skud træning

Annonce