Negleklip Negleklip
Hej, jeg vil gerne høre om I derude kunne have nogle fif til at klippe negle på en hund, som er bange for det?
Sagen er den at jeg passer mine forældres hund, dens negle trænger gevaldigt! Men hun er ikke glad for at man rører hendes fusser. Jeg har klippet én negl, men efter det kunne jeg mærke på hende at hun fik meget hurtig hjertebanken og nu får hun det hver gang, jeg prøver at gå igang igen.
Jeg har lovet at hjælpe med at klippe dem, jeg klippede hendes poter sidste gang, jeg var hjemme, det tog 45 min...
Jeg tænker om det bedste er at få det overstået hurtigt (dvs ved at jeg eller min mor holder imens jeg klipper) og så sende min mor hjem med instrukser i desensibillisering, så det forhåbentligt bliver bedre til næste gang, eller om man kan gøre noget andet?
På forhånd tak
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.723
plus min får klippet negle hver uge,
dec 2010
Følger: 88 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 916
så er du sikker på at du ikke for klippet forkert heller for ramt forkert
det kan blive farligt hvis din hund er bange for det .så kan det være en
dag at din hund bider fra sin heller bliver mere bange ,
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.902
Jeg er vant til at klippe min egen, som også har sorte negle, og jeg klipper aldrig mere end maks 2mm af, men vil nøjes med 1 mm på Bibsen. Hun har oplevet ved trimmer at blive klippet til blods, så hun er meget bange for, at det skal gøre ondt på hende - selvom at det ikke gør det, når jeg gør det...
Jeg har hende kun idag, min mor kommer imorgen, så det er meningen, vi skal gøre det der. Jeg har dog lige klaret en klo til nu her..:-)
Hun er en 14mdr gammel dværgschnauzer med sorte negle, hun er meget blød af sind, men knurrer, når det bliver for meget..
Jeg tror, vi sætter god tid af imorgen til resten af neglene, og så tager vi én og holder en fest, tager én til og holder fest, etc.
jun 2011
feb 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 47
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
det tager tid, men kan for nogle hunde være knapt så traumatisk.
jeg har en stor tøsedreng der er rædselsslagen for negleklipperen, og har været det fra dag 1 vi havde ham.
jeg kan file dem, men ikke klippe dem.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.201
jun 2011
Min mor har fået strenge instrukser om at begynde at nulre poter, når de har hyggestunder, så Bibbi kan blive lidt mindre hys med poterne. Når så de skal klippes næste gang, håber jeg, vi kan tage det lidt mere roligt
jun 2011
Tak for alle jeres råd!
Negleklip