{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Udstilling - overlappende klasser? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har undret mig lidt over, at der er flere klasser til udstillinger som overlapper hinanden. Jeg er helt ny med at udstille selv, og indtil videre er det jo dejligt nemt, da jeg ikke havde noget valg om det skulle være baby- eller hvalpeklasse.

Men så kan jeg se at klasserne herefter er opdelt som flg.

Juniorklasse (9-18 mdr.)
Mellemklasse (15-24 mdr.)
Åben klasse (15 mdr.)

Det vil sige, at jeg selv kan vælge om min hund, når den bliver så stor, skal deltage i junior, mellem eller åben klasse. Men hvad er forskellen, og hvorfor er der mulighed for at vælge imellem klasserne?

Er der nogen der vil forklare mig sammenhængen, og evt. ridse fordele/ulemper, ved at stille sin hund i de forskellige klasser, op for mig?

VH Line

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling - overlappende klasser?
  • #1   20. okt 2014 Klasserne er sådan, for at opdrætter/hundeejer kan placere hunden, der hvor den passer bedst ind.
    Står man fx med en moden hund, der ser voksen ud i tidlig alder, så vælger man højeste klasse.
    Står man med en ranglet teenager, som mangler bredden, så vælger man yngste klasse.

• #2   21. okt 2014 Hvis man er en antalmæssig stor race så ser man på hunden og dens udvikling som Marlene beskriver.
    Hvis man kun er få, så tænker man taktisk.... måske mest hvis man har nogle år på bagen smiley
    Er det en titel udstilling...fx kbh-vinder eller dk-vinder.... så tilmelder man i junior klasse fordi der på titeludstillinger uddeles junior, "voksen", og veteran.
    Er det en specialklub udstilling så er der flere steder store ring for bir-junior.... så derfor tilmelder man i junior.
    Er det en DKK international udstilling og man er lidt i tvivl så vælger man mellem fordi hunde derved er med i kampen om cacib men ikke stiller sammen med de helt voksne hunde.
    Åben klasse stiller man hunden i når man mener at den er klar til at stille sammen med de voksne eller er blevet for gammel til junior og mellem.
    Jeg har aldrig oplevet at en dommer har syntes at en hund var for voksen til at stille i junior klasse, men tit fået at vide at en hund i åben klasse manglede udvikling.

Kommentér på:
Udstilling - overlappende klasser?

Annonce