4.677 visninger
|
Oprettet:
Holde en hund nede???? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Hvis en hund ikke høre efter eller begynder at bide (Ikke så den skal til at aflives eller noget) må man så lægge den ned og holde den nede????
Jeg har set nogle forskellige hunde programmer hvor den ene siger at man godt må, og den anden siger at man ikke må..
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.984
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Alt det pjat om alfa og dominans, skal du slet ikke tro på.
Den skal afledes, evt have timeout i kurv eller andet rum.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
okt 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.304
Men nej selvfølgelig skal man ikke lægge hunden ned, det får man absolut intet godt ud af..
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 109 Svar: 815
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 109 Svar: 815
Ja, desværre bliver hunden ofte misforstået
okt 2013
okt 2013
dec 2013
maj 2014
Følger: 1 Hunde: 3 Svar: 13
Men det at holde en hund nede betyder på dyresprog dominans, og er det moderen gør ved hvalpene. Dette kan være en ide hvis man har en meget dominerende hvalp eller hvis lokummet virkelig brænder på, dog er det selvf. noget man skal undgå forså vidt muligt. Men i nogle tilfælde kan det være en ide, for ikke at få en farlig hund.
maj 2014
Jeg ville have gjort det.
okt 2013
maj 2014
dec 2013
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Men også det, at katastrofen er total, hvis man har gjort det alligevel.
Hvis man har en almindelig hund med et sundt væsen, så betyder det mest af alt ikke ingenting. Det er tvang, ja - men det er der rigtig meget der er i et almindeligt hundehold.
Jeg har brugt det til alle mine hanhunde - den første fordi jeg troede det virkede. Det fandt jeg så ud af, at det gjorde det IKKE.
De to næste hanhunde for at skabe time-out i nogle meget meget opkørte situationer, der var meget usunde for både dem og mig selv og vores forhold til hinanden.
Dette skete i unghundeperioden...
Jeg skal ikke afvise at det kommer til at ske igen i fremtiden når jeg igen står med en ung hanhund, der er for opkørt til at man kan kommunikere med den......
feb 2014
vold avler kun en ting, og det er frygt.
En hund skal ikke adlyde af frygt.
maj 2014
Meningen er ikke at gøre noget der gør ondt på hunden.
Det med at de frygter sin ejer sker ikke.
Min hund frygter mig på ingen måde! Tværtimod har jeg og min hund et rigtig dejligt forhold, vi ligger i ske om natten, rulleskøjter sammen , han er med mig over alt og elsker mig over alt på jorden.
Jeg har en rigtig sund og ukompliceret han hund, der kan med alle slags mennesker, alle slags dyr og er 100% frygtløs, han er super meget selvtillid.
Så jeres påstande om frygt , osv osv. er ihvertfald udlukket. det har fungeret rigtig godt på min hund, og jeg har højst haft brug for at gøre det to gange i hele hans liv (han er snart 3) ...
maj 2014
Og de få gange han har prøvet på det har jeg haft gjort det, men efter han var 1 år har der ingen bøvl været. og det vil jeg personligt hellere end de folk der kasterere deres hunde fordi de er " dominerende " "trælse" "Ustyrlige" osv.
Man kan sagtens undgå kasteration ved korrekt opdragelse.
maj 2014
De får alt den kærlighed, opmærksomhed, motion, som overhovedet muligt.
Jeg gør alt for at opfylde både fysisk og psykisk behove, og jeg synes det er meget umodent og barnligt, at folk herinde opdigter deres egne historier om at min hund frygter mig når INGEN har set min hund eller mig! ... Magen til frygtelige mennesker!
maj 2014
Det ville være ligeså vanvittigt af mig at konkludere, som at i konkludere dette omkring min hund!
aug 2006
Rikke, jeg vil give dig ret i, at med en sund hund, der er rask i sit hoved betyder det ikke så hulens meget at man har gjort det.
