{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Julius K9 Træksele eller tilsvarende {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ville gerne høre jeres erfaring med Julius K9 Træksele.
Er det noget i har erfaring med. Eller kan i anbefale en bedre sele som også kan udvides?

grunden til jeg spørger er at jeg har en malamute hvalp som jeg gerne ville træne i at at trække og denne sele kan udvides fra 60 til 75 cm (14-25 kg) og jeg dermed ikke skal investere i en ny, hver måned! men kun tre gange.

Glæder mig til at høre jeres erfaringer og indput smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Julius K9 Træksele eller tilsvarende
  • #3   6. okt 2014 Han er kun tre måneder, derfor tænker jeg en kombination. Ved godt han senere skal kende forskel på gå og træksele, men lige nu vil jeg bare vende ham til tanken om træk og også kunne bruge en god sele i hverdagen. Grunden til jeg ikke kiggede på x-back er at han vokser meget nu og de ikke kan indstilles.

• #5   6. okt 2014 Tak for svaret og din erfaring med K9. Din sele ser rigtig god ud og meget bedre med håndtaget længere nede på ryggen så man får fat i kroppen i stedet for halsen. Jeg kendte ikke til mærket, den skal straks undersøges. Indtil nu har han nemlig haft en billig sele der trak helt forkert. God aften til dig

• #7   6. okt 2014 Jeg har en K9 til min den største, dog har jeg købt et såkaldt Y stykke, til at montere på brystremmen og ned mellem forbenene til den anden rem. det fordeler trykket meget, da jeg som patte også synes trykket ligger forkert på brystet hvis hunden trækker.
    Det er i mine øjne ikke en sele der skal bruges til træk. Men til dit formål kan den jo være ganske fin.

• #8   6. okt 2014 En malamute må under ingen omstændigheder arbejde i selen og trække noget før den er over et år gammel.
    En decideret træksele er et must, fx en x-back sele. Se mere på polarhund.dk

• #10   6. okt 2014 Malene - kan du ikke skrive hvordan målene bliver målt samt hvordan pasform skal være osv.

Feks - hvad betyder dette helt nøjagtig:
    Mål omkring hovedskal. 53 cm.
    Mål fra skulderblad til halerod: 70 cm.

Eller måske et linke fra polarhund.dk

• #11   6. okt 2014 Hej Malene, er godt klar over han ikke må trække, havde tænkt på løse snore i hver side, evt med to tomme ½l flasker for at få ideen om noget der hænger bag ved ham og den larm det medfører. Så tror det er smart at vende til det det uden vægt allerede fra nu.:)

• #13   6. okt 2014 Aron og Fie - uanset hvad kan du ikke smække en træk sele på din hvalp nu.

En træksele skal sidde helt perfekt på hunden, og må altså ikke kunne udvides. Kan den det er det ikke sikkert at trykket på hunden ligger rigtigt, og så kan du skade din hund.

• #15   6. okt 2014 Hej alle, jeg har besluttet at købe en ruffwearsele, uden træk til hverdag og påspænde løse snore på i hver side for at vende ham til tanken. Den virker som en sele der støtter de rigtige steder. Jeg er dog lidt uforstående for at den ikke må kunne indstilles når det er det jeg vil gøre, for den passer perfekt hele tiden. Senere når han er udvokset og har den størrelse han skal have får han han en x back eller tilsvarende. Tak for alle svarene:)

• #17   6. okt 2014 Bugsy: denne her er: http://www.anthons.dk/shop/k9-traeksele-brystmaal-11251p.html

• #19   7. okt 2014 Jeg har bestilt deres nye model Ruffwear Front Range, jeg tror den dækker mine behov pt. så kan han lige prøve den ellers ryger den retur smiley

Kommentér på:
Julius K9 Træksele eller tilsvarende

Annonce