øjenskade - erfaring søges øjenskade - erfaring søges
Åhh - stakkels Alvin er kommet til skade i øjet. Første gang for knap 3 uger siden, hvor det var meget tydeligt at der var noget der drillede - voldsom tåreflåd, og uvilje til at åbne øjet.
Afsted til dr. dyr, som farvede øjet - og hold da op et sår, det var over halvdelen af øjet
Smertestillende i tabletter, og så øjendråber flere gange dagligt, en type blot smørende, og en anden antibakteriel.
Tjek efter en lille uge, hvor der stadig var et lille sår, og så igen en uge efter. Helt helet op. Dette var i mandags, og vi trak vejret lettet... lige ind til i aften, hvor lille hun igen ikke vil åbne øjet...
Denne gang kunne jeg uden farve se læsionen, så opkald til vagtdyrlæge, og afsted igen. Desværre ikke samme dyrlæge som sidst
Nåh, såret var så lige så stort som sidst...
Ny behandling - vi tappede blod fra Alvin, og adskilte serum herfra. Nu skal han hver 6. time dryppes med egen serum, og hver 6. time med klormfenikol - således at han skal dryppes hver 3. time - den næste uge...
Dyrlægen snakkede denne gang om, at det kunne være nødvendigt at lave et indgreb, hvor yderste lag af øjet fjernes, og der så skæres en masse små ridser i næste lag, for så at sy øjenlåget sammen, så det kan hele op på denne måde. Nu må vi se.
Øv altså - stakkels lille hund
Nogen der har erfaringer med øjenskader de vil dele?
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 7
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
Kloramfenikol salve, ikke dråber, og silkeye har været behandlingen, sammen med smertestillende
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.535
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
jan 2007
En ting er at det er hamrende synd for hunden - en anden ting er, at jeg ikke får ordentlig søvn den næste uge - puh, at skulle op og dryppe øje hver 3. time...
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
jan 2008
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 25
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
Min dyrlæge bruger salve i stedet for dråber da det fedter mere, men han har intet belæg for at det er bedre end dråber
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Han fik syet øjet sammen så det 3. øjenlåg kunne hele såret, det var syet sammen 1 uges tid og var meget mindre da han fik det åbnet igen, han forsatte derefter 14 dages tid med øjendråber.
Øjet blev helt normalt og fint igen.....
Her er et lille album hvor du kan se det..
http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/12898-min_lille_caspar_som_kom_til_skade_med_oejet____
jan 2007
Lars, det lyder som en af de præparater jeg fik i første omgang - bare til at smøre øjet. Hedder dog ikke det samme.
Han har det heldigvis meget bedre, så nu må vi se
Lykke
Vagtdyrlægen snakkede om, at det gamle sår kunne være helet i en lomme, som så var gået løs. Derfor skaden ikke kunne ses ved kontrolfarvning.
Vi gir ham chancen, hvis ikke det lykkedes denne gang, så må det jo være en operation der skal til.
øjenskade - erfaring søges