For nogle hunde kan det være et overgreb, men for dem, der er så følsomme bliver situationen næppe aktuel medmindre man som du beskriver her, bekender sig til magt-tanken og tror på, at hunden er ens modstander.
maj 2014
Ring da til en der har forstand på dyr og få en snak, for det du siger er da helt i hampen, og verden fungere ikke som i en lassie film
maj 2014
jeg snakker ikke om min fransk som er en tæve på 10 uger, men om min HAN HUND På 3 år som jeg har skrevet.
Jeg har aldrig på nogen måde nævnt store farlige magtkampe?
Jeg har sagt at man hurtig kan få en farlig hund hvis man ikke skælder den ud.
Selvf. skal en 1 årig hund ikke have lov at bide! Det kan kan i væreste fald ebbe ud i at den bider et barn eller en anden hund, og bliver aflivet, af den ene grund at ejer ikke har skældt den ud, og derved er den ikke klar over at det er forkert.
DET jeg så siger er at hvis den bed mig vil jeg holde den nede i 5 sek. og med et bestemt tone fald sige NEJ.
Det vil jeg jo ikke definerer som store magt kampe osv. Men typer som dig er altid så god til overdrivelse og hunde ejer som dig er simpelthen ikke til at holde ud
maj 2014
aug 2006
Det er overleveret gennem generationer og endte med at blive til en universel sandhed og som folk ukritisk gav videre til hinanden.
Men - det er grundigt blevet tilbagevist siden. Det er ikke sådan hunde tænker og det er ikke det, de er motiveret af. Det er mennesker, der er det.
Der er en masse litteratur derude som er nyt, og som beskriver hvordan hunde agerer i forhold til hinanden....
Og så er der jo også mange, der stiller det relevante spørgsmål: Kan hunde ikke temmelig godt skelne menneske fra hund?
Man har nemlig fundet ud af, at hunde ikke danner flok med mennesker - og derfor er menneskers forsøg på at kommunikere på hundsk for at indgå relation med hunden nyttesløs.
aug 2006
Det har vi mennesker nogle gange brug for, fordi vi netop løber tør for kommunikationsveje når vi har med hunde at gøre...
Og nej, hunde bliver bestemt ikke farlige af ikke at få skæld ud. Tværtimod....
Skæld ud er tillidsbrydende. Det er det i øvrigt også mennesker imellem.
Men at være tydelig, at stille krav, der kan honoreres, at være konsekvent, at opstille rammer, hunden kan agere i når den er vist hvordan - DET skaber en god hund.
Ikke skæld ud og magtkampe..
maj 2014
maj 2014
Det er da utroligt at mine hunde ikke er blevet handicappet og psykisk syge
aug 2006
Men det, der står helt fast er, at det ikke virker opdragende overhovedet....
Rikke - at du har læst det for nyligt betyder ikke at det er nyt, det, du har læst...
Det ER forældet. Og ja, der er enkelte, der stadig prædiker det syn på hunden - det er folk, der hænger fast i fortiden og som i øvrigt godt kan lide at hunde er passive og underdanige...
Det vil de færreste trods alt have nu....
Og husk lige - jeg skriver dette er som en af dem, der faktisk bruger det, at stoppe min hund ved fysisk at fastholde den..... Jeg er ikke frelst hvad det her angår - men heller ikke tabt i halvfjerdserne....
aug 2006
Eksempelvis:
Hunden må ikke være i sofaen. HVER gang den gør antrit til at hoppe derop, bliver den pænt vejledt ned igen. Enten ved fysisk at flytte den eller ved at vise den vejen - det afhænger af hunden.
Det kræver ingen skældud overhovedet....
maj 2014
Nu siger jeg det en sidste gang!
Det er jo ikke fordi at man skal KASTE sin hund i gulvet og sidde sig på den mens man råber og skriger vel! (Sådan får i det meget hurtig til at lyde)
Jeg, tager lederskab ved at gøre ting med min hund, sige NEJ når det er forkert, aktivere den , og give den ros når den gør noget rigtigt. FÅ gange har min hunden været utrolig slem, og der har jeg holdt ham nede i 5 sek og sagt føj!
