1.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Så blev vapsen næsten ædt :( Så blev vapsen næsten ædt :(

Ja, jeg troede da, jeg havde en hund af en vis størrelse, der nok skulle kunne forsvare sig, hvis et aggressivt lortekræ sprang på den.. indtil i dag..

Jeg kommer gående i højre side af en vej, hvor der på venstre side er huse, på højre side mark. Min hanhund er i snor sat fast i barnevognen, og er på min højre side. Barnet er (sjovt nok) i barnevognen.

Pludselig kommer en gigant af en køter væltende ud fra et hus på venstre side - et hus, hvor jeg aldrig tidligere har oplevet at der var hund... og en mand bagefter der råber "MONTY!" uden det store held.

Kræet er en landseer ligner det - en broget newfoundlænder - og MEGET større end min 25 kg hanhund..
Den farer, knurrende og med rejste børster udenom barnevognen og efter min hund... Som heldigvis vælger at løbe bagom mig (og spærre mine ben inde i snoren) og så gemmer sig mellem mig og vognen.
Jeg har hånden fremme for at gribe "Monty" da ejeren så når over og får fat i ham. Kræet knurrer stadig, og han slæber ham ind igen i nakkeskindet.. intet undskyld eller andet..

Jeg får viklet mig fri af min vaps og roser ham for at have handlet rigtigt, og skynder mig videre.. Men hvad pokker gør jeg næste gang jeg går forbi? Min mand siger så, at det jo kan være en hund de har passet/som har været på besøg og det håber jeg. For det gav da en grim uro i maven, til næste gang jeg skal den vej smiley

Min vaps er i øvrigt ikke mærket af noget - som det tydeligt ses smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så blev vapsen næsten ædt :(
  • #2   6. sep 2014 Puuh, det er bare min største frygt at møde sådan en gal løs hund!
    Jeg er nervøs uanset størrelse da Lobo ikke ville holde sig tilbage med at svare igen.

Godt at dygtige Taiyo stillede sig i sikkerhed bag dig smiley
    Og godt at der ikke skete noget hverken med dig, barn eller Taiyo!

• #4   6. sep 2014 Min umiddelbare tanke er, lad være at have ham sat fast til barnevognen. Tænk hvis han var stukket i løb og havde væltet vognen med barn i?

Udover det er der jo ikke andet for end at have et øje på hver finger. Det kan jo være hunden bare var på besøg med gæster i huset.

• #5   6. sep 2014 Isabelle - joeh det burde jeg nok. Men tror lige, jeg venter et par dage til "åndssvage lortekøter!" er forsvundet fra mit ordforråd igen.
    Det er første gang, jeg har oplevet en hund der i den grad var så udfarende. Jeg har da også mødt racen på udstillinger og havde slet ikke det billede. For pokker.
    Især når man går og tror, der ingen hund er i det hjem - så bliver overraskelsen det større.

• #7   6. sep 2014 Jeg ville nok også lige gå over og snakke med manden, og evt. også hunden.
    Måske i morgen, når chokket er faldet lidt? Kan godt forstå du er blevet forskrækket, det er jo ikke ligefrem en lille hund at blive overfaldet af, nu når det endelig skulle være.

Det kan jo være, den har haft traumatiske oplevelser eller er af uheldig avl, det ved man jo ikke...
    I det mindste skete der ikke noget!

Vaks havde været død, han springer på med alle hans 4 bodybuilder kilo, lol. Møghund, han tror sq, han er en kæmpe hund.

• #8   6. sep 2014 Hvor var det henne Lisbeth?
    kender kun til en landseer herovre, troede faktisk den ikke var mere, ihvertfald har den skiftet hjem, den må være 3-4 år.
    Man får da et chok når sådan en kommer trampene, heldigvis skete der ikke noget.

• #10   7. sep 2014 Puh godt det ikke var mig Det er mit livs skræk, at der skal komme farende en løs hund .Når jeg går med hundene ,er jeg hele tiden ops på, om der skal komme en løs hund Og hvor er det træls, at man hele tiden skal være på vagt Men godt der ikke skedte noget for jer .Og igen, hvis det havde været mig ,ville jeg aldrig gå forbi der igen .Jeg tør simpelthen ikke

• #11   7. sep 2014 Åh den situation vækker virkelig minder smiley

Jeg kom gående med 4 unger, barnevogn og 2 hunde i leestrup for mange år siden, hanhunden Boy havde jeg i snor, tæven Fylla gik løs foran barnevognen, da vi skulle passere en indkørsel frøs Fylla et øjeblik og løb tilbage og gik bagved mig og da vi selv kom fri af hækken og skulle gå forbi, så jeg inde i den indkørsel stod en meget lys dobbermand ?? den lignede en dobberman, og stirrede på os.

Jeg husker jeg tænkte *åh åh* nu håber jeg bare at den bliver der, og vi bare kan passere fredeligt forbi, ingen af mine hunde reagerede på den.
    Men ak nej, den satte af med en knurren, jeg blev så chokeret at jeg gik i stå og bare stod der... smiley

Heldigvis inden hunden nåede ud til os, kom der en ældre dame ud af døren og råbte : GORM ! den stoppede øjebliklig og vendte om, gik ind igen.

Vi var alle chokeret, og børnene spurgte hvad der ville have sket hvis den ikke var kaldt tilbage, mit svar var at det turde jeg ikke tænke på smiley

Kommentér på:
Så blev vapsen næsten ædt :(

Annonce