Aktiveringslegetøj {{forumTopicSubject}}
Hej Hundegalleri
Vi er to studerende på Danmarks tekniske universitet, som arbejder på et projekt ved navn: "Pet Entertainer".
Pet Entertainer skal være et aktiveringslegetøj, som kan aktivere din hund eller måske endda kat. Pet Entertainer kan bevæge sig i alle retninger og minder i sin opbygning om den gadget som hedder Sphero
Sphero: https://www.youtube.com/watch?v=lBNTjRBqRxE
Forskellen på Sphero og Pet Entertainer er at Pet Entertainer ikke skal styres, men styrer sig selv lidt i stil med en robotstøvsuger, men bare hurtigere og mere adræt. Den skal være mere robust og kunne tåle de slag og bid en hund kan sætte ind.
Pet Entertainer får flere forskellige indstillingsmuligheder som passer til hundens temperament. Indstillinger som du stiller på fra din smartphone eller tablet.
Pet Entertainer skal blandt andet kunne bruges til at aktivere hunden, der er alene hjemme. Derfor skal den også gå i dvale, så hunden ikke bliver stresset. Vi arbejder ud fra, at hunden får et halsbånd på som Pet Entertaineren kan opfange. Hvis hunden ikke bevæger og formodes at sove, så vækker Pet Entertaineren ikke hunden, på trods af at den vedhæftede vittighedstegning, som skal vise konceptet, måske antyder det modsatte!
Vi vil meget gerne høre din kommentarer om dette projekt:
-Er det noget du ville købe, enten som legetøj eller aktivering?
-Har du nogle gode idéer til funktioner af Pet Entertainer?
-Er der nogle af de beskrevne funktioner, som får dig til at tænke, at du IKKE vil have Pet Entertainer?
maj 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 9
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Jeg ville ikke bruge sådan en uden opsyn, af sikkerhedsmæssige årsager, så den ville ikke blive brugt som aktivering når hundene er alene hjemme.
Men er prisen ikke for høj, så kunne jeg godt finde på at købe sådan en, bare for sjov.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 88 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.250
Kunne man ikke bare lave en slags "timer" på den så den er aktiveret i en time og dernæst lukker ned?
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.316
Jeg tror også min hund ville stresse for meget hvis der ikke var en der kunne stoppe den efter kort tid, fordi han netop ikke ville have mulighed for selv at stoppe den når han ikke ville mere.. Jeg tror ikke min hund er klog nok til at finde ud af at den stopper når han lægger sig. Derudover kan det jo være han skal have noget at drikke, noget at spise eller bare ind i et andet rum, og så er den jo igang igen.
Og så som de andre nævner, ville jeg aldrig give min hund halsbånd eller andet på når han er alene, i forhold til sikkerheden.
Så alt i alt, et stykke legetøj som ville blive brugt på samme måde som alt det andet almindelige legetøj.. i kort tid af gangen og så væk, og under opsyn. derfor heller ikke noget jeg ville ud og investere særlig meget i, da jeg netop godt kan finde ud af både at lege fangeleg og kaste leg med min hund med almindelige bolde
maj 2009
Timeren ville give mere tilfældige bevægelser, men er absolut en mulighed!
MLA: Vil du uddybe, hvad du lægger i sikkerhedsmæssige årsager? Det er vigtigt for os at få så mange vinkler med som muligt! Tak
jul 2012
Jeg ved ike om I kender dem, men der findes jo også en type bold som der giver lyd når hunden får den i bevægelse. Den er lidt populær blandt opdrættere.
maj 2009
Det sikkerhedsmæssige aspekt med halsbånd når hunden er alene, får os til at tænke på om en lille rem om et ben kunne være et alternativ? Det ville ikke være bredere end en hårelastik.
maj 2009
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
Jeg foretrækker at hundene er i ro, når de er alene.
Jeg synes det er et skråplan at få mekanik til at aktivere en hund - det er for dælen da det, relationen til mennesket skal give den.
Til min type hunde ville lige præcis det der legetøj medføre stress - det ville svare til at lege med laserlys hvilket i den grad kan give problemer.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.316
En stor hund kunne måske bedre, det ved jeg ikke.. Men de små hunde kan ikke.
Derudover sover lucky når han er alene, så jeg ville ikke have brug for aktivering af ham imens jeg ikke selv er til stede.
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 240
jul 2012
Min hund havde en med hunde lyde, men min kæreste blev vanvittig af den hehe. Og så var den desværre for stor/klodset til min hund, så hun gad den ikke så meget.
jun 2013
Afvsikkerhedsmæssige årsager mener jeg dels at jeg ville være utryg ved tanken om at hundene ville smadre den, og komme til skade den vej, eller der vil gå for meget konkurrence i den, at hundene indbyrdes ville komme op og tottes.
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 218
jun 2013
maj 2009
Pet Entertainer er måske også til den hund som er helt alene og hverken har hunde eller katte at være sammen med, når den er alene hjemme.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg ville ikke turde lade dem være alene med sådan en tingest
Plus risiko for at de kom op at toppes over den...
Desuden skal de sove, når de er alene. Ikke fise rundt.
Men til leg under opsyn... Der ville jeg nok bare bruge en drillepind :b Det lyder til at konceptet er det samme :b
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 218
maj 2009
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Kan hunden ikke være alene hjemme, er det sidste den har behov for, noget hvor den er aktiv.
maj 2009
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.944
Jeg har en vuf som kunne muntre sig meget med den om aftenen, når jeg selv gerne lige vil sidde med benene oppe et øjeblik
maj 2009
Mange tak
Venlig hilsen
Brian og Martin
Aktiveringslegetøj