Det har på ingen måde resulteret i at han er en mega tøffelhelt! Og det er heller ikke det jeg ønsker (Som i også får det til at lyde som om)
Men jeg har fået mig en fantastisk hund, der stadig laver lidt ballade i ny og næ men ikke noget alvorligt, der følger mig, elsker mig, kan med alt og alle, kan være alene osv. osv. !
aug 2006
Deri ligger faren da også ved at der er nogen der tror, at det er det man "skal" gøre eller at det virker opdragende i forhold til en eller anden adfærd uagtet hvilken hund, man har mellem hænderne....
Mine hanhunde er virkelig ligeglade. Og den eneste grund til at det har givet mening er, at hvis ikke jeg har haft gjort sådan, så var de blevet kastet ud af vinduet i stedet
Simpelthen for at stoppe en eskalerende og ekstrem usund situation. Og DET virker det på.
Man får lige en chance for at trække vejret og få styr på temperamentet....
Og så vil jeg lige sige at jeg udmærket godt forstår dem, der ikke kan se, at det kan føles nødvendigt.
Havde jeg kun haft hunde som min tæve, så ville jeg heller ikke kunne forestille mig det....
aug 2006
Og nej, jeg giver dig ret i, at det slet ikke behøver at have katastrofale konsekvenser og det har det ganske givet ikke haft med din hund....
Men det er stadig en fejl at tro, at hunden får noget nyttigt ud af det - det der gør man ene og alene for sin egen skyld.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.349
Og nej, der er simpelthen en skrøne at hunde altid vil prøve at tage magten. Ønsket om magt er noget der udelukkende knytter til den arten menneske. For alle andre arter handler det hele om hvad, der kan betale sig - og ultimativt at få ført sine gener videre.
Min hanhund har et rigtig godt hundesprog og er suveræn til hvalpe. Han har været legeonkel for mange hvalpe og han altså godt trække en streg i sandet og sige 'så stopper du pomfrit' så hvalpen forstår og efterkommer beskeden uden at lægge den ned og holde den fast. Også selvom hvalpen er en hyper schæfer- eller dober-hvalp, de er gået i selvsving Jeg har tilgengæld haft en usikker hund, der lagde andre hunde ned og holdt dem fast, hvis hun følte sig 'ovenpå'.
Og nej, der er ingen hunde der dør af skældud. Problemet med skældud er at det er temmelig svært at få timet det helt rigtigt. Skældud skal jo times lige så præcist som ros. Timer man ikke ros rigtigt så sker der ikke andet end at indlæringen tager lidt længere tid. Timer man skældud forkert så ved hunden ikke hvorfor man nu reagere så negativt og så bedbryder man lige så stille tillidsforholdet.
En hund kan sagten lære at NEJ betyder stop det du har gang i uden at man flegner ud. Og nej, jeg er ikke en af dem der tror man aldrig må sige nej til sin hund, sætte grænser og man kan opnå alt med en kiks.
aug 2006
For mig er skæld og og NEJ ikke det samme. Jeg bruger nej som et stop-ord, en kommando omend den til tider er mere skinger end andre *GG*
Skæld ud er for mig noget, der virker ydmygende. Men hvis jeg bruger ordet irettesættelse, så kan jeg bedre med det.
Synes det er fint at sige til og fra overfor sin hund - men ja, timing og metode er altafgørende.
feb 2014
En hund gør hvad der betale sig for den.
En hund elsker dig ikke, du er dens resurce.
En hund skal ikke opdrages med vold, og den er ikke ude på at tage lederskabet.
En hund kan godt afbrydes i sin vilde leg, med et kontant nej, og en timeout.
