1.279 visninger
|
Oprettet:
Evidensbasseret kvalitets hundemad. {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Er der nogen herinde der har kunne finde noget evidensbasseret kvalitets hundemad?
Synes jeg konstant hører, at det ene hundemad er bedre end det andet, men har bare svært ved at tro dem i deres ord, når man ved at mange dyreforhandler altid vil tale godt om deres eget foder. ( kornfrit er bedst for din hund osv...) Derfor ville jeg gerne selv undersøg hvad der egentlig er evidens for, men kan bare ikke finde noget der er offentliggjort... Kan i det??
vh en fortvilet hundeejer.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
Hvis hunden er glad og livlig, er i fin foderstand, har blank pels, klare øjne, rene tænder - så er det i min verden et godt foder - til lige netop den hund.
For mig nytter det ikke noget fx. at finde fancy foder med lam, for det kan Aqui af én eller anden grund ikke tåle. Til gengæld trives han fint på foder med korn. Jeg har også forsøgt mig med svine-dyrt foder med masser af fisk - det gad han slet ikke spise.
Så det jeg mener er, at det ikke nytter noget, at købe det foder, der "på papiret" er bedst og mest korrekt. Det vigtigste er at finde det foder, som hunden trives bedst på.
jun 2013
Følger: 13 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 72
lige nu bruger jeg noget kornfrit, som jeg et eller andet sted ikke tror Mali ikke kan li.. Hun rør det i hvert fald ikke og vil heller spise andre produkter. Har bare prøvet rigtig mange andre og så når der er gået 1 mdr, nægter hun at spise det...
jun 2013
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Kød skal stå som noget af det første. ( første ingrediens er det der er mest af )
Husk at hvis der er flere slags kød i foderet, så kan der godt stå feks ris først selv om den samlede kødmængde er større end mængden af ris.
Jeg undgår oksekød, soja og hvede.
Jo mere specifik jo bedre.
Dernæst gælder det om at finde det mærke og variant hunden vil spise.... Det kan være en udfordring.
Jeg har langt om længe fundet en variant min meget småt spisende hund gider, men det er ikke ens betydende med at din hund vil have det
Somregel er foder i mellemklasse rent prismæssigt ganske fint til hunde uden specielle behov
Feks http://arion-premium.dk/produkter/hund/arion-premium/maintenance-small-breed/
Min er glad for dette foder http://arion-premium.dk/produkter/hund/arion-health-care/digestive-sensibility/
Der findes rigtig mange gode fodermærker til en fornuftig pris.. det gælder bare om at finde det der er bedst for din hund
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Den ville i hvert fald ikke æde korn, så den del er blot fyldstof for at gøre foder billigt.
Nej en vild hund ville æde smådyr, kadavre fra større, døde dyr, bær, rødder og frugter. Derfor vælger jeg et tørfoder, der indeholder ingredienser så tæt på vildhundens naturlige føde. Jeg supplerer så med råt kød og rå ben, så den stadig får noget at arbejde med i munden.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 11.102
Der hvor vildhunden lever er der smådyr... døde dyr...bær og rødder .... mon ikke det er derfor den spiser det.... ........ Bare en tanke....
I realiteten vil vildhunden måske meget hellere have et hjemmebagt rundstykke....
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
Aqui stjæler - og knækker - nødder.
Men de stjæler også begge to det korn, der bliver spredt ud til fuglene og de ELSKER majs.
De ved virkelig ikke, hvad der er godt for dem
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
Det eneste mærke jeg er stødt på, der kan prale af nogen som helst undersøgelse er Orijen. Det er flere gange kåret som bedste foder, af et analyseinstitut, der skulle være uafhængigt.
Men alle mærker naturligvis ikke er med i undersøgelsen, og jeg er sikker på der er mange, der er ligeså gode som Orijen.
http://www.orijen.co.nz/why-orijen
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 181
Jeg har prøvet et par gratis smagsprøver, og min kræsenpind kan godt lide det
http://www.leodania.dk/index.asp?DocumentID=775
jun 2013
Svar: 479
Øhm. AT hunden er af muskelhundetype, har da ingen betydning for dens reelle muskelmasse, da muskelmassen kommer af at hunden rent faktisk bliver brugt.
Kunne være det var dér han skulle starte.
jun 2013
Evidensbasseret kvalitets hundemad.