Vi har aldrig lagt hånd på vores, vi skælder heller ikke ud, men vi har lært hende at et N-E-J betyder hun skal stoppe, og hun gør det også, på trods af at ikke har haft hende fra lille hvalp af.
Det er at træde fuldstændig over at nedlægge hunden og holde den nede, eller som jeg har set andre skrive, bide den i øret og parollen om at man skal vise den hvem der bestemmer ellers tager de magten, mage til pladder som kun kan få en til at ryste på hovedet.
Alfa, dominans og lederskab, hører kun hjemme i skraldespanden !
Rikke P : vær sød at læse nogle af de mange links der er smidt herind, det vil kun gavne din viden om hunde på længere sigt
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 988
Hvis hunden kiggede én i øjnene, måtte man ikke kigge væk som den første. SÅ havde man "tabt" kampen..
Og det var altafgørende, at man ALTID gik først ind og ud af døren
Uanset hvad hunden gjorde, som man fandt uønsket, var grunden altid: Den er DOMINERENDE..
Sikke noget sludder egentlig, men folk åd det råt, og det er der mange, der stadigvæk gør.. Hvis man har været medlem af "Alle os med hunde" på FB er det ret tydeligt, at det er meget normalt stadigvæk..
OBS. De artikler Maj-Britt linker til er altså opdaterede, nutidige og lærerige..
dec 2013
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Jeg var instruktør i Dansk Retriever Klub i 15 år fra midten af 80`erne. Vi trænede med de "barske" metoder. Og vi lærte vores kursister ting som at når man skulle lære en lille hvalp at gå pænt i snor, så var det på med kæden og rykke bagud og nedad når hvalpen trak og "bare ryk til, for hovedet falder ikke af". Vi brugte også det med at løfte dem i kæberne og kigge dem dybt i øjnene. Vi lagde dem ned og fastholdt dem. Vi kunne ruske dem i nakken. Vi havde dog 2 bortvisningsgrunde dengang. Den ene var pighalsbånd og den anden var fysisk afstraffelse. Og med det mente vi slag og spark. Vi anså ikke vores egne handlinger som fysiske overgreb, men det VAR det jo. Det var måden at træne dengang.
Når jeg sidder og tænker på det og ser det for mit indre øje, så sidder jeg med en knude i maven, en klump i halsen og tårer i øjnene. FØJ, hvor jeg skammer mig den dag idag!! Ja, vi havde lydige hunde. Men hundene var lydige af frygt og ikke af lyst!!
Idag er MIN træning baseret på lyst til at være sammen med mig og lave noget spændende. Lydigheden er ikke helt så korrekt som dengang men det er min egen skyld, for jeg har ikke trænet lydigheden så meget. Men de har den grundlæggende lydighed og det er fint nok for os.
Der bliver også sat grænser og sagt NEJ ind imellem, men når det er gjort, så fatter de det lynhurtigt....... Her betyder NEJ nemlig "STOP med det du er igang med uanset hvad det er).
aug 2006
dec 2013
maj 2007
Jeg lover dig at jeg har tit siddet og tudet over at jeg kunne få mig selv til at behandle mine hunde på den måde. Og tilmed råde mine kursister til det samme. Jeg har kigget op mod mine himmelhunde og undskyldt.
Og jeg er ikke bleg for at indrømme at selv den dag idag skammer jeg mig. Jeg kan ikke gøre andet end at forsøge at få folk til at forstå at det er IKKE vejen frem til at få en glad, lydig hund.
dec 2013
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 24
jun 2013
Svar: 479
Har du overhovedet læst bare et par af indlæggene i tråden indtil videre??
feb 2013
Og drop nu alt det der 'hunden skal se dig som flokføreren fis'. Hunden ser IKKE os mennesker som en del af en hundeflok. Vi er ikke samme art og vi kommer aldrig til at danne flok. Men det betyder ikke at vi ikke kan bo sammen og have noget sammen og at hunden ikke kan lære at passe ind i vores samfund ! Det er hvad helt moderne adfærdsforsking siger.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Ufatteligt at så få opdaterer sig om ny forskning og viden.
Hvis den/dem der selv fandt på det forældede vrøvl omkring dominans og hiarki, hunde og mennesker imellem, er blevet klogere og har trukket deres teorier tilbage, så fatter jeg virkelig ikke at der stadig er så mange der mener, at man skal overskride hundens grænser konstant, for ellers overtager den magten.
Særligt ufatteligt er det at der er så mange unge der hopper på den idé.
I virkeligheden hedder det: Overskridelse af hundens grænser (ignorering af de afstandssøgende signaler) = tillidsbrud = eskalering af de afstandssøgende signaler, til man står med en farlig og aggressiv hund, som man selv har "lavet".
Suk
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.969
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Jeg konstaterede også, da mine hunde begyndte at få hvalpe, at de hverken ruskede hvalpene i nakkeskindet, bed dem i øret, holdt dem nede eller hvad folk nu brugte af "tricks" for at opdrage deres hunde med den begrundelse af sådan gjorde hundemødre.
Generelt har jeg oplevet mødrene som ekstremt tolerante, men et enkelt knur og en hurtig markering er dog set en gang i mellem. Og den tolerance har været normen også, når hvalpene blev større.
maj 2007
https://www.youtube.com/watch?v=QZKUYZwVQhU
sep 2013
Tænk at professionelle har været af den overbevisning at det er okay. Puhaaa.. Hen og kramme Sally og tid til frisk luft....
maj 2007
Det er ikke det aller værste. Det aller værste er nemlig at den video er optaget for kort tid siden og at manden kalder sig professionel træner
dec 2013
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
sep 2013
Han er åbentbart anset for at være en eller anden top træner i sit område ifht en af udtalelserne på dette forum:
http://forums.pigeonwatch.co.uk/forums/topic/66787-gundog-trainer-required/
På hans facebook profil snakker han nogen gange lidt om en sag der køre, men jeg kan ikke helt gennemskue om det er pga videoen.:
https://www.facebook.com/christopher.upton3
Men det er jo desværre ikke første gang man høre om jægere der træner deres hunde på de groveste måder. Der var vidst også en sag for nogle måneder/år siden som var i nyhederne.
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 294
Det var faktisk først da jeg begyndte at læse forums emner her på HG for et par år siden, at jeg fik øjnene op for mere nutidige metoder.
Og hvor er jeg glad for det!!
dec 2013
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Kan du ikke bare nøjes med at knurre ad, nappe og bide ham manden på dit profilbillede og lade hunde være hunde...
jun 2013
hmhm... Fordi alle ved jo at sådan er alle jægere simpelthen.
Det er nemlig ikke mennesker ligesom alle andre hundefolk, og de gør allesammen alting på akkurat samme måde..... sådan ér det bare.
Ih guder.
aug 2007
sep 2013
Det er bare desværre ret udbredt blandt jæger at bruge oldschool metoder + lidt ekstra grovheder. Det sker også i andre kredse. Typisk ejere af Rottweilere og andre potente racer er nogen gange af den overbevisning at de skal have en "hårdhåndet" opdragelse - ikke alle, men nok mere udbredt end blandt Lab ejere.
Selvfølgelig er det jo op til den individuelle Sorry hvis jeg fik det til at lyde som om det galt alle jæger.
Håber alt mit pluder giver mening
aug 2007
Og jeg vil da give dig ret i, at mange schæfere, rottweilere m.fl. af og til bliver misforstået, fordi der hersker den gammeldags myte om, at de mindst én gang om året prøver på at tage magten og derfor skal tages med hård hånd og holdes nede.
Sørgeligt at nogle mennesker ikke er blevet klogere.
Det er trods alt næsten 50 år siden, at fysisk afstraffelse blev forbudt i danske skoler.
(ikke fordi jeg vil sammenligne hunde med børn, slet ikke!, men for at illustrere, at vi mennesker forhåbentligt burde være blevet klogere på alle områder)
jun 2013
Nej. Ikke mere end det er blandt alle andre hundefolk i Danmark. At påstå dét, og tro på dét er en myte der er akkurat lige så stor, sejlivet og forkert, som dem om alfa osv....
Kom nu videre
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 757
sep 2013
maj 2007
dec 2013
feb 2010
De arbejder jo med FRYGT som indlæring, duer ikke.
Hvem er manden i filmen?
Kunne da godt hænge ham ud på FB.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Eller når ham nede fra enden, træner indkald, med hans ruhåret. De er da ligeglade, for det er da sikkert sådan at man altid har gjort, der hvor de kommer fra. Men det er hjerteskærende at se, og jeg får sgu kvalme hver gang.
Noget andet er, er der nogle der kan huske den video der blev lagt ind herinde - hun havde en labrador mener jeg, og hun skulle gå til træning, hvor de var så hårdhændet ved deres hunde, at hun valgte at gå fra træningen og filme det i stedet for. Er der nogen der ved, hvad der egentligt skete med den klub? Hvordan gik den "sag?"
dec 2013
dec 2013
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.969
feb 2010
https://www.youtube.com/watch?v=QZKUYZwVQhU
Go nat
maj 2007
feb 2013
Forøvrigt viser hunden jo ret mange tegn på at den faktisk ikke synes at det er superfedt at han kommer tilbage til den, da han vil belønne den. Hvorfor mon ????
Hvad mon sådan en som ham tænker om os der træner med godbidder, ros og leg og som faktisk får ret lydige hunde ud af det ? Jeg har også set -primært- gamle jægere der mener at jagthunde skal have lydigheden ind på den hårde måde ellers vil de jo ikke lystre på jagterne. Men mit indtryk er da ikke at de ligefrem tæver hundene i den jagtforening vores DcH klub deler areal og de bedst trænede jagthunde jeg kender er trænet med positiv forstærkning (fx med klikker).
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 793
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 98
Og samtidig kunne vi få et samfund, som næsten kunne måle sig med det man kalder Paradiset.
jan 2011
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.472
Ikke i orden!
http://youtu.be/7P1yT8bbyZU
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
sep 2013
https://www.facebook.com/photo.php?v=10200749771538353
"Alan Byrne i train the very same way as yourself Christopher, i get good results also. keep up the good work""
WTF ???? FUCK! dine resultater! Hvad med hunden!?
maj 2007
aug 2007
Den venter kun på, at han kaster dummy'en. Det er sgu ikke fordi "he likes me", men fordi den er kåd og forventningsfuld. Det hele foregår med upræcise kommandoer og - mishandling! NEJ, sådan træner man ikke en hund! FØJ!!!
jan 2011
M.h.t. besparelser på Låsefirmaer og sygehusvæsen:
Jeg mener, at ved træning af børn efter den gode hundemetode, vil behovet for at låse, falde drastisk, dvs. besparelser. - Ligesom aggressionsniveauet vil falde drastiskt, da forbud og frihedsbegrænsninger fremmer aggressioner og dermed også stress. Og mig bekendt kan en masse sygdomme spores tilbage til stress.
For mit eget vedkommende, er en masse af de såkaldte "folkesygdomme",
forsvundet fra mit helbred, på grund af en temmelig afslappet livsstil.
(Kan evt. kaldes "Stressless".
)
jan 2011
" Holde en hund nede???? "
Og så tænkte jeg: - Jeg gør jo noget i samme stil hver aften, når jeg sætter
min Tibetanske Tempelhund, op på Vaskemaskinen, for bl. a. at ordne hans pels, der er bare det ved det, at han nyder at blive børstet, nusset og at han så samtidig slikke mine hænder og arme.
Men der er jo nok en væsentlig forskel på hvordan man gør tingene.
Holde en hund nede????